Ga naar inhoud

BMW F95 X5 M & F96 X6 M


Phil

Aanbevolen berichten

De 'gewone' 50i heeft de vorige 2 generaties altijd (héél wat) beter geklonken dan de ///M V8, yep.
Zou me niet verwonderen mocht dat nu opnieuw het geval zijn.

Maahaar, @tuscani wat jij daar hoorde is hoogst waarschijnlijk Active Sound Design (of hoe heet dat), zijnde een speaker in de uitlaat die fake motorgeluid produceert (zoals in de 313pk 3.0TDI's en in de Maserati diesels bv). Er zijn nog geen "zware" motoren beschikbaar in de X7 (allemaal 3-liter 6-cilinders), de V8 komt nu pas (is in de States al eventjes in non-M-Performance versie beschikbaar, hier niet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah oei, maar kijk het werkt voor de gewone mens.

Ik wil dat ook op mijne walvis. De keren dat ik hem nodig heb, wil ik hem ook zo horen :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden, tuscani zei:

Ah oei, maar kijk het werkt voor de gewone mens.

Ik wil dat ook op mijne walvis. De keren dat ik hem nodig heb, wil ik hem ook zo horen :inlove:

Op mijne R stak dat ook, was er snel af, als ik een vijf-cilinder wil horen koop ik wel eentje 😚

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Krikkie zei:

Op mijne R stak dat ook, was er snel af, als ik een vijf-cilinder wil horen koop ik wel eentje 😚

 

Zou dat op een xc90 t8 ook een optie zijn? Ik denk daar net aan. Kwam gisteren tijdens het lopen eentje voorbij die best zwaar klonk. En aangezien dat daar een naaimachientje in zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, 3000 zei:

 

Hard.

Niet helemaal naast de kwestie.
To say the least.

Maar...
... hard.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, tuscani zei:

Zou dat op een xc90 t8 ook een optie zijn? Ik denk daar net aan. Kwam gisteren tijdens het lopen eentje voorbij die best zwaar klonk. En aangezien dat daar een naaimachientje in zit...

Nope. Toch niet van Volvo zelf.

Heico, een bekende Duitse Volvo-tuner, heeft dat in 't aanbod.
En er zijn ondertussen veel aftermarket kits, van DIY-voor-een-prikje tot best duur spul.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijne R stak dat ook, was er snel af, als ik een vijf-cilinder wil horen koop ik wel eentje [emoji9]
 
Op u R is het enkel versterkt in het interieur. Bij de diesels hangt er een kuip in de vorm van een schelp onder de auto ter hoogte van de uitlaat. Daar komt dat geluid uit.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/10/2019 om 08:55, Maxime S zei:

Jammer dat de standaard X5-en het moeten doen met zo'n mager kleurenpallet voor het interieur. 
Mijn ouders hebben uit drie kleuren kunnen kiezen: zwart - wit - koffie. 
Ik geloof dat toen @B3noît zijn pa bij bestelling van de zijne een half jaar geleden, toen ook al zo weinig keuze had. 
Dat is toch echt spijtig?!

 

Inderdaad. Moet veel zwaarder en dieper klinken! 

Klopt...

Blijkbaar dus ook al in dakota range een selectie?

Wat betreft de merino hadden we ook die keuzes... waarbij bij de bestelling nog mogelijk was om cognac te bestellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, gTa said:

De 'gewone' 50i heeft de vorige 2 generaties altijd (héél wat) beter geklonken dan de ///M V8, yep.
Zou me niet verwonderen mocht dat nu opnieuw het geval zijn.

Maahaar, @tuscani wat jij daar hoorde is hoogst waarschijnlijk Active Sound Design (of hoe heet dat), zijnde een speaker in de uitlaat die fake motorgeluid produceert (zoals in de 313pk 3.0TDI's en in de Maserati diesels bv). Er zijn nog geen "zware" motoren beschikbaar in de X7 (allemaal 3-liter 6-cilinders), de V8 komt nu pas (is in de States al eventjes in non-M-Performance versie beschikbaar, hier niet).

De X7 komt hier wel in M50i.

 

Maar ik ben inderdaad benieuwd naar het geluid. Bij de 2 reeks klinkt de M40i stukken beter dan de M2, idem bij de 3reeks,... 

X5 M50i zou ik ook best te pruimen vinden.

Zijn er hier cijfers bekend?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, The Swede zei:

De X7 komt hier wel in M50i.

Ik beweerde toch niks anders? Jazeker, die M50i zijn al eventjes aangekondigd maar ze zijn er nog niet (of beginnen echt nu pas binnen te waaien, bij de X5 sneller dan bij de X7 dacht ik) dus de kans dat tuscani dat hoorde, is astronomisch klein. Daarentegen: er is op de M50d (die er wel al eventjes is) standaard en op de 30d en 40i optioneel een "sportuitlaat" verkrijgbaar, waarbij (alvast bij de diesels) een speaker in de uitlaat zit. Wat ik dus zei (en m'n post is daar toch duidelijk in), is dat de kans quasi 100% is dat hij dat gehoord heeft.

Qua V8: in Europa vooralsnog enkel de M50i (met bijhorende optische kenmerken) en wat meer vermogen, in de US vooralsnog enkel de xDrive50i (geen "M Performance" dus, zonder standaard maar wel optioneel verkrijgbaar optisch M-gedoe) met wat minder vermogen.

En straks mogelijks de M60i V12. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, The Swede zei:

Zijn er hier cijfers bekend?

Welke cijfers bedoel je? Alle cijfers staan op de BMW-sites. De M50i-modellen staan in de prijslijsten en brochures. Nog meer details vind je op de BMW-Group Press website.

Geluid van de M50i is beter dan dat van de M5/M6, ttz dat was toch (duidelijk) zo tot en met vorige generatie. Ik vermoed dat het nu niet anders zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Welke cijfers bedoel je? Alle cijfers staan op de BMW-sites. De M50i-modellen staan in de prijslijsten en brochures. Nog meer details vind je op de BMW-Group Press website.

Geluid van de M50i is beter dan dat van de M5/M6, ttz dat was toch (duidelijk) zo tot en met vorige generatie. Ik vermoed dat het nu niet anders zal zijn.

Koppel en vermogen. Prestaties zijn niet zo super belangrijk in deze categorie. Wel effortless driving

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Ik beweerde toch niks anders? Jazeker, die M50i zijn al eventjes aangekondigd maar ze zijn er nog niet (of beginnen echt nu pas binnen te waaien, bij de X5 sneller dan bij de X7 dacht ik) dus de kans dat tuscani dat hoorde, is astronomisch klein. Daarentegen: er is op de M50d (die er wel al eventjes is) standaard en op de 30d en 40i optioneel een "sportuitlaat" verkrijgbaar, waarbij (alvast bij de diesels) een speaker in de uitlaat zit. Wat ik dus zei (en m'n post is daar toch duidelijk in), is dat de kans quasi 100% is dat hij dat gehoord heeft.

Qua V8: in Europa vooralsnog enkel de M50i (met bijhorende optische kenmerken) en wat meer vermogen, in de US vooralsnog enkel de xDrive50i (geen "M Performance" dus, zonder standaard maar wel optioneel verkrijgbaar optisch M-gedoe) met wat minder vermogen.

En straks mogelijks de M60i V12. :inlove: 

Nee, dat klopt. Brillemans kan geen v8 hebben gehoord.

Ik wist wel niet dat de 3.0 diesel en benzine met een sportuitlaat konden gekregen worden. De normale klinkt nl niet echt door en voornamelijk bij de M50d, vind ik dat die toch wat bruter mag klinken dan een gewone diesel.

M60i V12 hebben ze op de 7 niet echt verzorgd qua geluid. Het zoetgevooisde van een V12 is weg. In plaats krijg je een erg artificieel gebrul dat een AMG wil na apen zonder het echt goed te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juste, gij had dat als suitekar. Op video komt het nog redelijk okay over, maar doorgaans slaagt een video er niet goed in om de realiteit over te brengen.

Niettemin: zelfs al zou de V12 wat kunstmatig of gestressed of whatever klinken ... gesteld voldoende florijnen in mijn suède geldbuidel zou ik dat zonder verpinken bestellen. :D 

Cijfers M50i vind je normaliter terug op de diverse BMW-websites.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, gTa said:

Juste, gij had dat als suitekar. Op video komt het nog redelijk okay over, maar doorgaans slaagt een video er niet goed in om de realiteit over te brengen.

Niettemin: zelfs al zou de V12 wat kunstmatig of gestressed of whatever klinken ... gesteld voldoende florijnen in mijn suède geldbuidel zou ik dat zonder verpinken bestellen. :D 

Cijfers M50i vind je normaliter terug op de diverse BMW-websites.

De V12 komt niet gestressed over. Integendeel, dit was de meest effortless kist die ik ooit reed. De manier waarom die snelheid maakt was, om den Tim toen te citeren “belachelijk”.

Het geluid is daarentegen niet een beetje artificieel maar echt compleet verkracht. 

Zou ik hem kopen? Moest ik echt zoveel geld hebben dat ik hem voor de lol in een wagenpark kan hebben, ja.

Moest ik gewoon als alternatief voor een AMG gaan, nee. Het rijdt wel erg goed, maar het verbruik was ronduit geschift. ‘t Is zelfs geen kwestie van kost, ‘t is gewoon onpraktisch. 35L/100km deed ik daarmee! (Van Hamburg naar Ærø, met mijn schoonmoeder in den auto)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/5/2019 at 7:51 PM, gTa said:

Damn, 35...

Ik denk dat @Lefty ook in die regionen zit met Lucy-oh? 

Dit was inderdaad echt geschift. Mocht ik dat beest nog afgejaagd hebben op de dood, OK. Maar om 16u uit Hamburg richting Flensburg rijden = verkeer. Dan zit je in Denemarken en daar hou je je op een redelijke snelhaid want anders loopt ge zwaar tegen de lamp. Stoplichtsprintjes zaten er ook niet tussen (zoals gezegd, schoonmoeder zat vanachter in de auto en was eerste keer dat ze met mij meereed :lol: ).
Komt ge ergens na 200km op uw bestemming aan en zegt dat ding "fuel reserve" ... 🧐   Uw eerste reactie is dan "was die niet volgetankt?" . Maar dan zet ge de boordcomputer es op nul en ziet ge al rap waar het probleem ligt. :fp:

Zalig ding, zonder twijfel. Maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Der zijn precies niet te veel peten met een BMW 760 die zich bezig houden met 't loggen in Spritmonitor :D 

image.png.eee6ab308f343961f2d7376083ba03ae.png

 

Anderzijds ... het lijkt me wel dat het voor iedere normale chauffeur met een gezonde, normaal-sportieve rijstijl mogelijk moet zijn om zo'n ding met minder dan 20 liter / 100 km rond te rijden. De 3 760's hierboven scoren een gemiddelde van 13,4. Oké, kleine populatie dus mogelijks niet te bijster representatief, maar toch.

Misschien hebt gij dat ding toch wat meer dan doorsnee de sporen gegeven. :D 

En eerlijk gezegd, dat kan bijna niet anders want 35 liter is echt wel extreem veel. Als Lefty zijn Italiaanse 4-zitter al rondrijdt met 20-25 (en 't is niet dat die "gas geeft" door scheten te laten met z'n rechtervoet in z'n nek).

Even kijken naar Benz V12'kes:

image.png.853524f1c047780e2dc5e6c84ca8ab41.png

't Zijn wel allemaal ouwkes (geen enkele 65 ertussen), maar ook hier: 15,5 gemiddeld.

Als ge zoekt op S-klasses met meer dan 53x pk krijgt ge 6 stuks "63 AMG" met over die 6 een gemiddelde van 12,6 liter.

 

'k Peins dat ge dus de M760Li niet helemaal eer aandoet en dat 20ish liter/100km zeker realistisch is, zelfs zonder continu ecorunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij altijd redelijk door. Met de X5 30d verbruik ik gemiddeld 13L, met mijn Range 15.5L.  Vraag is ook een beetje: wie vult die dingen in hierboven? Meestal mensen die erop letten me dunkt.

Als je de prestaties niet wil gebruiken van een M760iL, dan gaat een 750i, een 745e of zelfs een 750d nog steeds moeiteloos genoeg rijden. (om eerlijk te zijn, de M760i brengt weinig bij tegenover die wagens buiten prestaties. Het geluid is nl niet echt om naar huis over te schrijven). En eens je die prestaties een beke gebruikt... slik 🤪

Dit is echt een van de weinige wagens waar ik juist niet denk dat ik in normale omstandigheden onder de 20L geraak. Ik heb een paar keer die boordcomputer gereset en in t oog gehouden en zelfs op gewone wegen zat ik steevast goed boven de 20L.

Nu heeft dit niks met "geen eer aandoen" te maken. Het blijft een fenomenaal ding om mee te rijden en dat verbruik maakt het er geen mindere wagen om.

 

Om op dit topic terug te komen, is de vraag of een X5 M wat redelijker zou zijn? Alle moderne M wagens (M2, X4 M40i,...) die ik reed hadden allemaal een serieuze slok nodig.
Met die M2 begon zelfs mijn vrouw zich af te vragen wat er scheelde omdat ik om de twee botten moest tanken. :lol:

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees van niet. Die tank gaat ook belachelijk snel leeg zijn.

Ik zie trouwens het nut van een X5M of X6M niet echt in, al helemaal niet met die "krampachtige" sound (bijna als een flat plane V8) die die blokken tem vorige generatie maakten. Past langs geen kanten in zo'n hok.

Dan liever een M50i die voller/vetter klinkt.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tommie zei:

Wow, 13l met een X5 30d. :lolz: Ik zit op 8,2l met de mijne.

Ik zit op 8,4 liter met een 530d non-xDrive :D  Maar dat ligt voornamelijk aan de te frequente kerktorenritjes.

Dat Swede een hoogst eigenaardig verbruikspatroon heeft (toch in zijn vertellingen), is ondertussen al vele jaren geweten.
Lange tijd verbruikte hij met diesels meer of even veel als met benzines, als enige bestuurder in Europa zo ongeveer. :D 

 

Edit: mijn donderschrift zegt 8,3 :party: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid