Ga naar inhoud

2019 Mercedes-AMG GT 4-door


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Dat is gewoon om te kunnen onderscheiden he. De CLS zo is verwaterd met simpele motoren ( CLS 250 bv), en er is nu eenmaal een publiek dat niet bereid is 150K op tafel te leggen voor een auto die ook in een goedkope variant bestaat. Net zoals er ongetwijfeld mensen zijn die geen M3/M5 willen kopen omdat je voor de helft van de prijs een 3 of een 5 hebt, en dat het er te hard op lijkt voor het ongetrainde oog.

Als je een model maakt dat alleen bestaat met zware motoren en veel luxe, gaan mensen direct kunnen zien dat je niet met een goedkope bak rond rijdt.

 

Maar Porsche klanten hun Panamera laten vervangen door dit, ik ben benieuwd. Zeker als we het over de huidige Panamera hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze 53 is toch wel nutteloos, ok de Panamera heeft ook een V6 in de basis en S versie.

Maar maak dan geen CLS 53 :fp:

En geen wide-screen standaard:

D492835-Mercedes-AMG-GT-53-4MATIC-4-Door

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat verschil dat een Panamera ook erg stijlvol (klassiek) kan zijn/is, wat mij toch minder evident lijkt bij deze AMG. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je interieur of exterieur?  Want ik vind deze GT net 'braaf' ogen qua exterieur.  Die andere (BMW 8) oogt een pak aggressiever langs buiten.  Deze is een beetje te braaf en de andere gaat er imo net over...  De Pana zit wat dat betreft beter te balanceren op die dunne koord van elegant/klassiek en sportief/aggressief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, -krikke- zei:

Bedoel je interieur of exterieur?  Want ik vind deze GT net 'braaf' ogen qua exterieur.  Die andere (BMW 8) oogt een pak aggressiever langs buiten.  Deze is een beetje te braaf en de andere gaat er imo net over...  De Pana zit wat dat betreft beter te balanceren op die dunne koord van elegant/klassiek en sportief/aggressief.

Zo vind ik hem wel knap:

amg-gt-4-coupe-10056.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

MAAR als ik ooit iets in dat segment zou kopen en het gaat tussen de huidige Pana, GT of 8, dan zou ik de GT kopen...  maar da's omdat ik een AMG 'fanboy' ben.

#1 AMG GT
#2 Porsche Pana
#3 Dacia Duster
#4 Renault Cactus
#5 BMW 8

Valt het op dat ik niet zo voor BMW ben?  :P

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, flupke73 zei:

echt??? wtf???

E/CLS basischassis maar wel serieus aangepakt, dat wel (oa achterasbesturing, active Aero, etc)

sommige journalisten dachten dat de GT4 ook een transaxle zoals de Coupé ging hebben ... :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, William Blake zei:

sommige journalisten dachten dat de GT4 ook een transaxle zoals de Coupé ging hebben ... :fp:

geef toe, eerste berichtgeving was ook dat het net zoals die Aston een 'verlengde' GT ging worden

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is die knap maar voor mij persoonlijk mag AMG een tikkeltje stouter ogen...

Voor mij is de stijl van de C63 BS bijvoorbeeld nog steeds de max...  Beetje meer spierballen tonen kan geen kwaad.

17111111111567461600x1060.jpg?itok=KGkhJ

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, flupke73 zei:

geef toe, eerste berichtgeving was ook dat het net zoals die Aston een 'verlengde' GT ging worden

true maar onrealistisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minutes ago, William Blake said:

sommige journalisten dachten dat de GT4 ook een transaxle zoals de Coupé ging hebben ... :fp:

Wat is daar zo :fp: aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat is daar zo :fp: aan?

ontwikkelingskost uiteraard, zoals je zelf wel weet

begin maar; transaxle met vbak (niet van MB zelf) en dan hun 4MATIC+ AWD erop, luchtvering ombouwen, andere motorversie installeren zonder droogcarter owv plaatsgebrek met AWD, etc etc

bijna zo onrealistisch als een 911 maken met 4 deuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, William Blake said:

bijna zo onrealistisch als een 911 maken met 4 deuren

Mercedes heeft toch een GT gemaakt met 4 deuren? :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, William Blake zei:

ontwikkelingskost uiteraard, zoals je zelf wel weet

begin maar; transaxle met vbak (niet van MB zelf) en dan hun 4MATIC+ AWD erop, luchtvering ombouwen, andere motorversie installeren zonder droogcarter owv plaatsgebrek met AWD, etc etc

bijna zo onrealistisch als een 911 maken met 4 deuren

4WD moet de 4 deurs GT niet hebben alvast.

Wat Mercedes nu gedaan heeft, is zeggen dat ze een 4 deurs GT gingen maken om vervolgens een omgebouwde CLS te presenteren. Dat is gewoon teleurstellend bedrog.

aangepast door Martini Racing
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet eerlijk toegeven dat ik er meer van had verwacht.

Benieuwd hoe die irl overkomt, en vooral hoe hij rijdt.

E63S is subliem, eigenlijk het beste wat ze nu al hebben gemaakt (GT R niet meegerekend)

Dus als die daar nog over kan gaan.. meesturende achteras, actieve Aero, etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dit dus wel super geslaagd maar ik zie die morgen irl en zal dan wel mijn mening geven


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid