Ga naar inhoud

Truck lovers


Soul

Aanbevolen berichten

Tijdens het lopen zondag een paar nieuwe trucs gepasseerd. En het viel  mij op dat die allemaal plat op hun bek stonden. Luchtvering die zakt  voor het uitstappen of zo? Wel ferm om te zien. Een sjonnie zou zo jaloers zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel een beetje. Maar werken veel samen met boeren en daar is er geen enkele die er hem lastig om maakt. 
Wel lez zones die ik nu niet gaan binnen kunnen. Maar op zich zo erg niet, stadsverkeer mentaliteit met een manuele 16bak zijn toch geen cadeau [emoji3]
Hebben trouwens vooral Euro6 staan, maar die oude (Euro3 en er voor), mijne was euro5, krijg je eigenlijk niet stuk. Euro5 model had last aan krukas, is bij mij binnen geweest daarvoor zoals vermeld, dus denk toch dat er daar iets moet verkeerd gelopen zijn. Ofwel olieleiding die verstopt is geraakt. 
Zou op zich enkel kapot mogen gaan bij over toeren, maar met die automaat is dat toch onmogelijk. 
Zelfs DAF zegt dat we met die Euro6 zo lang niet gaan rijden... En we krijgen nog een pak minder voor een Euro5 die te koop staat dan dat we een euro2 of 3 zouden verkopen omdat die gegeerd zijn voor export. 
Vraag mij dus af wat dat allemaal uit maakt om een wagenpark te vernieuwen als ze in Afrika die nieuwe toch niet moeten hebben omdat ze daar ook al weten dat je enkel aan de oude nog kan werken en dat die gemaakt zijn om te blijven lopen. 
Euro5 naar euro6 is zowat op elk vlak een stap terug. Bij ons blijft enkel wat een speciale uitrusting heeft langer dan 4 jaar en die doen enkel binnenland dus die kilometerstanden komen niet meer voor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, tuscani zei:

Tijdens het lopen zondag een paar nieuwe trucs gepasseerd. En het viel  mij op dat die allemaal plat op hun bek stonden. Luchtvering die zakt  voor het uitstappen of zo? Wel ferm om te zien. Een sjonnie zou zo jaloers zijn. 

Veel chauffeurs zijn ook Sjonnies :D

4 uren geleden, josenjef zei:
Op 16/2/2020 om 08:40, CAS zei:
Wel een beetje. Maar werken veel samen met boeren en daar is er geen enkele die er hem lastig om maakt. 
Wel lez zones die ik nu niet gaan binnen kunnen. Maar op zich zo erg niet, stadsverkeer mentaliteit met een manuele 16bak zijn toch geen cadeau emoji3.png
Hebben trouwens vooral Euro6 staan, maar die oude (Euro3 en er voor), mijne was euro5, krijg je eigenlijk niet stuk. Euro5 model had last aan krukas, is bij mij binnen geweest daarvoor zoals vermeld, dus denk toch dat er daar iets moet verkeerd gelopen zijn. Ofwel olieleiding die verstopt is geraakt. 
Zou op zich enkel kapot mogen gaan bij over toeren, maar met die automaat is dat toch onmogelijk. 
Zelfs DAF zegt dat we met die Euro6 zo lang niet gaan rijden... En we krijgen nog een pak minder voor een Euro5 die te koop staat dan dat we een euro2 of 3 zouden verkopen omdat die gegeerd zijn voor export. 
Vraag mij dus af wat dat allemaal uit maakt om een wagenpark te vernieuwen als ze in Afrika die nieuwe toch niet moeten hebben omdat ze daar ook al weten dat je enkel aan de oude nog kan werken en dat die gemaakt zijn om te blijven lopen. 

Meer tonen  

Euro5 naar euro6 is zowat op elk vlak een stap terug. Bij ons blijft enkel wat een speciale uitrusting heeft langer dan 4 jaar en die doen enkel binnenland dus die kilometerstanden komen niet meer voor.

Rij je zelf ook?

Hier een 10jaar ongeveer en 115 a 140 dkm per jaar. Toen ik de baas leerde kennen zei die tegen mij dat die niet zo ver als mij rijd, gewoon op Holland en weer. Maar heb hem al gezegd dat ze toch goed bollen. Regelmatig 700km en meer op een dag. 

Deze week na 277km bij eerste klant gekomen met gemiddelde van 20,6l met die euro 3. Laagste dat ik ooit haalde was 18,7 met een euro 5. Was tandem en solo van deerlijk tot luik. Bij de euro 3 hing er toch een trailer aan. Wel lichte lading. En met die manuele bak rij je sowieso wat zuiniger want je wil niet continu schakelen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs nog nooit meegereden met een trekker [emoji16] staat wel al lang op mijn to-do lijst om eens een dag mee te gaan

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, CAS zei:

Veel chauffeurs zijn ook Sjonnies :D

 

Rij je zelf ook?

Hier een 10jaar ongeveer en 115 a 140 dkm per jaar. Toen ik de baas leerde kennen zei die tegen mij dat die niet zo ver als mij rijd, gewoon op Holland en weer. Maar heb hem al gezegd dat ze toch goed bollen. Regelmatig 700km en meer op een dag. 

Deze week na 277km bij eerste klant gekomen met gemiddelde van 20,6l met die euro 3. Laagste dat ik ooit haalde was 18,7 met een euro 5. Was tandem en solo van deerlijk tot luik. Bij de euro 3 hing er toch een trailer aan. Wel lichte lading. En met die manuele bak rij je sowieso wat zuiniger want je wil niet continu schakelen. 

Met onze volvo fl6 (euro 1) haal ik gemiddeld 30l 😁

Geef hem wel altijd goed de sporen, die motor vraagt gewoon om toeren te maken. 😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Krikkie zei:

Met onze volvo fl6 (euro 1) haal ik gemiddeld 30l 😁

Geef hem wel altijd goed de sporen, die motor vraagt gewoon om toeren te maken. 😬

Da's zowat bij de meeste het totaal gemiddelde. Deze staat na 1 740 000km op gemiddeld 31,3l. 

Ritjes met metaal en aardappelen zorgen voor een hoog verbruik. Ga je makkelijk naar de 40 toe. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, josenjef zei:

Ik heb zelfs nog nooit meegereden met een trekker emoji16.png staat wel al lang op mijn to-do lijst om eens een dag mee te gaan

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Waar werk je dan? Als planner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar werk je dan? Als planner?
Ik zit bij de grootste van België en houd mij bezig met cijfers en strategie [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, josenjef zei:

Ik zit bij de grootste van België en houd mij bezig met cijfers en strategie emoji6.png

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Je werkt voor ons Hilde? Wel kut bedrijf om te komen :D Vroeger wel vriendelijke portier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/2/2020 om 08:12, CAS zei:

Zijn er voor Joris Ide die ik haal bij Katoen Natie kaai 1229 in Antwerpen.

Heb de week verder gezet met een tandem XF die 200km minder gereden had en ga nu 3 weken met een Euro3 XF rijden, 380pk, 1 740 000km en manuele 16bak. 

Met dat er net nieuwe besteld zijn en deze voor collega's waren ga ik daarna een tandem krijgen van collega. Volgend jaar samen met de baas elk een nieuwe gaan afhalen. Was sowieso het plan, alleen is deze iets te vroeg tot zijn eind gekomen. 

Altijd Daf, niks anders?

9 uren geleden, josenjef zei:

Ik heb zelfs nog nooit meegereden met een trekker emoji16.png staat wel al lang op mijn to-do lijst om eens een dag mee te gaan

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk
 

Is werkelijk een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je werkt voor ons Hilde? Wel kut bedrijf om te komen [emoji3] Vroeger wel vriendelijke portier. 
Noël ook nog hoor [emoji3]

Er is nog ruimte voor verbetering op veel plekken, dat is het nadeel van zo hard te groeien.

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bompa zei:

Altijd Daf, niks anders?

Is werkelijk een aanrader!

Ooit eens een Scania gekocht maar buiten dat altijd DAF. Service van DAF is echt uitstekend. Comfort in de wagens ook. Denk toch dat als ik het zelf zou moeten betalen, ik ook voor DAF zou gaan. 

11 uren geleden, gewoon ik zei:

daf, oranje camions. Is je baas een verdoken Hollander @CAS?

Zijn de kleuren van de vlas rijders van vroeger e. Van De Mierop rijd ook in die kleuren. En met dat we enkel op Holland rijden is dat niet slecht. 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Soul zei:

6ea39cef5b4dea8b5cb402cc8cc40f15.jpg

2cd1d3d40e14e3c60ecffb485cce0638.jpg

Laatst nog zo een oude Nooteboom gezien, deze vrijdag eigenlijk. Machtig concept. 

Voor de niet kenners:

86f215269b34c7c5a72306b1ccc7425f.png

Zo rij je er op. 

Die vaan Soul is precies wel al model dat kop er af neemt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
Op 14/2/2020 om 14:58, CAS zei:

RIP RAN 708

Dinsdag op 1 386 447km tot zijn eind gekomen. Mss dat er nog een Afrikaan leven gaat in blazen. Krukas lagers van cilinder 2 zijn gescheurd. Wss wat speling op, want krukas is op een 1 000 000 km vervangen. 

 

IMG_20190312_122211.thumb.jpg.c576511811572ec34166c5cb6e385798.jpg

 

 

 

Vervangen met deze 20 wieler:

IMG_20200409_075216.thumb.jpg.a94e4777332e117994253ef76c5661cf.jpg

6 jaar nu en net geen 800 000km. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, josenjef zei:

Vaker tanken nu emoji848.png

Idd, iedere 2 dagen eigenlijk. Gaat maar 500l in. Da's wel kut aan die tandems. Nieuwe hebben iets kleinere uitlaat, maar we hebben daar een materiaalbak naast dan. 

Vorige DAF kon toch 900l tanken en daarvoor had ik een Iveco die een 1200l had, da's toch comfortabel als je meestal toe komt voor een week. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid