Wouterr 741 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Dat wordt een dikke kar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Vette janten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wouterr 741 Geplaatst: 19 oktober 2011 Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 19 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2011 Vette janten. Ideaal als winterset Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 1 november 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 november 2011 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kefkie 2.215 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 De nieuwe M3 mag dan minder zuigers kennen, inboeten aan kracht is voor BMW M geen optie. Daarom schroeft het bedrijf niet één, twee, maar liefst drie turbo’s op de volledig nieuw ontwikkelde 3.3 liter zescilinder. Het vermogen moet daardoor richting de 450 pk schieten, dertig meer dan de 4.0 V8 in de huidige M3. Zoals gezegd zal het gemiddelde verbruik desondanks een sterke reductie laten zien. Hoeveel kan Nitschke nog niet zeggen. Ter illustratie: de 560pk sterke M5 verbruikt maar 9,9liter per 100km. bron: autowereld.com Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sjoerie 399 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Straks meer turbo's dan cilinders. Liever een M5! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BMWMB 9.665 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Die photoshops... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
GinoV 25 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Die photoshops... Trekken op niets! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.337 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 3.3L V6 met 3 turbo's, ik ben echt eens benieuwd naar de sound. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.471 Geplaatst: 1 november 2011 Delen Geplaatst: 1 november 2011 Is het dan al zeker dat het een V6 wordt ? Zou toch echt jammer zijn moesten ze niet bij de zes-in-lijn blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.910 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Is het dan al zeker dat het een V6 wordt ?Zou toch echt jammer zijn moesten ze niet bij de zes-in-lijn blijven. Waarom?Hij krijgt meer vermogen en gaat minder verbruiken... :unknown: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.471 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Waarom?Hij krijgt meer vermogen en gaat minder verbruiken... :unknown: Een zes-in-lijn van Bmw is thans over het algemeen erg zuinig. Ik snap eigenlijk niet waarom je de geschiedenis van een merk niet respecteert.Als je pk's wilt en weinig verbruik ga dan met een fucking IS-F rijden van lexus ofzo... Ik denk hoe langer hoe meer zelfs dat jij geen autoliefhebber bent. Een Bmw met een V6 hoort gewoon niet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
TCT 5.910 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 geschiedenis is niets voor niets geschiedenis... BMW zal zichzelf geen mes in de rug steken... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.940 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Een zes-in-lijn van Bmw is thans over het algemeen erg zuinig.Ik snap eigenlijk niet waarom je de geschiedenis van een merk niet respecteert.. ... Ik denk hoe langer hoe meer zelfs dat jij geen autoliefhebber bent. Als je de geschiedenis van het merk zou kennen zou je zo geen uitspraken doen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ambi 1.471 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Als je de geschiedenis van het merk zou kennen zou je zo geen uitspraken doen. Doe dan ten minste de moeite te argumenteren. Ik weet heus ook wel, dat de M3 niet onlosmakelijk gekoppeld is aan 6 cilinder, de beste had zelfs maar een 4 cilinder. Maar je gaat me toch echt niet vertellen dat een V6 bij een Bmw past. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.940 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Maar je gaat me toch echt niet vertellen dat een V6 bij een Bmw past. Argumenteer jij eens. Waarom past dat niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Audi S8 1.619 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Ik zie het probleem niet inzake de V6. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Fuel, wat zou je denken moesten ze de boxer-6 in de GT3 vervangen door een turbocharged 2,5 4 in lijn? Ik vind het toch ook niet echt passen een V6 in een BMW, BMW is altijd een buitenbeentje geweest als motorbouwer, en dan nu overstappen naar een in die categorie van motoren banale V6. Een 6 in lijn blijft toch iets typisch BMW en de motor met een enorm goeie balans en zuivere klank... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.940 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Fuel, wat zou je denken moesten ze de boxer-6 in de GT3 vervangen door een turbocharged 2,5 4 in lijn? Dat zal enorm afhangen van hoe dat ding rijdt en aan de gas hangt. Ik ben niet zo iemand die zich vastklampt aan tradities. t is niet dat ik zo een grote onvoorwaardelijke Porsche-fan ben ofzo. Een betrouwbare 2.5 4-cil met 500pk zou anders technisch wel ne serieuze tour-de-force zijn Ik vind het toch ook niet echt passen een V6 in een BMW, BMW is altijd een buitenbeentje geweest als motorbouwer, en dan nu overstappen naar een in die categorie van motoren banale V6. Een 6 in lijn blijft toch iets typisch BMW en de motor met een enorm goeie balans en zuivere klank... Vandaar dat de laatste M3 een V8 heeft. Wat maakt BMW zo een buitenbeentje dan? De 2 voorgaande hadden een 6-in lijn (e46 e36), die ervoor een 4-cil. Ik zie daar niet echt veel heritage in hoor. Ze hebben 2 generaties dezelfde configuratie gebruikt. Wauw! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Phil 11.545 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Vandaar dat de laatste M3 een V8 heeft. Wat maakt BMW zo een buitenbeentje dan? De 2 voorgaande hadden een 6-in lijn (e46 e36), die ervoor een 4-cil. Het gaat hier eigenlijk enkel over BMW in het algemeen, en niet dat 1 modelletje M3. De zes in lijn vind ik toch een rode draad doorheen hun geschiedenis van autobouwer. Ok, in het begin was zo'n motor vrij common, maar de laatste jaren waren ze toch nagenoeg de enige die aan dat concept vasthielden. Dat zorgt bij mij toch voor een groot deel van de appeal, hoe goed hun andere motoren dan ook moge zijn. Hetzelfde als Audi die de 5 in lijn liet varen voor de V6, al direct een pak minder aantrekkelijk vind ik. Ik ben niet zo iemand die zich vastklampt aan tradities. 'Nuff said. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.940 Geplaatst: 2 november 2011 Delen Geplaatst: 2 november 2011 Op zich boeien motorconfiguraties mij niet. Wat mij WEL boeit is of er met turbo's gewerkt wordt. Draai het of keer het zoals je wilt, een atmosferische motor >>>>> gelijk welk triquadsequentialbiturbo geval Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Vicious 3.812 Geplaatst: 3 november 2011 Delen Geplaatst: 3 november 2011 Zonde dat er drie turbo's op komen. Efficiënt zal dat wel zijn, daar niet van. De motoropbouw (in lijn/V/W/boxer) boeit me minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lefty 18.513 Geplaatst: 3 november 2011 Delen Geplaatst: 3 november 2011 Op zich boeien motorconfiguraties mij niet.Wat mij WEL boeit is of er met turbo's gewerkt wordt. Draai het of keer het zoals je wilt, een atmosferische motor >>>>> gelijk welk triquadsequentialbiturbo geval Denk je niet dat ze er op een gegeven moment in slagen om een turbo-motor een atmosferisch karakter te geven? Eitherway that's the way we're headed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jerain 2.474 Geplaatst: 3 november 2011 Delen Geplaatst: 3 november 2011 De bedoeling van die 3 turbo's gaat wel zijn dat je niet merkt dat er turbo's opsteken (mss wel qua sound). Zal bijna (in welke mate is natuurlijk onbekend) zo lineair worden als een atmo vermoed ik... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.