Ga naar inhoud

BMW M240i vs M2


lobotommy

Aanbevolen berichten

Dat is de 1st gen?
Vorige week met een (ex)-eigenaar gesproken die dat echt niks vond, en dat spel vrij snel verkocht heeft. Rijdt nu met een M2 Competition en dat schijnt een gans ander beest te zijn.

1st gen idd. De comp schijnt een heel andere auto te zijn inderdaad. Nog niet mee gereden.
Ik heb de hele weg DSC OFF gereden en wat gespeeld langs de “boerenwegels”, het is een zeer makkelijke auto eigenlijk. Nergens raar uit de hoek gekomen of mij doen schrikken, telkens heel voorspelbaar als hij uitbreekt.
Stuurgevoel is er niet, maar dat weet iedereen die al eens met een BMW gereden heeft de laatste 8 jaar.

De GoPro footage is niet echt om op het internet te gooien [emoji850]
Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Maarten Ballière zei:


1st gen idd. De comp schijnt een heel andere auto te zijn inderdaad. Nog niet mee gereden.
Ik heb de hele weg DSC OFF gereden en wat gespeeld langs de “boerenwegels”, het is een zeer makkelijke auto eigenlijk. Nergens raar uit de hoek gekomen of mij doen schrikken, telkens heel voorspelbaar als hij uitbreekt.
Stuurgevoel is er niet, maar dat weet iedereen die al eens met een BMW gereden heeft de laatste 8 jaar.

De GoPro footage is niet echt om op het internet te gooien emoji850.png

Nieuwe software-update doet heel veel qua “stuurgevoel” iets minder fake zwaar in sport. Voelt dus iets losser aan maar je voelt wel iets meer en wringt minder fake tegen. Is de sturing van M2C

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, The Swede zei:

 Vond dat anders ook niet bijster. Playstation on wheels. 😕

Dat snap ik echt niet. Qua power is het zeker niet de snelste, maar als je met dsc uit rijdt moet je toch weten wat je doet vind ik, nee? Zeker geen paystation. Akkoord met elektronica aan moet je echt wel een debiel zijn om te crashen, maar dat is met elke auto tegenwoordig denk ik? 

Ik vind de power heel mooi te doseren op circuit en op leuke wegen, je kan de auto echt goed op de limiet rijden. En als je wil kan je elke bocht dwars nemen. Al blijf ik erbij. 30-40 pk meer en 80nm meer zou leuk zijn :P 

Maar ik denk als je je echt wil amuseren en dsc uit zet, de M2 toch niet teleursteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik echt niet. Qua power is het zeker niet de snelste, maar als je met dsc uit rijdt moet je toch weten wat je doet vind ik, nee? Zeker geen paystation. Akkoord met elektronica aan moet je echt wel een debiel zijn om te crashen, maar dat is met elke auto tegenwoordig denk ik? 
Ik vind de power heel mooi te doseren op circuit en op leuke wegen, je kan de auto echt goed op de limiet rijden. En als je wil kan je elke bocht dwars nemen. Al blijf ik erbij. 30-40 pk meer en 80nm meer zou leuk zijn [emoji14] 
Maar ik denk als je je echt wil amuseren en dsc uit zet, de M2 toch niet teleursteld?


DSC OFF moet je wel weten wat je doet, zeker geen playstation idd.
Ik moet de comp dus zeker eens rijden, wat meer pk’s en koppel, meer stuurgevoel, sneller steering rack..
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Maarten Ballière zei:

 


DSC OFF moet je wel weten wat je doet, zeker geen playstation idd.
Ik moet de comp dus zeker eens rijden, wat meer pk’s en koppel, meer stuurgevoel, sneller steering rack..

 

Stuurgevoel etc is allemaal software update. Maar akkoord. M2 N55 zou af zijn als ie rond de 410 pk had en rond de 600NM. En dan heb je een mooie sound in tegenstelling tot de M2 comp :P

Hou er rekening mee dat de M2 comp wel een heel stuk duurder is qua inschrijving. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Maarten Ballière said:


De comp schijnt een heel andere auto te zijn inderdaad. Nog niet mee gereden.
 

Onzin natuurlijk. Gewoon marketing praat.  Bij de comp is de motor en versnellingsbak iets beter, maar dat is het ook. Ik loop hier totaal niet wild van, te zwaarlijvig en lomp. Om puur op circuit mee te driften wel super easy..

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minutes ago, lancer-evo said:

Onzin natuurlijk. Gewoon marketing praat.  Bij de comp is de motor en versnellingsbak iets beter, maar dat is het ook. Ik loop hier totaal niet wild van, te zwaarlijvig en lomp. Om puur op circuit mee te driften wel super easy..

Sorry, maar gij zijt geen referentie.

Voor u is 99.9999% van de auto's te lomp :D  En als ze dan goed rijden zijn ze te gemakkelijk 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onzin natuurlijk. Gewoon marketing praat.  Bij de comp is de motor en versnellingsbak iets beter, maar dat is het ook. Ik loop hier totaal niet wild van, te zwaarlijvig en lomp. Om puur op circuit mee te driften wel super easy..

Geloof ik wel, neemt niet weg dat ik er toch wel eens mee wil hoonen [emoji3060]
Link naar reactie
Delen op andere sites

De stereotype test-piloot die er nadien nog over gaat opscheppen met een gopro in de wagen. 😂 Anderzijds fout van bmw dat je dit kunt afzetten op een testwagen.. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Waky zei:

Anderzijds fout van bmw dat je dit kunt afzetten op een testwagen.. 

Ik snap je ergens wel. Maar heb eens met een maat een C63S mogen testen. En mijn maat heeft die echt niet gekocht omdat hij niet weet of de garage dit heeft geblokkeerd dat je alles kan afzetten of dat dat spel weer vol met technologie zit dat niet alles af kan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stereotype test-piloot die er nadien nog over gaat opscheppen met een gopro in de wagen. [emoji23] Anderzijds fout van bmw dat je dit kunt afzetten op een testwagen.. 

‘t Was met een “waardebon” om te gaan testrijden, dus niet als “geïnteresseerde” geweest om te gaan testen. Ze waren sponsor en dat zat in een prijzenpakket. Dus dat stereotiepe.. Opscheppen hier, lees misschien de comments eens.

 

En GoPro beelden van de openbare weg zijn sowieso niet om te publiceren. Je rijdt wel eens meer dan 70 met zo’n ding. Ik kijk nadien wel graag nog eens terug..

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Alexx zei:

Ik snap je ergens wel. Maar heb eens met een maat een C63S mogen testen. En mijn maat heeft die echt niet gekocht omdat hij niet weet of de garage dit heeft geblokkeerd dat je alles kan afzetten of dat dat spel weer vol met technologie zit dat niet alles af kan... 

Ik snap er geen hol van... die laatste zin 😂

30 minuten geleden, Maarten Ballière zei:

‘t Was met een “waardebon” om te gaan testrijden, dus niet als “geïnteresseerde” geweest om te gaan testen. Ze waren sponsor en dat zat in een prijzenpakket. Dus dat stereotiepe.. Opscheppen hier, lees misschien de comments eens.

 

En GoPro beelden van de openbare weg zijn sowieso niet om te publiceren. Je rijdt wel eens meer dan 70 met zo’n ding. Ik kijk nadien wel graag nog eens terug..

Oh ik veroordeel je niet :) ik zou het wss zelf ook gedaan hebben in mijn jonge jaren. Ik zou het echter niet op publiek internet zetten. Waardebon of niet, heb je het gevraagd aan BMW of tractie controle af mocht? :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minutes ago, Waky said:

Ik snap er geen hol van... die laatste zin 😂

Hij heeft die niet gekocht omdat alles van esp niet uit kon en zijn maat niet wist of dat aan de garage lag of aan de auto.

Lijkt me maar een dom excuus, kan je toch snel vragen denk ik 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik veroordeel je niet [emoji4] ik zou het wss zelf ook gedaan hebben in mijn jonge jaren. Ik zou het echter niet op publiek internet zetten. Waardebon of niet, heb je het gevraagd aan BMW of tractie controle af mocht? [emoji3]

Ik rij nooit met rijhulp, dus ook niet met een testwagen. Als ik mijn eigen auto met iemand mee geef op circuit verwacht ik ook niet dat ze vragen of alles uit mag, ze moeten gewoon doen wat ze willen/kunnen en potje breken potje betalen [emoji3526]

Anyway, off topic.

Mijn mening: M2 > M240i, dus als je het kan betalen Mr. Topicstarter, DOEN!
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Maarten Ballière zei:


Ik rij nooit met rijhulp, dus ook niet met een testwagen. Als ik mijn eigen auto met iemand mee geef op circuit verwacht ik ook niet dat ze vragen of alles uit mag, ze moeten gewoon doen wat ze willen/kunnen en potje breken potje betalen emoji3526.png

Anyway, off topic.

Mijn mening: M2 > M240i, dus als je het kan betalen Mr. Topicstarter, DOEN!

Ja ok daar kan ik nog inkomen, maar als je gaat driften op het droge ziet het beestje serieus af he copain. 

Ja potje breken, potje betalen, maar hoe meet je slijtage. :D Tip, leen me nooit je auto op circuit. 😛

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Maarten Ballière zei:

Mijn mening: M2 > M240i, dus als je het kan betalen Mr. Topicstarter, DOEN!

Topic is een jaar en een dag oud :D Wat zou hij nu gekocht hebben @lobotommy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/11/2018 om 00:41, lobotommy zei:

Het is dan ook geen van de twee geworden. Wat is klein, vinnig en zorgt voor geen faillissement als ik in de grindbak terecht kom? Een Hyundai...😁. Vanaf januari de vervanger voor de gti.

Ja daar moet je niet mee afkomen op AM :D😲

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die is hier sinds mei niet meer geweest [emoji3] 

Ben ik nu echt gaan testen om die jongen advies te kunnen geven? En gaat hij die feedback niet meenemen in zijn beslissing? [emoji23]
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid