Ga naar inhoud

BMW F80 M3


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

De technische gegevens zijn ook gekend:

Zescilinder in rij, 2979cm³

422pk bij 5700 - 7000 t/min. Max. mogelijk toerental is 7800 t/min.

540Nm bij 1900 - 5400 t/min

Standaard 6 versnelling manueel

Optioneel 7 DKG automaat

Van 0-100 km/u in 4,4 sec.

Topsnelheid 250 km/uur, optioneel 280 km/uur (Drivers Package)

Gewicht: 1495kg

Wielen: vooraan 255/35 R19, achteraan 275/35 R19

Normverbruik: 9,5 liter

CO2-uitstoot: 225g/km

Prijs M3 berline: 69.000 euro, leverbaar vanaf april 2014

Prijs M4 coupé: 70.000 euro, leverbaar vanaf april 2014

Prijs M4 cabrio: 75.000 euro, leverbaar vanaf juli 2014

Optioneel zullen keramische remmen, regelbare sportuitlaat, Competition Pack en andere velgen beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de wat hoog uitgevallen CO2 van 225gr is dat geen goed nieuws wat de VAA betreft als firmawagen. Hiermee kom je net niet in de hoogste schijf. VAA zal snel 13 - 14k euro zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me sterk verbaasd hebben dat de uitstoot op 180 g zou uitkomen.

 

Een M135i zit op 175 g, maar die is lichter, 100 pk minder krachtig, minder hoogtoerig, heeft een super efficiënte 8-traps automaat, een turbo minder (?), etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar een M5 is nog zwaarder, heeft nog eens 130pk meer uit een motor die de helft meer longinhoud heeft en 2 cilinders meer telt. En toch heeft deze 'slechts' 7gr/km meer uitstoot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, maar een M5 is nog zwaarder, heeft nog eens 130pk meer uit een motor die de helft meer longinhoud heeft en 2 cilinders meer telt. En toch heeft deze 'slechts' 7gr/km meer uitstoot.

Da's inderdaad wel zeer weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De technische gegevens zijn ook gekend:Zescilinder in rij, 2979cm³422pk bij 5700 - 7000 t/min. Max. mogelijk toerental is 7800 t/min.540Nm bij 1900 - 5400 t/minStandaard 6 versnelling manueelOptioneel 7 DKG automaatVan 0-100 km/u in 4,4 sec.Topsnelheid 250 km/uur, optioneel 280 km/uur (Drivers Package)Gewicht: 1495kgWielen: vooraan 255/35 R19, achteraan 275/35 R19Normverbruik: 9,5 literCO2-uitstoot: 225g/kmPrijs M3 berline: 69.000 euro, leverbaar vanaf april 2014Prijs M4 coupé: 70.000 euro, leverbaar vanaf april 2014Prijs M4 cabrio: 75.000 euro, leverbaar vanaf juli 2014Optioneel zullen keramische remmen, regelbare sportuitlaat, Competition Pack en andere velgen beschikbaar zijn.

David hoe kom je aan deze informatie ?

Ben je 100% zeker van die CO2 uitstoot, lijkt me anders echt extreem veel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

540 nm is ook al behoorlijk wat meer dan de huidige M3.

Hoeveel heeft een 991 met 400 PK er nu?

Die heeft 440NM die pas beschikbaar zijn bij 5600 toeren. Dat is nu eenmaal het verschil tussen turbo en atmosferisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

David hoe kom je aan deze informatie ?

Ben je 100% zeker van die CO2 uitstoot, lijkt me anders echt extreem veel...

M3Post. Het zouden de waarden zijn van de manuele. De DKG zou minder CO2-uitstoot hebben. Dat cijfer is nog niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou me sterk verbaasd hebben dat de uitstoot op 180 g zou uitkomen.

 

Een M135i zit op 175 g, maar die is lichter, 100 pk minder krachtig, minder hoogtoerig, heeft een super efficiënte 8-traps automaat, een turbo minder (?), etc.

 

Alpina B3 Bi-Turbo (RWD) zit aan 177 gram.. 

 

410 pk en 600 Nm.

 

Zou me verbazen moest de M3/M4 boven de 200 gram uitkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9518958833_b08b3ba294_o.jpg

Zo voor mij, graag. Min het lipje onder de voorbumper. De 20" van BMW zelf vind ik lelijk, en die goudkleur is ook m'n smaak niet. Dit hier des te meer. :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt knap (op de velgen na, dan, voor mij). Mag zowaar zonder schaamrood op de wangen naast de RS5 gaan staan en dat is (vind ik) een ferm compliment. Dat Audi zich even in het haar zal krabben lijkt me nogal wiedes (gesteld dat de eerste cijfers kloppen) want deze M3 is zomaar eventjes 400 kg lichter dan een RS5 (en die heeft, samen met de RS4, nou niet 't meest toonaangevende rijgedrag in die niche). Plus het koppel ook dat de RS5/RS4 mist. C'est le monde à l'envers!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou volgens geruchten op basis van het N54 blok uit de 1M kunnen zijn met een extra turbo en slechts 1gr/100km extra uitstoot tov 1M. Misschien is er nog geen vertrouwen bij M in het nieuwe 3L blok om er zoveel turbo's op los te laten. De 1M heeft al 500nm en tuners halen dik boven de 400pk uit dat blok zonder problemen, easy choice.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid