Ga naar inhoud

BMW F95 X5 M & F96 X6 M


Phil

Aanbevolen berichten

Really? Da's straf, dadde!

Een vriend van me z'n vorige (prev.gen. X5 3.0d) heb ik eens 4 dagen te leen gehad en daar hebben we nauwelijks 100 km op gezet (zoals we met onze eigen auto doen, eigenlijk, vnl. in de onmiddellijke omgeving korte boodschapritjes en af en toe eens een verplaatsingske rond Gent ofzo). En ik zat daar toch door de 10 liter mee. M'n vorige, die E61 530xd, zat ook op 9,4 of zelfs 9,6 gemiddeld in totaal. Dat zijn dan eigenlijk bijna enkel ritten waarop de motor zelfs niet eens deftig warm wordt.

Echt niet gezond voor die karren. Daarom hebben we de ouwe Ypsilon terug in gebruik genomen, voor de allerkortste ritjes. :inlove:  Ga die wel eens bij @Frekkel moeten binnensteken want het piept en kraakt een beetje. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik ben verbaasd over hoe zuinig ik zo'n tank kan rijden.

Nu rijd ik sinds 2 weken X5 40i (remember our talk? Ik verkies 10x de 30d boven de 40i), en die staat op 11,3l. Vind ik ook nog schappelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tommie zei:

Ja, ik ben verbaasd over hoe zuinig ik zo'n tank kan rijden.

Nu rijd ik sinds 2 weken X5 40i (remember our talk? Ik verkies 10x de 30d boven de 40i), en die staat op 11,3l. Vind ik ook nog schappelijk.

I very well remember our talk.

Werd een tijdje terug weer actueel, en is momenteel zelfs bijzonder actueel.
Ikzelf zou echt voor de 40i gaan, maar ik krijg mijn argumenten niet verkocht aan m'n familielid die een X7 wil bestellen.
Ben ook eerlijk geweest en heb verteld dat jij de 3.0d verkiest (hij kent jou niet maar heb geschetst van waaruit jouw mening komt, i.e. veel ervaring met die bakken).
Is ook totaal niet geïnteresseerd in veel vermogen, zolang het soepel en zuinig z'n werk doet. Wordt dus 3.0d.

Heb met geen van beide gereden, maar ik zou nu, vandaag, mocht ik een X7 kunnen bestellen als familie-reisauto (ik zou dat graag hebben, ben echt weg van die kar :inlove: ) echt wel voor de 40i gaan. :oops: 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze video sterkt mij in mijn gedacht:

Daaaamn, die motorsound. En ik vind dat absoluut niet als hoogtoerig overkomen, integendeel.
De keren dat ik 35i of 40i reed (niet vaak, helaas) vond ik dat ook altijd motoren die wonderwel laag in toeren konden cruisen.

En die sound!! :inlove:   Zo geraffineerd. :inlove: 

Meerverbruik van 1/4 tot 1/3 moet je er bij nemen, idd. Aan de pomp hier is diesel nu wel al duurder dan 95. (In sommige landen al veel langer.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het eenvoudig: ik merk al meteen op die 2 weken dat - om sneller te zijn dan een 30d - ik die 40i stevig moet stampen. Dat gaat minder 'effortless' dus dan in een 30d. In het dagelijks leven is die 40i zelfs in feite trager.

Dat gecombineerd met 't verschil in rijbereik/vermogen, maak 't voor mij een no brainer.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, Tommie said:

Bij mij is het eenvoudig: ik merk al meteen op die 2 weken dat - om sneller te zijn dan een 30d - ik die 40i stevig moet stampen. Dat gaat minder 'effortless' dus dan in een 30d. In het dagelijks leven is die 40i zelfs in feite trager.

Dat gecombineerd met 't verschil in rijbereik/vermogen, maak 't voor mij een no brainer.

Hoe vergelijk je beide met de 45e?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Serieus? Ik zou verwachten dat zo een 45e beter rijdt dan zijn niet Elektro-broertje door het extra koppel? Of is de motor van de 45e niet gelijk aan die van de 40i?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Really? Da's straf, dadde!

Een vriend van me z'n vorige (prev.gen. X5 3.0d) heb ik eens 4 dagen te leen gehad en daar hebben we nauwelijks 100 km op gezet (zoals we met onze eigen auto doen, eigenlijk, vnl. in de onmiddellijke omgeving korte boodschapritjes en af en toe eens een verplaatsingske rond Gent ofzo). En ik zat daar toch door de 10 liter mee. M'n vorige, die E61 530xd, zat ook op 9,4 of zelfs 9,6 gemiddeld in totaal. Dat zijn dan eigenlijk bijna enkel ritten waarop de motor zelfs niet eens deftig warm wordt.

Echt niet gezond voor die karren. Daarom hebben we de ouwe Ypsilon terug in gebruik genomen, voor de allerkortste ritjes. :inlove:  Ga die wel eens bij @Frekkel moeten binnensteken want het piept en kraakt een beetje. :D 

Kijk er al naar uit. 

Hier ook wel fan van de 3 liter zelfontbranders. Behalve op vlak van taxatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, TomT zei:

Serieus? Ik zou verwachten dat zo een 45e beter rijdt dan zijn niet Elektro-broertje door het extra koppel? Of is de motor van de 45e niet gelijk aan die van de 40i?

Jawel. 286pk I6 in de 45e, 326pk I6 in de 40i.

Maar ik vind een non-hybride nog altijd natuurlijker aanvoelen van souplesse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Tommie said:

Dan nog de 30d. En de 40i. En dan pas de 45e. Maar niet fiscaal. :D 

Dat verbaast me eigelijk ook. Ik rij ook hybride en de stilte die je krijgt bij het elektrisch rijden is zalig. Het idee dat ik voorbij de schoolpoort van mijn kinderen rij zonder stinkende dieseluitstoot maakt mij ook vrolijk. En dan heeft niks met fiscaliteit te maken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, gTa said:

Ik zit op 8,4 liter met een 530d non-xDrive :D  Maar dat ligt voornamelijk aan de te frequente kerktorenritjes.

Dat Swede een hoogst eigenaardig verbruikspatroon heeft (toch in zijn vertellingen), is ondertussen al vele jaren geweten.
Lange tijd verbruikte hij met diesels meer of even veel als met benzines, als enige bestuurder in Europa zo ongeveer. :D 

 

Edit: mijn donderschrift zegt 8,3 :party: 

Misschien ben ik de enige chauffeur hier die niet stoeft dat zijn auto snel rijdt maar ondertussen toch niks verbruikt... 

Hoe traag ge moet rijden om 8L met een X5 te verbruiken, wil ik ook es zien. Wie neemt er mij es mee?

14 hours ago, Frekkel said:

Kijk er al naar uit. 

Hier ook wel fan van de 3 liter zelfontbranders. Behalve op vlak van taxatie.

Staat genoteerd voor de aankoop van het volgende wrak 😜

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tommie zei:

Dan nog de 30d. En de 40i. En dan pas de 45e. Maar niet fiscaal. :D 

Idem bij de 7-series? 730d > 740i > 745e
745e vond ik echt subliem & effortless rijden. Zou me verbazen als een 30d of 40i toch hoger aangeschreven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ge hebt liever een 730d? Dan een 740i en dan een 745e? Doe bij mij masr omgekeerd.

Ah ja, voor de Thomassen hier, over 2700km: 13.1L.

AEE1D759-AF2C-4B8B-A87D-F2BEBD35F14E.jpeg

E0D03A70-2CC7-4CFF-AA75-E1A6BB61BF4D.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ter vergelijking mijn F15 4.0d:
- 10,3l reëel verbruik gemiddeld. Dit is aan de hoge kant cfr. spritmonitor, maar ik weet waarom.
- rustig met een ei onder de voet 7-8l mogelijk
- 12-14l is 155-170 CC met dakkoffer op of erg vlotjes een bergpas op




Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 hours ago, gTa said:

Hoeveel daarvan met caravan? :D 

Geen. Spel weer op nul gezet nadien.

Ik rij wel wekelijks op en af tussen Frankfurt en Brussel en ga ook regelmatig naar München tegenwoordig. En eens op snelheid heeft dat ding zijn drank nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, rouquin said:

Ter vergelijking mijn F15 4.0d:
- 10,3l reëel verbruik gemiddeld. Dit is aan de hoge kant cfr. spritmonitor, maar ik weet waarom.
- rustig met een ei onder de voet 7-8l mogelijk
- 12-14l is 155-170 CC met dakkoffer op of erg vlotjes een bergpas op




Sent from my iPhone using Tapatalk

Moet daar aan liggen.

155 doe ik maar weinig. En mijne koffer is altijd leeg. Vraag maar aan @Frekkel

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://tinyurl.com/yya8av63

en met wat geluk kom je misschien op pagina's 51 en 53 terecht van een bepaald document

en daar zou je mogelijks dit te zien kunnen krijgen

image.png.a8c8332ec2a73bdf1e6d766b92b8ac5e.png

maar dan leesbaar ipv onleesbaar

 

You should try it!

Or not.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, The Swede zei:

Dus ge hebt liever een 730d? Dan een 740i en dan een 745e? Doe bij mij masr omgekeerd.

Ah ja, voor de Thomassen hier, over 2700km: 13.1L.

AEE1D759-AF2C-4B8B-A87D-F2BEBD35F14E.jpeg

E0D03A70-2CC7-4CFF-AA75-E1A6BB61BF4D.jpeg

Geen idee waarom je een 30d in sport rijdt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

onze GLE300d demo kan je rond de 7l rijden.

de 350d/400d een litertje meer inderdaad.

450 naft 11l, dus dat is perfect in lijn met @Tommie zijn cijfers

uiteraard kan je 13l verbruiken met een 350d, maar dan rijd je echt niet normaal

 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, Tommie said:

Geen idee waarom je een 30d in sport rijdt?

Omdat het de mijne nie is en mijn project ervoor betaalt :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid