Krikkie 9.828 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Op 19/2/2026 om 13:36, bud wijzer zei: En ook platen van century21 zijn een lievelingsplaat voor hem als ze wat dicht tegen de weg staan Wat doet hij dan? Zone 21 km/u? 1 Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Ik word zot in de Lexus van het cameratje die mijn ogen in de gaten zit te houden, zelfs al kijk je tijdens het rijden kort links of rechts geeft hij een signaal dat je voor u moet kijken. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Stel je voor dat ze destijds in de klas hadden gehad 5 Quote
glennvc 185 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari 1 uur terug, Speedhunter zei: Ik word zot in de Lexus van het cameratje die mijn ogen in de gaten zit te houden, zelfs al kijk je tijdens het rijden kort links of rechts geeft hij een signaal dat je voor u moet kijken. Wat doet de auto als je dat afplakt met tape? Quote
Krikkie 9.828 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari 3 minuten geleden, glennvc zei: Wat doet de auto als je dat afplakt met tape? Dacht net hetzelfde te posten Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 21 februari Geplaatst: 21 februari Deze morgen ook efkes geschrokken. Rij thuis weg en merk dat mijn jas vast zit tussen de deur. Ik doe al rijdende (nauwelijks 30km/u of zo) mijn deur even open om die jas er vantussen te trekken, maar de auto beslist instant om alles toe te slaan. Verrassend… 2 Quote
mrbbs 2.789 Geplaatst: 5 mei Auteur Geplaatst: 5 mei Die knipperende achterlichten ok. Maar die camera op je smoel die te pas en onpas biepsignalen geven hoeven we niet. Hoe is het mogelijk dat zoiets goedgekeurd is geraakt. https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/nog-meer-bemoeienis-in-je-nieuwe-auto-noodremsysteem-en-addw-verplicht-vanaf-1-juli/ Quote
Dimitri 732 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Ik heb dit jaar al het "genoegen" gehad om met drie nieuwe wagens te rijden. VW Caddy: stoel begint meteen te trillen als je nog maar de wegmarkering nadert, en het stuur trekt u ook meteen naar de andere kant van de weg. Vergist zich ook enorm veel van snelheid (70km/u op de snelweg, verschillende snelheden op dezelfde baan afhankelijk van de rijrichting) met dan natuurlijk ook het alarmsignaal als je de boven de snelheidslimiet gaat. Kon ook niet meteen vinden waar ik het kon uitschakelen, heb ook niet lang gezocht aangezien het niet mijn auto was. Fiat 600x: absolute kutbak, nog slechter afgesteld dan de Caddy. Kwam bij deze nog erbij dat die enorm veel weerstand gaf op het gaspedaal, en als je op een weg reed zonder wegmarkeringen flipte het systeem helemaal. Ford Explorer EV: Top, want je moest alleen op het hoofdmenu klikken om meteen alle veiligheidssystemen te vinden en uit te schakelen via de grote tegels in het menu. Eerste keer dat ik met die auto ging rijden, ADAS meteen gevonden en op 5 seconden uitgeschakeld. Heerlijk. Kortom een absoluut kutsysteem, snap überhaupt niet waarom dit verplicht is als het zo slecht afgesteld wordt. Zijn er hier al softwarematig oplossingen voor dat je dit definitief kan uitschakelen? Quote
BelgianRally 105 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei 1 uur geleden, Dimitri zei: Ik heb dit jaar al het "genoegen" gehad om met drie nieuwe wagens te rijden. VW Caddy: stoel begint meteen te trillen als je nog maar de wegmarkering nadert, en het stuur trekt u ook meteen naar de andere kant van de weg. Vergist zich ook enorm veel van snelheid (70km/u op de snelweg, verschillende snelheden op dezelfde baan afhankelijk van de rijrichting) met dan natuurlijk ook het alarmsignaal als je de boven de snelheidslimiet gaat. Kon ook niet meteen vinden waar ik het kon uitschakelen, heb ook niet lang gezocht aangezien het niet mijn auto was. Fiat 600x: absolute kutbak, nog slechter afgesteld dan de Caddy. Kwam bij deze nog erbij dat die enorm veel weerstand gaf op het gaspedaal, en als je op een weg reed zonder wegmarkeringen flipte het systeem helemaal. Ford Explorer EV: Top, want je moest alleen op het hoofdmenu klikken om meteen alle veiligheidssystemen te vinden en uit te schakelen via de grote tegels in het menu. Eerste keer dat ik met die auto ging rijden, ADAS meteen gevonden en op 5 seconden uitgeschakeld. Heerlijk. Kortom een absoluut kutsysteem, snap überhaupt niet waarom dit verplicht is als het zo slecht afgesteld wordt. Zijn er hier al softwarematig oplossingen voor dat je dit definitief kan uitschakelen? Jammer genoeg europese wetgeving Bij elke huurwagen is het hier ook de zoektocht om dit uit te schakelen. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei Op 20/6/2024 om 23:26, dragonfly zei: Vandaag zei hij dat het verkeerslicht op groen stond maar het was duidelijk nog rood. Die ACC is nutteloos, er kunnen nog 2 vrachtwagens tussen en het staat al op kort. Geef mij gewoon CC die na een herstart op CC blijft staan... Leve Europa zeker de helft van de tijd krijg ik dat verkeerslicht zelfs niet. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei 31 minuten geleden, tuscani zei: de helft van de tijd krijg ik dat verkeerslicht zelfs niet. Dat mag niet werken in België denk ik. Of @Asserti gaf toch zoiets aan toen ik de mijne net had. Geeft enkel een melding als hij denkt dat je door rood gaat rijden. Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei 9 minuten geleden, Monterey Jack zei: Dat mag niet werken in België denk ik. Of @Asserti gaf toch zoiets aan toen ik de mijne net had. Geeft enkel een melding als hij denkt dat je door rood gaat rijden. i5 Touring die ik laatst mee had deed dat toch zoals het moest. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 27 mei Geplaatst: 27 mei 38 minuten geleden, Monterey Jack zei: Dat mag niet werken in België denk ik. Of @Asserti gaf toch zoiets aan toen ik de mijne net had. Geeft enkel een melding als hij denkt dat je door rood gaat rijden. Bij Tesla werkte dat nochtans wel. en bij de BMW, af en toe. Soms krijg ik een verkeerslicht te zien en soms niet. De waarschuwing voor te snel te rijden, stoort mij eigenlijk niet. Dat is een zacht pieptoontje en ook maar een keer of 3 en dan stopt het vanzelf. De noodstop werkt wel goed in tegenstelling tot Tesla, want gisteren was er een fietser die vond dat hij niet moest stoppen voor een voorrang van rechts en ik had hem niet gezien. Maar gelukkig de electronica hem wel, met een noodstop tot gevolg. De fietser die keek maar dwaas en lastig en vond dat hij niets verkeerd gedaan had. (typisch zo'n elektrisch plooifietsgeval, die staan even erg aangeschreven als een speedelec) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.