Ga naar inhoud

BMW F80 M3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Johnny & Marina zullen het leuk vinden:down: ofwel ligt het aan dat blauw ofwel trekt het echt op geen kl*ten...

Als je met een M3 rijdt, schuilt er diep van binnen wel een Johnny of Marina in je hoor:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny & Marina zullen het leuk vinden:down: ofwel ligt het aan dat blauw ofwel trekt het echt op geen kl*ten...

Ja,en een oranje 1M vind je fantastisch waarschijnlijk :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb liever een koppel bergen

I'm with you....maar ik moet toch toegeven dat die biturbo 1M zeer goed rijdt... hangt goed genoeg aan het gas en heeft idd een berg koppel, voelt zeer snel aan, ook uit de lagere toeren.

Ik had je beter eens een ritje gegeven toen ik hem hier had, dan kon je zelf een het gevoel hebben. Maar toch denk ik dan "wat als het de MV8 was geweest uit de E9x..."

Link naar reactie
Delen op andere sites

geef me toch ook maar een NA motor hoor. hoe goed die turbomotoren dan ook mogen zijn... zo'n atmosferisch blokje blijft toch net dat tikkeltje meer hebben!

Door mijn werk kunnen rijden met de AMG 6.2 V8 en de nieuwe bi-turbo 5.5 V8. Hoe goed die laatste ook moge zijn (sneller, meer koppel bla bla), de 6.2 blijft ZO VEEL meer een belevenis !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

[h=1]Rumor: F80 2014 M3 Gets Inline Six[/h]BMW_M3_Sedan_F80_spyshots_Nurburgring_06.jpg

According to one of our sources the next generation M3 sedan will not be powered by the feared V6 engine. BMW M has been experimenting with various engine configurations for the new generation M3, ranging from a naturally aspirated V8, twin turbo V8 and V6 setups to the much rumored tri-turbo inline 6.

Our source indicates that while the people at M pushed hard for the V6 because of the packaging and performance benefits the board shot it down. The board had a few reasons, namely the idea of a V6 in a BMW (let alone an M) and cost. The bespoke block and setup for the V6 would have required the car increase in price more than they were willing to allow and in the end the engine that fit performance (450 hp) and price-point best was the inline six based off the N55.

While this source has been reliable in the past we are still considering this a rumor as we do not have a second source and due to the significant amount of time before the new M3 will enter production in 2013.

http://www.bimmerfile.com/2012/01/27/rumor-f80-2014-m3-gets-inline-six/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Wat zijn de prestatievoordelen van een V6 tov een in-line-6?

Het voordeel is vooral naar ruimte toe. een 6 in lijn is 2 keer zo lang als een V6. Voor de rest is een V wel complexer in opbouw (2 keer zoveel nokkenassen bv).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid