Ga naar inhoud

2019 Toyota Supra


Martini Racing

Aanbevolen berichten

8 minutes ago, Ice_Ken said:

Ik ben echt kwasi razend hiervoor

concept

Image result for toyota ft1 concept to supra

 

Als ze die concept zo hadden uitgebracht (laat staan kunnen uitbrengen als je kijkt naar het design van de spiegels) dan was dat een auto geweest met een basisprijs van 90k euro. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die SZ heeft evenveel PK als de GT86 maar trekt iets sneller op ondanks meer gewicht. Achteraan 255 en vooraan 225, dat lijkt me wel wat veel als ge het speels wilt houden. Waarom? Omdat het diff meer kan?

Uitzicht zegt me niet veel. Profiel is ok, voor en achterzicht minder. Beetje gewurgd door moderne regeltjes ook denk ik, met die typisch opbollende neus die BMWs ook hebben . Benieuwd of de motor er ook van gaat hebben, Als de garage mij een testrit aanbiedt ga ik wel gaan zien omdat ik denk dat het heel goed gaat rijden. Het uiterlijk zou mij niet stoppen (als ik al zou veranderen) maar qua tweezitters gaat mijn interesse tegenwoordig meer naar het lichte werk.

aangepast door Le Capri Mauve
Link naar reactie
Delen op andere sites

is volledig een BMW, eigenlijk raar dat Toyota zich zo laten schuren heeft. Zelfs binnenin is het écht een BMW. Ik dacht nochtans dat de Supra met manuele bak kwam en de BMW niet.

Echt mooi kan ik het ook niet noemen. Maar hem die Supra met camouflage al zien staan op de luchthaven in Zaventem en dat viel toch mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minutes ago, Timo said:

 

Als ze die concept zo hadden uitgebracht (laat staan kunnen uitbrengen als je kijkt naar het design van de spiegels) dan was dat een auto geweest met een basisprijs van 90k euro. 

 

 

En dan? Het had nog meer mogen zijn met een eigen deftige aandrijflijn. In de tijd van mk4 supra was dat ook  bijnade nieuwprijs van een 911...Die spiegels konden ze vervangen door camera's, dat mag ook tegewoordig.

Ik zie nu vooral de mk4's binnen enkele jaren compleet onbetaalbaar worden, is zelfs nu al het geval. Als de mk5 tegenvalt zullen de prijzen sowieso de pan uitswingen, wegens de laatste 'echte' supra. De performance is ondermaats, een EU mk4 TT supra had 330pk. Hoe genant gaat het niet zijn voor een supra eigenaar als een golf R DSG je achterlaat aan de lichten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Die SZ heeft evenveel PK als de GT86 maar trekt iets sneller op ondanks meer gewicht. Achteraan 255 en vooraan 225, dat lijkt me wel wat veel als ge het speels wilt houden. Waarom? Omdat het diff meer kan?

Uitzicht zegt me niet veel. Profiel is ok, voor en achterzicht minder. Beetje gewurgd door moderne regeltjes ook denk ik, met die typisch opbollende neus die BMWs . Benieuwd of de motor er ook van gaat hebben, Als de garage mij een testrit aanbiedt ga ik wel gaan zien omdat ik denk dat het heel goed gaat rijden. Het uiterlijk zou mij niet stoppen (als ik al zou veranderen) maar qua tweezitters gaat mijn interesse tegenwoordig meer naar het lichte werk.

Bandenmaten zeggen niet bijlange niet alles over speels of niet speels. Maar 200pk is belachelijk weinig voor zo'n wagen, zelfs de mk4 NA had 224pk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Ice_Ken said:

En dan? Het had nog meer mogen zijn met een eigen deftige aandrijflijn. In de tijd van mk4 supra was dat ook  bijnade nieuwprijs van een 911...Die spiegels konden ze vervangen door camera's, dat mag ook tegewoordig.

Ik zie nu vooral de mk4's binnen enkele jaren compleet onbetaalbaar worden, is zelfs nu al het geval. Als de mk5 tegenvalt zullen de prijzen sowieso de pan uitswingen, wegens de laatste 'echte' supra. De performance is ondermaats, een EU mk4 TT supra had 330pk. Hoe genant gaat het niet zijn voor een supra eigenaar als een golf R DSG je achterlaat aan de lichten...

Waarom hebben ze dan niet alles zelf ontwikkeld zonder BMW? Zal wel met geld te maken hebben en enige BMW expertise. En ik gok dat de markt voor deze auto groter is dan eentje van +90k.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Timo said:

Waarom hebben ze dan niet alles zelf ontwikkeld zonder BMW?

Omdat ze zo goedkoop mogelijk de naam van een icoon willen kunnen verkrachten op het marketing departement.

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

De teasers waren veelbelovend. De voorkant was best oké. De achterkant kon ik ook zeker pruimen. Maar ergens tussenin is het grandioos misgegaan. Grote teleurstelling voor mij 😞

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu is plots de Z4 ook sneller van acceleratie.

https://www.autoblog.nl/nieuws/hah-bmw-z4-ineens-veel-sneller-na-aankondiging-supra-119301

In dat filmpje van schmee zie je gewoon dat echt alles van BMW is in dat interieur, zelfs de gong geluiden zijn niet anders. Wat me zelf opviel is dat het het oudere stuur is van BMW modellen.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

I blame BMW, vermits de techniek van bij BMW komt, zal het idee om de wielbasis in te korten ook wel van daar komen zeker? Goe zunne. 

Had dat conceptmodel niet beter over het chassis van een Mercedes GT-R gepast? Met een R6 en mild hybrid onder motorkap, zou dat beter aansluiten bij Toyota en moet AMG zich niet eens verloochenen tot een motor voor het plebs (pardon het Autominded taalgebruik) om meer volume te draaien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit moet toch één van de meest schaamteloze pogingen tot reïncarnatie van een legende ooit zijn?
Ik ga me aan een analogie wagen: Audi brengt een nieuwe versie van de Urquattro uit op basis van een vijfcilinder Polestar Volvo. Daar heeft dit iets van weg...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Europa is enkel de GR Supra aangekondigd, met de 3.0 turbo zes-in-lijn. In thuisland Japan komt de Supra er ook met minder potente motoren. Het gaat hier om viercilinders, eveneens afkomstig van BMW. Instapper is de Supra (SZ) met 197 pk en 320 Nm. Een variant die je eigenlijk heel snel moet vergeten, want dat is nog minder vermogen in vergelijking met de GT86/BRZ! In de praktijk zal de Supra vergelijkbaar of zelfs nog sneller presteren. Waar de GT86 het met atmosferische power moet stellen, heeft deze BMW-motor een turbo.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, J3nkins zei:

Gemiste kans om die legendarische naam eer aan te doen. Nu is het eerder een bitchslap geworden.

BMW heeft er ineens een Z4 M Coupé bij, die dan wel niet zo veel beleving geeft als de echte Z3 en Z4 M coupe van weleer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Mitsubishi Eclipse SUV?

Die kende ik niet eens.
Daar wordt echter alleen de naam opnieuw gebruikt, zonder ambitie om het origineel op te volgen. Zo ziet het er althans uit.
Hier heeft het er wel alle schijn van dat 'ie het origineel moet opvolgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid