Ga naar inhoud

2019 Mercedes-AMG GT 4-door


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Op 7/8/2020 om 11:16, William Blake zei:

En dan zeggen ze dat de 43 en 53 geen 'echte' AMG's zijn ;)

Bedankt voor de review!

 

Pas op, ik ben de grootste fan van de CLS 53 AMG 🥰

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, William Blake zei:

Geslaagde facelift:

AMG GT 4-Door update is goed nieuws voor eigenaren

Vorig jaar hadden ze al wat gesleuteld aan de ophanging (zowel de normale adaptieve dempers als de airmatic) maar nu gaan ze blijkbaar nog verder.

Straks het persberichtje eens doorlezen.

https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=50201603&ls=L2VuL2luc3RhbmNlL2tvLnhodG1sP29pZD00ODM2MjU4JnJlbElkPTYwODI5JmZyb21PaWQ9NDgzNjI1OCZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JnZpZXdUeXBlPXRodW1icyZmcm9tSW5mb1R5cGVJZD00MTAxMg!!&rs=0

Fak wat een meesterlijke combo.

🤑

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Rabbit zei:

Pas op, ik ben de grootste fan van de CLS 53 AMG 🥰

Zeer fijn pakket, of de nieuwe E53 Break, nu ook met RWD

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

de GT performance hybride is er

https://media.daimler.com/marsMediaSite/en/instance/ko.xhtml?oid=51134836&ls=L3NlYXJjaHJlc3VsdC9zZWFyY2hyZXN1bHQueGh0bWw_c2VhcmNoVHlwZT1mbGV4JnNlYXJjaFN0cmluZz1OTVNfRmxleFNlYXJjaF9DdXJyZW50TmV3cyZyZXN1bHRJbmZvVHlwZUlkPTQwNjI2JmZsZXhJbmZvVHlwZXM9NDA2MjYlMkM0MDYzMA!!&rs=0

843 pk en 1400 Nm 

Will.i.am als brand ambassadeur 🤢

Link naar reactie
Delen op andere sites

Percies weinig animo hierrrond.

Verwondert me eigenlijk niet echt, want ik heb ook zoiets van " waarom is dit eigenlijk nodig "? Een leuk "partypiece", maar daar blijft het ook bij. Ik ben bijvoorbeeld veel benieuwder naar de nieuwe C63.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hier zit weinig doelpubliek of zelfs hypothetisch doelpubliek vrees ik :) 

 

Er zit hier weinig publiek voor een Porsche ook en toch slagen we erin topics te maken van tientallen pages 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Rabbit said:

Er zit hier weinig publiek voor een Porsche ook en toch slagen we erin topics te maken van tientallen pages 😛 

Heb je het stuk "hypothetisch doelpubliek" bewust genegeerd? ;) 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Percies weinig animo hierrrond.

Verwondert me eigenlijk niet echt, want ik heb ook zoiets van " waarom is dit eigenlijk nodig "? Een leuk "partypiece", maar daar blijft het ook bij. Ik ben bijvoorbeeld veel benieuwder naar de nieuwe C63.

moet zeggen dat het mij ook weinig doet eerlijkgezegd

amper 12 km e-range, performance batterij OK en zieke vermogens...

maar eigenlijk is de gewone GT63S perfect, en 200 kg minder zwaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Rabbit zei:

Percies weinig animo hierrrond.

Verwondert me eigenlijk niet echt, want ik heb ook zoiets van " waarom is dit eigenlijk nodig "? Een leuk "partypiece", maar daar blijft het ook bij. Ik ben bijvoorbeeld veel benieuwder naar de nieuwe C63.

Ik behoor niet tot het doelpubliek, maar ik vind het echt een gedrocht van een wagen. Een walvis op wielen. Eergisteren tijdje achter eentje gereden op de snelweg... Nee, ding mist elegantie. Achtersteven is echt bombastisch. Moest je me zeggen dat deze van dezelfde hand is als de Crossfire van paar jaar terug, ik zou het moeiteloos geloven. 

Een dikke E, ja graag, een dikke CLS, ok dan, maar dit is voor mij helemaal overbodig. Voor dat geld rij ik liever E 300d + 996 targa voor wanneer de kinderen niet of maar kort mee moeten. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2021 om 08:00, William Blake zei:

 

Will.i.am als brand ambassadeur 🤢

 

22 uren geleden, William Blake zei:

hun marketing is euh ... woke zeker?

image.png.4ad75e854eb992c7a822bb3e850c0421.png

AMG, for Bro's & Ho's. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het best logisch… in hun laatste strategy update hebben ze gemeld uitsluitend voor EV te gaan daar waar de markt het toelaat.

We zitten binnenkort aan gen.4 PHEV, allemaal 100 km e-range. Meer dan voldoende om de periode naar full EV te overbruggen. Niemand heeft ooit ontkend dat dit geen tijdelijke technische oplossing was om uitstootcijfers te drukken.

De AMG-P3 hybride drivetrain is ontwikkeld om de performance te boosten. Soms denk ik dat ze er te laat mee afkomen en dat ze het enkel aantrekkelijk kunnen maken met gestoorde power figures. Uiteindelijk haal je met enkele simpele mods ook vlot 750-800 pk uit die motor en heb je geen weight-penalty door de elektromotor en batterij. Bovendien doet het in tegenstelling tot de andere hybrides nauwelijks iets aan de uitstoot. Deze zit net onder 200 gr WLTP. Het zal dus toch significant anders moeten rijden met die elektromotor op de achteras. Benieuwd!

Vergelijk het technisch met de nieuwe McLaren of Ferrari hybrides. Of 918. Beperkte EV-range, maar wel goede heat management, snel op/ontladen, instant boost en wat gefoefel met torque-vectoring.

Toch geen brol lijkt me ;) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Gisteren kunnen een halfuurtje rijden in die nieuwe AMG GT 4 door 63 S E-performance. 

Even een korte writeup.

Geen idee wat ik er eigenlijk moet van vinden...

Het gaat zeer hard, dat is een feit, de manier waarop het ding herneemt heb ik zelden gevoeld in auto.😛
Alleen, ik weet niet of ie echt zoveel sneller was dan de "gewone" 63 S. Ook het feit dat de versnellingsbak zo zijn eigen wil heeft, doet wat afbreuk aan het rijplezier. Je hebt nooit het gevoel dat jij het allemaal zelf aan het controleren bent. Ik gok dat dat een beetje de tol is van de sturing van zo'n technologische powerhouse. Je moet de software zijn werk wat laten doen. Ik herinner me de gewone alvast als de leukere rijdersauto van de twee.


Interieur is nog steeds echt een parel vind ik. Ik vind zo'n AMG GT cocon, echt een waanzinnig cool interieur. Materialen waren topnotch. Alleen reed hij voor de achterpassagiers verdomd hard. Ongemeen hard zelfs bij momenten. Iets dat niet past bij zo'n limo.
Ook ergerde ik me voor wederom aan al die schermen en knopjes van zo'n Mercedes. Ik startte bijvoorbeeld in een dashboardmodus waar van alles opstond: Het koppel, de pk's, de toeren, de G-krachten you name it, ... maar geen olietemperatuurmeter. Of ik zag hem toch niet doorheen de overdondering aan informatie voor je neus.
En ja, ik weet dat je dat allemaal kunt customizen, maar ik had echt zoiets van " Verdomme MB, doe effe "gewoon", ik wil geen halfuur liggen swipen eer alles goed staat.


Wat je wel voelt is dat hij in se zeer goed zijn massa kan verbergen: de wagen voelt eigenlijk vrij agiel aan, en hoegenaamd niet zo zwaar,als zijn gewicht zou laten vermoeden. Het is eerder de grip en de banden, die bij momenten verraden dat je toch wat te hard aan het zwijnen bent. De techniek verraadt het geenszins. Het is een dartel veulen, dat met verbazing van bocht naar bocht springt met zijn 2.xxx ton, bijna sportwagen like. Maar als je dan moet remmen in het natte, glijdt het gewoon. Ook de massa lijkt allemaal wat ongecontroleerder en sneller te gaan glijden dan bij een gewone GT63 bij het snel nemen van bochten.

Dan even in comfort gereden en eigenlijk rijdt die kist nog best in die modus. Waftend op het immense koppel, het lijkt alsof ie ervoor gemaakt is. Ik begon me stilletjesaan af te vragen wat de meerwaarde van deze auto eigenlijk is. Zwaar, gemiddeld verbruik 22 liter ( ok het is een perswagen, maar toch ), koorddansend op de wetten van de fysica, ... Ik weet het zo niet. Een 63 voelde even snel aan en een pak minder plomb. Als het dan toch een 8 cilinder moest zou zijn, dan eigenlijk liever deze. En eigenlijk zou ik al vrij hard vrede kunnen nemen met die 53. Dat is ook een leuke motor, die mijn inziens misschien nog het beste past bij die auto. Ik denk dat @Brunault er goed aan gedaan heeft hem te annuleren, ik vind het echt een beetje een waste of money. Het liet me wat onverschillig om eerlijk te zijn.

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is eigenlijk het probleem van al die “superautos” die Mercedes, BMW en co proberen maken. Het is meer een oefening om aan te tonen wat ze technisch kunnen, eerder dan de nadruk te leggen op het maken van een wagen die aangenaam en makkelijk is om mee te rijden. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, The Swede zei:

Is eigenlijk het probleem van al die “superautos” die Mercedes, BMW en co proberen maken. Het is meer een oefening om aan te tonen wat ze technisch kunnen, eerder dan de nadruk te leggen op het maken van een wagen die aangenaam en makkelijk is om mee te rijden. 

 

Ja klopt, het was de enige bestaansreden die ik kon bedenken voor die bak gisteren: een soort technologische tour de force, tonen dat men hybride ook anders kan aanpakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Brunault zei:

Ik mag binnenkort met de GT 4 deurs rijden en de nieuwe SL

Nieuwe SL rijdt echt wel goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Brunault zei:

Ik mag binnenkort met de GT 4 deurs rijden en de nieuwe SL

Ik vond de gewone 63, zoals reeds gezegd, echt goed. 

Maar de beste vond ik persoonlijk de E63 AMG perfacelift. Die facelift vond ik totaal niet meer je dat. De vraag is in hoeverre een nieuwe 4 door ook nog zo "puur" is als die prefacelift e. Ik ben benieuwd naar je bevindingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid