Ga naar inhoud

BMW F80 M3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

:)  Niks zo plezant als discussiëren over auto's.  ;)

Als je me aan de lichten in Dilsen ziet, kan je beter teken doen om ergens ene gaan te drinken.  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3E5_0599-2727667836-O.jpg

Volledig mijn ding.

Deze kleur en dan een lichte beige interieurkleur zoals het Oyster in mijn 5. Leder op het dash zal je hoogstwaarschijnlijk niet kunnen krijgen in deze M3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Volledig mijn ding.

Deze kleur en dan een lichte beige interieurkleur zoals het Oyster in mijn 5. Leder op het dash zal je hoogstwaarschijnlijk niet kunnen krijgen in deze M3.

 

ABMW1_M3_M4_closeup3.jpg

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk dat leder op het dashboard. Ik begin meer en meer mijn Porsche-droom te verbannen, en zin te krijgen in zo'n M3 als opvolger van mijn 530d. Dan kan ik elke kilometer genieten van superieur rijplezier, en niet enkel in mijn vrije tijd.

 

Het leder ziet er ook netjes uit. Het loopt precies mooi door naar beneden tot zelfs rond het sleutelgat. Het zou pas echt top zijn moest het ook doorlopen aan de bovenzijde van de deuren, want dat heeft mijn 5 niet, en vind ik wel wat spijtig. Dat kan enkel zo bij de M5 besteld worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.autowereld.be/2013/09/25/bmw-m3-m4-2014-2/#

 

 

BMW maakt een einde aan de speculaties en onthult de officiële specificaties van de nieuwe M3 en M4.

We wisten reeds dat de nieuwe M3 en M4 de atmosferische 4 liter-V8 van de vorige generatie zou inruilen voor een drukgevoede zes-in-lijn, maar voor de rest bleef het bij gissen. Tot vandaag, want München heeft de officiële specificaties van de Motorsport-versies van de 3 en de 4 Reeks onthuld. Eindelijk.

Een zes-in-lijn met een cilinderinhoud van 3 liter en de assistentie van twee turbo’s, waar hebben we dat nog gehoord? En toch is het motorblok van de nieuwe M3/M4 helemaal nieuw. De Beierse ingenieurs hebben er immers alles aan gedaan om het hoogtoerige karakter te behouden. Zo ligt de rode zone pas op 7.500 toeren per minuut.

Een precies piekvermogen kon BMW nog niet geven, daar het M3/M4-project nog in volle ontwikkelingsfase zit. Maar ze vermoeden een 430 pk, terwijl het nu tussen 1.600 en 5.500 uitgesmeerde maximumkoppel een dikke 500 Nm bedraagt. De turbomotor drijft de achterwielen aan via het actieve M-sperdifferentieel en München houdt de keuze tussen een handbak en een gerobotiseerde DCT-schakeloptie.

Naar prestaties blijft het gissen, al beloven de Duitsers een significante winst tegenover de vorige M3. Met naast een betere aerodynamica ook een lichter totaalgewicht om het rendement van de geblazen zespitter te verhogen. Alweer geen precieze cijfers, maar dankzij het gulle gebruik van lichtgewicht materialen zoals aluminium, magnesium en koolstofvezel zou de massa een stuk onder de 1,5 ton moeten blijven. Het gemiddelde verbruik zakt met 25 %.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid