Ga naar inhoud

Belcar Youngtimer Cup #69


thaenzy

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Lotuzzz zei:

Heerlijk! Ik ben ook trouwe kijker van de Historic wedstrijdverslagen op youtube, die van deze race zal er binnenkort ook wel opstaan. Heftige strijd met onderling erg verschillende wagens, maar met vooral ook veel respect voor elkaar.

Top! 😄 Ja hoor van dit weekend komt ook een compilatie. Donderdag ook op EclipsTV.

1818123296_TVaankondigingbelcarhistoriccupNurburgring.jpg.dec4aa2e24eb590d3c5915b21dd5f757.jpg

Heb me niet ingehouden en dan toch maar een compilatie gemaakt. 16 minuten, dan weet je dat het goed was 🤣

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend. Heel solide gereden ook. Dat verschil met die Quattro is immens. Alles rechtdoor maar bij elke bocht zweten om erdoor te raken. En stinken ook :)

En op het eind eens zwaaien naar de Volvo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, thaenzy zei:

Top! 😄 Ja hoor van dit weekend komt ook een compilatie. Donderdag ook op EclipsTV.

1818123296_TVaankondigingbelcarhistoriccupNurburgring.jpg.dec4aa2e24eb590d3c5915b21dd5f757.jpg

Heb me niet ingehouden en dan toch maar een compilatie gemaakt. 16 minuten, dan weet je dat het goed was 🤣

 

 

KnP gereden. Die gast in zijn Quattro rijdt idd geen zuivere lijnen. Maar anderzijds valt het wel op hoeveel harder dat ding zelfs uit slecht genomen bochten kan optrekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Dat verschil in remmen dan, ligt dat ook aan de auto?

Voor een heel aantal factoren wel ja

  • Gewicht wagen
  • Kwaliteit remmen / remblokken
  • Verschil bandencompound (de Audi reed op een soort Semi-Slick dus is normaal dat hij wat vroeger moet remmen). De Volvo stond wel op slicks maar hij vertelde dat de remmen nog op punt moesten gesteld worden. Toch fijn om een piloot als Bouvy voor te kunnen blijven 😄

En niet onbelangrijk: wat 'feeling' om zo laat mogelijk te remmen zonder de bochtsnelheid er volledig uit te halen en vervolgens nog steeds een goeie exit te hebben

5 minuten geleden, The Swede zei:

KnP gereden. Die gast in zijn Quattro rijdt idd geen zuivere lijnen. Maar anderzijds valt het wel op hoeveel harder dat ding zelfs uit slecht genomen bochten kan optrekken.

Thx. Vooral bij sector 1 maakt hij wel wat fouten. Het was daar ook wel wat tricky omdat daar koelvloeistof op de baan lag. Je ziet me daar ook een aantal keren corrigeren bij T2 en T3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, thaenzy zei:

Thx. Vooral bij sector 1 maakt hij wel wat fouten. Het was daar ook wel wat tricky omdat daar koelvloeistof op de baan lag. Je ziet me daar ook een aantal keren corrigeren bij T2 en T3.

Jawel, vraag die ik heb is waarom hij, ondanks zijn weinig academische lijnen, toch zo hard kan wegtrekken. Vermogen? Of speelt de grip zoveel rol?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Jawel, vraag die ik heb is waarom hij, ondanks zijn weinig academische lijnen, toch zo hard kan wegtrekken. Vermogen? Of speelt de grip zoveel rol?

Ja zeker vermogen 🙂 Dit was een gastrijder dus ik weet niet heel veel van z'n wagen af maar zo'n Audi Quattro Group 4 draait normaal een 420pk. Wellicht wel wat teruggeschroefd in deze race maar zal nog steeds ruim boven mijn 240pk zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
On 12/10/2021 at 4:43 PM, thaenzy said:

We sluiten het E30 hoofdstuk af. De wagen staat te koop 🙂 https://www.atrex.be/en/catalogue?item=126

Mooie tijd gehad, veel bijgeleerd. Ben op die 3-4 jaar wel redelijk gegroeid en zit naar m'n gevoel op het maximum van wat ik uit die wagen kan halen. Ik ben er dus wat op uitgekeken en heb zin in iets nieuws. 

In 2022 ga ik een nieuwe wagen delen met een kameraad van me. Hij heeft beperkte raceervaring dus we gaan stap per stap proberen om hem op tempo te krijgen. Daarnaast is het voor mij wel weer een stapje vooruit omdat de wagen toch minimaal 310pk zou moeten draaien (gewicht ligt helaas wel wat hoger tov E30).

No description available.

 

Heb er al serieus zin in 😉 🥳

specs?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/12/2021 om 11:57, ir_fuel zei:

specs?

Goh, weet ik niet exact. Er ligt momenteel een M3 3.2 motor in maar gezien de nineties klasse in de Belcar Historic Cup maximaal 2500cc mag rijden, is een Zweedse motorbouwer dus een performante 2.5 aan het bouwen. Niet tot het maximum opengedraaid maar minstens 310pk zou er dus wel te halen moeten zijn.

Is een deense wagen die ook YTCC op Spa heeft gereden.

_195_bmw_m3_skipper_michael_(dk)_(youngtimer_touring_car_challenge)_(2).jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 2 maanden later...
Op 4/5/2022 om 08:58, Lotuzzz zei:

Heerlijk!! Hoop nog een race te komen meepikken in Zolder maar 't is een druk weekend.

Gaatje gevonden, Race1 zondag om 10u15 ben ik er :D 

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/5/2022 om 09:58, Lotuzzz zei:

Gaatje gevonden, Race1 zondag om 10u15 ben ik er :D 

Top 🙂 M'n medepiloot zal die race rijden, ikzelf rij de race van 16u05 🙏

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, thaenzy zei:

Top 🙂 M'n medepiloot zal die race rijden, ikzelf rij de race van 16u05 🙏

Hopelijk houdt 'ie 'm heel dan :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/12/2021 om 11:40, thaenzy zei:

Goh, weet ik niet exact. Er ligt momenteel een M3 3.2 motor in maar gezien de nineties klasse in de Belcar Historic Cup maximaal 2500cc mag rijden, is een Zweedse motorbouwer dus een performante 2.5 aan het bouwen. Niet tot het maximum opengedraaid maar minstens 310pk zou er dus wel te halen moeten zijn.

Is een deense wagen die ook YTCC op Spa heeft gereden.

_195_bmw_m3_skipper_michael_(dk)_(youngtimer_touring_car_challenge)_(2).jpg

Die 2500cc is een viercilinder of nog steeds een zescilinder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, The Swede zei:

Die 2500cc is een viercilinder of nog steeds een zescilinder?

Ik denk 6, E36 is toch gemaakt met 2.5 R6 alleszins.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid