Ga naar inhoud

2018 Mercedes A-Klasse (W177)


Tiep

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, JerryLambo zei:

"Een goed gecalibreerde en precieze besturing, een agiele voortrein en een stabiele wegligging." -WB

 

JL-score: 2/5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua looks geen fan van deze. Zowel de lichten aan de voorkant als de achterkant zien er maar vreemd (mottig) uit. In de concept/teasers van de CLA zag ik de bui al hangen.. Vooral aan de achterkant.. En ik herinner het me nog zeer goed toen de vorige uitkwam. Vliegt de tijd dan zo snel, of is dit wel een heel snelle vernieuwing van het model?

De reclame ervoor op tv is ook maar stom.. Fking Niki 'Oompa Loompa' Minaj en dan zo'n yuppie Amerikaanse voice over.. Bah.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/4/2018 om 14:31, Marvin zei:

Als je die technologisch goed wil, dan kom je er met 40 000 voor de A180d met automaat. Dan wisselt ie zelf van rijvak, houdt hij de baan en afstand voor de tegenligger, heb je twee grote schermen en ingebouwde navigatie met augmented reality. Vanaf de basisversie kun je hem al gesproken instructies geven voor vanalles en nog wat. Doet een concurrent dat beter? 

Het is een ander segment, maar wel goedkoper, maar de xc40 heeft het allemaal standaard. Behalve misschien de augmented reality, waarvan ik nog niet bekeken heb wat het is bij MB.

Soit, ik verschiet er een beetje van dat er zo veel zijn die wat twijfels hebben bij het design. Ik vind hem in elk geval de mooiste A ooit gemaakt.

Als die nu nog wat kilometervreter gedrag heeft, dus eerder als een c dan als een oude a rijdt, dan vind ik het alvast een topper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Bompa said:

Het is een ander segment, maar wel goedkoper, maar de xc40 heeft het allemaal standaard. Behalve misschien de augmented reality, waarvan ik nog niet bekeken heb wat het is bij MB.

Maar standaard zijn die zaken toch ook niet? Er zit veel safety-tech standaard op XC40, maar adaptieve cruise control en zelf sturen niet. Ik denk dat de prijs vergelijkbaar is als je een XC40 D3 Momentum (automaat) met Pilot Assist (optie) en navigatie (optie) vergelijkt met een A180d (automaat).

Voordeel van de Mercedes is ook dat er meer mogelijkheden zijn voor de bediening van alles (op het stuur, stem, touchscreen, touchpad). Bij de Volvo is het enkel stem en touchscreen, dacht ik. Mercedes zal ook minder verbruiken, maar is minder krachtig. Daarentegen is de Volvo veel zwaarder waardoor hij even snel/traag is als de Merc. 

En ja, misschien niet hetzelfde segment, maar wel in dezelfde prijscategorie. Dat is voor mij relevanter dan het segment an sich. 

aangepast door Marvin
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/7/2018 om 05:56, JerryLambo zei:

*WB = MB

Zegt gij.

Maar hier op 't forum is 't @William Blake die zo'n zeer gemanierd verwoorde, op feiten berustende meningen formuleert.

Je mag die WB dus gewoon laten staan. :D 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20/7/2018 om 07:52, Bompa zei:

Soit, ik verschiet er een beetje van dat er zo veel zijn die wat twijfels hebben bij het design. Ik vind hem in elk geval de mooiste A ooit gemaakt.

+1

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hem maandag op de luchthaven zien staan.
Die grill vanvoor zit optisch echt te laag.
Verhoudingen langs voor gezien kloppen niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Joske zei:

Heb hem maandag op de luchthaven zien staan.
Die grill vanvoor zit optisch echt te laag.
Verhoudingen langs voor gezien kloppen niet echt.

gaat een kandidaat-koper niet van wakker liggen: die wil het interieur en de gadgets

 

vorige vrijdag een testrit gedaan, kort, FWD; dadelijk dat 'onaangename' gevoel in het stuur, maar bon, dat is eigen aan 't concept om goedkope auto's te maken

interieur is echt leuk en valt niet door de mand als je gaat rijden, voelt ook dan nog "premium" aan

stoelen zijn ook echt beter dan de vorige versie

meest opzienbarende: de auto 'verstaat' je echt als je hem aanspreekt: "navigatie Sölden" en even later staat de route naar Sölden op 't scherm en moet je maar bevestigen

radio/temperatuur etc regelen: gewoon "hey mercedes bla bla bla" en dat werkt ECHT😮👍

liever een C-klasse🙂, maar ik zal met de mijne blijven voortrijden tot die electronica ook in de C steekt (nu ENKEL in de A-klasse)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

W177 is een fijn platform maar de echt goed rijdende versies moeten nog komen, hoop ook dat ze de vbak nog eens stevig aanpakken voor de AMG's

stuurgevoel is slechter dan W176, nu veel te licht, wel precies, maar niet echt sportief 

MBUX is effectief briljant, na jaren achter gelopen te hebben wat betreft telematica staan ze nu VOOR

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Alexx zei:

Nog een stuk duurder dan de huidige A45 met de nodige performance prullen op zeker?

bwa, zal in de lijn liggen met RS3 etc schat ik

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid