Capitol 630 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Nu nog wel ja maar dat gaat eruit. Op een bepaald moment zijn ze voor de puristen ook gestopt met het aanbieden van paard en kar... Iedereen moest maar auto kopen. De echte paard en kar believers zullen toen ook wel gevloekt hebben dat het met de eerste auto's 'minder intens' was qua rijden en beleving... [emoji16] Niet te vergelijken hé krikke: de liefhebbers kunnen nog steeds met hun paard (en kar) gaan rijden zonder benadeeld te worden door belachelijke hoge taksen. 1 1
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 58 minuten geleden, BMWMB zei: Edit komt mij in m'n oor fluisteren dat @-krikke- mij al voor was. Limburg zeker?
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Automaat vs manueel: Hoeveel totaal manuele stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen? Hoeveel totaal pdk stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen? Ik denk dat ge zeer lelijk gaat verschieten. Ik zou durven gokken dat manueel over hun ganse totaal volume nog maar 12% ofzo is. Als het zelfs nog +10% is. Het siert hun dat ge nog de keuze hebt, maar dat gaat niet eeuwig blijven duren vrees ik.
ICM 24.869 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 1 hour ago, PJH said: Ik heb al een 918 Spyder moeten verplaatsen. Alleen het schakelen van Neutraal naar Drive deed mijn teelballen al omhoog kruipen. Hoe lullig kan een versnellings"pook" zijn zeg. 3 1
Jules_W 4.837 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 8 minuten geleden, -krikke- zei: Automaat vs manueel: Hoeveel totaal manuele stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen? Hoeveel totaal pdk stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen? Ik denk dat ge zeer lelijk gaat verschieten. Ik zou durfen gokken dat manueel over hun ganse totaal volume nog maar 12% ofzo is. Als het zelfs nog +10% is. Het siert hun dat ge nog de keuze hebt, maar dat gaat niet eeuwig blijven duren vrees ik. Bmw verkoopt nog 15% manuele M3’s. Zal in die lijn liggen. Ik snap dat hé, de mannen die pdk kiezen, is ook sneller en rijd ongetwijfeld heel goed. Maar daardoor een uitstervend ras inderdaad. Manueel en met een zware koppeling de lippenslaan op en af rijden is niet zo interessant natuurlijk. Jammer dat dat dan blijkbaar het merendeel van Porsche klanten zijn. 1
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Op een M3 nog maar 15%... En op hun totaal volume (=ALLE modellen wereldwijd) denk je? Te verwaarlozen dus...
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 1 hour ago, Polygoon said: Sjonge jonge, hoe avers kan je zijn van wat elentriek. Ik ben groot fan van electriciteit en zou zelfs maar al te graag er es enkele op hun stoel wat electriek zetten.
Jules_W 4.837 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Ja maar is het GT3 topic hier hé. En BMW hun verkoop is mss +60% firmawagens. Slechte vergelijking als je totaalvolume er bij haalt. Logisch dat er geen manuele Cayennes of Panameras zijn
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Ik denk dat als het puur van het management zou afhangen, manueel er bij bmw en porsche er al x jaar had uitgelegen. Er zal wel ergens nog een klein afdelingske 'puristen personeel' zagen om manueel nog te houden uit liefde voor... Maar zuiver cijfermatig denk ik dat ze aan de absolute top er anders over denken. Can't blaim them. Is gelijk bij kleren of schoenen... Denk je dat ze omzetmatig wakker liggen van maten xxs en xxl voor volwassen kleding? Steekt enkel in het gamma om een totaalpakket aan te bieden. 90% van de omzet zit in s,m,l en xl.
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 18 minutes ago, ICM said: Da's ne schone. Verkopen ze dat in Europa ook? Ik wil mijne kleine zo iets kopen voor Kerst en ben wat aan het zien wat er het best is.
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 12 minutes ago, Jules_W said: Bmw verkoopt nog 15% manuele M3’s. Zal in die lijn liggen. Ik snap dat hé, de mannen die pdk kiezen, is ook sneller en rijd ongetwijfeld heel goed. Maar daardoor een uitstervend ras inderdaad. Manueel en met een zware koppeling de lippenslaan op en af rijden is niet zo interessant natuurlijk. Jammer dat dat dan blijkbaar het merendeel van Porsche klanten zijn. Merendeel van de kopers van Porsche kopen dat ook enkel maar om hun gebrek aan persoonlijkheid te compenseren. 9 minutes ago, -krikke- said: Op een M3 nog maar 15%... En op hun totaal volume (=ALLE modellen wereldwijd) denk je? Te verwaarlozen dus... 1
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 6 minuten geleden, The Swede zei: Da's ne schone. Verkopen ze dat in Europa ook? Ik wil mijne kleine zo iets kopen voor Kerst en ben wat aan het zien wat er het best is. Wa ist? Moete nog rap wa onnozele kosten maken om in dees jaar te duwen?
Jules_W 4.837 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 7 minuten geleden, -krikke- zei: Ik denk dat als het puur van het management zou afhangen, manueel er bij bmw en porsche er al x jaar had uitgelegen. Er zal wel ergens nog een klein afdelingske 'puristen personeel' zagen om manueel nog te houden uit liefde voor... Maar zuiver cijfermatig denk ik dat ze aan de absolute top er anders over denken. Can't blaim them. Is gelijk bij kleren of schoenen... Denk je dat ze omzetmatig wakker liggen van maten xxs en xxl voor volwassen kleding? Steekt enkel in het gamma om een totaalpakket aan te bieden. 90% van de omzet zit in s,m,l en xl. 100% akkoord. Begrijpelijk ook, is niks mis met PDK. Maar als ik dan lees dat er mannen zitten te wachten op een volautomatische hybride GT3... Ja sorry zenne, voor die mannen hoop ik dat er ook genoeg kofferruimte is voor hun sacoche 1
PJH 21.017 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Natuurlijk is er niks mis met PDK, zelfs ik zie dat in. Het heeft meer voordelen dan nadelen: - In de file heel handig - Schakelt sneller dus je laptime zakt - Overrevs is a thing of the past - De koppeling kun je al niet omzeep helpen door onkunde - Schrapende versnellingen zijn niet mogelijk door onkunde - Je kunt niet stilvallen als je onervaren bent Dan is uitleggen aan uw vader dat je homo bent maar een small price to pay 8
Mich 2.891 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Bmw verkoopt nog 15% manuele M3’s. Zal in die lijn liggen. Ik snap dat hé, de mannen die pdk kiezen, is ook sneller en rijd ongetwijfeld heel goed. Maar daardoor een uitstervend ras inderdaad. Manueel en met een zware koppeling de lippenslaan op en af rijden is niet zo interessant natuurlijk. Jammer dat dat dan blijkbaar het merendeel van Porsche klanten zijn.Denk dat ik mezelf ook nog altijd bij de puristen mag rekenen. Maar een gt3 zou ik ook in pdk kopen hoor, voornamelijk vanwege track gebruik. Verder zou die manuele verdomd goed moeten zijn om me te overtuigen op de gewone baan.
Challazer 4.456 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 Ik denk nu niet dat ze de 918 hybride gemaakt hebben uit ecologisch standpunt, eerder uit performance.
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 7 minuten geleden, Challazer zei: Ik denk nu niet dat ze de 918 hybride gemaakt hebben uit ecologisch standpunt, eerder uit performance. Daar zeg je zoiets... At the top of the food chain vreten de elektro/hybride supercars de 100% naftvarianten gewoon op als het op performance aankomt... En omdat al die merken nen dikken nek hebben en de snelste willen blijven, gaan ze dus ook semi of full electric gaan om te kunnen blijven wedijveren. En we weten allemaal dat wat er aan de top van de piramide gebeurt, dat langzaam doorsijpelt naar beneden.
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 29 minutes ago, PJH said: Natuurlijk is er niks mis met PDK, zelfs ik zie dat in. Het heeft meer voordelen dan nadelen: - In de file heel handig - Schakelt sneller dus je laptime zakt - Overrevs is a thing of the past - De koppeling kun je al niet omzeep helpen door onkunde - Schrapende versnellingen zijn niet mogelijk door onkunde - Je kunt niet stilvallen als je onervaren bent Dan is uitleggen aan uw vader dat je homo bent maar een small price to pay Gezien geen van ons langs een circuit woont, valt het punt van de laptime onder "irrelevant". (anyway, als je "laptime" zo belangrijk is, ga competitie rijden met een echt circuitwagen). En voor de rest hebben Renault, Volkswagen, BMW en andere goedkopere alternatieven.
Polygoon 15.035 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 1 uur terug, The Swede zei: Ik ben groot fan van electriciteit en zou zelfs maar al te graag er es enkele op hun stoel wat electriek zetten. Test em zelf eerst even uit, als je wil
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 2 hours ago, -krikke- said: Automaat vs manueel: Hoeveel totaal manuele stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen? Hoeveel totaal pdk stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen? Ik denk dat ge zeer lelijk gaat verschieten. Ik zou durven gokken dat manueel over hun ganse totaal volume nog maar 12% ofzo is. Als het zelfs nog +10% is. Het siert hun dat ge nog de keuze hebt, maar dat gaat niet eeuwig blijven duren vrees ik. Spreekt ge dan over de echte Porsches of neemt ge er de VW en co clonen ook bij?
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 47 minutes ago, Polygoon said: Test em zelf eerst even uit, als je wil Ik wist niet dat jij ook al in het kamp van mijn tegenstemmers zat.
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 18 minuten geleden, The Swede zei: Spreekt ge dan over de echte Porsches of neemt ge er de VW en co clonen ook bij? Al wat porsche met vier wielen verkoopt en onder de algemene noemer auto valt.
The Swede 6.662 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 5 minutes ago, -krikke- said: Al wat porsche met vier wielen verkoopt en onder de algemene noemer auto valt. Ja, dan is het ook niet moeilijk. 200'000 van de 280'000 Porsches die vorig jaar werden verkocht waren Cayenne of Macan. Doe daar nog es een goei 35'000 Panameras bij en de Boxster, 911 en Cayman maken nog geen 20% van de verkoop uit tesamen. Als 12% van Porsche's wagens manueel zijn, betekent dat dus dat 2/3 van hun sprotwagens met handbak worden geleverd. Ik ben daardoor zelfs verwonderd dat er 12% met handbak geleverd zouden worden.
-krikke- 1.425 Geplaatst: 13 november 2020 Geplaatst: 13 november 2020 6 minuten geleden, The Swede zei: Ja, dan is het ook niet moeilijk. 200'000 van de 280'000 Porsches die vorig jaar werden verkocht waren Cayenne of Macan. Doe daar nog es een goei 35'000 Panameras bij en de Boxster, 911 en Cayman maken nog geen 20% van de verkoop uit tesamen. Als 12% van Porsche's wagens manueel zijn, betekent dat dus dat 2/3 van hun sprotwagens met handbak worden geleverd. Ik ben daardoor zelfs verwonderd dat er 12% met handbak geleverd zouden worden. Soit, punt is en blijft dat manueel op lange termijn gewoon ten dode is opgeschreven en in feite slechts een habbekrats is in hun cijfers.
Aanbevolen berichten