Ga naar inhoud

BMW F80 M3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Ik denk dat ze daar op termijn echt wil in slagen....zelfs een 535d voelt tov vroegere turbo's al vrij "lineair" aan. Er zit hier zelfs een containerbouwer die dat juist daarom links liet liggen.

Het spijtige is natuurlijk dat die ontwikkeling wel wat kinderziektes met zich zal meebrengen, zal wel even duren tot die boel ook wat robuust is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ze daar op termijn echt wil in slagen....zelfs een 535d voelt tov vroegere turbo's al vrij "lineair" aan. Er zit hier zelfs een containerbouwer die dat juist daarom links liet liggen.

Het spijtige is natuurlijk dat die ontwikkeling wel wat kinderziektes met zich zal meebrengen, zal wel even duren tot die boel ook wat robuust is.

je hebt lineair en lineair he. En voor op straat boeit dat allemaal minder dan op circuit. de 1.9TDI turbo-boost van VW ligt ondertussen al even achter ons :)

En wat een belachelijke truken toch, als je eerlijk bent. Constructies met 3 turbo's, da moet ook nogal hitte genereren, met alle gevolgen voor betrouwbaarheid van dien. En dat allemaal om kunstmatige verbruikscijfers te halen want in de praktijk verbruikt een atmo blok nog altijd minder (en is pakken betrouwbaarder) als je echt doorrijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt lineair en lineair he. En voor op straat boeit dat allemaal minder dan op circuit. de 1.9TDI turbo-boost van VW ligt ondertussen al even achter ons :)

En wat een belachelijke truken toch, als je eerlijk bent. Constructies met 3 turbo's, da moet ook nogal hitte genereren, met alle gevolgen voor betrouwbaarheid van dien. En dat allemaal om kunstmatige verbruikscijfers te halen want in de praktijk verbruikt een atmo blok nog altijd minder (en is pakken betrouwbaarder) als je echt doorrijdt.

True. Bvb. een 1.4 TSI in die nieuwe Skoda Superb, wat toch een auto is van zo'n 1400kg. Allemaal om de CO2 wat te drukken, maar ik wil die dingen wel nog eens zien na 250.000km...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een A3 1.2TFSI staan momenteel. Dat is om te huilen. Dat iemand dat koopt daar kan ik echt niet bij.

Is da? ik dacht dat zoiets wel best leuk kon rijden in een ibiza/polo. Is nu wel een maatje kleiner dan een A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich boeien motorconfiguraties mij niet.

Wat mij WEL boeit is of er met turbo's gewerkt wordt. Draai het of keer het zoals je wilt, een atmosferische motor >>>>> gelijk welk triquadsequentialbiturbo geval

Dan weet je toch dat er vroeg of laat ook op een gt3 bv een turbo zal verschijnen(als die trend van het downsizen aanhoud)?

Ik vind ook dat de 6 in lijn bij bmw hoort en geen'banale' v6,al zal het aandeel 6 cilinders de komende jaren wel minderen met al dat downsizen spijtig genoeg.

Je kan toch duidelijk een bmw 6cil onderscheiden van andere merken op basis van klank(zeker de oudere modellen),probeer dat is met een audi v6 of mb bv.

aangepast door Davy_
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid