Ga naar inhoud

BMW M8


Phil

Aanbevolen berichten

Deze wagen doet me terugdenken aan de 'originele' 8 reeks. Blij dat er een opvolger is voor deze klassieker in wording.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

7 uren geleden, tuscani zei:

De bedragen kloppen wel, maar de instelling is toch compleet anders? Ik zie je met een spyder of am niet echt op reis vertrekken met je kinderen. Iets wat je met de m8 wel kan. Als je maar nood hebt aan 1 wagen. Is zoiets volgens mij een perfecte allrounder genre s cabrio eventueel? ( welke prijsklasse komt die? Duurder zeker?) Zeker naar oudere mensen toe die niet echt meer gezwind in of uit een Porsche geraken

Mjah, ik ga helemaal niet akkoord.

Instelling compleet anders? Nope, toch niet naar mijn mening. Integendeel: quasi identiek. Op reis gaan met m'n kinderen ga ik met een M8 cabrio ook niet doen. Zitplaatsen achterin zijn in theorie wel bruikbaar, zeker voor kinderen, maar als je met je gezin op reis wil dan is zo'n 2+2 echt te veel compromis om aangenaam te zijn. De 2 achterste zitplaatsen zijn in een '6 en '8 cabrio (en ook in een 911 cabrio) de facto makkelijke stockageplaats voor ne fourre-tout, een jas, hoed, enz. Of, als je met 2 op reis wil, ideale aanvulling voor de (toch beperkte) cargo space in zo'n auto's. Dus qua reizen is voor mij een M8 identiek hetzelfde als een V12 Vantage of een 911.

En als je niet meer gezwind uit een 992 geraakt, ga je ook niet meer gezwind uit een M8 geraken. Er is nog wel een beetje verschil maar 't is niet dat de ene een Seven-like ding is en de andere een bejaardenbus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewone 8 vind ik ook lelijk, ben er nu al een paar tegengekomen en zegt me niets.

M8 coupé is op foto wel  😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Phil zei:

De M8 zal toch wat comfortabeler zijn, de andere 2 zijn echt sportwagens in de basis, geen GT.

Ik vond dat toch behoorlijk in dezelfde vijver zitten ... toch wat betreft een M6. Mag dan wel een GT zijn in de basis, die z'n afstelling maakt dat hij eigenlijk niet die indruk geeft als je er mee rijdt. Verschil met een gewone '6 is niet gering. Ik vond dat dan ook helemaal geen "comfy" auto, ook niet vergeleken met een 991. Kan natuurlijk zijn dat de M8 nu plots een volledig andere kaart trekt, maar dat zou me eerlijk gezegd wel verwonderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Soul said:

Dan hebben ze verkeerde foto's bij hun verhaal gezet... :(

En dan moet je dat gewoon blind kopiëren? :D

Trouwens de titel klopt idd niet helemaal, maar het verhaal wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, gTa said:

Ik vond dat toch behoorlijk in dezelfde vijver zitten ... toch wat betreft een M6. Mag dan wel een GT zijn in de basis, die z'n afstelling maakt dat hij eigenlijk niet die indruk geeft als je er mee rijdt. Verschil met een gewone '6 is niet gering. Ik vond dat dan ook helemaal geen "comfy" auto, ook niet vergeleken met een 991. Kan natuurlijk zijn dat de M8 nu plots een volledig andere kaart trekt, maar dat zou me eerlijk gezegd wel verwonderen.

Een hoogtoerige atmo V10 met SMG vergelijken met een koppelrijke drukgevoede V8 gekoppeld aan een ZF8... :D Maar als je gewoon al kijkt naar dingen zoals afmetingen, gewicht, wielbasis, versnellingsbak, isolatie,... Toch allemaal dingen die volgens mij net iets meer op comfort gericht zijn bij een 8 in vergelijking met een standaard 911 (die op termijn richting GT3/2 RS moet kunnen evolueren) of AM Vantage. Een M8 zal natuurlijk meer hardcore zijn (zeker als Competition); harder afgeveerd, hardere zetels, zwaardere besturing, etc., maar in de basis blijft het een 8 die duidelijk als GT ontwikkeld werd. Echt gemaakt om comfortabel over de Autobahn te knallen en toch nog sporadisch een rondje Ring mee te gaan doen. Aan de andere kant van het spectrum heb je dan de MB-AMG S Coupé, die nog comfortabeler is maar minder sportief. De M8 valt er imo wat tussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Phil zei:

En dan moet je dat gewoon blind kopiëren? :D

 

Ik ben nu eenmaal niet perfect en zit dus ruim onder de forumstandaard…  :D

8 uren geleden, Phil zei:

Trouwens de titel klopt idd niet helemaal, maar het verhaal wel.

En toch vind ik dat ik er goed aan doe die dingen te posten. Zelfs al zit er een foutje in...

Uit interesse. 

En 't is dan leuk dat de "insiders" aanvullen of corrigeren. Dan leren we tenminste iets bij.  :)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Phil zei:

Een hoogtoerige atmo V10 met SMG vergelijken met een koppelrijke drukgevoede V8 gekoppeld aan een ZF8... :D Maar als je gewoon al kijkt naar dingen zoals afmetingen, gewicht, wielbasis, versnellingsbak, isolatie,... Toch allemaal dingen die volgens mij net iets meer op comfort gericht zijn bij een 8 in vergelijking met een standaard 911 (die op termijn richting GT3/2 RS moet kunnen evolueren) of AM Vantage. Een M8 zal natuurlijk meer hardcore zijn (zeker als Competition); harder afgeveerd, hardere zetels, zwaardere besturing, etc., maar in de basis blijft het een 8 die duidelijk als GT ontwikkeld werd. Echt gemaakt om comfortabel over de Autobahn te knallen en toch nog sporadisch een rondje Ring mee te gaan doen. Aan de andere kant van het spectrum heb je dan de MB-AMG S Coupé, die nog comfortabeler is maar minder sportief. De M8 valt er imo wat tussen.

De M6 waar ik over sprak is de laatste M6, met 4,4-liter V8 biturbo, niet die met de V10. Die M6 is behoorlijk harder, droger dan de 640d waar 'k ervaring mee heb. Werkelijk comfortabal kan je 'm dan ook niet noemen, vind ik. Sure, da's het "topmodel" afgeleid van een auto die in eerste plaats een "gran turismo" is (eigenlijk gewoon de '5 van toen?), en ja de zetels zitten (zeer) goed maar het blijft een auto met weinig plaats (vergeleken met z'n afmetingen), het blijft au fond een tweezitter (want de achterste plaatsen zijn eigenlijk enkel theoretisch bruikbaar), en het blijft vooral een auto waar je op alle andere dan biljartvlakke wegen behoorlijk droge klappen van krijgt (afstelling) en die z'n hogere gewicht niet kan wegstoppen.

Als ik dat vergelijk met een 991 cabrio, dan is die absoluut niet (significant) minder "comfortabel". Integendeel, de 911 reageert (ook op minder goede wegen) bijna homogener en vooral minder hard/droog. Een 991 is echt (veel) ruimer geworden voorin, vergeleken met de vorige generaties 911, en z'n zetels zitten bijzonder goed.

Ik vind zelfs de '6 en M6 hun nadelen (o.m. door gewicht) niet goed maken in andere competenties (b.v. comfort) waardoor het product 991 cabrio naar mijn mening het all in all betere concept en zelfs het betere compromis is. Dat reist verdomd comfy (je doet daar evenzeer 1.000 km mee op een dag zonder noemenswaardige issues, net zoals in een (M)6, een 991 cabrio is nog altijd geen 991 GT3 hé...) en rijdt naar mijn mening op nagenoeg elk vlak beter. Grootste nadeel van de M6 blijft zijn moedwillig harde/droge afstelling; geen probleem aan 160+ op een zeer goeie Autobahn, maar van zodra je in Belgische real world omstandigheden gaat oordelen mag het ofwel wat meer compliant (zoals een gewone '6) ofwel wat homogener (beter tout court) zoals in een 991 cabrio.

Dus ja, in theorie heb je wel gelijk ... maar in praktijk vind ik niet dat je van een M6 (vorige generatie, niet de eerste generatie met V10) kan zeggen dat die zo veel meer GT is dan een 911 cabrio, want dat is ook voornamelijk een GT. Ze zitten in realiteit bijzonder dicht bij elkaar, imo. Dat "de ene komt van een GT en de andere is van op de tekentafel al een sportauto" is 99,9% princieps- of marketingpraat.

 

Of dat allemaal te vertalen is naar de nieuwe M8 ... don't know. Ik ben de auto zeker genegen, omdat het een BMW is (ik heb een zwak voor dat merk), omdat-ie er echt verdomd goed uit ziet (maar dat is zeer persoonlijk), en omdat het nog altijd een bijzonder goeie, leuke, emotionele en zelfs verbluffende auto zal zijn. Gegeven het budget, zou ik 'm zeker overwegen als weekend-/plezierauto. Maar door m'n ervaringen uit het verleden zie ik dat in real life wel als een 1 op 1 concurrent van een 911 cabrio of een Vantage roadster; ik heb de '6 alvast genoeg gereden om te weten hoe hij reageert en in welke mate die achterzetels niet overschat mogen worden en dan ga je toch even aan 't denken wat je voor dat geld eigenlijk liever wil... en dan zou 'k toch twijfelen. En niemand kan me met theoretische benaderingen overtuigen van het feit dat je een 5k km roadtrip richting Pyreneeën (en terug) noemenswaardig comfortabeler gaat doen met een M6/M8 dan met een 991/992 cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gigantische koffer? Tenzij ge uw vrouw thuislaat voor die 5k roadtrips...

aangepast door JerryLambo
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

De M6 waar ik over sprak is de laatste M6, met 4,4-liter V8 biturbo, niet die met de V10. Die M6 is behoorlijk harder, droger dan de 640d waar 'k ervaring mee heb. Werkelijk comfortabal kan je 'm dan ook niet noemen, vind ik. Sure, da's het "topmodel" afgeleid van een auto die in eerste plaats een "gran turismo" is (eigenlijk gewoon de '5 van toen?), en ja de zetels zitten (zeer) goed maar het blijft een auto met weinig plaats (vergeleken met z'n afmetingen), het blijft au fond een tweezitter (want de achterste plaatsen zijn eigenlijk enkel theoretisch bruikbaar), en het blijft vooral een auto waar je op alle andere dan biljartvlakke wegen behoorlijk droge klappen van krijgt (afstelling) en die z'n hogere gewicht niet kan wegstoppen.

Als ik dat vergelijk met een 991 cabrio, dan is die absoluut niet (significant) minder "comfortabel". Integendeel, de 911 reageert (ook op minder goede wegen) bijna homogener en vooral minder hard/droog. Een 991 is echt (veel) ruimer geworden voorin, vergeleken met de vorige generaties 911, en z'n zetels zitten bijzonder goed.

Ik vind zelfs de '6 en M6 hun nadelen (o.m. door gewicht) niet goed maken in andere competenties (b.v. comfort) waardoor het product 991 cabrio naar mijn mening het all in all betere concept en zelfs het betere compromis is. Dat reist verdomd comfy (je doet daar evenzeer 1.000 km mee op een dag zonder noemenswaardige issues, net zoals in een (M)6, een 991 cabrio is nog altijd geen 991 GT3 hé...) en rijdt naar mijn mening op nagenoeg elk vlak beter. Grootste nadeel van de M6 blijft zijn moedwillig harde/droge afstelling; geen probleem aan 160+ op een zeer goeie Autobahn, maar van zodra je in Belgische real world omstandigheden gaat oordelen mag het ofwel wat meer compliant (zoals een gewone '6) ofwel wat homogener (beter tout court) zoals in een 991 cabrio.

Dus ja, in theorie heb je wel gelijk ... maar in praktijk vind ik niet dat je van een M6 (vorige generatie, niet de eerste generatie met V10) kan zeggen dat die zo veel meer GT is dan een 911 cabrio, want dat is ook voornamelijk een GT. Ze zitten in realiteit bijzonder dicht bij elkaar, imo. Dat "de ene komt van een GT en de andere is van op de tekentafel al een sportauto" is 99,9% princieps- of marketingpraat.

 

Of dat allemaal te vertalen is naar de nieuwe M8 ... don't know. Ik ben de auto zeker genegen, omdat het een BMW is (ik heb een zwak voor dat merk), omdat-ie er echt verdomd goed uit ziet (maar dat is zeer persoonlijk), en omdat het nog altijd een bijzonder goeie, leuke, emotionele en zelfs verbluffende auto zal zijn. Gegeven het budget, zou ik 'm zeker overwegen als weekend-/plezierauto. Maar door m'n ervaringen uit het verleden zie ik dat in real life wel als een 1 op 1 concurrent van een 911 cabrio of een Vantage roadster; ik heb de '6 alvast genoeg gereden om te weten hoe hij reageert en in welke mate die achterzetels niet overschat mogen worden en dan ga je toch even aan 't denken wat je voor dat geld eigenlijk liever wil... en dan zou 'k toch twijfelen. En niemand kan me met theoretische benaderingen overtuigen van het feit dat je een 5k km roadtrip richting Pyreneeën (en terug) noemenswaardig comfortabeler gaat doen met een M6/M8 dan met een 991/992 cabrio.

Wat ik hier lees is wat ik zelf ook al genoeg heb vastgesteld. Bij Porsche kunnen ze een strakke ophanging maken zonder dat ze keihard botst op minder goede baan "want dat is sportief". Ben ik nog maar bij weinig andere merken tegengekomen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, ir_fuel zei:

Wat ik hier lees is wat ik zelf ook al genoeg heb vastgesteld. Bij Porsche kunnen ze een strakke ophanging maken zonder dat ze keihard botst op minder goede baan "want dat is sportief". Ben ik nog maar bij weinig andere merken tegengekomen. 

Kan ik als passagier beamen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik klik even door de car configurator heen en stel vast dat een M8 Cabrio naar m'n goesting (Competition, Dravitgrijs, B&W, ...) de 200k aantikt.

:shock:

Nou nee, voor dat geld kies ik toch idd iets anders...

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/2/2019 at 5:05 PM, gTa said:

De 2 achterste zitplaatsen zijn in een '6 en '8 cabrio (en ook in een 911 cabrio) de facto makkelijke stockageplaats voor ne fourre-tout, een jas, hoed, enz. Of, als je met 2 op reis wil, ideale aanvulling voor de (toch beperkte) cargo space in zo'n auto's. 

En wanneer ik zoiets schrijf praat ik onzin volgens velen. :inlove: Dankjewel om het ook even te melden dat die plaatsen achteraan gewoon voor je jasje te leggen en boterhammen zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 hours ago, gTa said:

De M6 waar ik over sprak is de laatste M6, met 4,4-liter V8 biturbo, niet die met de V10. Die M6 is behoorlijk harder, droger dan de 640d waar 'k ervaring mee heb. Werkelijk comfortabal kan je 'm dan ook niet noemen, vind ik. Sure, da's het "topmodel" afgeleid van een auto die in eerste plaats een "gran turismo" is (eigenlijk gewoon de '5 van toen?), en ja de zetels zitten (zeer) goed maar het blijft een auto met weinig plaats (vergeleken met z'n afmetingen), het blijft au fond een tweezitter (want de achterste plaatsen zijn eigenlijk enkel theoretisch bruikbaar), en het blijft vooral een auto waar je op alle andere dan biljartvlakke wegen behoorlijk droge klappen van krijgt (afstelling) en die z'n hogere gewicht niet kan wegstoppen.

Als ik dat vergelijk met een 991 cabrio, dan is die absoluut niet (significant) minder "comfortabel". Integendeel, de 911 reageert (ook op minder goede wegen) bijna homogener en vooral minder hard/droog. Een 991 is echt (veel) ruimer geworden voorin, vergeleken met de vorige generaties 911, en z'n zetels zitten bijzonder goed.

Ik vind zelfs de '6 en M6 hun nadelen (o.m. door gewicht) niet goed maken in andere competenties (b.v. comfort) waardoor het product 991 cabrio naar mijn mening het all in all betere concept en zelfs het betere compromis is. Dat reist verdomd comfy (je doet daar evenzeer 1.000 km mee op een dag zonder noemenswaardige issues, net zoals in een (M)6, een 991 cabrio is nog altijd geen 991 GT3 hé...) en rijdt naar mijn mening op nagenoeg elk vlak beter. Grootste nadeel van de M6 blijft zijn moedwillig harde/droge afstelling; geen probleem aan 160+ op een zeer goeie Autobahn, maar van zodra je in Belgische real world omstandigheden gaat oordelen mag het ofwel wat meer compliant (zoals een gewone '6) ofwel wat homogener (beter tout court) zoals in een 991 cabrio.

Dus ja, in theorie heb je wel gelijk ... maar in praktijk vind ik niet dat je van een M6 (vorige generatie, niet de eerste generatie met V10) kan zeggen dat die zo veel meer GT is dan een 911 cabrio, want dat is ook voornamelijk een GT. Ze zitten in realiteit bijzonder dicht bij elkaar, imo. Dat "de ene komt van een GT en de andere is van op de tekentafel al een sportauto" is 99,9% princieps- of marketingpraat.

Of dat allemaal te vertalen is naar de nieuwe M8 ... don't know. Ik ben de auto zeker genegen, omdat het een BMW is (ik heb een zwak voor dat merk), omdat-ie er echt verdomd goed uit ziet (maar dat is zeer persoonlijk), en omdat het nog altijd een bijzonder goeie, leuke, emotionele en zelfs verbluffende auto zal zijn. Gegeven het budget, zou ik 'm zeker overwegen als weekend-/plezierauto. Maar door m'n ervaringen uit het verleden zie ik dat in real life wel als een 1 op 1 concurrent van een 911 cabrio of een Vantage roadster; ik heb de '6 alvast genoeg gereden om te weten hoe hij reageert en in welke mate die achterzetels niet overschat mogen worden en dan ga je toch even aan 't denken wat je voor dat geld eigenlijk liever wil... en dan zou 'k toch twijfelen. En niemand kan me met theoretische benaderingen overtuigen van het feit dat je een 5k km roadtrip richting Pyreneeën (en terug) noemenswaardig comfortabeler gaat doen met een M6/M8 dan met een 991/992 cabrio.

Shit ik ben gewoon een hele generatie M6 vergeten. :lol: 't Moet zijn dat die weinig indruk heeft gemaakt of dat ik je onbewust nog steeds associeer met de E6x-generatie. ;)

Maar als ik de vergelijking even mag maken met twee andere producten van deze merken waar ik zeer veel ervaring mee heb, echter van een categorie lager. Mijn 4 Coupé met 19" RFT en sportophanging voelt echt als een salon aan in vergelijking met onze 718 met 20" en PASM. En ik kan me niet voorstellen dat een (991) 911 superveel comfortabeler is dan een 718 waarmee hij veel componenten deelt, maar dat een 8 Reeks (of M8) wel wat comfortabeler is dan een 4 Coupé. De (14-way verstelbare) zetels van een Porsche alleen al stellen imo weinig voor in vergelijking met de sofa's in een BMW, nl. echt compact en vrij hard. De besturing is communicatiever, je hoort meer windgeruis, je hoort meer rolgeluiden, het zit lager en je hebt minder binnenruimte, etc. Een M mag dan nog meer hardcore zijn, de basis blijft minder 'spartaans' dan een échte sportwagen. Een Porsche is imo veel puurder en een M eerder een compromis. Als daily/reiswagen zou ik dus wel weten wat kiezen, maar dat geldt eveneens voor voor wat ik zou kiezen voor weekend/track... Heb eind vorig jaar met een M5 Competition gereden en vond dat echt een auto met 2 (of meerdere) gezichten, enorm comfortabel/veilig (AWD) als het moet, maar als je alles in sport plus zet en je geeft gas wordt dat echt een beest. Ik verwacht van de M8 zowat hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 911 is ook, wat, 400kg lichter dan een M8? Natuurlijk is dat dan makkelijker om hem dynamisch EN comfortabel te maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zot hoe 't design van de '8 helemaal lijkt te kloppen bij de M8, en daarentegen bij de non-M-modellen helemaal de mist in lijkt te gaan. Heb nu al (coupé en cabrio) meerdere keren live gezien, en die kan me echt niet bekoren (ook niet op foto). De M8 daarentegen...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zot hoe 't design van de '8 helemaal lijkt te kloppen bij de M8, en daarentegen bij de non-M-modellen helemaal de mist in lijkt te gaan. Heb nu al (coupé en cabrio) meerdere keren live gezien, en die kan me echt niet bekoren (ook niet op foto). De M8 daarentegen...

Wss met opzet zodat iedereen nog wat extra duiten op tafel zou leggen voor de M-versie (als je dan toch al zoveel kluiten kan spenderen voor een gewone 8).
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, Ian said:


Wss met opzet zodat iedereen nog wat extra duiten op tafel zou leggen voor de M-versie (als je dan toch al zoveel kluiten kan spenderen voor een gewone 8).

Euh, 96k voor een 840i vs 157k voor een M8.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar geloof ik ook helemaal niks van.

Wél plausibel lijkt me gewoon 't feit dat men precies begonnen is (toch wat betreft de info die naar niet-ingewijden en de 'markt' doorsijpelde) met de M8 GT3 (of welke versie was het dan ook), en dat men dan mogelijks zo naar beneden is afgezakt en eindigde met de 'afgezwakte M8-styling' voor de gewone versies? No idea. Zo ziét het er wel uit, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euh, 96k voor een 840i vs 157k voor een M8.

Als je al 96k aan een auto wil/kunt geven dan is een beetje langer sparen om 157k te leggen ook wel mogelijk, toch? default_biggrin.gif

 

Maar ik dacht dus dat de prijs van een gewone 8 dik over de 120k was. :oops:

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid