Ga naar inhoud

BMW M240i vs M2


lobotommy

Aanbevolen berichten

Mijn situatie:

Auto komt in de vennootschap. De kinderen worden al wat groter en rijden niet zo vaak meer mee maar een middenmotor 2-zitter is nog wel niet mogelijk.

De huidige daily driver is een 5 deurs golf gti. Ik hou wel van kleine auto's waar ik overal vlot mee parkeer in't stad. Ik ga nog testrijden, maar ik vraag me af of hier mensen zijn met enige ervaring in één van deze modellen? Als je maar zéér occasioneel op circuit komt, is de meerprijs van de M2 dan verantwoord? Met meerprijs bedoel ik dan aankoop en VAA.

Ik neig naar de m240i...

mvg,

 

T

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat @Alexx het best kan vergelijken, heeft lange tijd M135i gehad en nu LCI M2.


Imo M2 >>>> M240i

M2 is nog totaal andere beleving, torsie, remmen, sound etc. Nieuw of tweedehands? Manueel of automaat?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Stancke zei:

Denk dat @Alexx het best kan vergelijken, heeft lange tijd M135i gehad en nu LCI M2.


Imo M2 >>>> M240i

M2 is nog totaal andere beleving, torsie, remmen, sound etc. Nieuw of tweedehands? Manueel of automaat?

Nieuw, sowieso.

En automaat, is auto voor dagelijks gebruik...

M2 vaa = +800€

M240i vaa = 500€

 

Ik kan me beiden veroorloven maar ik draai elke euro die ik verdien 20x om...😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, lobotommy zei:

Nieuw, sowieso.

En automaat, is auto voor dagelijks gebruik...

M2 vaa = +800€

M240i vaa = 500€

 

Ik kan me beiden veroorloven maar ik draai elke euro die ik verdien 20x om...😁

Waardebehoud kan wel eens belangrijk zijn, zeker nu de M2 een echte M motor heeft steken. Tenzij als je er zot veel km's gaat opzetten.

Nadeel is wel duurder onderhoud.

Toch factoren die niet te negeren zijn als je elke euro 20x omdraait :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had eerst een M135i met de sportautomaat en heb momenteel een M2 LCI DKG.

M135i was een topauto! Prijs/fun, ideaal! 

Na een tijd ben ik hem beginnen aanpassen. Bilstein ophanging, sperdifferentieel, M4 draagarmen, lichte velgen... Auto was super op circuit, driften, alles.

 

Nu heb ik een M2 en kan u zeggen dat die zelfs standaard veel meer in zijn mars heeft dan mijn aangepaste M135i. Auto is ZOVEEL stabieler, voelt echt als 1 geheel aan. Ophanging, sper, draagarmen, stuurgevoel, alles is 1 geheel.

Als je deze dan nog eens een andere ophanging geeft...

Nee, eerst geloofde ik er ook niet in, want op papier zijn ze heel gelijk, soms zelfs in het voordeel voor de M240i. Maar een echte M is totaal iets anders. Plus hij ziet er een stuk dikker uit. Maar hij is ook een stuk duurder. En dan moet je voor jezelf uitmaken of je de meerprijs wil betalen. Ik heb geen spijt.. ;) 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk wel goed dat er nog een duidelijk verschil is tussen een M135i en M2. Dan kan de meerprijs ook verantwoord worden.

Hoe zit het eigenlijk met de ruimte achterin en de koffer bij zo een M2? Is dat vergelijkbaar met een M140i of een stuk kleiner?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/1/2018 at 11:20 AM, PJH said:

Ik zou de 1M kopen die hier op het forum te koop staat, of een M2 halen.

Ik wou het verkooptopic niet verkloten maar voor dat geld heb je een jonge M2. Als ik die 2 dan naast mekaar zet, is voor mij de keuze snel gemaakt. Ik kan mij niet uitspreken over de riij eigenschappen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, DuDe said:

Ik wou het verkooptopic niet verkloten maar voor dat geld heb je een jonge M2. Als ik die 2 dan naast mekaar zet, is voor mij de keuze snel gemaakt. Ik kan mij niet uitspreken over de riij eigenschappen. 

Denk dat je qua waardebehoud toch beter zit bij de 1M.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant topic! Heb ook al veel filmkes van M140i vs M2 bekeken en dat is altijd erg close en soms zelfs in het nadeel van de M2. Dus vroeg ik me ook af waar de meerwaarde van de M2 lag. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, STA911 zei:

Interessant topic! Heb ook al veel filmkes van M140i vs M2 bekeken en dat is altijd erg close en soms zelfs in het nadeel van de M2. Dus vroeg ik me ook af waar de meerwaarde van de M2 lag. 

het zicht doet toch ook veel. als je een M1/2 ziet. :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Ian zei:


Het verplaatsen van een letter ook. :D




 

ik twijfelde, maar ik las dit

3 uren geleden, Tommie zei:

Ik bedoel vooral dus: koop een M2, geen M240i of Golf R, mijn dikke vriend. @STA911

dus dacht "een bmw-verkoper zal het wel weten". maar blijkbaar zal het dan 1M en M2 zijn?

dan mogen merken eens dringend een logica gaan opbouwen. audi nu ook met zijn 50L tdi's

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus dacht "een bmw-verkoper zal het wel weten". maar blijkbaar zal het dan 1M en M2 zijn?
dan mogen merken eens dringend een logica gaan opbouwen. audi nu ook met zijn 50L tdi's
 


Het is inderdaad 1M en M2. De 1M werd zo genoemd omdat men geen verwarring wou met hun “legendarische” M1, vandaar dus in omgekeerde volgorde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn boekhouder gaat mij doodslaan...

NETTO prive meerkost tov een 100% aftrekbare hybride:

M2: ruwweg 7500€ / jaar

M240: 3000€ / jaar

Toch nog eens goed nadenken. fiscaal aantrekkelijke wagen voor dagelijks gebruik en e30 325 als weekendkar zie ik ook wel zitten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jammer dat dit tegenwoordig de meest voorkomende uitslag is. Aan leuk speelgoed denken om nadien een fiscaal vriendelijk ding te kopen. 

Versta me niet verkeerd, ik begrijp het ergens wel. En het is veel geld, maar dagelijks kilometers afleggen met iets leuks, met een leuk geluid.... iets fiscaalvriendelijk is altijd goedkoper, dat weet je op voorhand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Alexx zei:

Versta me niet verkeerd, ik begrijp het ergens wel. En het is veel geld, maar dagelijks kilometers afleggen met iets leuks, met een leuk geluid.... iets fiscaalvriendelijk is altijd goedkoper, dat weet je op voorhand.

Vandaar dat M140i een mooi compromis is :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid