Ga naar inhoud

Belcar Youngtimer Cup #69


thaenzy

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...
Op 11/4/2019 om 20:49, #166 zei:

bekijk het positief ... die seconde die ge zoekt, gaat ge nu snel vinden. ;)

 

Ik denk het ook 😛 Afgelopen donderdag nog de nieuwe motor gaan inrijden op Zolder. Tegen de middag een 1.49.2 gedraaid bij hete temperaturen, op gebruikte slicks. Dat beloofde dus al veel goeds, hoewel de grote vermogens nóg beter uit de verf komen op Spa. Gelukkig voel ik me op Spa als een vis in het water dus dat hoopte ik te compenseren afgelopen weekend 😉

Donderdagavond ben ik dan naar Spa vertrokken voor het 2e race weekend van de Belcar Youngtimer Cup. P8 gekwalificeerd met de gebruikte slicks, op 1.8 seconden van de kampioenschapsleider van Rompuy. Wèl voor de Mercedes maar die had wat problemen.

Race 1

Ik had dus al enorm veel zin in race 1 maar die liep helaas af met een sisser. Jammer genoeg gaf m'n GoPro het op na 10 seconden dus kan geen beeldmateriaal voorleggen. De eerste ronden waren enorm frustrerend gezien ik het moet hebben van de technische secties en minder van de straight line speed. Jammer genoeg vertoefde ik die eerste ronden tussen 2 wagens (Lancia Delta en Mazda RX3, 450 en 300pk) waar ik maar niet van weg geraakte. (Hoewel m'n snelste ronde 1.5 sec sneller was dan die van hun, konden ze me toch keer in de weg rijden. Op zich wel leuk, daar had ik vorig jaar niet van durven dromen dat ik met hun zou kunnen wedijveren.

Mijn 2 concurrenten, de Mercedes en de M3 reden echter weg. In een ultieme poging om m'n snelheid te behouden en afstand te kunnen pakken, pakte ik de radillon echter te hard, bouncete op de curb links, ging in overstuur en schoof uiteindelijk linksvoor tegen de vangrail: draagarm krom en race gedaan. Dat had een stuk erger kunnen aflopen... Stevig leermoment en niet goed voor het zelfvertrouwen 🙂 

Image may contain: car, sky and outdoor

Race 2

P22 was mijn startplaats en ik had dus een hoop volk in te halen voordat ik met een goed gevoel naar huis kon gaan. Let's do it zeker? Na een zeer intensieve koers beland ik op een onverhoopte P5 algemeen en P2 in de klasse. Ik ben nota bene tot op 3-4 seconden van de kampioenschapsleider gekomen. Het filmpje zegt alles 🙂 Zéér tevreden na afloop, hoewel ik ook wel zeer graag met P1 had gestreden.

image.png.87f788e01ead0afb501973bcc1fdbe39.png

Kers op de taart is dan ook nog dat ik de toptijd in sector 2 (het technische stuk) rijd!

image.png.cb9050cccabda4240d7bbbdd89e61445.png

 

Volgende meeting is in het voorprogramma van de 24u van Zolder. Ben benieuwd of ik iets kan betekenen tegenover de M3 en de Mercedes. Zij draaien daar inmiddels 1.46... en 1.47... 😮

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snelste in sector 2 maar beste ronde 2.5 seconden trager dan de competitie, ik denk dat je in Zolder potten kan breken. 👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

P3 in de klasse vandaag tijdens de kwalificatie in het voorprogramma van de 24u. Zoals verwacht niet snel genoeg voor m'n voorliggers te bedreigen. We zullen druk moeten proberen zetten deze zaterdag 🙂 Race 1 en 2 om 10u20 en 12u20!

Wel m'n besttijd verbeterd naar 1.49.1

 

image.png.79e7884821ed385665f854d501c865dc.png

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die op positie 12, is dat een echte ex-BTCC Primera?
"Ondertussen heeft deze Klasse 5 ook een eerste seizoen achter de rug. Dit jaar krijgt deze klasse er een schitterende ex-fabriekswagen bij. Na dertien seizoenen en acht nationale titels in Klasse 1 voor FIA gehomologeerde wagens ruilt Gentenaar Guy François zijn Lotus Elan voor een Nissan Primera ex-David Leslie die er in 1997 nog BTCC (British Touring Car Championship) mee reed. Leslie verloor het leven toen hij samen met teammaat Richard Lloyd en engineer Chris Allarton crashte in een privé vliegtuig nabij Londen op weg naar Nogaro. Een nieuwe uitdaging voor Guy François die niet altijd kiest voor de makkelijkste oplossing. Hij zal het moeten opnemen tegen een BMW M3-armada met onder meer uittredend kampioen Tim Kuijl, vice-kampioen Robert Vaessen en de immer snelle Geert Dierckx die ook de overstap van de Youngtimers naar de nineties maakt. Bij de wagens met een kleine cilinderinhoud zien we terug Ruben Moortgat, neefje van Luc Moortgat, aan de start met de vertrouwde Renault Clio."


6407e7f00afdcb9139edfc2d4b595ac7f0b1d653.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is de ex-Leslie BTCC wagen ja. Jammer genoeg is dat ding ZO speciaal dat het amper rijdend te houden is. Heeft nog geen enkele koers kunnen uitrijden. De 4 laps kwalificatie van gisteren is zijn grootste wapenfeit tot nog toe...

Wel een zalige wagen 🙂

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem niet meer gezien maar hoorde in de paddock dat zijn motor stuk was. Geen goed nieuws... 😞

Mijn weekend:

- In race 1 had ik na 2 rondes een kapotte wiellager links voor. Iedere rechtse bocht gaf dat een geklop van jewelste. Heb dat al eens aan de hand gehad in een vorige wagen dus gewoon verder uitgereden. Heb niet meer vol kunnen aanvallen maar ben vanaf halfweg koers dan toch veel rustiger gaan rijden omdat ik al een comfortabele voorsprong had op mijn klassegenoten. Bovendien viel mijn remdruk telkens weg door het gedaver waardoor ik moest pompen bij iedere bocht. Niet het fijnste gevoel maar goed, toch weer een nieuwe ervaring/bijleermoment 😄

Gefinished op P7, P4 in de klasse.

Tussen de koersen hadden we 45 minuten de tijd. Dankzij m'n team nog in sneltempo de wiellager kunnen vervangen en net op tijd de start kunnen nemen voor race 2. 

- In race 2 waren er wat uitvallers waardoor ik op P4 algemeen reed. Tot er 'drive through' vlaggen gezwaaid werden. In de heat of the moment heb ik daar niet gelet op het bijbehorende nummer (ik had echt het idee dat men dat bord in mijn gezicht smeet). Waardoor ik dus een drive through deed voor een andere deelnemer. In de laatste ronde hetzelfde verhaal. Doe ik wéér een drive through voor iemand anders. Bovendien was dat in de laatste ronde waardoor ik dus de checkered flag gepasseerd ben in de pitlane. Blijkbaar betekent dat dan dat je de wedstrijd niet geëindigd bent (terwijl ik wel gewoon in de lead lap zat). 

Resultaat: P20, en zeer slechte zaak voor het kampioenschap.

Volgend weekend toch maar eens wat communicatiemateriaal aanschaffen voor te kunnen babbelen met de pitlane 😂 Mijn eigen vensters serieus ingegooid en een verhaal dat ik nog zéér lange tijd zal mogen aanhoren op de paddock / in het team 🧐🧐🧐

image.png.5d6cfb1557f64193233deedb4977a490.png

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad wel heel zuur...
Valt me wel op dat ik dat ook heb meegemaakt tijdens m'n circuit opleiding met M. van der Poel. Hij was er met z'n GT3 en ik met de 911.

Er werd toen gevlagd en ik dacht van hmmm, ze zijn hier aan het testen of je er aandacht aan geeft dus ik kom netjes binnen. Zegt die kerel doodleuk; ahja nee, 't was niet voor jou, ik was iets te vroeg. Het was voor de te luide uitlaat van deze achter je :facepalm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achja, hoe klote het ook is op het moment zelf... Even slikken en weer vooruit kijken naar het volgende weekend 🙂 Dat is tijdens de Nascar Finals @ Zolder. 5-6 oktober.

Dit jaar heb ik samen met Gentleman's Fair (de Mercedes) de promotie van onze reeks wat proberen opkrikken met een betere facebookpagina, betere foto's en binnenkort een betere website.

Daarnaast hebben we dan de 24u een compilatiefilmpje laten maken. We hebben geprobeerd om het mooie van onze kampioenschap in de kijker te zetten en hopen extra piloten aan te kunnen trekken zodat we volgend jaar ons startveld weer kunnen uitbreiden naar 2 gescheiden races. (Historics apart van de Youngtimers/Nineties) Of in ieder geval ons huidige deelnemersveld (dat ieder weekend volgeboekt zat) te kunnen behouden.

Misschien heeft hier iemand interesse in een competitief maar vriendschappelijke kampioenschap, met een geweldige onderlinge sfeer? (En betaalbaar, als je enkel naar het inschrijvingsgeld kijkt (2700 euro geloof ik voor 5 raceweekends met telkens 1.5u rijtijd)) De grootste kost zit in het rijdend houden en in de wagenupgrades 😄 Zèlfs met een kroket gelijk de mijne 😂

Enjoy:

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Afgelopen weekend was het zover, mijn eerste regenraces! Enorm goed meegevallen 🙂 Had eigenlijk meteen een zeer goed gevoel in de wagen hoewel het altijd tricky bleef. 

In beide races het gevecht aan kunnen gaan met de E30 M3 (toch dik 80pk meer dan mij) wat eigenlijk wel zeer leuk was 🙂 Op het remmen en bochtsnelheid kon ik veel goedmaken. 2x als P4 algemeen gefinished, dat zijn mijn beste resultaten in het algemene klassement dit seizoen.

Hij heeft een mooie compilatie van race 1 gemaakt, ik kom voldoende in beeld 😛 Helaas in de laatste ronde een misshift waardoor ik m'n voorsprong volledig teniet doe.

Mijn onboard highlights:

 

9 uren geleden, DidiDex zei:

Leuk om te lezen! Zelf ben ik een Toyota Corolla AE86 aan het klaarmaken om volgend jaar deel te nemen. Veel succes nog

Leuk, tot volgend seizoen! En bedankt 🙂 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

What. a. weekend.

We reden dit weekend dus op de Westfalen Trophy op het Nurburgring GP circuit. Ik had er nog nooit gereden maar had me wel al enigzins voorbereid op de sim. 

De free practice en kwalificatie werden op een relatief droge baan gereden en daar had ik wat problemen met het op temperatuur krijgen van m'n banden. Voor de verandering had ik een hardere compound gemonteerd en dat bleek geen goede keuze.  Ik kwalificeerde me alsnog wel op de 8e plaats, wat wel relatief oké was.

image.png.646915e59196ce17c3a28c5f443a2b6d.png

'Gelukkig' werden de races in de regen gereden 😛 En de regen deed zijn werk.... In race 1 heb ik een kanonstart en rijd na 7 bochten reeds op P2. In ronde 2 pak ik heel eventjes de P1 van Moortgat totdat Alders me weer voorbij steekt. Ik slaag erin om P2 vast te houden: mijn beste resultaat dit seizoen! Ik moet wel zeggen dat Gentleman's Fair niet zijn volle motorvermogen had deze koers waardoor hij me niet echt kon belagen.

Helaas had ik geen video deze race, wel een timelapse 😛 (foutief knopje gedrukt) Slechte kwaliteit en geen geluid: 

image.png.dd32a44e860b5dc19ee4444cd7db851e.png

Dan race 2. Startend vanaf de 1e rij! Dat is me nog nooit gebeurd 😛 In bocht 3 slaag ik erin om P1 te pakken, waarna ik 2 rondes de leiding kan behouden. Vervolgens komen m'n achterliggers echter weer op stoom en ik moet P1 aan Alders laten. Nadien volgt een rondenlang gevecht met Gentleman's Fair, met in zijn kielzog de Porsche van Moortgat. Stuk voor stuk wagens met 300+ pk dus ik probeer m'n mannetje te staan hoewel het zeer lastig is, vooral op die lange stukken. 

Uiteindelijk moet ik P2 aan Gentleman's Fair laten wat geen schande is. Door m'n betere algemene resultaten (P2 en P3) ben ik de winnaar in onze klasse van dit weekend! Bovendien is m'n teammate kampioen bij de youngtimers. (Mede door mijn P2 in de eerste koers waardoor Gentleman's Fair minder punten pakte in het klassement)

image.png.28cda2a8ae55fabc3102893d92b7d331.png

Een compilatie van de actie 🙂 

 

 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...

Met een half oog de streams van gisteren op Zolder wat gevolgd, zag er leuk uit! Tof deelnemersveld intussen. Die RAS Volvo, die BTCC Primera :inlove: Benieuwd naar de onboards ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid