Phil 11.626 Geplaatst: 10 oktober 2019 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 15 hours ago, D Squaloid said: Mag toch niet of wel? Wishful thinking idd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 20 hours ago, Phil said: Ze zouden een optie moeten ontwikkelen waarbij alle ramen (incl. voorste zijruiten en voorruit) 30% getint zijn, ofzo. Idem. Want echt donkere ruiten vanachter en gewone vooraan en uwe SUV ziet er uit gelijk één van die pauper lichte vracht dinges Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 9 uren geleden, The Swede zei: M8... V12? In 1990: yep. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 Mr naa nemier, zne! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.454 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 Nieuw versus oud. Mijn mening : De nieuwkomer : ik zeg niet neen. Hij ziet er up to date uit, hij ziet er uit alsof hij op een vriendelijke manier vraagt om opzij te gaan zodat hij door kan. Hij ziet er duur uit. Hij wil indruk maken. Jammer genoeg ziet hij er ook wat gelikter uit, zit hij wat korter bij een soort van gedikteerde eenheidsworst, net iets te weinig BMW. De "gevestigde waarde" : oogt nog steeds goed. Stijlvol. In de juiste kleurcombinatie in and out, eenvoudige maar stijvolle velg, da's njam ! Het is voor mij echt een coupe, eentje met het comfort van 4 deuren. Maar een coupe. Een relatief ruime coupe. De nieuwe ziet er niet uit als een coupe met 4 deuren, da's eerder een "saloon" die een vijfde deur zou kunnen hebben, maar toch niet heeft. De F06 geniet de voorkeur ! Voor mij toch... 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 4 hours ago, gTa said: Mr naa nemier, zne! Waarom niet? Ik dacht dat de 8 upmarket ging tov de 6 en echt coupé van de 7 zou worden. Dus een coupéversie van de M760i, waarom niet? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 10 oktober 2019 Delen Geplaatst: 10 oktober 2019 V12 is M Performance, geen M. Dat laatste is het echte sportieve (nou ja...) zoals de RS bij Audi. M Performance is zoals Audi's S. Misschien komt er nog wel een M860i met V12. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 11 oktober 2019 Delen Geplaatst: 11 oktober 2019 9 hours ago, gTa said: V12 is M Performance, geen M. Dat laatste is het echte sportieve (nou ja...) zoals de RS bij Audi. M Performance is zoals Audi's S. Misschien komt er nog wel een M860i met V12. Want een 6.6V12 van 610pk in die M8 lepelen zou er geen M van maken? Is meer dan de standaard M8. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 11 oktober 2019 Delen Geplaatst: 11 oktober 2019 8 uren geleden, The Swede zei: Want een 6.6V12 van 610pk in die M8 lepelen zou er geen M van maken? Is meer dan de standaard M8. mailto:ombudsvrouw@bmwgroup.com 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 13 oktober 2019 Delen Geplaatst: 13 oktober 2019 Ik ben er zeker van dat je ook fan zou zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.457 Geplaatst: 13 oktober 2019 Delen Geplaatst: 13 oktober 2019 4 uren geleden, The Swede zei: Ik ben er zeker van dat je ook fan zou zijn. Nope. Absoluut geen fan van deze '8. Ik vind de styling absoluut niet geslaagd. Niet elegant. Er zit geen finesse in. Langs buiten al niet en binnenin helemaal niet: daar mis ik de opulente (=/= barokke à la S-klasse designo / Maybach) vormgeving en afwerking die in die klasse hoort. De vorige '6 (toch alvast met full Individual interieur, da's de enige interieurs waar ik ervaring mee heb) of een S-klasse coupé geven een véél specialer, edeler gevoel (qua zitatmosfeer en luxe-indruk). De gewone '8 vind ik "ergst": die vind ik zelfs ronduit lelijk, zeker met de beschikbare velgendesigns (die als het goed is, nog eea kunnen rechttrekken, maar het nu nog erger maken) en de povere stance, waartegenover die krampachtig WRAAAG-extraverte air intakes en dat gigantisch verknipte lijnenspel het echt tot een wanordelijk geheel maken. Dit is absoluut geen geslaagde poging. Misschien voor de Russen en Chinezen wel ('t zijn ook zij die er voor zorgen dat de '7 zo potsierlijk geworden is). Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn. Voor een luxecoupé heeft hij niet de edele, opulente sfeer (in & out) die nodig is. Voor een GT die 't wil opnemen tegen b.v. een S coupé of Conti GT mist hij absoluut de klasse; hij ziet er gewoon véél te vulgair uit daarvoor. En waar de '6 vroeger al pretendeerde het tegen de 911 te willen opnemen (maar faalde, owv gewicht en derhalve rijdynamische kwaliteiten) is dat nu opnieuw zo. Geen slechte auto, maar 911-niveau bereikt hij zelfs op z'n beste momenten niet. Dat, gecombineerd dat het waarschijnlijk de allerlaatste luxecoupé is van het merk zonder hybride of EV-aandrijving (maw hij is nu al "old tech") en het feit dat die auto ook rijdynamisch absoluut geen potten breekt (als ik de mensen die er heel wat van kennen, mag geloven), maakt dat het wat mij betreft een einde in mineur voor de grote BMW-coupés van het tijdperk van de thermische motoren. De M8 is beter, qua looks. Door z'n veel bredere stance en gewoonweg bruter voorkomen is er voldoende overeenstemming met z'n zeer extraverte basis-vormgeving. Daar "klopt" het nog, somewhat. Maar de M8 is met V8 (die lelijk klinkt, hoe je 't ook draait of keert) al zo enorm duur dat een goed uitgeruste 911 Carrera S niet duurder is. Dan weet ik het wel... Met een V12 zou de prijs vermoedelijk boven de 200k gaan. In geen enkel scenario is de vraagprijs voor de '8 in overeenstemming met z'n kwaliteit om 'm te verkiezen boven één van z'n concurrenten. (Ik ben wel érg fan van de vorige 2 BMW '6, ook al waren dat allebei zeker geen foutloze modellen.) 7 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.802 Geplaatst: 13 oktober 2019 Delen Geplaatst: 13 oktober 2019 Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn.Dat zie je de afgelopen jaren wel meer in het gamma van alle grote merken Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 13 oktober 2019 Delen Geplaatst: 13 oktober 2019 Klopt. ze willen sportberline en luxeberline zijn tegelijk, en ze willen gepassioneerde chauffeurs aanspreken maar bestuurbaar zijn door een geit met meer leasecenten dan rijkunsten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maxime S 2.304 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Op 13/10/2019 om 14:17, gTa zei: Nope. Absoluut geen fan van deze '8. Ik vind de styling absoluut niet geslaagd. Niet elegant. Er zit geen finesse in. Langs buiten al niet en binnenin helemaal niet: daar mis ik de opulente (=/= barokke à la S-klasse designo / Maybach) vormgeving en afwerking die in die klasse hoort. De vorige '6 (toch alvast met full Individual interieur, da's de enige interieurs waar ik ervaring mee heb) of een S-klasse coupé geven een véél specialer, edeler gevoel (qua zitatmosfeer en luxe-indruk). De gewone '8 vind ik "ergst": die vind ik zelfs ronduit lelijk, zeker met de beschikbare velgendesigns (die als het goed is, nog eea kunnen rechttrekken, maar het nu nog erger maken) en de povere stance, waartegenover die krampachtig WRAAAG-extraverte air intakes en dat gigantisch verknipte lijnenspel het echt tot een wanordelijk geheel maken. Dit is absoluut geen geslaagde poging. Misschien voor de Russen en Chinezen wel ('t zijn ook zij die er voor zorgen dat de '7 zo potsierlijk geworden is). Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn. Voor een luxecoupé heeft hij niet de edele, opulente sfeer (in & out) die nodig is. Voor een GT die 't wil opnemen tegen b.v. een S coupé of Conti GT mist hij absoluut de klasse; hij ziet er gewoon véél te vulgair uit daarvoor. En waar de '6 vroeger al pretendeerde het tegen de 911 te willen opnemen (maar faalde, owv gewicht en derhalve rijdynamische kwaliteiten) is dat nu opnieuw zo. Geen slechte auto, maar 911-niveau bereikt hij zelfs op z'n beste momenten niet. Dat, gecombineerd dat het waarschijnlijk de allerlaatste luxecoupé is van het merk zonder hybride of EV-aandrijving (maw hij is nu al "old tech") en het feit dat die auto ook rijdynamisch absoluut geen potten breekt (als ik de mensen die er heel wat van kennen, mag geloven), maakt dat het wat mij betreft een einde in mineur voor de grote BMW-coupés van het tijdperk van de thermische motoren. De M8 is beter, qua looks. Door z'n veel bredere stance en gewoonweg bruter voorkomen is er voldoende overeenstemming met z'n zeer extraverte basis-vormgeving. Daar "klopt" het nog, somewhat. Maar de M8 is met V8 (die lelijk klinkt, hoe je 't ook draait of keert) al zo enorm duur dat een goed uitgeruste 911 Carrera S niet duurder is. Dan weet ik het wel... Met een V12 zou de prijs vermoedelijk boven de 200k gaan. In geen enkel scenario is de vraagprijs voor de '8 in overeenstemming met z'n kwaliteit om 'm te verkiezen boven één van z'n concurrenten. (Ik ben wel érg fan van de vorige 2 BMW '6, ook al waren dat allebei zeker geen foutloze modellen.) Perfecte verwoording ! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
William Blake 2.765 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Inderdaad. En toch heb ik een zwak voor de 8. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 On 10/13/2019 at 2:17 PM, gTa said: Nope. Absoluut geen fan van deze '8. Ik vind de styling absoluut niet geslaagd. Niet elegant. Er zit geen finesse in. Langs buiten al niet en binnenin helemaal niet: daar mis ik de opulente (=/= barokke à la S-klasse designo / Maybach) vormgeving en afwerking die in die klasse hoort. De vorige '6 (toch alvast met full Individual interieur, da's de enige interieurs waar ik ervaring mee heb) of een S-klasse coupé geven een véél specialer, edeler gevoel (qua zitatmosfeer en luxe-indruk). De gewone '8 vind ik "ergst": die vind ik zelfs ronduit lelijk, zeker met de beschikbare velgendesigns (die als het goed is, nog eea kunnen rechttrekken, maar het nu nog erger maken) en de povere stance, waartegenover die krampachtig WRAAAG-extraverte air intakes en dat gigantisch verknipte lijnenspel het echt tot een wanordelijk geheel maken. Dit is absoluut geen geslaagde poging. Misschien voor de Russen en Chinezen wel ('t zijn ook zij die er voor zorgen dat de '7 zo potsierlijk geworden is). Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn. Voor een luxecoupé heeft hij niet de edele, opulente sfeer (in & out) die nodig is. Voor een GT die 't wil opnemen tegen b.v. een S coupé of Conti GT mist hij absoluut de klasse; hij ziet er gewoon véél te vulgair uit daarvoor. En waar de '6 vroeger al pretendeerde het tegen de 911 te willen opnemen (maar faalde, owv gewicht en derhalve rijdynamische kwaliteiten) is dat nu opnieuw zo. Geen slechte auto, maar 911-niveau bereikt hij zelfs op z'n beste momenten niet. Dat, gecombineerd dat het waarschijnlijk de allerlaatste luxecoupé is van het merk zonder hybride of EV-aandrijving (maw hij is nu al "old tech") en het feit dat die auto ook rijdynamisch absoluut geen potten breekt (als ik de mensen die er heel wat van kennen, mag geloven), maakt dat het wat mij betreft een einde in mineur voor de grote BMW-coupés van het tijdperk van de thermische motoren. De M8 is beter, qua looks. Door z'n veel bredere stance en gewoonweg bruter voorkomen is er voldoende overeenstemming met z'n zeer extraverte basis-vormgeving. Daar "klopt" het nog, somewhat. Maar de M8 is met V8 (die lelijk klinkt, hoe je 't ook draait of keert) al zo enorm duur dat een goed uitgeruste 911 Carrera S niet duurder is. Dan weet ik het wel... Met een V12 zou de prijs vermoedelijk boven de 200k gaan. In geen enkel scenario is de vraagprijs voor de '8 in overeenstemming met z'n kwaliteit om 'm te verkiezen boven één van z'n concurrenten. (Ik ben wel érg fan van de vorige 2 BMW '6, ook al waren dat allebei zeker geen foutloze modellen.) Interessant punt: wat moet een dikke BMW coupe zijn? Een sportieve coupe "van de 5 reeks" (beetje zoals de E23 6 was) of een luxewagen die tegenover de Mercedes CL en Bentley Conti staat? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.802 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 De 4-coupe hoort een sportieve variant van de 3-reeks te zijn -wat die in zekere mate ook wel is-, de 8-coupe hoort op basis van de 7-reeks te zijn en een v12 te hebben; de 6-coupe op 5-reeks platform met V8 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Jaja. Maar is een 8 dan een Mercedes CL concurrent of een sportievere wagen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jules_W 3.802 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Zouden ze het zelf nog weten? Ik weet niet waar ze naartoe willen bij BMW. De 8 kan evengoed een 6 zijn. Dat ze niet kunnen meespelen met Mercedes in de S coupé wereld is wel een zekerheid Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ian 511 Geplaatst: 16 oktober 2019 Delen Geplaatst: 16 oktober 2019 Nieuw versus oud. Mijn mening : De nieuwkomer : ik zeg niet neen. Hij ziet er up to date uit, hij ziet er uit alsof hij op een vriendelijke manier vraagt om opzij te gaan zodat hij door kan. Hij ziet er duur uit. Hij wil indruk maken. Jammer genoeg ziet hij er ook wat gelikter uit, zit hij wat korter bij een soort van gedikteerde eenheidsworst, net iets te weinig BMW. De "gevestigde waarde" : oogt nog steeds goed. Stijlvol. In de juiste kleurcombinatie in and out, eenvoudige maar stijvolle velg, da's njam ! Het is voor mij echt een coupe, eentje met het comfort van 4 deuren. Maar een coupe. Een relatief ruime coupe. De nieuwe ziet er niet uit als een coupe met 4 deuren, da's eerder een "saloon" die een vijfde deur zou kunnen hebben, maar toch niet heeft. De F06 geniet de voorkeur ! Voor mij toch...Patsmobiel vs. Baas-zonder-zichzelf-te-moeten-bewijzen-mobiel Die lijn onder de ruit op het achterste portier, net voor de amper-herkenbare Hofmeister-knik begint, waarom moet die opeens omhoog... Eigenlijk zot hoe zo'n detail het geheel toch zoveel beïnvloed. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jeroen_M5 1.436 Geplaatst: 17 oktober 2019 Delen Geplaatst: 17 oktober 2019 Om eerlijk te zijn, de oude was ook al een patsmobiel. E39 M5 tijden, ze komen niet meer terug . Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Soul 5.454 Geplaatst: 18 oktober 2019 Delen Geplaatst: 18 oktober 2019 BMW M8 Touring Rendering Ik had nog graag de shooting break gezien... https://www.bmwblog.com/2019/10/17/bmw-m8-touring-rendering-the-stuff-of-dreams-or-nightmares/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 18 oktober 2019 Delen Geplaatst: 18 oktober 2019 Da’s echt een schoon beest. Komt dat er? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Quill 183 Geplaatst: 19 oktober 2019 Delen Geplaatst: 19 oktober 2019 Da’s echt een schoon beest. Komt dat er?Neen, niet lelijk genoeg. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.854 Geplaatst: 19 oktober 2019 Delen Geplaatst: 19 oktober 2019 Nu ge het zegt: BMW neus fie op een V90 is gefotoshopt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.