Ga naar inhoud

Deelmobiliteit


Gast wooter

Aanbevolen berichten

ik kwam deze foto tegen op facebook en ik moest aan dit topic denken

Kan een afbeelding zijn van een of meer mensen en buitenshuis

 

In de trend van...gooi hem er maar neer, is toch niet van u!

Is zelfs een filmpje van zag ik

 

aangepast door Liquid Li0n
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend in Parijs geweest..

Op iedere straathoek staat er een elektrische step achteloos achtergelaten.. :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 31/7/2021 om 17:41, zeramed zei:

Afgelopen weekend in Parijs geweest..

Op iedere straathoek staat er een elektrische step achteloos achtergelaten.. :(

zelfs in Antwerpen!

Was aan het wandelen aan museum voor schone kunsten, daar hebben ze nu met witte verf een stepjes parking en scooter parking/dropzone op de grond gespoten, en die plekken waren leeg en aan de overkant lagen er dan 2 steps op de grond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 3/12/2022 om 16:24, Liquid Li0n zei:

dit topic nog eens bovenhalen:

In Vlaanderen zie je ze ook, die GO brommetjes

https://www.autoblog.nl/nieuws/nederland-verdient-geen-deelscooters-3423806

Ik vond, toen ze in Antwerpen nog aanwezig waren, het heerlijk om daar op rond te zoemen. Er zaten dan nog eens 2 helmen in, dus je kon er met twee op. Ideaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/3/2022 at 4:24 PM, Liquid Li0n said:

dit topic nog eens bovenhalen:

In Vlaanderen zie je ze ook, die GO brommetjes

https://www.autoblog.nl/nieuws/nederland-verdient-geen-deelscooters-3423806

Dat krijg je als elektrische steps niet mogen natuurlijk.

Op dat gebied is Nederland echt een achterlijk land. Het enige wat je daar mag is fietsen ... al de rest is verboden. Mijn monowiel wordt daar ook in beslag genomen als je ermee op straat rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat krijg je als elektrische steps niet mogen natuurlijk.

Op dat gebied is Nederland echt een achterlijk land. Het enige wat je daar mag is fietsen ... al de rest is verboden. Mijn monowiel wordt daar ook in beslag genomen als je ermee op straat rijdt.

ze hebben het niet over de steps he, maar over de scooters. Zoals die van Go die je bij ons ook ziet.

https://nl.go-sharing.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ja dat bedoel ik. Ze hebben daar geen (deel)steps. Zo een scooter neemt toch direct een hoop meer plaats in.

maar die steps gebruik ik niet graag, als je ziet wat je daar aan kan overhouden. Al je tanden uit als je ermee valt. Dus liever die brommetjes of de deelwagen zoals bij ons hier Poppy bv.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Gisteren voor het eerst een fiets van Donkey Republic geprobeerd.
Geparkeerd bij m'n vrouw op het werk (hartje van de stad) om dan de fiets te nemen.

Aangename rit maar duur. Ze rekenen 3 euro voor alle ritjes onder het half uur. Ik was dus ook 3 euro kwijt voor 10 minuutjes.

Verder is het wel goed geregeld dat je die fietsen enkel maar op specifieke plaatsen kan terugzetten.
Door de stad zijn er dus ook dedicated parkeerplaatsen voor steps, scooters, fietsen en zelfs bakfietsen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

Gisteren voor het eerst een fiets van Donkey Republic geprobeerd.
Geparkeerd bij m'n vrouw op het werk (hartje van de stad) om dan de fiets te nemen.

Aangename rit maar duur. Ze rekenen 3 euro voor alle ritjes onder het half uur. Ik was dus ook 3 euro kwijt voor 10 minuutjes.

Verder is het wel goed geregeld dat je die fietsen enkel maar op specifieke plaatsen kan terugzetten.
 

Revolutionair!

image.png

 

:D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Revolutionair!

image.png

 

:D 

Verre van. Zo'n systeem hebben we ook al jaar en dag (zelfs toen ik studeerde al) maar die zijn niet elektrisch (het is hier zo plat als een vijg natuurlijk :D ) en niet bruikbaar voor 1 keer.
Je moet meteen dag, week of jaar abo afsluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vandaag nog eens de deelmobiliteit rond ‘t Stad geprobeerd. Een VW Caddy van Poppy om isolatiemateriaal te gaan halen. 

Vroeger was het vrij straightforward: x cent per km en klaar. Nu hebben ze allerlei passen om x uur ineens te kopen enzo. Iets beter inschatten hoe lang je het ding nodig hebt maar wel goedkoper natuurlijk. 

35 euro betaald voor 2 uur en 50km (heb uiteindelijk maar anderhalf uur en 20km gebruikt ma bon). 

Leuke extra: je krijgt 10 euro gratis credits als je met het spel gaat tanken. Makkelijk verdiend/uitgespaard zo. Een van hun partnerstations zit hier in de buurt. In de app aanduiden dat je daar gaat tanken, welke pomp je neemt en klaar > je kan tanken. Niets voorschieten, niet sukkelen met tankkaarten e.d. Ik vond dat heel fijn geregeld zo! 

Eerste keer ook dat ik een 2 cilinder reed :D 

3EA4C52A-7818-4E7E-AB7A-44C54242F64E.jpeg

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Had jij geen camionette?

Na de grote verbouwingen terug buiten gezwierd, 2 jaar terug ofzo. Via Wijkopenautos uiteindelijk 20% meer gekregen dan wat ik er zelf voor betaald heb. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat tanken is veel vereenvoudigd idd. en zeker al het op de route is, is 10 euro gratis credits wel meegenomen. Al heb ik het zelf nog niet gedaan.

Onlangs een enquete ingevuld. Op het einde stond er dat ik dan ook 10 euro credits ging krijgen voor het invullen, maar nog niets gehad.

nu had ik trouwens ook gezien dat ze 40,40 euro van mijn rekening hadden gehaald. Ik vond dat wel straf want zoveel gebruik ik dat niet. Nu ontdekt door het in de app met de facturen uit te pluizen dat ik maar 20,20 euro heb uitgegeven. Dus hen al via hello@ en account@ poppy.be mail adressen die ik had gevonden en ook via hun messenger chat proberen bereiken maar noppes.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid