Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 8 september 2011 Delen Geplaatst: 8 september 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2011 (aangepast) [TABLE=class: tborder, width: 100%, align: center] [TR] [TD=class: alt1, bgcolor: #F5F5F5]BMW Patents Turbo V6 Engine. F80 M3 Application? Rumors of BMW considering V6 engines have been floating around for quite some while now. One possible future application often mentioned when talking about such an engine is the upcoming F80 M3 (F82 M4). As we reported earlier, BMW was studying no less than four potential engine choices for the next M3. While the V8 options (S63 4.4l V8 or turbocharged S65 from the current E9x M3) weren't likely, a 3.2L inline 6 with three turbochargers was and probably still is the more likely choice. But, to add more fuel to the speculation, we've just discovered that BMW has filed a patent for a unique twin-turbo V6 engine last year. Have a look at this schematic BMW submitted to the German patent office to describe the patent filing: As BMW describes in their patent application, this image shows "the principle of this turbocharger layout invention (#1) in a 6-cylinder internal combustion engine in V configuration (#2) with a first cylinder bank (#2a) -- pictured as 3 circles and labeled with Z -- and a second cylinder bank (#2b) -- also pictured as 3 circles labeled with Z." Remarkable is the particular invention. According to these schematics, the exhaust gases of all 6 cylinders are routed into one turbocharger (#4) which BMW says may also be a twinscroll turbo. After leaving the first turbocharger, the exhaust gases can be routed either into the exhaust system or into another turbocharger (#5). So this alludes to a sequential turbo layout. The patent application also mentions that this allows different sizes for both turbos. *IF* this new engine was actually produced and used in the next M3, we would assume that BMW goes for a smaller twin-scroll as the first turbo, with a larger second turbocharger. All that being said, this patent filing doesn't necessarily mean they actually will use a V6 anytime soon, or at all. Patented inventions often get dismissed before making it to series production. At the very least however, this shows that BMW has (or is) actually considering V6 engines and how to make the related turbocharging as efficient and responsive as possible. We'll try to update the subject as we get new information on possible F80 M3 engines. Follow our F80 M3 coverage in the meantime: http://www.bimmerpost.com/m3/f30m3/[/TD] [/TR] [/TABLE] 8 september 2011 aangepast door Thebiemerke Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 8 september 2011 Delen Geplaatst: 8 september 2011 Waarom wordt deze de F80 genoemd terwijl de gewone F30 genoemd wordt? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2011 Waarom wordt deze de F80 genoemd terwijl de gewone F30 genoemd wordt? De M-modellen zouden een aparte codenummer krijgen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 8 september 2011 Delen Geplaatst: 8 september 2011 Een V6 in een BMW, en dan nog eens turbocharged in een M. De wereld is naar de kl****. Rap een E92 competition pack kopen dus. Mvg Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 9 september 2011 Delen Geplaatst: 9 september 2011 Een V6 in een BMW, en dan nog eens turbocharged in een M. De wereld is naar de kl****.Rap een E92 competition pack kopen dus. Mvg Die turbocharged tot daar aan toe, maar een V6 in een bmw, jammer:stupid: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.367 Geplaatst: 9 september 2011 Delen Geplaatst: 9 september 2011 Vreemd inderdaad. Hopelijk krijgen ze de sound goed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouter 210 Geplaatst: 9 september 2011 Delen Geplaatst: 9 september 2011 Alle merken gaan naar de kloten. Volvo stopt ook met 5-cylinders. Weg authenticiteit/heritage van 't merk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kwiekie 2.507 Geplaatst: 9 september 2011 Delen Geplaatst: 9 september 2011 Alle merken gaan naar de kloten. Volvo stopt ook met 5-cylinders. Weg authenticiteit/heritage van 't merk. Waarom ontwikkelden ze dan hun 2-liter-vijfcilinder-diesel? Dat ze gewoon die V8 houden hierin, een beetje aan prutsen, atmosferisch houden en rond de 460 pk uit laten braken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Nice Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 28 september 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 september 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinoV 25 Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Vriendelijke testrijder.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.477 Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Turbo op een M is triest maar een V6 in een Bmw is nog triester. Hoe is het mogelijk... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.552 Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Vriendelijke testrijder.. Die mannen hebben een hard leven... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.996 Geplaatst: 28 september 2011 Delen Geplaatst: 28 september 2011 Vreemd inderdaad. Hopelijk krijgen ze de sound goed. Dat regelen ze wel via de speakers Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.016 Geplaatst: 29 september 2011 Delen Geplaatst: 29 september 2011 ik vond de huidige M al triestig klinken, deze zal helemaal huilen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 29 september 2011 Delen Geplaatst: 29 september 2011 v6?:doh: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jenkins 1.993 Geplaatst: 29 september 2011 Delen Geplaatst: 29 september 2011 V6? Spijtig... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinoV 25 Geplaatst: 14 oktober 2011 Delen Geplaatst: 14 oktober 2011 Niets speciaal gewoon voor een idee te geven wat het zou kunnen worden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.367 Geplaatst: 15 oktober 2011 Delen Geplaatst: 15 oktober 2011 Gewoon een M5 bumper op de 3 plakken gaan ze nu ook niet doen hé Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.172 Geplaatst: 15 oktober 2011 Delen Geplaatst: 15 oktober 2011 Nice Ben ik de enige die daar precies wat Porsche (Turbo) in hoor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinoV 25 Geplaatst: 15 oktober 2011 Delen Geplaatst: 15 oktober 2011 Gewoon een M5 bumper op de 3 plakken gaan ze nu ook niet doen hé Waarschijnlijk niet maar ik vind het er wel agressief uitzien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.960 Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Tenslotte mijn favo. Wat een kontje Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.