Ga naar inhoud

2018 Mercedes A-Klasse (W177)


Tiep

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, William Blake said:

Waarom zou dat goedkoper zijn dan analoge tellers die ze al 100 jaar maken?

Serieus?

Een tablet paneel maken, een digitale aansluiting erop en de rest in software aansturen vs al de complexiteit van tellerplaten, wijzers, verlichting, aansturing van al die elementen etc etc? De softwarekost doe je 1 keer, en daarna loopt het gewoon "gratis" van de band, terwijl je met een old school dashboard met je constructiecomplexiteit blijft zitten bij elk exemplaar. En van die panelen rollen met miljoenen van de band in Azië.

Een fysieke knop in je interieur steken kost ook massa's meer geld dan gewoon een extra knop op een touch screen toveren.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Serieus?

Een tablet paneel maken, een digitale aansluiting erop en de rest in software aansturen vs al de complexiteit van tellerplaten, wijzers, verlichting, aansturing van al die elementen etc etc? De softwarekost doe je 1 keer, en daarna loopt het gewoon "gratis" van de band, terwijl je met een old school dashboard met je constructiecomplexiteit blijft zitten bij elk exemplaar. En van die panelen rollen met miljoenen van de band in Azië.

Een fysieke knop in je interieur steken kost ook massa's meer geld dan gewoon een extra knop op een touch screen toveren.

ja ok, maar hoeveel analoge tellers rollen er ook niet van de 'band' elke dag? ik denk dat je de complexiteit daarvan echt overschat, het zijn letterlijk 2 of 4 naaldjes afh vh model

de rest is ook scherm

da's ook bij zoveel modellen gewoon exact hetzelfde stuk.. bij MB zijn er 3 sets (compact cars, c-familie en eklasse) dus die kosten worden mooi verdeeld

software en knoppen bijtoveren tot daar aan toe, akkoord, en op langere termijn zal het zeker goedkoper worden, maar ik betwijfel of dat nu al is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je toevallig al weet van een BE-startprijs voor de A 180 en A 180d met manuele boite @William Blake? Die keteltjes vallen binnen budget voor een nieuwe firmawagen, die ik in theorie al wel moet bestellen een van de komende maanden. Maar ik ga proberen te wachten tot een nieuwe A-Klasse bestelbaar is. Levertermijn zal er dan natuurlijk ook nog eens bij komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tiep zei:

Heb je toevallig al weet van een BE-startprijs voor de A 180 en A 180d met manuele boite @William Blake? Die keteltjes vallen binnen budget voor een nieuwe firmawagen, die ik in theorie al wel moet bestellen een van de komende maanden. Maar ik ga proberen te wachten tot een nieuwe A-Klasse bestelbaar is. Levertermijn zal er dan natuurlijk ook nog eens bij komen..

nog geen prijzen

vanaf 22/6: A180 benzine MT en DCT

A180d blijft voorlopig enkel DCT volgens de planning

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minutes ago, William Blake said:

ja ok, maar hoeveel analoge tellers rollen er ook niet van de 'band' elke dag? ik denk dat je de complexiteit daarvan echt overschat, het zijn letterlijk 2 of 4 naaldjes afh vh model

de rest is ook scherm

Welja, dat is al een stuk goedkoper, maar als je die 2 naalden ook nog eens kunt weglaten. Het gaat hier niet over 10 auto's he. Elke euro gespaard loopt serieus op.

31 minutes ago, William Blake said:

da's ook bij zoveel modellen gewoon exact hetzelfde stuk.. bij MB zijn er 3 sets (compact cars, c-familie en eklasse) dus die kosten worden mooi verdeeld

De besparingen dus ook

31 minutes ago, William Blake said:

software en knoppen bijtoveren tot daar aan toe, akkoord, en op langere termijn zal het zeker goedkoper worden, maar ik betwijfel of dat nu al is

Sowieso wel.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, William Blake zei:

nog geen prijzen

vanaf 22/6: A180 benzine MT en DCT

A180d blijft voorlopig enkel DCT volgens de planning

Ik heb recht op een benzine als firmawagen aangezien ik in Brussel woon, dus een A 180 benzine MT zou de uitvoering zijn waarvoor ik opteer. Mijn huidige lease loopt in principe af op 28/06/2018. Zou eens moeten informeren wat er bij ons eventueel mogelijk is opdat ik kan wachten tot de nieuwe A 180 bestelbaar is. Desnoods rijd ik 3 maanden rond met een poolwagen, ik heb m'n zinnen hier op gezet :D

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28/3/2018 om 12:05, Tiep zei:

Ik heb recht op een benzine als firmawagen aangezien ik in Brussel woon, dus een A 180 benzine MT zou de uitvoering zijn waarvoor ik opteer. Mijn huidige lease loopt in principe af op 28/06/2018. Zou eens moeten informeren wat er bij ons eventueel mogelijk is opdat ik kan wachten tot de nieuwe A 180 bestelbaar is. Desnoods rijd ik 3 maanden rond met een poolwagen, ik heb m'n zinnen hier op gezet :D

Na al je fleet perikelen kan ik je enkel maar succes wensen met de zoektocht naar die oplossing :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Na al je fleet perikelen kan ik je enkel maar succes wensen met de zoektocht naar die oplossing :lol: 

Komt wel goed hoor. Perikelen waren vooral met die KT-lease. Eind juni gewoon een andere beschikbare  poolwagen nemen voor 3 maanden in afwachting van mijn nieuwe firmawagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze vrijdag weer wisselen naar zomerrubber en volgende week maandag een groot onderhoudje. Komt eigenlijk net goed uit want ik ga er de laatste week van april mee naar Dublin rijden om een weekje te roadtrippen in Ierland met m'n beste vriend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Eerste reviews van de A-klasse zijn uit! Natuurlijk allemaal overdreven uitgeruste versies en geen tests voorlopig met de torsieas in plaats van de multilinkophanging. Jammer. 

Ik lees een aantal positieve dingen, onder andere goede geluidsdemping en interieurkwaliteit (= belangrijk voor mij), maar ook minder positieve, zoals de diesel die niet helemaal overtuigt en de besturing.  

Anyway, Google is your friend. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe A is echt top en staat op veel vlakken voor op z'n concurrentie

alleen jammer dat sommige motoren niet 100% perfect zijn, maar die komen wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/4/2018 om 19:44, William Blake zei:

nieuwe A is echt top en staat op veel vlakken voor op z'n concurrentie

alleen jammer dat sommige motoren niet 100% perfect zijn, maar die komen wel

Welke vlakken bedoel je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, CHARLE5 zei:

Welke vlakken bedoel je?

Tech (telematica, veiligheidssystemen)  en luxe

of kijk,gewoon de filmpjes eens :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, flupke73 said:

leuke motor + opties = 57 000€€€ vrees ik => wtf??? FWD&co :(:(

buiten de achterzijde vind ik'm wel mooi

Zijn dat geen NL prijzen? ( + BPM). 

Nu ook zonder dat blijft het duur natuurlijk (en de basisuitvoering heeft waarschijnlijk geen enkel van die snufjes), maar dan heb je wel iets wat technisch voor staat op een 1 reeks of A3. 

Ma als ik denk, rijdende computer voor 57k (of pak nu 45k belgische prijs), da's de prijsklasse van een tesla model 3 die ook vol snufjes zit... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je die technologisch goed wil, dan kom je er met 40 000 voor de A180d met automaat. Dan wisselt ie zelf van rijvak, houdt hij de baan en afstand voor de tegenligger, heb je twee grote schermen en ingebouwde navigatie met augmented reality. Vanaf de basisversie kun je hem al gesproken instructies geven voor vanalles en nog wat. Doet een concurrent dat beter? 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

40.000 voor een trage C-segmenter? Die snufjes zijn mij geen 10.000 euro waard, voor 25.000-30.000 heb je ook al een toffe hatch. Bv hyundai i30n . 

Voor 40k heb je ook al een deftige elektrische wagen zoals een leaf of i3 en dat vind ik meer waard dan een diesel met wat extra electronica. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, stijn82 said:

40.000 voor een trage C-segmenter? Die snufjes zijn mij geen 10.000 euro waard, voor 25.000-30.000 heb je ook al een toffe hatch. Bv hyundai i30n . 

Voor 40k heb je ook al een deftige elektrische wagen zoals een leaf of i3 en dat vind ik meer waard dan een diesel met wat extra electronica. 

Basis i3 zonder opties is 46650.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid