Ga naar inhoud

AUDI E-TRON


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

e-tron-prototype-10006.jpg

e-tron-prototype-10008.jpg

e-tron-prototype-10010.jpg

Quote

Kijk nog maar goed. Voor je het weet staat 'ie op de stoep.

 

Denk de camouflage weg en de productieversie van de eerste volledige elektrische Audi is een feit. In Genève staat Audi met het laatste voorproefje op een elektrische toekomst. De komende periode, zo vlak voor de lancering, zal het automerk uit Ingolstadt nog de nodige testen met de SUV uitvoeren. Audi heeft 250 exemplaren van deze e-tron prototype in gebruik.

De e-tron kan worden opgeladen bij snellaadstations met een capaciteit tot 150 kW. In minder dan een halfuur kun je weer op stap met de elektrische SUV. Heel ver kom je niet. Ondanks het feit dat Audi veel later is dan een merk als bijvoorbeeld Tesla, is de actieradius niet beter. Wat dat betreft stellen de Duitsers enigszins teleur. De elektrische SUV heeft een bereik van 500 kilometer, wat neerkomt op zo’n 400 kilometer in het echte leven.

 

Vanaf eind 2018 rolt de e-tron van de band in Brussel. Met de elektrische SUV start Audi een nieuwe offensief. In 2020 heeft het merk drie volledig elektrische auto’s in het gamma. Nog voor 2025 wil het merk meer dan 20 elektrische en hybride auto’s in het modellengamma hebben.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, flupke73 zei:

ziet er goed uit

't is eens iets anders dan muisgrijs eh

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nog niemand ene gepre-ordered hier? :D Zijn blijkbaar al veel exemplaren van verkocht. 

Specs zagen er wel zot uit? +500km rijbereik en 400 peekaas.

aangepast door Davidk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Productie is toch al opgestart in Vorst heb ik vernomen van een maat. Enfin, de preproductie en homologatie wagens.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, wooter zei:

Qua range trekken ze hun kak al wat in:

https://electrek.co/2018/04/20/audi-e-tron-quattro-realistic-range-of-250-miles-faraday-cage/

Nu is de schatting 400 km aan range. Ben benieuwd wat de EPA range gaat zijn, en dan kan je daar nog makkelijk 100km van aftrekken als je een beetje vlot wil rijden.

beetje zoals tesla s dus. kennis van mij kon om de 300km gaan laden tijdens zijn skivakantie. voor de zomervakantie dus rond de 8keer en hij krijgt al schrik om ginds te kunnen rijden, want hij sprak van 2dagen aan een gewoon stopcontact te moeten hangen om vol te laden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

De Model S haalt ook niet zijn NEDC range van 600km, maar 400km is wel haalbaar.

Ik heb met mijn X 1000km gereden met 4 stops in elke richting. En ter plaatsen kon ik 'm 100 meter verder laden aan een gratis laadpaal op 4 uren.

Bot gezegd... Als je met een Model S schrik hebt dat je in midden- en West-Europa niet kan laden binnen een redelijke tijd, doe je het verkeerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wooter zei:

De Model S haalt ook niet zijn NEDC range van 600km, maar 400km is wel haalbaar.

Ik heb met mijn X 1000km gereden met 4 stops in elke richting. En ter plaatsen kon ik 'm 100 meter verder laden aan een gratis laadpaal op 4 uren.

Bot gezegd... Als je met een Model S schrik hebt dat je in midden- en West-Europa niet kan laden binnen een redelijke tijd, doe je het verkeerd...

als je je vakantie plant in een hotel kan ik dat geloven. maar als je ergens een rustig gehuchtje opzoekt, vermoed ik niet dat er daar ergens een tesla laadpaal gaat staan. dan heb je enkel een stopcontact van je huis. als ik me goed herinner kan ik me zelfs bij mijn uitstappen vorig jaar in Spanje aan geen enkel kasteel of museum een laadpaal inbeelden. wat dus al wilt zeggen dat je speciaal laadpalen moet gaan opzoeken en naartoe rijden.  als je dus 4u daar staat te wachten en je hebt al een half uur moeten omrijden...... kan je tegen dat je thuis bent terug rijden. :D

 

hoelang doe je er  eigenlijk over aan een gewoon stopcontact. hij sprak van 2.5 3 dagen? klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Op een gewoon stopcontact en een lege batterij ben je zo een 30 uren zoet. Je kijkt naar de grootte van de batterij (bv 90 kWh) en deelt dat door de energie die je uit het stopcontact kunt halen (3kW) en de uitkomst is het totaal aantal uren. En dat is voor een volledig lege batterij. Als je arriveert met bijvoorbeeld nog 20% over - zo een 18kWh - dan kan je 's nachts op 14 uren (van 20u tot 10u) 42kWh laden en heb je 60kWh in totaal, of een 66% volle batterij. Genoeg om nog eens 300km te rijden.

En qua laden in rustige gehuchtjes kan je op meerdere websites, zoals chargemap.com, opzoeken of er geen laadpaal in de buurt is die bijvoorbeeld 11kW of meer aan kan. Vaak moet je al gewoon naar het dorpscentrum rijden en kan je tijdens je lunch of diner laden aan een paal in de buurt. En dan zijn er nog de hotels en logies waar laadpalen beschikbaar zijn, zoals de Van der Valk keten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, wooter zei:

Op een gewoon stopcontact en een lege batterij ben je zo een 30 uren zoet. Je kijkt naar de grootte van de batterij (bv 90 kWh) en deelt dat door de energie die je uit het stopcontact kunt halen (3kW) en de uitkomst is het totaal aantal uren. En dat is voor een volledig lege batterij.

En qua laden in rustige gehuchtjes kan je op meerdere websites, zoals chargemap.com, opzoeken of er geen laadpaal in de buurt is die bijvoorbeeld 11kW of meer aan kan. Vaak moet je al gewoon naar het dorpscentrum rijden en kan je tijdens je lunch of diner laden aan een paal in de buurt. En dan zijn er nog de hotels en logies waar laadpalen beschikbaar zijn, zoals de Van der Valk keten.

wij zitten meestal in gehuchten waar er amper 1 benzinestation is met daaraan een klein winkeltje. voor grote boodschappen moeten we meestal verder rijden. dus een van der valk of andere hotels tegenkomen lijkt me klein. :D lijkt me dus wel een serieuze aanpassing als je niet gewoon bent van de drukke hotels op te zoeken tijdens de vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik zoek ook geen drukke hotels op tijdens de vakantie hoor. Maar net zoals je ervoor zorgt dat je proviand genoeg hebt als er in het gehucht maar 1 tankstation is, zorg je met een EV ervoor dat je voorbereid bent. Zoals je in m'n edit kan lezen; met een stopcontact kom je nog altijd ergens. Ga ervan uit dat je per 10 uur laden in een Model S aan een stopcontact 100km ver geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een stopcontact is één ding, maar moet je dan niet altijd met een kweetnie hoe lange kabel van in een huis of hotel over de straat / voetpad?

Als 'k bij mij thuis zou moeten laden (appartement), moet ik een kabel vanuit 't tweede verdiep over 't voetpad leggen, 'k geloof ni da da is toegelaten in Belgie, maar heb er nog al wel dat zien doen ;). Ik reken er dus ni op da ik thuis ga kunnen laden, maar wel op parkings, en aan de supermarkt, ...

om thuis snel te kunnen laden moet je al heel uw elektriciteitsinfra aanpassen om meer dan 3kw te kunnen trekken, lijkt mij ni zo heel zinvol als er elders infra is (parkings, supermarkt...),  heb hier ook geen benzinepomp staan trouwens :).  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Als je een eigen terrein hebt, kan je natuurlijk ervoor zorgen dat een 3 fase aansluiting in je garage monteert, waardoor je afhankelijk van de optie van 11 tot 22kW kan laden. Maar zelfs met 'maar' 11kW kan je de batterij van helemaal leeg tot helemaal vol laden in 8 uren, en je gaat nooit helemaal leeg thuis arriveren en de ochtend erop 'm helemaal vol nodig hebben. En als dat toch gebeurt - en je dus de dag erop meer dan 200km enkele rit moet doen - dan kan je bijladen bij een snellader. Die 3 fase aansluiting is overigens niet zoveel werk; als je al een 3 fase aansluiting naar je meterkast en zekeringkast hebt.

Ik plan al sinds vorig jaar om een 3 fase aansluiting in de garage te voorzien maar laad nog altijd aan de eenvoudige 3kW 1 fase 16A... Dat gaat ook meestal. Enkel met 2 dagen op rij +200km moet ik uitwijken naar een supercharger :).

Voor steden is het in België nu zo dat je moet uitwijken naar een parkeerterrein waar dan een lader staat, maar er is geen wet die zegt dat publieke laadpalen niet langs de weg mogen geplaatst worden. Nederland is daar vooruitstrevend, met zelfs een wet die de gemeente verplicht om een laadpaal in je straat te voorzien als je daarom vraagt. Laden aan die laadpaal is natuurlijk niet gratis, maar thuis laden is dat ook niet. En voor normale laadsnelheden is de prijs per kWh concurrentieel tov thuis laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
On 4/20/2018 at 3:52 PM, wooter said:

Ik heb met mijn X 1000km gereden met 4 stops in elke richting.

Is dat dan 4 stops op 1000 of 4 stops op 2000km?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid