Jump to content
Rabbit

Tesla Model S

Recommended Posts

Rabbit    1,169
Rabbit

Aangezien er nog geen topic is van de Model S en dit toch één van de voorlopers is, EN er een nieuwe aandrijflijn aankomt, alvast een topicje.

Men is begonnen aan het ringrijden:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    6,931
dragonfly

Weer typisch iets voor Elon.

We gaan de Porsche Taycan zijn tijd verbreken met een Model S.

Aja 't is wel een nieuw model hoor want met de huidige kunnen we het niet :lolz: 

:fp: 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    5,961
BMWMB

Is hier een nieuw topic voor nodig? Dit is toch geen nieuwe auto.

 

Ook deze Model S werd gespot aan de Ring...

 

a61ad15c5609af57f314fef33ab555cd.jpg&key=a6c51e008d2b9ff8b58230d8b99f56c9601c05867805483a402f2adc1682ce28

 

05f65c74919531e52adf0165340af210.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,169
Rabbit

Ik zeg het toch, er is geen apart topic voor de Model S 😀

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    5,961
BMWMB

Had het dan gewoon ‘Model S’ genoemd zonder ‘plaid’.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    6,931
dragonfly
26 minuten geleden, BMWMB zei:

Had het dan gewoon ‘Model S’ genoemd zonder ‘plaid’.

Niet als je 10k meer wil vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,169
Rabbit
32 minuten geleden, BMWMB zei:

Had het dan gewoon ‘Model S’ genoemd zonder ‘plaid’.

Sorry baas, kan een NDDVDB dat niet aanpassen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    5,961
BMWMB

Neen, ik kan enkel maar DDVDBN.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    13,138
ICM
1 minute ago, BMWMB said:

Neen, ik kan enkel maar DDVDBN. emoji1.png

Dat zal iemand hier wel zeggen over je dochter. 😜

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    5,961
BMWMB

Als het maar een autofreak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,071
PJH

Een plaid, dat is een dekentje voor in de sofa, hier bij ons.

Zijn er tech specs over die term?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ICM    13,138
ICM
12 minutes ago, Tommie said:

 

Absoluut ge-ni-aal.

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommie    4,117
Tommie

Die hele film blijft geniaal. :inlove:

'I can see your Schwartz is bigger than mine.'

Share this post


Link to post
Share on other sites
PJH    11,071
PJH

SC op diesel? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Rabbit    1,169
Rabbit

Bron: yahoo.com

Update, Wednesday Sept. 18, 2:54pm:The article below was originally published on Tuesday, Sept. 17, at 10:43am. Today, our inside source informs us that two Tesla prototypes took to the Nurburgring during an official closed-track, timing-allowed lap session with no traffic. According to our insider, the blue Tesla prototype ran a 7:40 lap—our source believes the car may have had a mechanical problem, or the driver may have made an error somewhere, that would explain the slow lap time. The red Tesla prototype completed one lap in 7:23—identical to the time set on Tuesday during Industry Pool testing, with traffic on the circuit. Below is our original news report as it was published on Tuesday, Sept. 17.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jvc    256
jvc

Die rode Tesla S rijdt toch duidelijk op semi slicks? Ik dacht dat alles standaard moest zijn voor lap records?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • tuscani
      By tuscani
      proto of afgewerkt?
      Alleszins zeker geen lelijke wagen
      https://www.polestar.com/polestar-1



       
       
      Het is eindelijk zover: het Zweedse Volvo-dochtermerk Polestar onthulde in Shanghai zijn allereerste productiemodel. In tegenstelling tot wat eerst gedacht werd, is de Polestar 1 niet volledig elektrisch, maar een plug-inhybride die 600 pk en 1.000 Nm belooft.
      Wim Bervoets 18/10/2017 0:18:25   De band met moederbedrijf Volvo is meteen duidelijk: de Polestar 1 bevat heel wat visuele elementen van de Volvo S90, maar is toch een stuk korter én er valt geen enkel Volvo-logo te bespeuren. Toch kan de Polestar 1 zijn roots traceren tot een Volvo-conceptcar: de Volvo Concept Coupe uit 2013.
      Zelfde platform, andere uitwerking
      De Polestar 1 gebruikt trouwens hetzelfde SPA-platform (scalable product architecture) als de Volvo S90. Toch is de Polestar een stuk compacter: de wielbasis is bijvoorbeeld 320 millimeter korter, en de totale lengte bedraagt 4,50 meter, tegenover 4,96 meter voor de S90. Voor het koetswerk maakten de Zweedse ingenieurs overvloedig gebruik van met koolstofvezel versterkt plastic
      CFPR), waardoor ze het gewicht drastisch konden verlagen, de stijfheid verhogen en het zwaartepunt lager konden leggen.
      Toekomst volledig elektrisch Geen volledig elektrische aandrijflijn onder de kap dus: de scherpe deadline tegen wanneer deze eerste creatie voorgesteld moest worden, liet dat nog niet toe. Toch drukte Polestar ons op het hart dat deze Polestar 1 de enige hybride zal blijven. Lees: de toekomst van het nieuwe merk wordt volledig elektrisch.
      Twee elektromotoren
      Deze Polestar 1 combineert dus een klassieke verbrandingsmotor met een elektromotor. Correctie: twee elektromotoren, want elk achterwiel krijgt een 80 kW sterk exemplaar. Samen zijn ze goed voor 218 pk en 480 Nm. In combinatie met Volvo’s bestaande T6-viercilinder turbobenzine, die hier 343 pk en 520 Nm produceert, levert dat een gecombineerd vermogen op van 600 pk en 1.000 Nm. De benzinemotor drijft via de Aisin-Warner-achttrapsautomaat (uit onder meer de XC90 T8) de voorwielen aan, de elektromotoren de achterwielen. Daardoor is deze Polestar 1 dus vierwielaangedreven.
      Drie batterijpacks
      De Polestar-ingenieurs combineerden maar liefst drie batterijpacks om de elektromotoren te voeden: een in de transmissietunnel, twee boven de achteras. Samen zijn ze goed voor 34 kWh, en een rijbereik in volledig elektrische modus van 150 kilometer. De batterijen kunnen al rijdend worden geladen tot 50%, of volledig via de kabel aan een stopcontact. Polestar denkt eveneens aan snellaadmogelijkheden, waardoor je in een 40-tal minuten de batterijen terug volledig van stroom kunt voorzien.
      Meer cijfers?
      Tijdens de presentatie goochelden de Zweden met nog meer cijfers: een bijna ideale 48/52-gewichtsverdeling bijvoorbeeld, die de balans en het rijplezier van de Polestar 1 ten goede moet komen. Ondanks een totaalgewicht van zowat 2,2 ton, want het gewicht dat Polestar wint door het gebruik van koolstofvezel in het koetswerk komt er natuurlijk met drie batterijpacks opnieuw bij. Desondanks zou deze Polestar 1 een topsnelheid in volledig elektrische modus halen van 160 km/u, en van 250 km/u in hybridemodus.
      Chassis
      Voor het chassis sloeg Polestar de handen in elkaar met een ander Zweeds bedrijf: de ophangingsspecialisten van Öhlins. Die ontwikkelden specifieke dempers voor de Polestar 1. Remmenspecialist Akebono, een grote naam uit de racewereld, moet met 400 millimeter grote remschijven omgeven door 20-duimsvelgen voor de nodige stopkracht zorgen om de 2,2 ton tot stilstand te brengen.
      Vertrouwd
      De Polestar 1 wordt geen echte vierzitscoupé, maar een 2+2-zitter. Het interieur komt vertrouwd voor: dat hevelt Polestar integraal over van Volvo. De geventileerde lederen zetels, het Bowers & Wilkins-audiosysteem en het grote tabletvormige infotainmentscherm zorgen dus voor een bekende omgeving voor wie al eens in de V90 en S90 heeft gezeten.
      Diensten
      De prijs van deze Polestar 1? Die is er nog niet. Een echte catalogusprijs zal er ook niet komen: net als bij de nieuwe XC40 zal je deze Polestar gewoon kunnen huren. Maar in tegenstelling tot de kleine Volvo-SUV is dat bij Polestar de enige mogelijkheid: je betaalt geen voorschot, daarna betaal je gedurende twee of drie jaar een maandelijkse huurprijs, die alle kosten bevat. Bestellen gebeurt online, maar je zou terecht moeten kunnen in “Polestar Spaces” voor advies en testritten.
      On demand-diensten zijn er eveneens voorzien, zoals dakkoffers wanneer je op vakantie gaat, huurauto’s enzovoort, die gewoon op je maandelijkse factuur worden aangerekend. Onderhoud wil Polestar zoveel mogelijk zorgenvrij laten gebeuren voor de klant: het merk geeft zelf aan wanneer dat moet gebeuren, pikt de auto zelf op (door een smartphone-app die als digitale sleutel kan worden gebruikt), voert het onderhoud uit en zet hem netjes gewassen terug op je parking.
      Productie
      De Polestar 1 wordt in de loop van 2018 volledig productieklaar gemaakt. Begin 2019 wordt de productie van dit eerste model opgestart. De Zweden laten voor Polestar een gloednieuwe ecologische fabriek optrekken in het Chinese Chengdu.
      bron  http://www.vroom.be/nl/nieuws/officieel-polestar-1-de-zweedse-hybridecoup
       
       
       
       
       
    • Audi S8
      By Audi S8
    • Audi S8
      By Audi S8
      All that glass: The Taycan has up to 53 inches of screen real estate.
      Do you like displays? Because the 2020 Porsche Taycan has all of them. Following a teaser on August 20, Porsche has released six images of the new electric car’s cabin ahead of its early September debut, showing a digitally intensive cockpit that brings the company’s interior design language firmly into the 21st century.
      That’s not to say the Taycan abandons Porsche design tradition. The dash retains a two-element layout with a horizontally focused “upper wing” with an upright face and a narrow “lower wing” where the transmission tunnel would be on a gas-powered car. Look at the Taycan’s cabin alongside a 911 (we've conveniently made that possible below – forgive the offset angle in the 911) and the resemblance is obvious.
      There’s never been a 911 with so many displays, though. The crown jewel of the Taycan’s cockpit is an enormous 16.8-inch curved display atop the steering column. The design is, frankly, striking. Our reaction to seeing it earlier this week at an embargoed backgrounder was a bit like the first time we saw the massive center display in the Tesla Model S – there’s never been anything like this attached to a mass-produced car before. Surrounding the display are touch-capacitive buttons that control the headlights, stability control, suspension firmness, and judging by the image released, the vehicle’s ride height.
      The huge screen should be plenty functional, too, giving drivers four separate preset modes which they can easily cycle through via the steering wheel. The standard setup (shown below) will be familiar to any Porsche enthusiast, as it emulates the five-dial layout that’s adorned the brand’s vehicles for decades. A center “dial” features a digital speedometer with a power meter surrounding it, in place of a central tachometer. Two separate “dials” flank the central portion, with information getting less important the further from the center you look. Two map settings turn the cluster into an extension of the navigation screen, including a reduced mode that simply replaces the center dial. A Full Map mode takes up the entire 16.8-inch display. Finally, a Pure setting limits the display to just the speed, traffic signs, and a simple arrow for navigation.
      Look right of the instrument cluster and there’s a 10.9-inch touchscreen where you’d expect it. Look even further and there’s yet another screen where you wouldn’t – right in front of the passenger. When these screens are off, though, they blend neatly into the dash. Praise be to Porsche for resisting the tablet-style temptation that’s gripping the auto industry.
      Both displays use an operating system that’s distinct from the infotainment you’d find in other modern Porsches. A customizable home screen looks cleaner and smarter than Porsche’s current infotainment, although the three-tile layout (shown on the passenger display, below) reminds us a bit too much of the current version of BMW’s iDrive system. A screen showing individual tiles allows the driver to access specific apps and put the appropriate information front and center, if the reconfigurable three-tile setup is too much.
      The center console houses a third (or fourth, if you tick the box for the passenger display) screen, spanning 8.4 inches. It’s the primary interface for the climate controls, but the lower portion doubles as a haptic touchpad. It’s like an idealized version of Lexus’ trackpad setup and it also includes handwriting recognition. The lower screen can also show the charge level while parked and plugged in.
      The forward-thinking nature of Taycan’s cabin does have a downside and it comes in the form of yet another virtual assistant for us to argue with. Simply say “Hey Porsche” followed by a natural-language command, and the car responds. We’re expecting similar functionality (for better or worse) to the systems introduced by rivals Mercedes-Benz and BMW.
      Another advanced nod comes in the form of electrically controlled climate control vents. Paired with a “Virtual Airflow Control” system, owners can select presets for airflow from the climate control system and adjust the electric shutters independently. Finally, an additional 5.9-inch display manages the climate controls in the rear as part of an optional four-zone climate control package. Porsche says traditional louvers belong in the past – we’ll need to play with these electric things more before we’ll agree, though.
      Beyond the overhaul to the design and the implementation of a glass cockpit that’d make an F-22 Raptor pilot jealous, Porsche has taken some steps toward sustainability, too. Optional “Race-Tex” upholstery, made from recycled polyester fiber, produces far less carbon dioxide during production. The floor carpets also use recycled materials. Unfortunately, we didn’t get to interact with either of these materials, although we fully support the use of sustainable cabin materials.
      We’ll have much more on the Porsche Taycan, including a full deep dive, when it debuts on September 4.
      Source: https://www.motor1.com/news/366633/porsche-taycan-interior-revealed-official/
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      BMW i4 is already undergoing road tests
      The test prototype of the BMW i4 (based on the BMW i Vision Dynamics concept and schedule for 2021) was recently seen for the first time.
      The car is camouflaged but not that much to not be able to draw some thoughts before the official unveiling, which most likely will be at the Frankfurt Car Show in September.
      According to what we know so far, the i4 will be built on universal CLAR modular architecture (for gasoline, diesel, plug-in hybrid and all-electric cars). It will be part of the 4 Series Gran Coupe lineup, which will translate to a more conventional design, as compared to the i3 and i8. The production of i4 is expected alongside the conventional 4 Series Gran Coupe as a way to save costs and increase flexibility in relation to demand of different versions.
      Here is what we noticed:
      The front end will be different compared to the 4 Series Gran Coupe, as there is no need for a huge grill and it must fit the modern EV style. Door handles seem to be different – it looks like you just slide your hand under to open the door. Battery pack probably slightly raises the ride position compared to the 4 Series Gran Coupe. Painted exhaust pipes – thankfully those will not come standard on the i4 BMW i4 expected (unofficial) specs:
      BMW i4 80 sDrive (for rear-wheel drive) BMW i4 80 xDrive (for dual motor all-wheel drive) 80 kWh (plus 60 kWh version) 5th generation eDrive platform for BEVs will be offering ranges between 550-700 km (340-435 miles)





      https://insideevs.com/electric-bmw-i4-spied-photos/
    • abtler
      By abtler
      Volgens de zoekfunctie is hij nog niet bekend op het forum ... dus bij deze.
       
      De Lightyear One
      https://lightyear.one/
      Breakthroughs in efficiency
      Lightyear One has been engineered coming from a radically different perspective. Our performance pushes us to focus relentlessly on to optimize efficiency and safety. We started from scratch, following not convention but only the laws of physics, to get the most out of every joule of energy. Lightyear One will get to a range of 725 km on the WLTP cycle. We will guarantee at least 400km in winter, at highway speeds and with heating on. Mostly, range will be between 500 and 800 kilometers.

      Zo’n 20.000 gratis kilometer per jaar, hoe klinkt dat? De zonnepanelen op de Lightyear One, de Nederlandse interpretatie van de elektrische toekomst, zouden hiervoor moeten zorgen. Vandaag onthulde de start-up van de alumni van Solar Team Eindhoven de productieversie van de Lightyear One.
      De actieradius van de Lightyear One is een zeer royale 725 kilometer. Het grote bereik dankt de druppelvormige auto aan zijn gestroomlijnde koets, de zonnepanelen én vier zeer efficiënte elektromotoren, die in de wielen verstopt zitten. De koets is van aluminium en koolstofvezel om het gewicht laag te houden.
      Na een nachtje laden aan de stekker thuis kun je 350 kilometer rijden. Aan de snellader ‘tank’ je er binnen een uur 570 kilometer bij. De zon zorgt voor zo’n 12 kilometer extra bereik per uur. Op de achterbank passen volgens Lightyear drie mensen en achterin past ook nog eens 780 liter bagage. Klein is de auto dan ook niet, met een lengte van 5 meter.
      De Lightyear One doet niet mee met de trend om elektrische auto’s belachelijke acceleratietijden te geven. De 0-100-tijd is een verantwoorde 10 seconden en dit zal de actieradius ongetwijfeld ten goede komen. Dan is er nog het dilemma van de carport of garage. Want zet je je auto binnen of toch buiten, in de zon?
      Lightyear One: de prijs
      De productie van de Lightyear One moet volgend jaar starten in Helmond. Er zijn al 100 exemplaren gereserveerd en daarmee zijn er nog 400 stuks beschikbaar. Bestel je vandaag, dan kun je de auto in 2021 verwachten. De huidige prijs is minimaal 119.000 euro, exclusief belastingen. Lightyear spreekt over plannen voor een goedkopere versie. Wellicht toch de Bus Lightyear?


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions