Ga naar inhoud

BMW M8


Phil

Aanbevolen berichten

20 hours ago, Phil said:

Ze zouden een optie moeten ontwikkelen waarbij alle ramen (incl. voorste zijruiten en voorruit) 30% getint zijn, ofzo.

Idem. Want echt donkere ruiten vanachter en gewone vooraan en uwe SUV ziet er uit gelijk één van die pauper lichte vracht dinges

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-6-1024x1

 
M8 Gran Coupe vs. M6 Gran Coupe 3 830x830M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-4-830x83

M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-9-830x83

Nieuw versus oud. Mijn mening :

De nieuwkomer : ik zeg niet neen. Hij ziet er up to date uit, hij ziet er uit alsof hij op een vriendelijke manier vraagt om opzij te gaan zodat hij door kan. Hij ziet er duur uit. Hij wil indruk maken. 

Jammer genoeg ziet hij er ook wat gelikter uit, zit hij wat korter bij een soort van gedikteerde eenheidsworst, net iets te weinig BMW.   


De "gevestigde waarde" : oogt nog steeds goed. Stijlvol. In de juiste kleurcombinatie in and out, eenvoudige maar stijvolle velg, da's njam ! 
Het is voor mij echt een coupe, eentje met het comfort van 4 deuren. Maar een coupe. Een relatief ruime coupe.

De nieuwe ziet er niet uit als een coupe met 4 deuren, da's eerder een "saloon" die een vijfde deur zou kunnen hebben, maar toch niet heeft.

De F06 geniet de voorkeur ! Voor mij toch...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Mr naa nemier, zne!

Waarom niet? Ik dacht dat de 8 upmarket ging tov de 6 en echt coupé van de 7 zou worden. Dus een coupéversie van de M760i, waarom niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

V12 is M Performance, geen M. Dat laatste is het echte sportieve (nou ja...) zoals de RS bij Audi. M Performance is zoals Audi's S. 

Misschien komt er nog wel een M860i met V12. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 hours ago, gTa said:

V12 is M Performance, geen M. Dat laatste is het echte sportieve (nou ja...) zoals de RS bij Audi. M Performance is zoals Audi's S. 

Misschien komt er nog wel een M860i met V12. 

Want een 6.6V12 van 610pk in die M8 lepelen zou er geen M van maken? Is meer dan de standaard M8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, The Swede zei:

Want een 6.6V12 van 610pk in die M8 lepelen zou er geen M van maken? Is meer dan de standaard M8.

mailto:ombudsvrouw@bmwgroup.com

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Ik ben er zeker van dat je ook fan zou zijn.

Nope.

Absoluut geen fan van deze '8.

Ik vind de styling absoluut niet geslaagd. Niet elegant. Er zit geen finesse in. Langs buiten al niet en binnenin helemaal niet: daar mis ik de opulente (=/= barokke à la S-klasse designo / Maybach) vormgeving en afwerking die in die klasse hoort. De vorige '6 (toch alvast met full Individual interieur, da's de enige interieurs waar ik ervaring mee heb) of een S-klasse coupé geven een véél specialer, edeler gevoel (qua zitatmosfeer en luxe-indruk). De gewone '8 vind ik "ergst": die vind ik zelfs ronduit lelijk, zeker met de beschikbare velgendesigns (die als het goed is, nog eea kunnen rechttrekken, maar het nu nog erger maken) en de povere stance, waartegenover die krampachtig WRAAAG-extraverte air intakes en dat gigantisch verknipte lijnenspel het echt tot een wanordelijk geheel maken. Dit is absoluut geen geslaagde poging. Misschien voor de Russen en Chinezen wel ('t zijn ook zij die er voor zorgen dat de '7 zo potsierlijk geworden is).
Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn. Voor een luxecoupé heeft hij niet de edele, opulente sfeer (in & out) die nodig is. Voor een GT die 't wil opnemen tegen b.v. een S coupé of Conti GT mist hij absoluut de klasse; hij ziet er gewoon véél te vulgair uit daarvoor. En waar de '6 vroeger al pretendeerde het tegen de 911 te willen opnemen (maar faalde, owv gewicht en derhalve rijdynamische kwaliteiten) is dat nu opnieuw zo. Geen slechte auto, maar 911-niveau bereikt hij zelfs op z'n beste momenten niet.

Dat, gecombineerd dat het waarschijnlijk de allerlaatste luxecoupé is van het merk zonder hybride of EV-aandrijving (maw hij is nu al "old tech") en het feit dat die auto ook rijdynamisch absoluut geen potten breekt (als ik de mensen die er heel wat van kennen, mag geloven), maakt dat het wat mij betreft een einde in mineur voor de grote BMW-coupés van het tijdperk van de thermische motoren.

De M8 is beter, qua looks. Door z'n veel bredere stance en gewoonweg bruter voorkomen is er voldoende overeenstemming met z'n zeer extraverte basis-vormgeving. Daar "klopt" het nog, somewhat. Maar de M8 is met V8 (die lelijk klinkt, hoe je 't ook draait of keert) al zo enorm duur dat een goed uitgeruste 911 Carrera S niet duurder is. Dan weet ik het wel... Met een V12 zou de prijs vermoedelijk boven de 200k gaan. In geen enkel scenario is de vraagprijs voor de '8 in overeenstemming met z'n kwaliteit om 'm te verkiezen boven één van z'n concurrenten.

 

(Ik ben wel érg fan van de vorige 2 BMW '6, ook al waren dat allebei zeker geen foutloze modellen.)

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites


Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn.


Dat zie je de afgelopen jaren wel meer in het gamma van alle grote merken
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. ze willen sportberline en luxeberline zijn tegelijk, en ze willen gepassioneerde chauffeurs aanspreken maar bestuurbaar zijn door een geit met  meer leasecenten dan rijkunsten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13/10/2019 om 14:17, gTa zei:

Nope.

Absoluut geen fan van deze '8.

Ik vind de styling absoluut niet geslaagd. Niet elegant. Er zit geen finesse in. Langs buiten al niet en binnenin helemaal niet: daar mis ik de opulente (=/= barokke à la S-klasse designo / Maybach) vormgeving en afwerking die in die klasse hoort. De vorige '6 (toch alvast met full Individual interieur, da's de enige interieurs waar ik ervaring mee heb) of een S-klasse coupé geven een véél specialer, edeler gevoel (qua zitatmosfeer en luxe-indruk). De gewone '8 vind ik "ergst": die vind ik zelfs ronduit lelijk, zeker met de beschikbare velgendesigns (die als het goed is, nog eea kunnen rechttrekken, maar het nu nog erger maken) en de povere stance, waartegenover die krampachtig WRAAAG-extraverte air intakes en dat gigantisch verknipte lijnenspel het echt tot een wanordelijk geheel maken. Dit is absoluut geen geslaagde poging. Misschien voor de Russen en Chinezen wel ('t zijn ook zij die er voor zorgen dat de '7 zo potsierlijk geworden is).
Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn. Voor een luxecoupé heeft hij niet de edele, opulente sfeer (in & out) die nodig is. Voor een GT die 't wil opnemen tegen b.v. een S coupé of Conti GT mist hij absoluut de klasse; hij ziet er gewoon véél te vulgair uit daarvoor. En waar de '6 vroeger al pretendeerde het tegen de 911 te willen opnemen (maar faalde, owv gewicht en derhalve rijdynamische kwaliteiten) is dat nu opnieuw zo. Geen slechte auto, maar 911-niveau bereikt hij zelfs op z'n beste momenten niet.

Dat, gecombineerd dat het waarschijnlijk de allerlaatste luxecoupé is van het merk zonder hybride of EV-aandrijving (maw hij is nu al "old tech") en het feit dat die auto ook rijdynamisch absoluut geen potten breekt (als ik de mensen die er heel wat van kennen, mag geloven), maakt dat het wat mij betreft een einde in mineur voor de grote BMW-coupés van het tijdperk van de thermische motoren.

De M8 is beter, qua looks. Door z'n veel bredere stance en gewoonweg bruter voorkomen is er voldoende overeenstemming met z'n zeer extraverte basis-vormgeving. Daar "klopt" het nog, somewhat. Maar de M8 is met V8 (die lelijk klinkt, hoe je 't ook draait of keert) al zo enorm duur dat een goed uitgeruste 911 Carrera S niet duurder is. Dan weet ik het wel... Met een V12 zou de prijs vermoedelijk boven de 200k gaan. In geen enkel scenario is de vraagprijs voor de '8 in overeenstemming met z'n kwaliteit om 'm te verkiezen boven één van z'n concurrenten.

 

(Ik ben wel érg fan van de vorige 2 BMW '6, ook al waren dat allebei zeker geen foutloze modellen.)

Perfecte verwoording ! :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/13/2019 at 2:17 PM, gTa said:

Nope.

Absoluut geen fan van deze '8.

Ik vind de styling absoluut niet geslaagd. Niet elegant. Er zit geen finesse in. Langs buiten al niet en binnenin helemaal niet: daar mis ik de opulente (=/= barokke à la S-klasse designo / Maybach) vormgeving en afwerking die in die klasse hoort. De vorige '6 (toch alvast met full Individual interieur, da's de enige interieurs waar ik ervaring mee heb) of een S-klasse coupé geven een véél specialer, edeler gevoel (qua zitatmosfeer en luxe-indruk). De gewone '8 vind ik "ergst": die vind ik zelfs ronduit lelijk, zeker met de beschikbare velgendesigns (die als het goed is, nog eea kunnen rechttrekken, maar het nu nog erger maken) en de povere stance, waartegenover die krampachtig WRAAAG-extraverte air intakes en dat gigantisch verknipte lijnenspel het echt tot een wanordelijk geheel maken. Dit is absoluut geen geslaagde poging. Misschien voor de Russen en Chinezen wel ('t zijn ook zij die er voor zorgen dat de '7 zo potsierlijk geworden is).
Bovendien is het nog meer dan de voorgangers '6 een soort van schizofrene auto: die weet absoluut niet wat hij wil zijn. Voor een luxecoupé heeft hij niet de edele, opulente sfeer (in & out) die nodig is. Voor een GT die 't wil opnemen tegen b.v. een S coupé of Conti GT mist hij absoluut de klasse; hij ziet er gewoon véél te vulgair uit daarvoor. En waar de '6 vroeger al pretendeerde het tegen de 911 te willen opnemen (maar faalde, owv gewicht en derhalve rijdynamische kwaliteiten) is dat nu opnieuw zo. Geen slechte auto, maar 911-niveau bereikt hij zelfs op z'n beste momenten niet.

Dat, gecombineerd dat het waarschijnlijk de allerlaatste luxecoupé is van het merk zonder hybride of EV-aandrijving (maw hij is nu al "old tech") en het feit dat die auto ook rijdynamisch absoluut geen potten breekt (als ik de mensen die er heel wat van kennen, mag geloven), maakt dat het wat mij betreft een einde in mineur voor de grote BMW-coupés van het tijdperk van de thermische motoren.

De M8 is beter, qua looks. Door z'n veel bredere stance en gewoonweg bruter voorkomen is er voldoende overeenstemming met z'n zeer extraverte basis-vormgeving. Daar "klopt" het nog, somewhat. Maar de M8 is met V8 (die lelijk klinkt, hoe je 't ook draait of keert) al zo enorm duur dat een goed uitgeruste 911 Carrera S niet duurder is. Dan weet ik het wel... Met een V12 zou de prijs vermoedelijk boven de 200k gaan. In geen enkel scenario is de vraagprijs voor de '8 in overeenstemming met z'n kwaliteit om 'm te verkiezen boven één van z'n concurrenten.

 

(Ik ben wel érg fan van de vorige 2 BMW '6, ook al waren dat allebei zeker geen foutloze modellen.)

Interessant punt: wat moet een dikke BMW coupe zijn? Een sportieve coupe "van de 5 reeks" (beetje zoals de E23 6 was) of een luxewagen die tegenover de Mercedes CL en Bentley Conti staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 4-coupe hoort een sportieve variant van de 3-reeks te zijn -wat die in zekere mate ook wel is-, de 8-coupe hoort op basis van de 7-reeks te zijn en een v12 te hebben; de 6-coupe op 5-reeks platform met V8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zouden ze het zelf nog weten? Ik weet niet waar ze naartoe willen bij BMW. De 8 kan evengoed een 6 zijn. Dat ze niet kunnen meespelen met Mercedes in de S coupé wereld is wel een zekerheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-6-1024x1024.png&key=6ace062f2ed01a2b44e3360de01b53b89d55e7dfb5a1d9f3979b7ee8a084f32a

  M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-3-830x830.png&key=ec95928136e50c64019ed4df35c9b169d6c9407fdfcf6da4b2ab18a4e3eb39a1M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-4-830x830.png&key=21592b2d4fefcab391718c9d2cdc1b04c44293f957e67064a0826034ccddeb94

M8-Gran-Coupe-vs.-M6-Gran-Coupe-9-830x830.png&key=f0df4e7489e8a6d537f2cf8b61fc459cdd9275de8ca2b361b087b0f351711b03

Nieuw versus oud. Mijn mening :

De nieuwkomer : ik zeg niet neen. Hij ziet er up to date uit, hij ziet er uit alsof hij op een vriendelijke manier vraagt om opzij te gaan zodat hij door kan. Hij ziet er duur uit. Hij wil indruk maken. 

Jammer genoeg ziet hij er ook wat gelikter uit, zit hij wat korter bij een soort van gedikteerde eenheidsworst, net iets te weinig BMW.   

 

De "gevestigde waarde" : oogt nog steeds goed. Stijlvol. In de juiste kleurcombinatie in and out, eenvoudige maar stijvolle velg, da's njam ! 

Het is voor mij echt een coupe, eentje met het comfort van 4 deuren. Maar een coupe. Een relatief ruime coupe.

De nieuwe ziet er niet uit als een coupe met 4 deuren, da's eerder een "saloon" die een vijfde deur zou kunnen hebben, maar toch niet heeft.

De F06 geniet de voorkeur ! Voor mij toch...

Patsmobiel vs. Baas-zonder-zichzelf-te-moeten-bewijzen-mobiel

 

Die lijn onder de ruit op het achterste portier, net voor de amper-herkenbare Hofmeister-knik begint, waarom moet die opeens omhoog... Eigenlijk zot hoe zo'n detail het geheel toch zoveel beïnvloed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid