Ga naar inhoud

BMW F80 M3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

De nieuwe M3 mag dan minder zuigers kennen, inboeten aan kracht is voor BMW M geen optie. Daarom schroeft het bedrijf niet één, twee, maar liefst drie turbo’s op de volledig nieuw ontwikkelde 3.3 liter zescilinder. Het vermogen moet daardoor richting de 450 pk schieten, dertig meer dan de 4.0 V8 in de huidige M3. Zoals gezegd zal het gemiddelde verbruik desondanks een sterke reductie laten zien. Hoeveel kan Nitschke nog niet zeggen. Ter illustratie: de 560pk sterke M5 verbruikt maar 9,9liter per 100km.

bron: autowereld.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het dan al zeker dat het een V6 wordt ?

Zou toch echt jammer zijn moesten ze niet bij de zes-in-lijn blijven.

Waarom?

Hij krijgt meer vermogen en gaat minder verbruiken... :unknown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom?

Hij krijgt meer vermogen en gaat minder verbruiken... :unknown:

Een zes-in-lijn van Bmw is thans over het algemeen erg zuinig.

Ik snap eigenlijk niet waarom je de geschiedenis van een merk niet respecteert.Als je pk's wilt en weinig verbruik ga dan met een fucking IS-F rijden van lexus ofzo... Ik denk hoe langer hoe meer zelfs dat jij geen autoliefhebber bent. Een Bmw met een V6 hoort gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

geschiedenis is niets voor niets geschiedenis... BMW zal zichzelf geen mes in de rug steken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zes-in-lijn van Bmw is thans over het algemeen erg zuinig.

Ik snap eigenlijk niet waarom je de geschiedenis van een merk niet respecteert..

... Ik denk hoe langer hoe meer zelfs dat jij geen autoliefhebber bent.

Als je de geschiedenis van het merk zou kennen zou je zo geen uitspraken doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de geschiedenis van het merk zou kennen zou je zo geen uitspraken doen.

Doe dan ten minste de moeite te argumenteren.

Ik weet heus ook wel, dat de M3 niet onlosmakelijk gekoppeld is aan 6 cilinder, de beste had zelfs maar een 4 cilinder.

Maar je gaat me toch echt niet vertellen dat een V6 bij een Bmw past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, wat zou je denken moesten ze de boxer-6 in de GT3 vervangen door een turbocharged 2,5 4 in lijn? :)

Ik vind het toch ook niet echt passen een V6 in een BMW, BMW is altijd een buitenbeentje geweest als motorbouwer, en dan nu overstappen naar een in die categorie van motoren banale V6. :( Een 6 in lijn blijft toch iets typisch BMW en de motor met een enorm goeie balans en zuivere klank...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fuel, wat zou je denken moesten ze de boxer-6 in de GT3 vervangen door een turbocharged 2,5 4 in lijn? :)

Dat zal enorm afhangen van hoe dat ding rijdt en aan de gas hangt. Ik ben niet zo iemand die zich vastklampt aan tradities. t is niet dat ik zo een grote onvoorwaardelijke Porsche-fan ben ofzo.

Een betrouwbare 2.5 4-cil met 500pk zou anders technisch wel ne serieuze tour-de-force zijn :D

Ik vind het toch ook niet echt passen een V6 in een BMW, BMW is altijd een buitenbeentje geweest als motorbouwer, en dan nu overstappen naar een in die categorie van motoren banale V6. :( Een 6 in lijn blijft toch iets typisch BMW en de motor met een enorm goeie balans en zuivere klank...

Vandaar dat de laatste M3 een V8 heeft.

Wat maakt BMW zo een buitenbeentje dan?

De 2 voorgaande hadden een 6-in lijn (e46 e36), die ervoor een 4-cil.

Ik zie daar niet echt veel heritage in hoor. Ze hebben 2 generaties dezelfde configuratie gebruikt. Wauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaar dat de laatste M3 een V8 heeft.

Wat maakt BMW zo een buitenbeentje dan?

De 2 voorgaande hadden een 6-in lijn (e46 e36), die ervoor een 4-cil.

Het gaat hier eigenlijk enkel over BMW in het algemeen, en niet dat 1 modelletje M3. De zes in lijn vind ik toch een rode draad doorheen hun geschiedenis van autobouwer. Ok, in het begin was zo'n motor vrij common, maar de laatste jaren waren ze toch nagenoeg de enige die aan dat concept vasthielden. Dat zorgt bij mij toch voor een groot deel van de appeal, hoe goed hun andere motoren dan ook moge zijn.

Hetzelfde als Audi die de 5 in lijn liet varen voor de V6, al direct een pak minder aantrekkelijk vind ik.

Ik ben niet zo iemand die zich vastklampt aan tradities.

'Nuff said. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich boeien motorconfiguraties mij niet.

Wat mij WEL boeit is of er met turbo's gewerkt wordt. Draai het of keer het zoals je wilt, een atmosferische motor >>>>> gelijk welk triquadsequentialbiturbo geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich boeien motorconfiguraties mij niet.

Wat mij WEL boeit is of er met turbo's gewerkt wordt. Draai het of keer het zoals je wilt, een atmosferische motor >>>>> gelijk welk triquadsequentialbiturbo geval

Denk je niet dat ze er op een gegeven moment in slagen om een turbo-motor een atmosferisch karakter te geven? Eitherway that's the way we're headed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling van die 3 turbo's gaat wel zijn dat je niet merkt dat er turbo's opsteken (mss wel qua sound). Zal bijna (in welke mate is natuurlijk onbekend) zo lineair worden als een atmo vermoed ik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid