Jochen 6.085 Geplaatst: 24 september 2024 Geplaatst: 24 september 2024 Ik rij nu al een tijdje met de Michelins en mijn bevindingen stroken met die van hem. Heel goede band in zowat alle omstandigheden, enkel bij warm nat weer presteert hij inderdaad minder goed. Verder merk ik eigenlijk niet dat ik met all-seasonbanden rij. Vorig jaar januari gaan skiën in Oostenrijk en toen best wat sneeuw gezien: dat ging perfect, zeer onder de indruk van de prestaties toen (banden waren toen wel nog nieuw). Dat was ook de reden dat ik voor de Michelins gekozen had. Sinds eind 2023 staat de Skoda terug op all-seasons, na een lente en zomer op zomerbanden en ik heb me dat niet beklaagd. Zeker met dat koude natte voorjaar heb ik de zomerbanden niet gemist... Het is ook geen auto waar je die op gaat missen natuurlijk, een sportieve en potente kar zou ik wel op zomerbanden zetten denk ik. De Continentals in deze test doen het goed bij warm nat weer. Dat is misschien nog een goed alternatief moest ik een set nieuwe voorbanden nodig hebben en Michelin heeft de 3de generatie nog niet klaar . Al heb ik liever 1 merk banden rondom en ze zijn minder in de sneeuw dusja... De Pirelli is ook indrukwekkend, maar niet mijn merk Vreemd dat de Hankook niet in de test zit? En ik mis de vergelijking met de 16" test! Quote
gTa 28.026 Geplaatst: 25 september 2024 Geplaatst: 25 september 2024 Heb de Michelins nu ook (als winterband) onder de M140i, wel nog geen sneeuw gezien. Maar heel aangename band voor de 4-5 maand dat dat op ligt. Voorheen had ik Goodyears (Vector 4Seasons 3) en daar was ik ook content van. Op mijn madam hare 640iGT liggen Continentals, winter/zomer zelfs (wat ik voor mijn auto niet zou kunnen). Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Die SF3 gaat het worden voor mij, nieuwe auto gekocht dus nood aan een nieuwe winterset. Winterbanden in ons klimaat zijn 9 van de 10 toch overkill. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 10 uren geleden, gTa zei: Jammer dat hij net te laat was om de Alpin 7 in de test op te nemen die gisteren werd gereleased. Quote
-Fred- 826 Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Op 28/2/2024 om 11:48, ex-Mooseman zei: Moeten die zo sportief zijn op een 330e ? Voor jou wel blijkbaar, gezien je laatste zin , maar ik zou eerder een tandje minder sportief en iets meer comfort/regenbestendigheid kiezen bij een daily. Ik kan tot nu toe enkel positief terugkijken naar mijn bandenkeuze. SP4S doet het meer dan prima in alle omstandigheden. Ook bij zware regenval stellen ze niet teleur. Waarom dit als high performance band wordt gezien is me nog steeds niet duidelijk. Dit is allround een hele goeie band. Comfort is erop vooruit gegaan (mss niet de beste vergelijking komend van RF banden) en ze reageren scherp genoeg voor een daily. Ik weet nog niet of ik mijn winterbanden snel ga laten monteren. Puur praktisch zou het logisch zijn aangezien mijn spacers eraf moeten voor de keuring, maar ik heb geen zin om terug die harde rf's eronder te zwieren. En eigenlijk ben ik benieuwd hoe ze het doen bij kouder weer en vettige wegen. Quote
walter 4.428 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Op 24/9/2024 om 21:52, Jochen zei: Ik rij nu al een tijdje met de Michelins en mijn bevindingen stroken met die van hem. Heel goede band in zowat alle omstandigheden, enkel bij warm nat weer presteert hij inderdaad minder goed. Verder merk ik eigenlijk niet dat ik met all-seasonbanden rij. Vorig jaar januari gaan skiën in Oostenrijk en toen best wat sneeuw gezien: dat ging perfect, zeer onder de indruk van de prestaties toen (banden waren toen wel nog nieuw). Dat was ook de reden dat ik voor de Michelins gekozen had. Sinds eind 2023 staat de Skoda terug op all-seasons, na een lente en zomer op zomerbanden en ik heb me dat niet beklaagd. Zeker met dat koude natte voorjaar heb ik de zomerbanden niet gemist... Het is ook geen auto waar je die op gaat missen natuurlijk, een sportieve en potente kar zou ik wel op zomerbanden zetten denk ik. De Continentals in deze test doen het goed bij warm nat weer. Dat is misschien nog een goed alternatief moest ik een set nieuwe voorbanden nodig hebben en Michelin heeft de 3de generatie nog niet klaar . Al heb ik liever 1 merk banden rondom en ze zijn minder in de sneeuw dusja... De Pirelli is ook indrukwekkend, maar niet mijn merk Vreemd dat de Hankook niet in de test zit? En ik mis de vergelijking met de 16" test! Op 25/9/2024 om 19:18, gTa zei: Heb de Michelins nu ook (als winterband) onder de M140i, wel nog geen sneeuw gezien. Maar heel aangename band voor de 4-5 maand dat dat op ligt. Voorheen had ik Goodyears (Vector 4Seasons 3) en daar was ik ook content van. Op mijn madam hare 640iGT liggen Continentals, winter/zomer zelfs (wat ik voor mijn auto niet zou kunnen). Crossclimate 2? Mijn vriendin moet wat vaker de baan op dan vroeger. Ondanks dat we niet veel kilometers doen, wissel ik in feite nog het liefst naar een zomerband in de zomer. Voor de winter dan een all season? Bij dikke sneeuw is ze toch verplicht om thuis te werken en privé kunnen we onze verplaatsingen wel uitstellen. Momenteel een cashback van €120 op Michelin bij auto 5 en heb daar nog 10% korting. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 hour ago, walter said: Ondanks dat we niet veel kilometers doen, wissel ik in feite nog het liefst naar een zomerband in de zomer. Voor de winter dan een all season Doe ik nu ook. Ik rijd momenteel op Goodyear 4 Season Gen3 rond. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 2 uren geleden, Jochen zei: Crossclimate 2 inderdaad. Ik wil niets anders meer. Alleen zijn ze (in mijn maat) vaak niet leverbaar waardoor de garage er dan maar Klebers onder steekt. Zijn maar 60% zo goed, hooguit. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 hour ago, ir_fuel said: Doe ik nu ook. Ik rijd momenteel op Goodyear 4 Season Gen3 rond. Da's eigenlijk geen slecht systeem zo. Dan hoef je alvast niet liggen stressen over het moment wanneer je switcht ("misschien is het dan nog te warm voor winterbanden" vs. "misschien krijgen we vroeger al een winterprik"). Bij mijn volgende leasebak toch eens horen of All Seasons ook mogen als winterband. Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Ik zie dat er een aantal collega's allseasons als standaard band op hun leasekot hebben. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 7 minuten geleden, janvkn zei: Da's eigenlijk geen slecht systeem zo. Dan hoef je alvast niet liggen stressen over het moment wanneer je switcht ("misschien is het dan nog te warm voor winterbanden" vs. "misschien krijgen we vroeger al een winterprik"). Bij mijn volgende leasebak toch eens horen of All Seasons ook mogen als winterband. En je rijdt altijd op een mooie velg (voor wie wielen wisselt) Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 15 minuten geleden, Tjeu zei: Ik wil niets anders meer. Alleen zijn ze (in mijn maat) vaak niet leverbaar waardoor de garage er dan maar Klebers onder steekt. Zijn maar 60% zo goed, hooguit. Ondertussen niet meer de referentie in het allseason segment. Dat zijn nu de Continental, Bridgestone en Pirelli. Daarna komt Michelin CC2 en heel kort daarna de Kleber quadraxer 3 (zustermerk van Michelin). Die is marginaal minder goed dan de Michelin dus wel een slimme koop. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 minute ago, Tjeu said: En je rijdt altijd op een mooie velg (voor wie wielen wisselt) Ah maar da's als je helemaal niét wisselt. Ik zou nog wel willen wisselen, want bij normaal weer rij ik toch nog altijd liever op een goeie zomerband, maar het overgangsmoment komt dan niet zo nauw meer. Quote
ex-Mooseman 14.583 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 En @gTa schreef het al meermaals: onze winters zorgen vooral voor natte & vette banen, niet voor besneeuwde wegen, en het aantal echte vriesdagen mindert jaar na jaar. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 3 minuten geleden, mrbbs zei: Ondertussen niet meer de referentie in het allseason segment. Dat zijn nu de Continental, Bridgestone en Pirelli. Daarna komt Michelin CC2 en heel kort daarna de Kleber quadraxer 3 (zustermerk van Michelin). Die is marginaal minder goed dan de Michelin dus wel een slimme koop. Zo marginaal vind ik het verschil niet. In het nat is de Michelin duidelijk progressiever en heeft die echt meer grip. In het droog piepen de klebers sneller en meer dan de Michelins. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 2 minuten geleden, Tjeu zei: Zo marginaal vind ik het verschil niet. In het nat is de Michelin duidelijk progressiever en heeft die echt meer grip. In het droog piepen de klebers sneller en meer dan de Michelins. Mijn woorden niet, maar die van Tyre reviews.. Quote
Tjeu 4.022 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 minuut geleden, mrbbs zei: Mijn woorden niet, maar die van Tyre reviews.. Banden zijn gekoppeld aan gevoel en daar zit sowieso een subjectieve kant aan. En ook de wagen en de maat (carcas) maken verschil. Quote
mrbbs 2.790 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Dat is zeker zo. Maar in zijn reviews is altijd een stuk subjectiviteit opgenomen. Ik heb ze nog niet geprobeerd, toen gekozen voor de Hankook icept evo3. Ga straks aan de slag met de Bridgestone Allseasons 6. Zijn niet super op sneeuw maar wel uitstekend op droog/nat. (waar we in België het meest van hebben) Quote
Luv4DLM 1.281 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Ik stap toch ook over van winterbanden naar all season. De reden is dat ik twee jaar geleden de wissel had gedaan eind maart wegens te warme temperaturen voor de winterbanden.. om een week later verrast te worden op weg naar Spanje in een sneeuwzone van 200km lang. Dan vloek je wel even als je weet dat er goede winterbanden thuis liggen in de kelder Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 1 hour ago, janvkn said: Bij mijn volgende leasebak toch eens horen of All Seasons ook mogen als winterband. Je mag niet vrij je banden kiezen veronderstel ik? Want op zo een All Season staat ook het sneeuwvlokje. Dat is dus eigenlijk ook een winterband. Quote
janvkn 5.568 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 3 minutes ago, ir_fuel said: Je mag niet vrij je banden kiezen veronderstel ik? Want op zo een All Season staat ook het sneeuwvlokje. Dat is dus eigenlijk ook een winterband. Ik kan dat vragen aan de bandencentrale, en die vragen dan toestemming aan de leasing om dié banden aan dié prijs te monteren. Het is dus niet zozeer het sneeuwvlokje dat telt, maar hoe de klak staat van de bonenteller die de mail beantwoordt. Quote
Joske 922 Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 48 minuten geleden, ir_fuel zei: Je mag niet vrij je banden kiezen veronderstel ik? Want op zo een All Season staat ook het sneeuwvlokje. Dat is dus eigenlijk ook een winterband. Volgens mij moet er dat 3PMSF-logo op staan tegenwoordig ipv het sneeuwvlokje om als winterband aanzien te worden. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.