Ga naar inhoud

Deelmobiliteit


Gast wooter

Aanbevolen berichten

On 8/14/2020 at 7:55 PM, glennvc said:

Hier staat als 2e wagen een golf 4, marktwaarde 1000 euro, dus quasi geen afschrijving. Tax en verzekering samen 750 euro/jaar, Op maandbasis is dat 62.50. Verbruiken doet dat haast niets en het onderhoud is ook bijna verwaarloosbaar. En dat oud ding rijdt niet minder aangenaam dan die Cambio C2'tjes en anderen.

Het probleem met die oude karren is dat dat lang kan goed gaan, tot er ineens 2000 euro kosten uit de lucht komen vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met die oude karren is dat dat lang kan goed gaan, tot er ineens 2000 euro kosten uit de lucht komen vallen.
Kopen we gewoon een andere [emoji6] laatste is van begin vorig jaar, een Polo uit '99 van 1300 Euro nadat het vriendje van mijn nicht de super betrouwbare Honda Logo '00 te warm had gereden. De Honda Logo is er 9 jaar geweest, gekocht voor 2000 Euro.

Er is ook zo 1 manuele waar de laatste jaren iedereen mee leren rijden heeft. Is een Mazda 5 die ook voor vakanties en chiro kampen populair is bij de jeugd in onze familie, die gaat het wel geen jaren meer volhouden denk ik [emoji16]

Dat is natuurlijk niet iedereen gegeven maar bij ons werkt dat perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, d_s zei:

Maar het geeft misschien de mogelijkheid om je dan zelf wel een liefhebberswagen te kopen omdat je de mogelijkheid hebt van een deelwagen die je om praktische redenen soms wel nodig hebt (ruimte, zitplaatsen, ... ) en nu moet een compromis sluiten bij je privéwagen.

Misschien voor sommigen, maar voor mij niet. Ttz, ik interpreteer dat als "5 dagen per week met een deel-Zoë of deel-CorollaVerso moeten (!) rijden, om dan 2 of 3 dagen per maand eens te kunnen bollen met mijn Z4 M. No thanks: ik zou dat deel-vehikel dus veel te vaak (om niet te zeggen continu, as in dagelijks) moeten gebruiken en ik gruwel van die generieke, vuile, gedeelde dingen. Terwijl de liefhebberswagen dan veel te weinig buiten zou komen...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, gTa said:

Misschien voor sommigen, maar voor mij niet. Ttz, ik interpreteer dat als "5 dagen per week met een deel-Zoë of deel-CorollaVerso moeten (!) rijden, om dan 2 of 3 dagen per maand eens te kunnen bollen met mijn Z4 M. No thanks: ik zou dat deel-vehikel dus veel te vaak (om niet te zeggen continu, as in dagelijks) moeten gebruiken en ik gruwel van die generieke, vuile, gedeelde dingen. Terwijl de liefhebberswagen dan veel te weinig buiten zou komen...

En laten we wel wezen, wat je beschrijft zou je nu ook al perfect kunnen, financieel gezien, maar je kiest er ook niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden, ir_fuel zei:

En laten we wel wezen, wat je beschrijft zou je nu ook al perfect kunnen, financieel gezien, maar je kiest er ook niet voor.

True. Een moto biedt me méér en ook meer verschillend rijplezier, dan een auto. De plaats die ik er mee uitspaar is ook niet te versmaden. En 't kost een pak minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/8/2020 om 11:44, d_s zei:

Vraag. Zouden jullie openstaan voor deelmobiliteit met een beperkte groep mensen. Stel je gaat wonen in een appartementsblok of op een verkaveling en je zou de mogelijkheid krijgen om (mits een maandelijkse bijdrage, bv in een appartementsblok mee verrekend in de vaste kosten) gebruik te kunnen maken van een extra wagen (die je dan wel moet delen met andere bewoners). Hiermee zou je bv een 2de wagen kunnen uitsparen.

Waarom zou je het eventueel wel of niet doen?

Volgens mij kan dat enkel werken binnen een familie na het maken van zeer goede afspraken.

Binnen de context van een appartementsblok lijkt mij zoiets een ideaal recept om de relaties tussen de bewoners te verzuren. Voor je het weet staat er een kras op waarvan niemand weet hoe die er is gekomen, laat iemand de wagen minder proper achter dan verwacht, maakt er ene een sport van om die net niet vol te tanken ondanks zo afgesproken, enzovoort. Want wat ga je doen als je zo'n incident vaststelt wanneer je de wagen nodig hebt? Een andere bewoner erbij halen als getuige dat de wagen daar zo stond? Foto's nemen? Uw dringende afspraak afzeggen?

Dat idee van een gedeelde auto heb je vandaag zelfs al niet nodig om ruzie te maken in een appartementsblok. Bij ons moet je een bocht nemen als je uit de garagepoort rijdt, waardoor de regenpijp naast die poort al 3x aangereden is. De eerste keer heb ik zelfs gezien wie het was, en de kras op haar wagen laat ze gewoon ongemoeid. Je moet niet denken dat er ook maar iemand zich heeft aangegeven bij de syndicus om dat op hun kosten te laten herstellen...

Daarnaast is het idee om dit te verrekenen in de vaste kosten van de appartementsblok al helemaal van de pot gerukt. Die kosten komen immers voort het uit feit dat de bewoners een gedwongen mede-eigendom delen. Bij zo'n auto kan dat helemaal het geval niet zijn, aangezien men op vrijwillige basis moet kunnen kiezen of men deelneemt of niet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed punt en je ziet dat al bij een restaurantbezoek met een groep vrienden (waar is de tijd dat dat nog mocht) en mensen die maar 1 colaatje drinken en andere die meerdere dure bieren nemen en er dan uiteindelijk de rekening gedeeld wordt door de aantal aan tafel...dus je moet niet vragen hoe dat met een auto of dergelijke zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Goesting said:

Daarnaast is het idee om dit te verrekenen in de vaste kosten van de appartementsblok al helemaal van de pot gerukt. Die kosten komen immers voort het uit feit dat de bewoners een gedwongen mede-eigendom delen. Bij zo'n auto kan dat helemaal het geval niet zijn, aangezien men op vrijwillige basis moet kunnen kiezen of men deelneemt of niet.

Verplicht meedoen aan dat autodelen is belachelijk. Intussen zijn er al genoeg bedrijven en concepten van deelplatformen op hun bek gegaan, dus zou ik wel voorzichtig zijn. Groene idealen of dollartekens in mensen hun ogen of niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat een camionette zo nog iets handig kan zijn dat een appartementencomplex kan gebruiken. Echter denk ik dat ze daar te snel schade mee rijden om het interessant te maken. 

Mijn zus haar man is pro auto delen etc en ze doen dat dan ook (wel altijd mijn zus die rijd want m rijd niet graag met de auto) en als je hun vraagt hoe dat gaat zijn ze altijd tevreden, maar als je naar hun uitleg luistert is het gewoon onzin. 

Mijn pa had vroeger nog een C klasse staan die amper gebruikt werd en telkens ze op reis gingen wouden ze die want auto delen komt dan ineens duur uit. Als er iets van de bouwmarkt gehaald moet worden bellen ze mij op, ook al zijn ze toch licht overtuigd dat pick ups en suv's enkel ego strelers zijn en totaal onwenselijk in een stad. 

Je raad het nooit, ze wonen in Gent. 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kan dat enkel werken binnen een familie na het maken van zeer goede afspraken.
Binnen de context van een appartementsblok lijkt mij zoiets een ideaal recept om de relaties tussen de bewoners te verzuren. Voor je het weet staat er een kras op waarvan niemand weet hoe die er is gekomen, laat iemand de wagen minder proper achter dan verwacht, maakt er ene een sport van om die net niet vol te tanken ondanks zo afgesproken, enzovoort. Want wat ga je doen als je zo'n incident vaststelt wanneer je de wagen nodig hebt? Een andere bewoner erbij halen als getuige dat de wagen daar zo stond? Foto's nemen? Uw dringende afspraak afzeggen?
Dat idee van een gedeelde auto heb je vandaag zelfs al niet nodig om ruzie te maken in een appartementsblok. Bij ons moet je een bocht nemen als je uit de garagepoort rijdt, waardoor de regenpijp naast die poort al 3x aangereden is. De eerste keer heb ik zelfs gezien wie het was, en de kras op haar wagen laat ze gewoon ongemoeid. Je moet niet denken dat er ook maar iemand zich heeft aangegeven bij de syndicus om dat op hun kosten te laten herstellen...
Daarnaast is het idee om dit te verrekenen in de vaste kosten van de appartementsblok al helemaal van de pot gerukt. Die kosten komen immers voort het uit feit dat de bewoners een gedwongen mede-eigendom delen. Bij zo'n auto kan dat helemaal het geval niet zijn, aangezien men op vrijwillige basis moet kunnen kiezen of men deelneemt of niet.
Dat hoeft zelfs niet strikt afgesproken te zijn, bij ons is dat zo gegroeid in de familie. Maar is gewoon hoe wij daar allemaal tegenover staan. Wij zijn allemaal met dezelfde mindset groot gebracht. Ik ging bijvoorbeeld uit principe niet uit met auto's die ik niet kon betalen, dus als ik door omstandigheden onderweg was met een "dure" Mercedes van mijn nonkel overdag ging ik die op de parking zetten en nam ik een Micra van 20 jaar oud om weg te gaan.

Deze week bij een verhuis ook doeken gebruikt om de remork van mijn neef te beschermen aangezien dat ding splinternieuw was.

Dat is het grote verschil als delen een "dienst" is die je afneemt in plaats van een "vriendendienst".

Ik heb ook kameraden die de sleutels hebben van mijn remork, nog nooit last mee gehad.

Wij zijn verre van hippies trouwens, mocht dat zo lijken [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn moto g(7) plus met Tapatalk

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Goesting zei:

Volgens mij kan dat enkel werken binnen een familie na het maken van zeer goede afspraken.

Binnen de context van een appartementsblok lijkt mij zoiets een ideaal recept om de relaties tussen de bewoners te verzuren. Voor je het weet staat er een kras op waarvan niemand weet hoe die er is gekomen, laat iemand de wagen minder proper achter dan verwacht, maakt er ene een sport van om die net niet vol te tanken ondanks zo afgesproken, enzovoort. Want wat ga je doen als je zo'n incident vaststelt wanneer je de wagen nodig hebt? Een andere bewoner erbij halen als getuige dat de wagen daar zo stond? Foto's nemen? Uw dringende afspraak afzeggen?

Dat idee van een gedeelde auto heb je vandaag zelfs al niet nodig om ruzie te maken in een appartementsblok. Bij ons moet je een bocht nemen als je uit de garagepoort rijdt, waardoor de regenpijp naast die poort al 3x aangereden is. De eerste keer heb ik zelfs gezien wie het was, en de kras op haar wagen laat ze gewoon ongemoeid. Je moet niet denken dat er ook maar iemand zich heeft aangegeven bij de syndicus om dat op hun kosten te laten herstellen...

 

Hier heb je natuurlijk een heel groot punt. Om het dan nog verder open te trekken. In hoeverre zou je dat interessant vinden naar de bouw toe. Uw woning/appartement kleiner (laten)  (elke m² is een besparing van 1.500 euro) maar daarnaast wel meer mogelijkheden van gemeenschappelijke ruimten/tuin (waar je een maandelijkse kost voor moet betalen voor gebruik en onderhoud). Voordeel is natuurlijk dat de aankoopprijs een stuk lager is en je daarnaast wel een grote tuin en zaal hebt die voor verschillende doeleinde kan gebruikt worden. Nadeel is wel dat de vaste kosten hoger liggen maar daar staat dan weer tegenover dat het onderhoud gedaan wordt en je kunt genieten van een grote tuin/zaal maar het werk er niet van hebt. En door dit te delen door een x-woongelegenheden vallen die kosten ook weer mee (bijkomend heb je geen grasmaaier ed nodig). En de kinderen krijgen de mogelijkheid om samen te spelen in een "gecontroleerde" omgeving. Woondichtheid zou 15-tal woningen/appartementen zijn per ha. In een "normale" verkaveling krijg je dan woningen met een een perceelgrootte van 3,5 - 5 are en ben je nog een groot deel kwijt aan bestrating. Door de woningen te clusteren kan je een (gemeenschappelijke) tuin krijgen van + 0,5 ha.

   

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, d_s said:

Hier heb je natuurlijk een heel groot punt. Om het dan nog verder open te trekken. In hoeverre zou je dat interessant vinden naar de bouw toe. Uw woning/appartement kleiner (laten)  (elke m² is een besparing van 1.500 euro) maar daarnaast wel meer mogelijkheden van gemeenschappelijke ruimten/tuin (waar je een maandelijkse kost voor moet betalen voor gebruik en onderhoud). 

Dat heb ik vroeger nog gedaan. Dat heet "op kot gaan".

 

Als volwassene zou ik nooit in zoiets willen wonen. Je gaat dan van het utopische peace-and-love idee uit dat iedereen het goed met iedereen kan vinden. In de praktijk werkt dit nooit. 1 lullo die daar komt wonen is genoeg om het voor iedereen te verzieken.

Als ik in een gemeenschappelijke ruimte wil zitten zoek ik het lokale park wel op.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat heb ik vroeger nog gedaan. Dat heet "op kot gaan".

 

Als volwassene zou ik nooit in zoiets willen wonen. Je gaat dan van het utopische peace-and-love idee uit dat iedereen het goed met iedereen kan vinden. In de praktijk werkt dit nooit. 1 lullo die daar komt wonen is genoeg om het voor iedereen te verzieken.

Als ik in een gemeenschappelijke ruimte wil zitten zoek ik het lokale park wel op.

Daarvoor moet je tegenwoordig niet in gemeenschappelijke ruimtes gaan zitten:D. Laat 1 lullo op een verkaveling komen wonen en je hebt problemen genoeg. En hiervan zijn er genoeg voorbeelden (ook op het forum) die dergelijke situatie kennen of er zelf mee te maken hebben (ik zeg maar iets, een buurman die zijn haag niet onderhoudt:ninja:). 

Als je voor dit concept te vinden bent dan ga je daar voor kiezen en dan heb je volgens mij veel meer gelijkgezinden en is de kans op die lullo veel kleiner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

=

3 minutes ago, d_s said:

Als je voor dit concept te vinden bent dan ga je daar voor kiezen en dan heb je volgens mij veel meer gelijkgezinden en is de kans op die lullo veel kleiner.

Dat denk ik niet.

Het probleem is dat je nooit op je gemak bent (net zoals in een appartement). Het kan 15 jaar goed gaan en het 16e jaar trekt daar iemand in die heel de boel verziekt.

In een verkaveling heb je elk dan nog je eigen woonst / tuin. Hier ben je verplicht die delen te gebruiken, want je betaalt ervoor en je hebt aan persoonlijke ruimte ingeboet om ze te hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, d_s zei:

Daarvoor moet je tegenwoordig niet in gemeenschappelijke ruimtes gaan zitten:D. Laat 1 lullo op een verkaveling komen wonen en je hebt problemen genoeg. En hiervan zijn er genoeg voorbeelden (ook op het forum) die dergelijke situatie kennen of er zelf mee te maken hebben (ik zeg maar iets, een buurman die zijn haag niet onderhoudt:ninja:). 

Als je voor dit concept te vinden bent dan ga je daar voor kiezen en dan heb je volgens mij veel meer gelijkgezinden en is de kans op die lullo veel kleiner.

In dat geval ben ik een lullo :D

Al heb ik deze week wel eens de tuinman laten komen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ir_fuel zei:

 

In een verkaveling heb je elk dan nog je eigen woonst / tuin. Hier ben je verplicht die delen te gebruiken, want je betaalt ervoor en je hebt aan persoonlijke ruimte ingeboet om ze te hebben.

Als die lullo naast je woont en telkens dat je kind op die 100 m² eigen tuin die je hebt, gaat spelen, van zijn oren begint te maken dat er teveel lawaai wordt gemaakt dan is het fijn zitten in je eigen tuin. Voor alles zijn er natuurlijk neg. punten te vinden en die zijn voor een deel ook terecht maar daarnaast zijn er ook wel veel voordelen aan verbonden. Het is dan natuurlijk de afweging die je moet maken.

En je bent niet verplicht de gemeenschappelijke dingen te gebruiken maar je betaalt er wel voor. Maar in een appartement betaalt diegene van de gelijkvloers ook mee voor het onderhoud van de lift terwijl die die niet gebruikt.

Ik doe bv het onderhoud van een appartementsblok van 5 woongelegenheden. Ze hebben elk hun privéterras en die beneden hebben dan nog 20 m² extra privé"tuin". Daarnaast hebben ze dus ook een gemeenschappelijk stuk gazon (+/- 4 are) dat ik moet maaien. Bijna niemand gebruikt die gazon maar niemand maakt er problemen van dat ze daar maandelijks voor moeten betalen voor het onderhoud. Nu staat er dus wel bv een verplaatsbare goal op van 1 van de appartementen. Die kinderen zouden anders bv niet kunnen voetballen als dat stuk gezamenlijk gazon er niet was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon langs zo ne lullo die voor elke scheet harder gaat roepen dan dat er 'lawaai' gemaakt wordt. Maar ohwee als ge hem wijst op lawaai van zijne kant, of zijn kasseien die hem zomaar ergens gedumpt heeft, of zijne berg bakstenen en pannen die hem 3j geleden maar een jaar bij iemand in de wei zou stockeren...

Ik heb elke morgen dat ik met de moto ga werken een sms dat ik stil moet zijn. En hij krijgt elke keer een vriendelijk smsje terug. :D

Maar zelf wel zijn gras op ne zondag afrijden... en klagen over nen haan die kraait... :fp:

En das nie in een woonwijk ofzo, das gewoon op de simpelen boere buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat mensen die de luxe niet hebben om geisoleerd te wonen en niks te moeten delen met anderen, dat die het verwend volk ook niet graag zien komen die overal over moet neuten.

nem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, josenjef zei:

Dat hoeft zelfs niet strikt afgesproken te zijn, bij ons is dat zo gegroeid in de familie. Maar is gewoon hoe wij daar allemaal tegenover staan. Wij zijn allemaal met dezelfde mindset groot gebracht.

Wel ja, goede afspraken of een gezamenlijke mindset / goede opvoeding. Dat resulteert in wederzijds respect voor elkanders materiaal. Iets teruggeven in een betere staat dan waarin je het aangetroffen had. Iets (symbolisch) terugdoen uit dankbaarheid. Lijkt me hoe een familie moet zijn, en heeft niets met hippies te maken vind ik.

3 uren geleden, d_s zei:

In hoeverre zou je dat interessant vinden naar de bouw toe.

Niet. Ik woon zelf in een nieuwbouwappartement, en hoe minder mede-eigendom er is, hoe beter voor de algemene verstandhouding. Over het algemeen ben ik er tevreden mee (ook met de buren), zelfs al is het niet "voor het leven". Wegens nieuwbouw is er automatisch al een filter toegepast op het soort publiek dat je kan verwachten. Maar ik besef dat er een houdbaarheidsdatum op zit tegen wanneer je het zou moeten verkopen, voor er miserie van komt met nieuwe buren, of grote kosten die enkele gierigaards dan niet mee willen betalen.

3 uren geleden, d_s zei:

Uw woning/appartement kleiner (laten)  (elke m² is een besparing van 1.500 euro) maar daarnaast wel meer mogelijkheden van gemeenschappelijke ruimten/tuin (waar je een maandelijkse kost voor moet betalen voor gebruik en onderhoud).

Ben jij al eens in een recent nieuwbouwappartement geweest? Er zijn daar geen vierkante meters op overschot. Ik zou niet weten wat ik hier zou moeten opofferen om dan een gemeenschappelijke ruimte in de plaats te "krijgen". Als we hier een bewonersfeestje houden, dan organiseren we dat al op de gemeenschappelijke plekken. Namelijk op de parking achteraan het gebouw bij goed weer, of in de garage bij slecht weer.

3 uren geleden, d_s zei:

Voordeel is natuurlijk dat de aankoopprijs een stuk lager is en je daarnaast wel een grote tuin en zaal hebt die voor verschillende doeleinde kan gebruikt worden. Nadeel is wel dat de vaste kosten hoger liggen maar daar staat dan weer tegenover dat het onderhoud gedaan wordt en je kunt genieten van een grote tuin/zaal maar het werk er niet van hebt. En door dit te delen door een x-woongelegenheden vallen die kosten ook weer mee (bijkomend heb je geen grasmaaier ed nodig). En de kinderen krijgen de mogelijkheid om samen te spelen in een "gecontroleerde" omgeving. Woondichtheid zou 15-tal woningen/appartementen zijn per ha. In een "normale" verkaveling krijg je dan woningen met een een perceelgrootte van 3,5 - 5 are en ben je nog een groot deel kwijt aan bestrating. Door de woningen te clusteren kan je een (gemeenschappelijke) tuin krijgen van + 0,5 ha.

Ja ja, dat zijn allemaal van die theoretische modellen die recht uit het cryptocommunistisch manifest van een of andere bouwmeester komen. Die kerel is trouwens een notoir autohater. Die mayonaise pakte pre-Corona al niet, en nu al helemaal niet. Kijk naar de stijgende verkoop en verhuur van vakantiehuizen, daar waar resorts amper boekingen binnen krijgen. Mensen zaten tijdens de lockdown in de grootsteden in hun kleine, oude flat opgesloten, waardoor de jacht naar een huis met tuin op het platteland geopend is. Verkoop van tweedehands auto's gaat door het dak, ten nadele van openbaar vervoer en luchtvaart. Het nieuwe hygiënische aspect is voor een deeleconomie gewoon een nachtmerrie. De mensen willen zich nu gewoon in hun eigen bubbel verplaatsen / leven / op vakantie gaan. Kijk o.a. maar eens de cijfers in dit artikel: https://www.fleet.be/corona-drijft-een-autokoper-op-drie-richting-online-verkoopkanalen/

2 uren geleden, d_s zei:

Maar in een appartement betaalt diegene van de gelijkvloers ook mee voor het onderhoud van de lift terwijl die die niet gebruikt.

Dit is misschien zo bij oudere gebouwen. Maar bij een modern of goed beheerd gebouw zal dit niet het geval zijn. Dit soort huiswerk maak je ook gewoon voor je het koopt, door de basisakte op te vragen.

2 uren geleden, d_s zei:

Bijna niemand gebruikt die gazon maar niemand maakt er problemen van dat ze daar maandelijks voor moeten betalen voor het onderhoud.

Het is niet omdat ze het niet gebruiken, dat men daarom wil dat de tuin er slordig bijligt. En als elke euro telt, schakelen ze al zeker geen tuinman in. Men kan perfect afspraken maken om het zelf te doen (= een gepensioneerde bewoner heeft tijd te veel en doet het zonder te vragen).

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon langs zo ne lullo die voor elke scheet harder gaat roepen dan dat er 'lawaai' gemaakt wordt. Maar ohwee als ge hem wijst op lawaai van zijne kant, of zijn kasseien die hem zomaar ergens gedumpt heeft, of zijne berg bakstenen en pannen die hem 3j geleden maar een jaar bij iemand in de wei zou stockeren...
Ik heb elke morgen dat ik met de moto ga werken een sms dat ik stil moet zijn. En hij krijgt elke keer een vriendelijk smsje terug. [emoji3]
Maar zelf wel zijn gras op ne zondag afrijden... en klagen over nen haan die kraait... :fp:
En das nie in een woonwijk ofzo, das gewoon op de simpelen boere buiten.
Heb je niet net minder kans dat zoiets voorkomt als je in een deelproject stapt? Die mensen die daar instappen hebben normaal toch al een bepaalde mindset.

Ik zie weinig autoliefhebbers in een autodelen project stappen. Ik zie ook weinig mensen met groene vingers een tuin delen.

Als ik nuchter kijk naar mijn woonsituatie heb ik veel onderhoud aan een stuk grond met trampoline, speeltuig, zwembad, voetbalveldje, kippen, ... Hoeveel gebruiken wij dat? Enkele keren per maand gedurende een paar maanden ...
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ir_fuel zei:

Haha, ik kende vroeger ook zo iemand. Die had geen rijbewijs nodig vond hij. Natuurlijk niet, als je constant op andere mensen moet tellen om je rond te voeren ...

Was het Kristof Calvo? :D 

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid