Ga naar inhoud

Belcar Youngtimer Cup #69


thaenzy

Aanbevolen berichten

Snap ik ook niet goed dat ze die daar zomaar zouden laten staan, maar ik zie ook geen vlaggen. Had veel slechter kunnen aflopen. Wel een ongelofelijke save na ietwat opportunistisch manoeuvre. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/10/2020 om 13:24, ir_fuel zei:

John Rasse post net dit op Youtube:

 

 

Wat een idioot en dan gewoon de chicane afsnijden 😧

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rasse liet de camerawagen te weinig ruimte. Wel mooi gecorrigeerd, zijn er weinigen gegeven om hier vrijwel ongeschonden uit te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was me het weekend wel...

John was in alle staten na de koers door bovenstaand voorval. De juiste bewoordingen zal ik niet delen maar m'n respect voor hem stond even op een laag peil 😄. Dat hij verschoten was snap ik ook volledig natuurlijk dus kan het ook wel relativeren. En WAT een save van hem.

Ik heb hem uitgelegd dat de uitremactie bij de 1e chicane gewoon koersen is voor mij en dat ik hem daar helemaal niet moet voorlaten. En dat ik op de heuvel niet meer naar links kàn gaan + dat hij sowieso binnenkant bocht had bij de Villeneuve. Gisteren heeft hij dan toch zijn ongelijk toegegeven na het nogmaals bekijken van de beelden. Dat apprecieer ik wel. Nadien nog even gebabbeld dus zand erover.

aangepast door thaenzy
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

In deze koers had ik dus het lumineuze idee om op slicks te starten ipv, de enige juiste keuze, regenbanden. Op de dubbele rechtse en de bianchi (waar onze paddock was), zag je al wat rijlijnen opdrogen dus ik had goede hoop dat dit richting 2e helft koers helemaal droog ging zijn. De zon kwam af en toe door en er stond een stevige wind...

Niet dus. Amper tractie op de slicks, zeker in het bos. Gedurende de hele koers liggen kloten behalve de laatste 5 minuten en ver teruggevallen in het veld waardoor je dus oa in aanraking komt met historics op betere banden. Achja, hoort erbij zeker. Lessons learned 🙂 

Nog een voorbeeldje van hoe tricky het was:

 

  • Vind ik leuk 4
  • Whut?! 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minutes ago, thaenzy said:

In deze koers had ik dus het lumineuze idee om op slicks te starten ipv, de enige juiste keuze, regenbanden. Op de dubbele rechtse en de bianchi (waar onze paddock was), zag je al wat rijlijnen opdrogen dus ik had goede hoop dat dit richting 2e helft koers helemaal droog ging zijn. De zon kwam af en toe door en er stond een stevige wind...

Niet dus. Amper tractie op de slicks, zeker in het bos. Gedurende de hele koers liggen kloten behalve de laatste 5 minuten en ver teruggevallen in het veld waardoor je dus oa in aanraking komt met historics op betere banden. Achja, hoort erbij zeker. Lessons learned 🙂 

Nog een voorbeeldje van hoe tricky het was:

 

amai :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

amai :D 

Een aantal keren op Weeze gaan driften met mn vorige E30, komt toch van pas moet ik zeggen 😅 Maar had evengoed heel erg slecht kunnen aflopen. Ik hou hem ook maar nèt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, thaenzy said:

Een aantal keren op Weeze gaan driften met mn vorige E30, komt toch van pas moet ik zeggen 😅 Maar had evengoed heel erg slecht kunnen aflopen. Ik hou hem ook maar nèt.

Idd, daar had je geen graad stuurhoek meer over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minutes ago, thaenzy said:

In deze koers had ik dus het lumineuze idee om op slicks te starten ipv, de enige juiste keuze, regenbanden. Op de dubbele rechtse en de bianchi (waar onze paddock was), zag je al wat rijlijnen opdrogen dus ik had goede hoop dat dit richting 2e helft koers helemaal droog ging zijn. De zon kwam af en toe door en er stond een stevige wind...

Niet dus. Amper tractie op de slicks, zeker in het bos. Gedurende de hele koers liggen kloten behalve de laatste 5 minuten en ver teruggevallen in het veld waardoor je dus oa in aanraking komt met historics op betere banden. Achja, hoort erbij zeker. Lessons learned 🙂 

Nog een voorbeeldje van hoe tricky het was:

 

Ook geen misse save anders :)

1.5 of 2 way diff zitten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/10/2020 om 14:31, Lotuzzz zei:

Waarom is er daar geen gele vlag? Er staat een Honda op het gras.

Is toch diens natuurlijke habitat? 

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect! Knap opgevangen!

 

Ik heb als passagier eens hetzelfde meegemaakt op die plaats.

Dat was toen met een Exige V6 van de fabriek die een Lotus dealer

(wiens naam ik hier niet ga noemen) in leen had. Wij hebben toen

langs twee kanten gras gemaaid, gelukkig zonder iets anders te raken. 😳

 

Code brown was toen ook van toepassing. 😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, dragonfly zei:

Wat een idioot en dan gewoon de chicane afsnijden 😧

Chicane welke chicane 🤣 

ah zo doet hij dat dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat was me het weekend wel...
John was in alle staten na de koers door bovenstaand voorval. De juiste bewoordingen zal ik niet delen maar m'n respect voor hem stond even op een laag peil [emoji1]. Dat hij verschoten was snap ik ook volledig natuurlijk dus kan het ook wel relativeren. En WAT een save van hem.
Ik heb hem uitgelegd dat de uitremactie bij de 1e chicane gewoon koersen is voor mij en dat ik hem daar helemaal niet moet voorlaten. En dat ik op de heuvel niet meer naar links kàn gaan + dat hij sowieso binnenkant bocht had bij de Villeneuve. Gisteren heeft hij dan toch zijn ongelijk toegegeven na het nogmaals bekijken van de beelden. Dat apprecieer ik wel. Nadien nog even gebabbeld dus zand erover.

John is een echte gentleman ! Wij hebben heel veel duels uitgevochten en steeds met heel veel respect voor mekaar !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect! Knap opgevangen!
 
Ik heb als passagier eens hetzelfde meegemaakt op die plaats.
Dat was toen met een Exige V6 van de fabriek die een Lotus dealer
(wiens naam ik hier niet ga noemen) in leen had. Wij hebben toen
langs twee kanten gras gemaaid, gelukkig zonder iets anders te raken. [emoji15]
 
Code brown was toen ook van toepassing. [emoji16]
 
 

Ik was daar toen dacht ik. De Antwerpse dealer dus (sympa gast)
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Jokke_vlo zei:


Ik was daar toen dacht ik. De Antwerpse dealer dus (sympa gast)

N. zat inderdaad aan het stuur. Snap nog altijd niet dat we daar uiteindelijk niets geraakt hebben en alleen maar aan de twee kanten gras gemaaid hebben. Beter zo uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kijk, die gast werkt hele dagen aan die fokkin auto's, misschien vindt hij het in 't weekend leuk om een beetje met zijn groene vingers te ontspannen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond op hetzelfde punt te twijfelen over banden. En heb toen ook beslist om op slicks te vertrekken voor race 1. Eerste koers op circuit en direct moeten werken om op de baan te blijven. Dikke fun wel, racen bij Bravo!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid