Ga naar inhoud

640 cabrio: benzine (640i) vanzelfsprekend of mag een diesel (640d) ook?


gTa

tweedehands BMW 640 cabrio (met heel wat eisen inzake uitrusting/looks)  

24 leden hebben gestemd

  1. 1. Als motor:

    • enkel maar de benzine (640i) ... dus blijven wachten tot er eentje komt, ook al wacht je al meer dan een jaar en kwam er nog niks
    • maakt niet uit, een diesel will do too ... dus als er een 640d beschikbaar is die aan je wensen/eisen voldoet: niet twijfelen & toehappen
    • sowieso de 640d nemen en niet naar 640i zoeken ... de 40d geniet de voorkeur, ook in een '6 cabrio


Aanbevolen berichten

Hoe bedoel je juist?
Een euro 5 mag maar tot 2025 Antwerpen in, dus als je langer met je auto wilt rijden is het natuurlijk wel een belangrijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
32 minuten geleden, RRD zei:

Hoe bedoel je juist?
Een euro 5 mag maar tot 2025 Antwerpen in, dus als je langer met je auto wilt rijden is het natuurlijk wel een belangrijke.

En restwaarde? Km heffing....

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk zelf dat de dieselverbanning van tijdelijke aard is. Onderaan de streep is een diesel nog altijd een stuk goedkoper te rijden, al vanaf 12 - 15.000 km.

De eerste klanten komen bij mij al terug. Jaren diesel gereden aan 5 liter / 100km, nu benzine aan 8 liter / 100 km. "Amai meneer RRD ik moet wel heel vaak gaan tanken nu."

Maar goed, de gemiddelde Vlaming is een kuddedier dus we stampen die diesel er zo snel mogelijk uit en kopen een benzine. Fine, we praten nog eens over 3 jaar.

 

Restwaarde: Onderhevig aan euronorm natuurlijk. Een 6 zou ik gerust durven kopen.
KM-heffing: ik moet nog altijd de eerste concrete plannen zien. Dat gaat nog wel wat jaren duren voor dat er effectief doorkomt.
 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Maxime S zei:

40d past veel beter in de 6 dan de 40i.

En neem aub geen M-pack. Zo veel meer stijl! 

Op een bleek kleur en met de kleine wielen vind ik het toch wel tien keer beter met M pack ...

640d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Alexanderr zei:

Op een bleek kleur en met de kleine wielen vind ik het toch wel tien keer beter met M pack ...

640d.jpg

Dat is dan ook de mooiste 6-reeks die je kunt configureren.

En zelfs met de keramische knopjes als ik het me goed herinner :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het toch ook moeilijk met een diesel in een cabrio. Al zal dat tegenwoordig qua loopcultuur wel meevallen. 
Wel opletten met die dieselwalm die terugslaat in het interieur bij open rijden.

Die HUD, grappig dat dat een vereiste is. Ik heb dat nu op de mijne, en da's een optie die ik op de volgende niet spec. Ik kan na al die jaren op mijn tellers kijken, het automatisme niet weg krijgen. Soms kijk ik erop, en dan denk ik bij mezelf dat het weer x weken geleden is dat ik er nog op keek :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idem. Vond het vroeger bull shit, maar als ik nu in m'n Range stap weet ik niet meer waar mijn snelheid staat :lol: .

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/7/2018 om 20:18, Dirk75 zei:

De persoon in kwestie zal moeten beslissen... Ze heeft nu een athmosferische 630i... met 9l verbruik...

Zegt toch genoeg...

Natuurlijk sleurt de 40d harder.... maar...

 

Op 5/7/2018 om 10:02, RRD zei:

Bedankt om de gemiddelde Belg te zijn op dit forum die zich zot laat maken door de media.

Een euro 6 diesel mag vooralsnog in alle steden binnen, ook na 2025.

 

54 minuten geleden, RRD zei:

Ik denk zelf dat de dieselverbanning van tijdelijke aard is. Onderaan de streep is een diesel nog altijd een stuk goedkoper te rijden, al vanaf 12 - 15.000 km.

De eerste klanten komen bij mij al terug. Jaren diesel gereden aan 5 liter / 100km, nu benzine aan 8 liter / 100 km. "Amai meneer RRD ik moet wel heel vaak gaan tanken nu."

Maar goed, de gemiddelde Vlaming is een kuddedier dus we stampen die diesel er zo snel mogelijk uit en kopen een benzine. Fine, we praten nog eens over 3 jaar.

 

Restwaarde: Onderhevig aan euronorm natuurlijk. Een 6 zou ik gerust durven kopen.
KM-heffing: ik moet nog altijd de eerste concrete plannen zien. Dat gaat nog wel wat jaren duren voor dat er effectief doorkomt.
 

Ik denk niet dat de dieselverbanning van tijdelijke aard is, RRD. Dit is een gewoon een globale trend, binnen x aantal jaar is het gedaan met dieselmotor. Binnen x aantal jaar met de verbrandingsmotor. Dit zal je niet kunnen tegenhouden en zit er gewoon aan te komen. Dat is geen bangmakerij van de media maar het gevolg van beslissingen door overheden overal ter wereld om iets te doen aan de uitstoot van voertuigen. 

Het is jammer dat ze iedereen in een benzine duwen. Want als iedereen van een diesel naar een benzine overschakelt die veel km's doet gaat de Co2 uitstoot enorm omhoog. Een benzine verbruikt immers meer, dus er is meer verbranding en dus meer co2 uitstoot. Natuurlijk heb je de schadelijke gassen als stikstof niet dus dat is al verbetering. Tijd ook dat ze de vliegtuigen en containerschepen aanpakken want nu lijkt de focus alleen op auto's te liggen. 

De enigste oplossing op middellange tot lange termijn zijn hybride voertuigen en vervolgens als de technologie het toelaat voertuigen op waterstof of volledig elektrisch als de oplaadtijd van de batterijen even lang duurt als een normale tankbeurt nu. 

En neen ik droom niet van een wereld vol hybride en elektrische voertuigen maar het is wel de realiteit waar we naartoe evolueren.

De diesels worden hier door velen opgehemeld, komt nogal wereldvreemd over in deze huidige tijden. Ja ik ben het ermee eens dat als je 50 000 km per jaar rijdt diesel nog steeds de beste keuze is. Maar hier voor een cabrio diesel aanbevelen begrijp ik niet. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Speedhunter zei:

want nu lijkt de focus alleen op auto's te liggen. 

Dat ligt nochtans grotendeels aan je partijmaatje, die klopjacht 😛 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, Speedhunter zei:

 

De diesels worden hier door velen opgehemeld, komt nogal wereldvreemd over in deze huidige tijden. Ja ik ben het ermee eens dat als je 50 000 km per jaar rijdt diesel nog steeds de beste keuze is. Maar hier voor een cabrio diesel aanbevelen begrijp ik niet. 

 

Als het beter rijdt....  is dat toch niet zo onlogisch als je doet uitschijnen?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Toen ik een diesel cabrio kocht versloot iedereen me als gek.

Nu heb ik een elektrische en verslijt iedereen me ook als gek.

I’m just saying.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, wooter zei:

Toen ik een diesel cabrio kocht versloot iedereen me als gek.

Nu heb ik een elektrische en verslijt iedereen me ook als gek.

I’m just saying.

Dat het aan jou ligt?

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, wooter zei:

Toen ik een diesel cabrio kocht versloot iedereen me als gek.

Nu heb ik een elektrische en verslijt iedereen me ook als gek.

I’m just saying.

Ik zie een constante :D 

42 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Dat het aan jou ligt?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat de dieselverbanning van tijdelijke aard is, RRD. Dit is een gewoon een globale trend, binnen x aantal jaar is het gedaan met dieselmotor. Binnen x aantal jaar met de verbrandingsmotor. Dit zal je niet kunnen tegenhouden en zit er gewoon aan te komen. Dat is geen bangmakerij van de media maar het gevolg van beslissingen door overheden overal ter wereld om iets te doen aan de uitstoot van voertuigen. 

Het is jammer dat ze iedereen in een benzine duwen. Want als iedereen van een diesel naar een benzine overschakelt die veel km's doet gaat de Co2 uitstoot enorm omhoog. Een benzine verbruikt immers meer, dus er is meer verbranding en dus meer co2 uitstoot. Natuurlijk heb je de schadelijke gassen als stikstof niet dus dat is al verbetering. Tijd ook dat ze de vliegtuigen en containerschepen aanpakken want nu lijkt de focus alleen op auto's te liggen. 

De enigste oplossing op middellange tot lange termijn zijn hybride voertuigen en vervolgens als de technologie het toelaat voertuigen op waterstof of volledig elektrisch als de oplaadtijd van de batterijen even lang duurt als een normale tankbeurt nu. 

En neen ik droom niet van een wereld vol hybride en elektrische voertuigen maar het is wel de realiteit waar we naartoe evolueren.

De diesels worden hier door velen opgehemeld, komt nogal wereldvreemd over in deze huidige tijden. Ja ik ben het ermee eens dat als je 50 000 km per jaar rijdt diesel nog steeds de beste keuze is. Maar hier voor een cabrio diesel aanbevelen begrijp ik niet. 

 
Rijdt gewoon beter voor een normale auto. En een pak zuiniger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/7/2018 om 11:12, Maxime S zei:

En neem aub geen M-pack. Zo veel meer stijl! 

Ik ben principieel akkoord met je.

Maar bij de '6 is het verschil klein. Zeker qua bumpers maakt het M Pack niet zo heel veel verschil. De neus wordt wat opener maar minder edel (meer 'gapende muil'), de zijkanten veranderen omzeggens niet, de achterkant is een beetje minder stylish (wegval chroomlijntje). Het grootste "probleem" met het M Pack op de '6 zijn de lelijke 20" (zo vlak als wat). De std 19" zijn OK.

Maar again: je hebt gelijk. Een '6 zonder M Pack, met wat chroom in z'n neus en kont en een andere velg dat die gedoodverfde M Pack velgen die je overal ziet ... vind ik ook iets stijlvoller, yep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua vooropgesteld gebruik lijkt een diesel me nog te verantwoorden.
Maar de onzekerheid over toekomstige fiscale beknotting en gedoe met lage emissiezones waarvoor de vereisten ook alleen maar strenger voor gaan worden, zouden toch genoeg zijn om een diesel links te laten liggen. Toch zeker als het de bedoeling is om hem maar kort te houden. Los van bovenstaande discussie over hoe terecht de demonisering van diesel is, lijkt het mij wel vrij duidelijk dat ze de ingeslagen weg gaan blijven volgen.

De minimum-vereisten voor een geschikte auto lijken gewoon echt hoog te liggen voor een nu ook weer niet zo courante model.
Afhankelijk van hoe prangend de nood voor een vervanger is, zou ik rustig blijven wachten op een benzine die wel voldoet aan de criteria of toch gaan kijken naar exemplaren die op papier niet alle noodzakelijke opties hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Audi S8 zei:

Onze 6 GC heeft M-pack met de 19" velgen. Dacht niet dat de 20" standaard met het M-pack komt.

Nee, de optionele 19" van de '5 met M Pack zijn standaard op de '6 met M Pack. Imo zeer knappe velgen. Op de '6 had je dan optionele 20", maar die vind ik absoluut niet mooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dirk75
Op 6/7/2018 om 12:48, Krikkie zei:

Wat ze nog niet weten is dat een direct ingespoten benzine ook veel roet uitstoot. 

 

Fijnstof-uitstoot-verbrandingsmotoren.png

Weten ze wel, kunnen ze in 2025 de benzine bannen.

Vandaar dat alle merken vandaag hun benzine snel moet aanpassen....

aangepast door Dirk75
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid