Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden, BMWMB zei:

Ja, maar het gaat er net om dat dat met EV's gaat wegvallen, en hoe we deze inkomsten kunnen compenseren. 

"Compenseren" of zelfs verzwaren.
Geloof maar niet dat mobiliteit goedkoper wordt :) 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PJH zei:

Gewoon 250 euro BIV en verder niks gvd

Dat is iets wat iedereen wel ziet zitten, maar het geld om die bodemloze put daar in Brussel te blijven vullen moet wel van ergens kopen he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

0-100pk : 300€

100-150pk: 500€

150-250pk: 700€

250-350pk: 1000€

350-400pk: 1500€

400-500pk: 2500€

+500pk: 5000€

Dat dan icm gewicht. Zal er niet ver af zitten...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BMWMB zei:

Ja, maar het gaat er net om dat dat met EV's gaat wegvallen, en hoe we deze inkomsten kunnen compenseren. 

Zoals je mogelijks al door hebt, hou ik van cijfers. Dus laat ons dat eens in cijfers omzetten.

Op een liter brandstof zit nu 0,7 cent taks. Op kWh zat vorig jaar 0,22 euro taks, vandaag is dat 0,27 cent. Voor 100 km heb je 6 liter brandstof nodig of 18kWh. 

Dat is 4,2 euro voor een ice aan taks of 4,86 euro aan taksen en heffingen voor de EV. 

Let wel, daar zit een deel bij voor Fluvius, maar gezien dat een orgaan is dat gesubsidieerd wordt door de overheid, kan het extra geld dat via de kWh tot bij hen komt, afgehouden worden van hun andere toelagen. Anyway, met de huidige taksen op elek is de impact op de staatskas nihil. Het is een misverstand dat de staat gaat verliezen aan de komst van de EV. 

Vergeet ook niet dat het capaciteitstarief eraan komt, dan mag de EV rijder met wallbox nog eens extra aan de kassa passeren...

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Polygoon zei:

Je vergeet BIV en VB :) 

De vrijstelling van BIV en VB is altijd aangegeven geweest als een tijdelijke maatregel om het EV rijden wat aantrekkelijker te maken. Dus dat komt er sowieso terug aan. 

Punt was gewoon dat het altijd beter is om veronderstellingen eens door te rekenen. Zoals hier kom je dan toch wel tot verrassende conclusies, zijnde dat de overheid (binnen de elek factuur op vandaag) net méér inkomsten zal hebben dan wanneer iedereen ICE blijft rijden. 
Het eeuwige mantra dat de (ice) wagen de melkkoe is, klopt dan eigenlijk ook niet. Brandstof is dan wel zwaar belast, maar wel nog steeds minder dan elektriciteit, wat eigenlijk een grotere basisbehoefte is dan brandstof. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minutes ago, Tjeu said:

Brandstof is dan wel zwaar belast, maar wel nog steeds minder dan elektriciteit, wat eigenlijk een grotere basisbehoefte is dan brandstof. 

Nooit gesnapt

basisbehoeftes hebben 6% BTW

Elektriciteit?

21 ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16/2/2022 om 15:35, tuscani zei:

in de Y zit blijkbaar zelfs een camera aan de achteruitkijkspiegel. dus puur voor het interieur te filmen.

?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&

Dat heeft een BMW iX ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tjeu zei:

Dat kan je nu inroepen als excuus, maar dat was 10 jaar geleden niet aan de orde. 

Ik roep dat niet in hé.

De politiek spreekt de woorden die het verhaal op een gegeven moment uitleggen. Ongeacht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ICM zei:

Ik roep dat niet in hé.

De politiek spreekt de woorden die het verhaal op een gegeven moment uitleggen. Ongeacht.

Neenee, weet ik. En ik weet dat ze dat nu ook roepen. Maar dat ging vroeger niet op, dus ik volg Fuel dat ik ook niet begrijp waarom dat elek 21% BTW is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik bedoel "opdat", niet "omdat".

Wie weet dat? Opdat de ozonlaag zich sneller kan herstellen als we minder elektriciteit verbruikt? Opdat de negertjes meer drinkbaar water hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Neenee, weet ik. En ik weet dat ze dat nu ook roepen. Maar dat ging vroeger niet op, dus ik volg Fuel dat ik ook niet begrijp waarom dat elek 21% BTW is. 

Die 21% houdt idd geen steek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, ICM said:

Wie weet dat? Opdat de ozonlaag zich sneller kan herstellen als we minder elektriciteit verbruikt? Opdat de negertjes meer drinkbaar water hebben?

DAT JE OPDAT MOEST SCHRIJVEN IPV OMDAT

 

aaarg :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Vorige week nog met een S P100D gereden nav lancering G70 i7. Ook met EQS en Taycan. Allemaal supergoeie wagens, buiten die S. Die accelereert hard ja, maar zeer onaangenaam. En vooral, die wagen lijkt geen isolatie te hebben. Waar je tegen 130km/u met die andere wagens niets hoort, zit die Model S precies in een windtunnel. Geen idee wat daar zo aantrekkelijk aan is voor dat geld.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid