Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
3 minuten geleden, berengun zei:

volgens configurator vanaf 110K... heb mij effe in mijne wijn verslikt

Waarom?

Geplaatst:

110k voor 670pk en 744km actieradius WLTP, en voor 118k heb je alle opties. Welke concurrent doet 'm dit na?  

En voor 10k meer heb je zelfs 1.020pk. 😄

Geplaatst:

En het is niet dat ze opeens veel duurder geworden zijn. 

Geplaatst:

Ik blijf Tesla-fan.

Geplaatst:

voor 40K heb je een Tesla 3 die ook al snel genoeg is en ruim autonomie heeft, dus vanuit dat opzicht was (en ben) ik oprecht verbaasd dat deze 110K kost.  ik heb een aantal testritten gaan doen met EV's en kan er geen meerwaarde in vinden dat je emotieloos van 0-100 kan gaan in minder dan 4 seconden.  Dus als je een Tesla kan kopen voor 40K vind ik 110K erg veel.  Ik ben geen Tesla fan maar moet toegeven dat een 3 nog wel prijsmatig interessant is in zijn klasse.  Een "S" vind ik wel mooier maar zou er nooit 70K extra voor neerleggen, my 2 cents

Geplaatst:
7 minutes ago, berengun said:

Dus als je een Tesla kan kopen voor 40K vind ik 110K erg veel.  

Sorry, maar dat argument gaat nergens over.

Screenshot 2025-10-22 at 22.27.13.jpg

Screenshot 2025-10-22 at 22.26.41.jpg

Dat is dan zelfs nog hetzelfde model!

Geplaatst:

dat is een belachelijke vergelijking, meer heb ik daarop niet te zeggen

Geplaatst:

Een basis model 3 vergelijken met een Model S long range is hetzelfde als een BMW 320i vergelijken met een 550i. 

Geplaatst:
7 uren geleden, berengun zei:

dat is een belachelijke vergelijking, meer heb ik daarop niet te zeggen

Je kan ook gewoon accepteren dat je de bal zelf misslaat 😅

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

ik zie het eerder zo (qua verhouding) :  een 320 vs een 530...
maar bon : als het mag blijf ik verbaasd van die hoge prijs.  

Geplaatst:

Hoewel ik een gigantische fan ben van een model S, vind ik persoonlijk ook wel dat de nieuwprijs aan de hoge kant is. 

Zelf zou ik een S ook eerder rond de 90k nieuwprijs inschatten. (denk zelfs dat dit ooit eens het geval geweest is voor de long range)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
11 uren geleden, BMWMB zei:

En voor 10k meer heb je zelfs 1.020pk. 😄

Heb jij daar al eens mee gereden?

Geplaatst:
Zojuist, Krikkie zei:

enkel in een X, gisteren. Er reed daar ene met zijn X3 wat traag in de weg.

• Grappig 6
Geplaatst:

De importheffing van wagens uit de USA zal trouwens dalen van 10 naar 0%... Ik schat dat vanaf januari een model S terug rond de 90k zal kosten. Is niet de eerste keer dat ze dit doen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, Parsifal zei:

De importheffing van wagens uit de USA zal trouwens dalen van 10 naar 0%... Ik schat dat vanaf januari een model S terug rond de 90k zal kosten. Is niet de eerste keer dat ze dit doen.

Als ze dat doen, wakkert mijn enthousiasme voor een non-suv weer aan. Want momenteel hebben ze door het weinige aanbod weer een stijging gekregen op de 2dehandsmarkt. modellen met 70K km kosten nu evenveel als een eentje met 20K 2maand geleden...

Geplaatst:
17 minuten geleden, gewoon ik zei:

enkel in een X, gisteren. Er reed daar ene met zijn X3 wat traag in de weg.

Spanish What GIF

Geplaatst:
2 uren geleden, berengun zei:

Spec een 530 eens met dezelfde opties. 

Geplaatst:
2 uren geleden, berengun zei:

De basis Model 3 heeft 320pk, terwijl de Model S LR 670pk heeft. Een 320i heeft 184pk, dus moet de BMW 5 er al minstens 385 hebben om de juiste vergelijking in het vermogen te maken, en een BMW 530i heeft er maar 258 als ik mij niet vergis.

Het is een klasse hoger, en Tesla verkiest om de lichtste versie van de Model S met 670pk te leveren, en met alle mogelijke luxe opties zoals bijvoorbeeld luchtvering, terwijl BMW wel verkiest om een kale licht gemotoriseerde 5 te maken. Tesla had ook een Model S kunnen maken met minder vermogen, een kleinere batterij en een gewone ophanging aan 80k euro, maar dat doen ze niet. Een basis Model 3 is een compleet andere auto en klasse dan een Model S LR.

1 uur terug, Krikkie zei:

Uiteraard, en ik vind het afschuwelijk snel. Niks voor mij...

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur terug, Parsifal zei:

Bron? Ook voor tweedehandswagens dan veronderstel ik?

Geplaatst:
3 uren geleden, Greg zei:

Bron? Ook voor tweedehandswagens dan veronderstel ik?

Dat is nu toch overal in het nieuws geweest? 

Importheffing van EU geproduceerde wagens naar USA wordt 15% in ruil voor 0% van USA geproduceerde wagens naar EU.

Is wel enkel voor nieuwe wagens denk ik. geen idee hoe het zit voor 2de hands... gaat hem vooral over productie.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
13 uren geleden, Parsifal zei:

Hoewel ik een gigantische fan ben van een model S, vind ik persoonlijk ook wel dat de nieuwprijs aan de hoge kant is. 

Zelf zou ik een S ook eerder rond de 90k nieuwprijs inschatten. (denk zelfs dat dit ooit eens het geval geweest is voor de long range)

Hier volg ik je wel. Ik ben Model S fan, maar vind het qua comfort en luxe eerder een milde upgrade tov een Model 3. Ik zou ook zeggen 80-90k, maar alles boven de 100 is erover, gevoelsmatig

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Tesla is wel heel direct, gisteren de overname laten berekenen voor mijn X5, gewoon uit interesse... Zou een Model X eigenlijk wel zien zitten :ninja: maar dan volgend jaar na de garantieperiode van mijn X5. Daarjuist telefoon van Tesla, de Tesla man zei dat ik me moest haasten of ze zijn allemaal weg!  😅 Chill, ik heb tijd....Oké mijnheer...

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, Rabbit zei:

Hier volg ik je wel. Ik ben Model S fan, maar vind het qua comfort en luxe eerder een milde upgrade tov een Model 3. Ik zou ook zeggen 80-90k, maar alles boven de 100 is erover, gevoelsmatig

Welke EV van net geen 5m lengte, met 670pk, luchtvering, geventileerde en verwarmde stoelen voor- en achteraan, elektrische stoelen met geheugen, een fenomenaal soundsystem, glazen dak, een deftige autopilot, en niet afkomstig van China, vind je vandaag voor 80-90k euro?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid