Dimitri 733 Geplaatst: 18 mei 2025 Geplaatst: 18 mei 2025 En de PS4 is geen sportband ondanks de naam, ik heb dat al vaak gezegd hier. Ik heb die op de ST gehad en dat was echt teleurstellend. De PS4S is wel een ander beestje. Quote
abtler 4.511 Geplaatst: 18 mei 2025 Geplaatst: 18 mei 2025 Op mijn e300de (hybrid) ben ik ondertussen toe aan het 3de setje zomerbanden (km stand 130.000 incl. gebruik van winterbanden) Door het gewicht (en misschien een heel klein beetje mijn rijstijl) slijt dat een pak sneller dan op de reguliere dieselwagen vroeger. Vindt echter niet direct testen online waarin slijtage duidelijk wordt meegenomen. Forumervaringen met merken/banden die aan te raden zijn om toch aan wat meer kilometers te geraken (en toch een deftige band te hebben) ? Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 18 mei 2025 Geplaatst: 18 mei 2025 Als je veel kilometers wil doen moet je toch uitkijken naar een Michelin. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 18 mei 2025 Geplaatst: 18 mei 2025 Veel autos met continentals gehad en die banden bleven ook meegaan. Op de focus indertijd was de auto op voor de banden. Ik denk rond de 100k kms opgezet (ging wel laatste seizoen geweest zijn). Maar goed, daar zat geen koppel in. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 18 mei 2025 Geplaatst: 18 mei 2025 1 uur terug, mrbbs zei: Als je veel kilometers wil doen moet je toch uitkijken naar een Michelin. Die Pilot Sport 4 op onze Mercedes slijten toch redelijk snel. We zitten aan onze tweede set Michelins (na de Bridgestones, dacht ik, af-fabriek) zomerbanden, en met gebruik van winterbanden (de wissel doe ik traditiegetrouw altijd rond de zomer/wintertijd-verandering), op 150.000 km, en ze gaan niet meer mee gaan tot de winter. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 18 mei 2025 Geplaatst: 18 mei 2025 26 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Die Pilot Sport 4 op onze Mercedes slijten toch redelijk snel. We zitten aan onze tweede set Michelins (na de Bridgestones, dacht ik, af-fabriek) zomerbanden, en met gebruik van winterbanden (de wissel doe ik traditiegetrouw altijd rond de zomer/wintertijd-verandering), op 150.000 km, en ze gaan niet meer mee gaan tot de winter. Als range de prioriteit is zou ik dan ook geen sportief georiënteerde band kiezen, maar eerder dan de nieuwe Primacy 5. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 20 mei 2025 Geplaatst: 20 mei 2025 Daar zijn ze eindelijk! De CC3 en CC3 Sport! 3 Quote
gTa 28.022 Geplaatst: 20 mei 2025 Geplaatst: 20 mei 2025 Nice! Het kan de concurrentie enkel maar pushen om ook beter te doen. Segment is ondertussen méér dan rijp. Ik blijf er voor kiezen als winterband. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 21 mei 2025 Geplaatst: 21 mei 2025 Een verbetering op alle vlakken. Wel maar 1% verbetering in het nat, en dat is net het zwakke punt van de CC2 vind ik. Benieuwd naar een vergelijkende test tussen de nieuwste concurrentie! Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 22 mei 2025 Geplaatst: 22 mei 2025 Op 17/5/2025 om 22:49, SB-01 zei: Ik moet mezelf even verbeteren, want ik was foutief. Het waren banden van het merk Roadstone destijds waar ik het over had, en niet Goodride. Dan hoop ik dat die ondertussen al beter zijn geworden. Ooit eens zo een setje onder mijn E30 318is gehad, beetje regen of wat vettig en echt niets grip. Ook serieus zwalpen bij bochten werk. Vond het echt gevaarlijk en dus snel vervangen. Met de oldtimers meestal niet veel keuze. Michelin blijft ook mijn ultieme favoriet maar soms de hoge kost er aan niet waard. Als het niet voor dagelijks gebruik is en bv enkel om rond de kerktoren te rijden dan ga ik wel eens naar Dunlop, hankook, Toyo. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Ik denk dat die goedkope merken wel een serieuze evolutie doorgemaakt hebben. Eens gekeken naar recente reviews van Goodride en dat viel best mee. Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Het is vandaag trouwens echt wel glibberig met die eerste regen na twee maand droogte. Was een uitdaging om niet door te slippen bij vertrekken. Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Altijd opletten inderdaad. Ze strooien en waarschuwen 450x bij de minste kans op vorst maar heb nooit en woord gehoord over regen nq lange droogte. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 17 minuten geleden, Jochen zei: Altijd opletten inderdaad. Ze strooien en waarschuwen 450x bij de minste kans op vorst maar heb nooit en woord gehoord over regen nq lange droogte. https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250411_96934581 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250523_94734962 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20250523_93250077 Quote
Bjorno 2.273 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Hoe streng zijn de Europese regels eigenlijk omtrent banden? Vooral dan over de rem afstand/grip. Bij oldtimers zit er ook echt een hoop rommel tussen en echt om schrik van te krijgen. Oke velen zijn rommel omdat ze 10 of zelfs 20 jaar oud zijn. Maar ook nieuwe banden dat precies schrik hebben en wegspringen als ze een druppel water zien. Heb in Nieuwe Zeeland ook eens 2 nieuwe Wanli banden op mijn Audi 80 2.5i laten plaatsen. Oke ik heb mij met momenten goed geamuseerd en ik verschoot dat de banden best wel veel grip gaven. Maar na 12.000 kms dat ik er gedaan had waren die al bijna voor 75% versleten. Ik kende het merk niet, maar zag achteraf dat ze hier in europa ook worden verkocht. Quote
Krikkie 9.830 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 4 uren geleden, Jochen zei: Altijd opletten inderdaad. Ze strooien en waarschuwen 450x bij de minste kans op vorst maar heb nooit en woord gehoord over regen nq lange droogte. Moh! Dat is toch algemeen geweten, zeker als je al eens op een nat circuit gereden hebt Quote
SB-01 4.346 Geplaatst: 24 mei 2025 Geplaatst: 24 mei 2025 Op 22/5/2025 om 08:32, Bjorno zei: Dan hoop ik dat die ondertussen al beter zijn geworden. Ooit eens zo een setje onder mijn E30 318is gehad, beetje regen of wat vettig en echt niets grip. Ook serieus zwalpen bij bochten werk. Vond het echt gevaarlijk en dus snel vervangen. Met de oldtimers meestal niet veel keuze. Michelin blijft ook mijn ultieme favoriet maar soms de hoge kost er aan niet waard. Als het niet voor dagelijks gebruik is en bv enkel om rond de kerktoren te rijden dan ga ik wel eens naar Dunlop, hankook, Toyo. Er werd me toen wel specifiek de Roadstone N8000 aangeraden. https://www.roadstonetires.com/international/product/passenger/n8000.php De ene band van het merk is de andere natuurlijk niet. Dat is zelfs bij de topmerken zo. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 25 mei 2025 Geplaatst: 25 mei 2025 20 uren geleden, Bjorno zei: Hoe streng zijn de Europese regels eigenlijk omtrent banden? Vooral dan over de rem afstand/grip. Bij oldtimers zit er ook echt een hoop rommel tussen en echt om schrik van te krijgen. Oke velen zijn rommel omdat ze 10 of zelfs 20 jaar oud zijn. Maar ook nieuwe banden dat precies schrik hebben en wegspringen als ze een druppel water zien. Heb in Nieuwe Zeeland ook eens 2 nieuwe Wanli banden op mijn Audi 80 2.5i laten plaatsen. Oke ik heb mij met momenten goed geamuseerd en ik verschoot dat de banden best wel veel grip gaven. Maar na 12.000 kms dat ik er gedaan had waren die al bijna voor 75% versleten. Ik kende het merk niet, maar zag achteraf dat ze hier in europa ook worden verkocht. Veel van die brolmerken scoren beter dan de radiaal banden what not van in de tijd van onze oldtimers. Maar ik betwijfel of het verschil groot is. Nu het aantal oldtimers dat nog banden heeft van +10j oud wil ik ook niet tellen. Mijn michelins zijn ook al van 2015 en hebben nauwelijks nog slijtage. Ik weet dat ik ze beter wou vervangen, maar er zijn er vele die denken, ze houden nog lucht en ze zijn zwart. Perfect toch. Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 27 mei 2025 Geplaatst: 27 mei 2025 Op mijn schoonpa zijn E36 Compact liggen nog de originele banden. Amper sleet. Op het eerste rond punt dat ik nam, in de regen, stond ik bijna rond 1 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 27 mei 2025 Geplaatst: 27 mei 2025 Daarnet in de regen dacht ik vooral dat ik dringend nieuwe banden nodig had. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 27 mei 2025 Geplaatst: 27 mei 2025 12 uren geleden, ex-Mooseman zei: Op mijn schoonpa zijn E36 Compact liggen nog de originele banden. Amper sleet. Op het eerste rond punt dat ik nam, in de regen, stond ik bijna rond Wat zei hij? Dat het aan je rijstijl lag? Zou bij mijn vader zo zijn, "die banden zijn nog perfect" Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 27 mei 2025 Geplaatst: 27 mei 2025 Dat zegt die ook: ‘ge moet eens zien hoeveel profiel er nog op zit, dat moet je nog niet vervangen.’ Tuurlijk, het rubber is plastic geworden ondertussen, het asfalt gaat rapper verslijten dan de banden. Auto rijdt maar een paar honderd kilometer per jaar. Over 2 jaar hebben ze gewerkt in hun straat: 8 maanden kon je er niet door. De BMW is al die tijd daar gewoon blijven staan Hij was gelukkig’ geen passagier, die keer : hij lag achter in de ambulance die voor ons reed. 1 Quote
Spillies 1.595 Geplaatst: 2 juni 2025 Geplaatst: 2 juni 2025 Ik zag dat ze bij mijn schoonmoeder achteraan nieuwe banden hadden gestoken bij de Midas, die hebben al hun eigen merk zo blijkt. Ze had 2 nieuwe Tenor 3 banden. https://www.midas.be/nl/faq/midas-tenor-3-band Nu ben ik al geen fan van dat idee, maar vind er niets slechts over terug. Kan toch niets goed zijn zoiets? Door welke private label fabrikant zouden die gemaakt worden? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.