Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

https://link.mobile.de/AjYwdrCnnWP1pBQn9
 

Dit soort configuraties begrijp ik nooit zo. Je betaalt niet extra voor een grotere batterij (want range is niet belangrijk??). Dat kan. Maar dan ga je wel bijbetalen voor een warmtepomp … om je range te vergroten? 🤔

Ok, er is een prijsverschil maar toch?! Waar zit mijn denkfout?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

toch gek hoe zoveel constructeurs hun auto’s moesten futuristisch maken en ondertussen weer normaal beginnen te doen.

Ik vind t knap

image.jpeg.a40edfc261ce08711a999f522a8de47a.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik heb een proto gespot op reis in Duitsland van de vermoedelijke Taycan Turbo R.

Dat gaat serious zot worden. PCCB, kuipstoelen, spoiler,.. Benieuwd hoe hard de Plaid slaag krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien vloeken in de kerk hier, maar zag van 't weekend een Harry Garage video over de Mercedes Vision EQXX (niks nieuws natuurlijk, ma soit), den Harry heeft wel een gave om alles interessanter te doen lijken dan het is. Zit Mercedes dan niet op 't betere spoor met dat concept, ipv het mannetje te willen zijn op de Ring met een EV sedan? 🤔

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/7/2023 om 15:38, Logic zei:

Misschien vloeken in de kerk hier, maar zag van 't weekend een Harry Garage video over de Mercedes Vision EQXX (niks nieuws natuurlijk, ma soit), den Harry heeft wel een gave om alles interessanter te doen lijken dan het is. Zit Mercedes dan niet op 't betere spoor met dat concept, ipv het mannetje te willen zijn op de Ring met een EV sedan? 🤔

Het is inderdaad allemaal een beetje ludicrous 😀 e. 

Dat ze eens werken aan hun range ipv de zoveelste sub 3s auto. Maar goed, genoeg haantjes onder de Porschisten om dat te kunnen slijten aan 200k

Link naar reactie
Delen op andere sites

tgoh, maandag met 100% thuis vertrokken en na 350km stond ik op de oprit met een range van 15km...

En het is nu zomer...

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Naish zei:

tgoh, maandag met 100% thuis vertrokken en na 350km stond ik op de oprit met een range van 15km...

En het is nu zomer...

Het blijft natuurlijk een Porsche en als je een Porsche rijdt waarvoor hij gemaakt is zal je wat range inleveren. Ik haal op dit moment makkelijk 410km op één lading met een vlotte rijstijl (Taycan Sport Turismo RWD)

Volgende week de grote test, op vakantie naar Cannes ermee. Voor het eerst elektrisch op vakantie, maar ik verwacht nergens problemen gezien het grote laadnetwerk in Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik rij er wel goed mee door, maar toch... Iets meer range zou leuk zijn. Nu paar weken terug naar London gereden en dat was echt op het gemak en toen ook ruim 400 km gereden (Taycan RWD)

Laadnetwerk in Frankrijk is inderdaad goed in orde, wel oppassen want soms is de navi niet 100% up to date naar mijn ervaring deze winter op skiverlof.

Skiverlof was praktische range 250km tussen laadbeurten 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/7/2023 om 11:50, Naish zei:

tgoh, maandag met 100% thuis vertrokken en na 350km stond ik op de oprit met een range van 15km...

En het is nu zomer...

350km aan een stuk bollen is voor de meeste (Porsche) rijders toch eerder uitzondering. Mij zou het echt niet boeien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet aan 1 stuk gereden, stond zeker 5u geparkeerd en eigenlijk naast een paal waar ik kon laden, dus had het meer geweest dan kon ik idd daar laden.
Maar als je natuurlijk thuis 'gratis' kan laden, dan zet je hem daar niet aan de paal natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een interessant aanbod vind ik: https://www.autoscout24.be/fr/offres/porsche-taycan-4s-79-2-kwh-tva-deductible-74-372-htva-electrique-noir-3cdae10f-5da4-48e2-bb63-a8430b218df0?source=dealerpage_stock-list

Kilometerstand is aan de hoge kant, maar blijkbaar zou recent het hele battery pack onder garantie vervangen geweest zijn door Porsche (30.000 EUR).

Enige nadeel is het ontbreken van de Performance batterij en de warmtepomp, verder wel alle opties die ik had opgelijst.

Zijn er verder dingen waarop ik hierbij zou moeten letten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, ma: zei:

Nog een interessant aanbod vind ik: https://www.autoscout24.be/fr/offres/porsche-taycan-4s-79-2-kwh-tva-deductible-74-372-htva-electrique-noir-3cdae10f-5da4-48e2-bb63-a8430b218df0?source=dealerpage_stock-list

Kilometerstand is aan de hoge kant, maar blijkbaar zou recent het hele battery pack onder garantie vervangen geweest zijn door Porsche (30.000 EUR).

Enige nadeel is het ontbreken van de Performance batterij en de warmtepomp, verder wel alle opties die ik had opgelijst.

Zijn er verder dingen waarop ik hierbij zou moeten letten?

Wil je dat vraag ik me af, zo-eentje zonder Performance batt? Hoor m’n ouders al regelmatig klagen mét Perf bat mbt de range. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen willen zonder de grote batterij...

Tenzij je echt nooit lange afstanden doet (+250km) waarbij je niet wil laden en je de mogelijkheid hebt om thuis frequent op te laden...

Onze taycan is veel weg van huis en is dus gemakkelijk om die op 1 dag redelijk vol te zetten en dan heel de week zonder laden door te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals @Naish zegt, ik zou ook geen willen zonder Performance batterij.

Ik weet dat je tegenwoordig op elk traject wel een snellader kan vinden, maar het moet ook enigszins comfortabel blijven om eens een langere afstand te rijden of te reizen. Het zal misschien niet elke zijn dat je eens die lange afstand rijdt, maar die keren dat je dat doet gaat het tegenvallen. Alle Taycans zonder Performance batterij staan trouwens enigzins goedkoop op Autoscout. Ik denk dat ze die aan de straatstenen niet kwijt geraken.

 

De warmtepomp heb ik zelf erop zitten en ik zou niet weten weten hoe het zonder zou zijn. Zonder warmtepomp zal sowieso ten koste gaan van de range.

Het ontbreken van beide zou mij zeker een no-go zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid