Ga naar inhoud

Tesla Model S


Rabbit

Aanbevolen berichten

19 minutes ago, Challazer said:

Leuk maar wat ben je er mee? 

Buiten tov de buurman. 

De i4 M50 accelereert al krankzinnig hard. Zo hard dat je passagiers het onaangenaam vinden. Doe daar nog een stuk bij en je mag kotszakjes voorzien, zeker achteraan. Het gaat hier niet over een sportwagen. Daarin mag het idd zo hard als maar kan. Voor een gezinswagen stopt het toch ergens. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Video toont wel goed hoe absurd en nutteloos die acceleratie is. DIe kerel wordt er misselijk van en op de autobahn lijk je plek te kort te komen.

Ik rij volgende week normaal mee met een, ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Challazer zei:

Leuk maar wat ben je er mee? 

Buiten tov de buurman. 

Dat is toch een vraag die je je over alle "halo" wagens kan stellen? Wat ben je met een P1? Met een One? Wat ben je met een Valkery?  
Het enige verschil is dat hier de Halo wagen, die vooral een uithangbord is van wat Tesla kan op gebied van batterij en aandrijving, hier ook nog eens een massaproduct is. 

Zo prestaties, met een treffelijke garantie, voor (gezien de prestaties) een zeer lage prijs en in serie productie, doe het maar eens... Qua statement kan dit wel tellen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Tjeu said:

Zo prestaties, met een treffelijke garantie, voor (gezien de prestaties) een zeer lage prijs en in serie productie, doe het maar eens... Qua statement kan dit wel tellen. 

Dat klopt. Daar sta je dan met je Taycan Turbo S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

En dat heeft wat met een Model S te maken? :D 

 

Op 18/2/2022 om 10:31, ICM zei:

Wie weet dat? Opdat de ozonlaag zich sneller kan herstellen als we minder elektriciteit verbruikt? Opdat de negertjes meer drinkbaar water hebben?

meer dan dit bv (no hard feelings @ICM 🙂 ) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat klopt. Daar sta je dan met je Taycan Turbo S.

Is het ooit anders geweest bij de gemiddelde auto eigenaar? 0-100 is alles wat telt. 

En ook hier blijft dat een referentie bij vele vergelijkingen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heeft dat daar mee te maken? Ik zeg : is het ooit anders geweest. Waar staat dat ik dat niet belangrijk vind? Dat zou liegen zijn. 

Dat die Tesla "sneller" "optrekt" dan een Taycan Turbo S is toch ideaal voor de Tesla koper. Leuk ook om de Turbo  S man aan den toog te overbluffen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

 

meer dan dit bv (no hard feelings @ICM 🙂 ) 

Ik ben niet mee, vrees ik. Mijn stelling hierboven is de hypothese waarom we heden te dage worden aangespoord om minder elektriciteit/energie te verbruiken. Volgens mij is dat bullshit en wordt niemand daar beter van.

Net zoals geen enkel negertje nu een rolstoel heeft uit het zilverpapier (alu-folie) dat we als kind moesten sparen, heeft geen enkel negertje het beter als ik mijn lampen 's avonds vroeger doof.

Meer dan dat, ik vind dat "minder energie" verbruiken achteruitgang is en "de mens" afremt.

Er moet net meer aandacht komen voor massale hernieuwbare energie, zodat "de mens" toegang heeft tot quasi oneindige gratis energie. Luchtzuivering, drinkbaar water maken uit zeewater, voedselbereiding, space travel. Zuiniger zijn is de verkeerde kant op. Net zoals ik zeg dat je je niet rijk kan sparen. Je kan geen Porsche kopen door meer naar de Aldi te gaan winkelen en de verwarming lager te zetten. Het zal van de inkomstzijde moeten komen.

 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat klopt. Daar sta je dan met je Taycan Turbo S.

 

Een Taycan is de helft zo groot, heeft een heel ander doel en kost dan nog keer 50k meer. Wat heeft die hier mee te maken? 

En als je ze toch gaat vergelijken, beiden draaien zowat dezelfde tijd op de ring. De ene als sportwagen, de andere als GT/familiewagen. Dat die laatste erin slaagt om als zo een zwabbertank gelijke prestaties neer te zetten over zo een afstand is gewoon zeer indrukwekkend. Die zal lang niet zo snel zijn in de bochten (en in geen 100 jaar zo leuk). Maar dat die zijn thermische boekhouding zo goed voor elkaar heeft dat hij dit kan, dat is het sterke. Zowel motor- als batterijefficiëntie moeten hier wel uitzonderlijk goed zitten, anders kan je die belasting niet aan. En aangezien die nooit dezelfde bochtensnelheden aan zal kunnen, moet die dat puur op batterij efficiëntie (lees, niet oververhitten terwijl die extra hard belast wordt om op de rechte lijn de schade van in de bochten in te halen) ophalen. 

Als auto zijn er heel veel dingen beter/leuker/mooier dan zo een Model S Plaid, daar twijfelt niemand aan. Maar qua EV technologie blijft die wel een voorsprong houden die toch erkend mag worden. En ze blijven ook evolueren. De eerste Model S lag al op zijn gat na vier bochten op de ring (oververhit) en nu gaan ze mee met een Porsche... Ik zie een E-klasse (of zelf een C-klasse) AMG nog zo snel niet in de buurt komen van een 911 Turbo S tijdens een rondje ring...  

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Tjeu said:

 

Een Taycan is de helft zo groot, heeft een heel ander doel en kost dan nog keer 50k meer. Wat heeft die hier mee te maken? 

om dan vervolgens ...

9 minutes ago, Tjeu said:

En als je ze toch gaat vergelijken, beiden draaien ....

 

Bedankt om zelf op de vraag te antwoorden :D 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ICM zei:

Ik ben niet mee, vrees ik. Mijn stelling hierboven is de hypothese waarom we heden te dage worden aangespoord om minder elektriciteit/energie te verbruiken. Volgens mij is dat bullshit en wordt niemand daar beter van.

Net zoals geen enkel negertje nu een rolstoel heeft uit het zilverpapier (alu-folie) dat we als kind moesten sparen, heeft geen enkel negertje het beter als ik mijn lampen 's avonds vroeger doof.

Meer dan dat, ik vind dat "minder energie" verbruiken achteruitgang is en "de mens" afremt.

Er moet net meer aandacht komen voor massale hernieuwbare energie, zodat "de mens" toegang heeft tot quasi oneindige gratis energie. Luchtzuivering, drinkbaar water maken uit zeewater, voedselbereiding, space travel. Zuiniger zijn is de verkeerde kant op. Net zoals ik zeg dat je je niet rijk kan sparen. Je kan geen Porsche kopen door meer naar de Aldi te gaan winkelen en de verwarming lager te zetten. Het zal van de inkomstzijde moeten komen.

 

Dat zijn wat te veel dingen bij elkaar. 

Minder verbruiken is in eerste plaats vraag en aanbod terug in lijn brengen. De vraag is te hoog en moet omlaag om op korte termijn te kunnen gaan stabiliseren. 
Je aanbod kan je niet even snel gaan verhogen als je de vraag kan doen drukken. 
Al het potentiele aanbod is ook aanzienlijk duurder dan wat we hadden en wat niet meer terug zal komen. Dus wat je ook doet, de prijs zal hoger blijven, waardoor het opnieuw belangrijk blijft de vraag onder controle te houden zodat de kost voor de eindgebruiker binnen de perken blijven. 

Daarnaast zit er meer winst (geld) in de verliezen te gaan beperken dan gewoon energie te blijven versmossen en onbeperkt aan te blijven maken. Dat was vroeger niet zo, gezien energie spotgoedkoop was. Dat is nu dus anders, gezien energie duurder is en altijd duurder zal blijven. 

Dit zijn de huidige prijzen van elektriciteit tot 2026 en daarna wordt er een normale evolutie verwacht van 3,5% indexering per jaar: 
 

  2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028 2029 2030 2031 2032 2033 2034 2035
€/kWh 0,5190 0,3831 0,3193 0,2988 0,2874 0,2974 0,3078 0,3186 0,3298 0,3413 0,3533 0,3656 0,3784 0,3917

 

Los van de grondstoffen zal de prijs, indien het nodig zou zijn, ook gewoon kunstmatig hoog gehouden worden, net om die shift naar hernieuwbaar te kunnen maken (balancingcost ligt hoger). 

Het klopt dat je je niet rijk kan (be)sparen. Maar ook hier kan je je wel rijk investeren. Netbalancering (er is een nieuwe nota rond Flexibiliteit van de VR die een goede richtlijn geeft) is een optie. En zeker als je investeringen in hernieuwbare energie gaat koppelen met flexibiliteit. Daar zit brood in. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ICM zei:

Musk begint wat door te slaan, maar dat is toch wel geniaal.

Ik vind hem wel leuk hoe hij is, het moeten niet allemaal eenheidsworsten in maatpak  zijn 😁

Wat die soms uitkraamt op twitter 😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Tjeu zei:

Als auto zijn er heel veel dingen beter/leuker/mooier dan zo een Model S Plaid, daar twijfelt niemand aan. Maar qua EV technologie blijft die wel een voorsprong houden die toch erkend mag worden. 

Wet van de remmende voorsprong, bedoel je? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid