Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3


PJPorsche

Aanbevolen berichten

1 uur terug, The Swede zei:

Ik wist niet dat jij ook al in het kamp van mijn tegenstemmers zat. 

Oei, loopt er een stemming dan? Dan zal ik eens rap gaan stemmen :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, -krikke- said:

Soit, punt is en blijft dat manueel op lange termijn gewoon ten dode is opgeschreven en in feite slechts een habbekrats is in hun cijfers.

Reden temeer om er nu nog van te profiteren. 

14 minutes ago, Polygoon said:

Oei, loopt er een stemming dan? Dan zal ik eens rap gaan stemmen :D 

's Goe. Laat mij de resultaten weten. Ge kunt mij op de golf course vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, The Swede zei:

Reden temeer om er nu nog van te profiteren. 

Voor de puristen die absoluut manueel verkiezen is dat idd zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het ene model toch niet vergelijken met het andere op dat vlak?

Ik denk dat er redelijk wat GT3/GT4 verkocht wordt manueel.

Carrera is dat al wat anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

219 991.2 GT3's te koop op mobile vandaag, daarvan zijn er 70 manueel. (alles 991 GT3 vanaf 2017)

dus 32% is manueel

 

837 991's te koop met eerste inschrijving vanaf 2017, daarvan zijn er 161 manueel.

Als we even rekenen:

618 niet-GT3's te koop, waarvan 91 manuele. (en natuurlijk zitten daar ook modellen tussen die niet in manueel te krijgen zijn, zoals GT2/GT3-RS, maar die ga ik er allemaal niet zelf uit filteren 😛 ).

dus 14% manueel

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de quick research Fuel.

14%...  Maar da's DL/EU waarvan dat algemeen geweten is dat het ivg met bv de US percentueel meer manuele gaat verkopen. 

Ik zat er dus niet zo heel ver naast met mijn gokje van 12%. En als we dat uitrekken naar worldwide dan zal het zelfs minder dan 10% zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, -krikke- said:

Bedankt voor de quick research Fuel.

14%...  Maar da's DL/EU waarvan dat algemeen geweten is dat het ivg met bv de US percentueel meer manuele gaat verkopen. 

Dat stel jij? Vergeet niet dat de US bv de markt is waar men een manuele M5 heeft uitgebracht.

Voor zo een sportwagens zou ik het niet durven stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat stel jij? Vergeet niet dat de US bv de markt is waar men een manuele M5 heeft uitgebracht.

Voor zo een sportwagens zou ik het niet durven stellen.

Ah? Ja ik ging/ga er idd van uit dat in de US een automaat een pak populairder is.

Misschien dat ik hier de bal mis slaag hoor... 🙈

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou ik zeker niet durven stellen Krikke. Ik denk dat je zou verschieten hoeveel manuele er verkocht worden in de US. Uiteraard gaat dat over de Porsche modellen die beschikbaar zijn in manueel en PDK: GT4, Spyder, 991 GT3 en andere 991 modellen.
De automaat is daar zeker meer standaard dan manueel op “gewone” auto’s, maar op de sportievere modellen, dat is een andere zaak.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Manueel en manueel = 2. Mijn Porsche GT3 manueel was een droom om te schakelen, en zelfs al heel wat beter dan in mijn GTS. Ik heb pas een manuele Golf gekocht, en dat schakelt echt rotslecht. Denniske heeft me pas eens laten rijden met een Fiesta, ook met 1.0 motor, en dat was een wereld van verschil, zoveel beter. Wist echt niet dat VW zo slechte manuele bakken maakt.

Om die reden gaan ook veel mensen kiezen voor een automaat.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Manueel en manueel = 2. Mijn Porsche GT3 manueel was een droom om te schakelen, en zelfs al heel wat beter dan in mijn GTS. Ik heb pas een manuele Golf gekocht, en dat schakelt echt rotslecht. Denniske heeft me pas eens laten rijden met een Fiesta, ook met 1.0 motor, en dat was een wereld van verschil, zoveel beter. Wist echt niet dat VW zo slechte manuele bakken maakt.
Om die reden gaan ook veel mensen kiezen voor een automaat.
Yap.. das echt k*t die manuele bak. Merk dat aan onze VW ook. Had ik het geweten bij aankoop ik had hem niet gekocht, maar heb maar kort kunnen testen (mijn eigen fout).
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 11/13/2020 at 12:44 PM, -krikke- said:

Automaat vs manueel:

Hoeveel totaal manuele stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen?

Hoeveel totaal pdk stuks (eender op welk model) zou Porsche verkopen?

Ik denk dat ge zeer lelijk gaat verschieten.  Ik zou durven gokken dat manueel over hun ganse totaal volume nog maar 12% ofzo is.  Als het zelfs nog +10% is.

Het siert hun dat ge nog de keuze hebt, maar dat gaat niet eeuwig blijven duren vrees ik.

Das omdat zoals Clarkson het het vertelde “ze willen een boite gelijk Michael Shumacher”... . Onze JCW en mijn daily zijn ook voor mensen met 1 been. Maar als extra auto toch graag een manuele.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, BMWMB said:

Manueel en manueel = 2. Mijn Porsche GT3 manueel was een droom om te schakelen, en zelfs al heel wat beter dan in mijn GTS. Ik heb pas een manuele Golf gekocht, en dat schakelt echt rotslecht. Denniske heeft me pas eens laten rijden met een Fiesta, ook met 1.0 motor, en dat was een wereld van verschil, zoveel beter. Wist echt niet dat VW zo slechte manuele bakken maakt.

Om die reden gaan ook veel mensen kiezen voor een automaat.

Mijn DSG bak is toch ook niet top vind ik. De boite in de Mini is tig maal beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mich zei:

ik vind de manier waarop de achtervleugel gemonteerd is gewoon mottig. Het ziet er bovendien ni echt stevig uit ook ni.... jammer

911 RSR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat blauw gaat mooi zijn, maar eerder op een gewone dan op een Touring

interieur vraagt toch ook om wat meer 'special feel' en eens 'nieuwe' kuipjes zou ook wel mogen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Mich said:

ik vind de manier waarop de achtervleugel gemonteerd is gewoon mottig. Het ziet er bovendien ni echt stevig uit ook ni.... jammer

Hij zal er niet afvallen hoor :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net zoals bij de Turbo versie, wat is dat met die lelijke achterkant en meerdere vleugels/lipjes? 

Deze vleugel is overdreven maar doe die ducktail alsjeblieft weg. 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde mening hier: ofwel ducktail zonder spoiler oftewel spoiler zonder ducktail.

Beiden erop maakt het optisch te hectisch.

De Touring variant zal m.a.w. de mooiste zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid