Ga naar inhoud

640 cabrio: benzine (640i) vanzelfsprekend of mag een diesel (640d) ook?


gTa

tweedehands BMW 640 cabrio (met heel wat eisen inzake uitrusting/looks)  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Als motor:

    • enkel maar de benzine (640i) ... dus blijven wachten tot er eentje komt, ook al wacht je al meer dan een jaar en kwam er nog niks
    • maakt niet uit, een diesel will do too ... dus als er een 640d beschikbaar is die aan je wensen/eisen voldoet: niet twijfelen & toehappen
    • sowieso de 640d nemen en niet naar 640i zoeken ... de 40d geniet de voorkeur, ook in een '6 cabrio


Aanbevolen berichten

Gebruik, rijstijl en voorkeuren schreeuwen zo keihard ‘dikke diesel’.

Je kunt ook zelf profiteren van de dieseldemonie door nu goedkoop te kopen, diesels=buyers-market

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Danke @Challazer, je mening wordt geapprecieerd!

Ook even @Alexanderr taggen (wegens de gewezen moonstone 640d van zijn vaderr) en de BMW-heren @Phil en @Tommie en @rrd en ... godverdomme 't is weer kapot. Stomme quote-functie die uitvalt te pas en te onpas :roll:

Gewezen? Die is er nog altijd! Dat geeft een idee over hoe goed ze is ...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
25 minuten geleden, gTa zei:

Ik was toch redelijk duidelijk, dacht ik: uiteraard beslist zijn zelf ... uit het aanbod dat wij haar voorbereiden.
Tot nu toe zat daar geen '6 bij omdat we geen 640i vonden die ook voldeed aan alle andere wensen/eisen.
Als ik er wel 640d bij stop, dan wordt de '6 plots wel weer een zeer valabele kandidaat. Met enkel de 640i niet.

Daarom deze poll: is een '6 met de 40d ook een valabele keuze, of niet?

Ik schreef zélf al zéér duidelijk: mocht er een 640i te vinden zijn die ook aan onze andere criteria voldeed, dan wordt het zonder twijfel die. Quod non.

Is een goede, mogelijke keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien je geen M-pack wil ga ik dit topic terug sluiten aangezien de neus van een 6-reeks echt wel een M-pack nodig heeft om tot zijn recht te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nu ff serieus: ik reed de 40i motor in de (modernere) G30 540i voor een week of 6 en heb massa's 40d's gereden.

Voor mij is de 40d duidelijk de betere motor. 40i voelt traag aan, tenzij je hem echt in toeren jaagt, maar ik vind dat niet passen bij het karakter van een 5/6 reeks. Je wil in dat segment op koppel vooruit stuwen. Op autostrade bij 120km/u de 8 traps 1 verzetje laten terugschakelen en op een zee van koppel aan 2500RPM vlot naar de 160/170 hernemen. Zo hoort het in dat segment, niet 3 verzetten terug om hem 5500 toeren te laten janken (om dan pas even vlot te zijn als de diesel).

Geen diesel in een cabrio? Sure. Maar dan moet je de 650i pakken, als je die ooglapjes echt niet af wil zetten. Anders de 640d, any day.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom kom, als die atmosferische sloeber hen beviel zal zo'n 40i toch niet tegenvallen. Maar focus je eerst en vooral op de kleur/uitrusting dan zou ik zeggen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok 1 à 2 liter minder, als ik zie dat ze nu al maar 9 liter 'scoort' met haar atmosferische 630iA Cabrio (eentje die pas écht een oude automaat heeft die archaïsch reageert, én een motor die je echt moet uitwringen om in die zware caisse nog iet of wat vooruit te gaan). Ik verbruik met mijn 530d op rustige niet-lokale (kerktoren-)ritjes ook maar een 7-tal liter. Long distance rustig rijden (aan legale snelheden) gaat zelfs onder de 6,5 richting de 6. Ik zie niet in waarom ze met een 640d Cabrio plots 25% meer zouden verbruiken.
Maar ze liggen niet zo wakker van verbruik. Als je 20.000 km per jaar bolt aan gemiddeld 8 of 10 liter verbruik, dan scheelt dat 500 euro verbruikskost op een jaar, da's een peulschil. Anders wordt het als je 40k km per jaar gaat vergelijken met een stevig gereden GTC4 Lusso vs. een 320d Efficient Dynamics. [emoji3] 


Uiteraard liggen ze niet wakker van verbruik.
Ze hebben wel betere dingen te doen op die mooie plaatsen!

Ilzelf zit op 9,5l en ben er tevreden mee. In lijn met de verwachtingen.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, wooter zei:

Diesel in een cabrio. emoji27.png

Vind ik ook :( ,maar als hij echt zo 'traag' is die 40i... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 640d GC bij ons thuis rijdt als een trein en de sound is best wel goed voor een diesel. Op basis van het beoogde gebruik lijkt de 40d de beste keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Dirk75 zei:

De persoon in kwestie zal moeten beslissen... Ze heeft nu een athmosferische 630i... met 9l verbruik...

Zegt toch genoeg...

Natuurlijk sleurt de 40d harder.... maar...

Dat is het punt. Gaat niet over sleuren en hard optrekken, maar over effortless 2 ton laveren door het verkeer.. En daar is de 40d met z'n 600nm op lage toeren sterker in. Draagt bij aan het luxueuze gevoel imho.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
36 minuten geleden, William Blake zei:

Dat is het punt. Gaat niet over sleuren en hard optrekken, maar over effortless 2 ton laveren door het verkeer.. En daar is de 40d met z'n 600nm op lage toeren sterker in. Draagt bij aan het luxueuze gevoel imho.

Geen probleem, maar een 40i kan je perfect rond de 2000 rpm laten werken aan legale snelheden in Belgie.

Het is pas als je doortrap dat deze luidruchtig wordt... Bij lage snelheden is een 40d veel luidruchtiger met kap open.

Om door Knokke te laveren, geef mij maar de benzine. 😉

Tegen 2025 mag je met de diesel bijna geeen steden meer in... 

Het is ook te zien wat je gewend bent, komende van een athmosferische 30i naar een 40i. Ik denk wel dat ze gelukkig zullen zijn. 

40i 450 Nm vanaf 1300 rpm

40d 630 Nm vanaf 1500 rpm

30i oude  300 Nm vanaf 2500 rpm

 

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 hours ago, RRD said:

En nu ff serieus: ik reed de 40i motor in de (modernere) G30 540i voor een week of 6 en heb massa's 40d's gereden.

Voor mij is de 40d duidelijk de betere motor. 40i voelt traag aan, tenzij je hem echt in toeren jaagt, maar ik vind dat niet passen bij het karakter van een 5/6 reeks. Je wil in dat segment op koppel vooruit stuwen. Op autostrade bij 120km/u de 8 traps 1 verzetje laten terugschakelen en op een zee van koppel aan 2500RPM vlot naar de 160/170 hernemen. Zo hoort het in dat segment, niet 3 verzetten terug om hem 5500 toeren te laten janken (om dan pas even vlot te zijn als de diesel).

Geen diesel in een cabrio? Sure. Maar dan moet je de 650i pakken, als je die ooglapjes echt niet af wil zetten. Anders de 640d, any day.

En dan nog. @Salokin vond die 50i ook niet te denderend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Dirk75 zei:

 

Tegen 2025 mag je met de diesel bijna geeen steden meer in... 

 

 

Bedankt om de gemiddelde Belg te zijn op dit forum die zich zot laat maken door de media.

Een euro 6 diesel mag vooralsnog in alle steden binnen, ook na 2025.

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
11 minuten geleden, RRD zei:

Bedankt om de gemiddelde Belg te zijn op dit forum die zich zot laat maken door de media.

Een euro 6 diesel mag vooralsnog in alle steden binnen, ook na 2025.

Het gaat om een 2de hands... en daar zitten euro 5 tussen... 😉

https://www.dw.com/en/germany-considering-retrofitting-diesel-scandal-cars-report/a-43289589

Gelukkig ben jij bovengemiddeld 😉

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ICM zei:

En dan nog. @Salokin vond die 50i ook niet te denderend.

Vooral een zielloze motor die 50i, diesel motor in de Alpina is op alle gebied beter dan de V8 benzine.  Is gretiger en zuipt ca. 9l ipv 18l.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40d past veel beter in de 6 dan de 40i.

En neem aub geen M-pack. Zo veel meer stijl! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou een tesla kopen.

Waarom in godsnaam nog dieselen of benzine rijden in deze tijden :roll:

 

:D

 

 

Ik zou ook voor de 40d ga, heb beide eens gereden op een bmw testdag en vond de 40d een aangenamere cruiser.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft@Asserti ook niet al eens met zo'n 640d gereden op die (helaas eenmalige) BMW fan dag in 2013? Ik reed toen mee achterin. :D

Naast de F10/11 en 6 GC vind ik de F15 toch één van de mooiste BMW's van de laatste 10 jaar. :inlove: En zal nog een tijdje zo blijven gezien er met de radicaal anders gestylede 8 niet meteen een opvolger is voor deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De f15 is toch een x5?

F12 bedoelde ik dus. :D

(Niet zo thuis in de interne codes sinds ze de 'E' verlaten hebben.)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid