Bompa 17.784 Geplaatst: 20 juni 2024 Geplaatst: 20 juni 2024 5 uren geleden, ex-Mooseman zei: Geen idee. Maar er is hier in de gemeente een stukje straat waar de auto als maximumsnelheid 20 km/h aangeeft, terwijl het 50 moet zijn. Er staan geen verkeersborden. Het moet dus zijn dat hij dat uit zijn GPS-kaart haalt. Waze duidt er overigens wel de correcte snelheid aan. Het is - bij mijn 3 alvast - een mix van gps en verkeersbordherkenning. Afrit Torhout: als er blaadjes aan de bomen staan tussen ventweg en "afritweg" duidt hij 90 aan. Correct. Als er geen blaadjes aan de bomen staan, ziet hij de 50-borden van de ventweg en duidt hij 50 aan. Bij de BMW nog niet tegengekomen, bij de V70 wel: als er een vrachtwagen voor je rijdt met zo een mini-snelheidsbord op zijn achterkant, durft hij dat ook wel eens aan te duiden. Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 20 juni 2024 Geplaatst: 20 juni 2024 7 uren geleden, vince522 zei: Bij Fuel kan dat nog, maar als het in een X5 LCI te doen is, dan moet je gaan zoeken in je settings. Die - en + knoppen links op het stuur heb je niet meer. Good times Pffff Leuke auto maar die zogezegde "veiligheidssnufjes" verpesten de boel serieus. 1 Quote
Goesting 431 Geplaatst: 20 juni 2024 Geplaatst: 20 juni 2024 Mijn nieuwe favoriet is het indringende geluid en rode scherm als je een STOP-bord te snel nadert. Waar moeit die kist zich toch mee... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 20 juni 2024 Geplaatst: 20 juni 2024 13 minuten geleden, Goesting zei: Mijn nieuwe favoriet is het indringende geluid en rode scherm als je een STOP-bord te snel nadert. Waar moeit die kist zich toch mee... Vandaag zei hij dat het verkeerslicht op groen stond maar het was duidelijk nog rood. Die ACC is nutteloos, er kunnen nog 2 vrachtwagens tussen en het staat al op kort. Geef mij gewoon CC die na een herstart op CC blijft staan... Leve Europa zeker Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 21 juni 2024 Geplaatst: 21 juni 2024 19 uren geleden, Goesting zei: Mijn nieuwe favoriet is het indringende geluid en rode scherm als je een STOP-bord te snel nadert. Waar moeit die kist zich toch mee... Laatst kreeg ik melding dat de gewenste snelheid voor de ACC te hoog lag. Dacht toen toch ook hetzelfde. En daarnet ook, kom mijn buurman tegen terwijl ik aan het parkeren ben, doe gordel al los want dacht even uit te stappen maar was niet nodig. Even alles dicht gooien want gordel kwam los. Lijkt mij nu alles behalve veilig om hard te remmen omdat je je gordel niet draagt. Draag dat altijd, uitgezonderd hier thuis parkeren op eigen terrein. Eerste auto waar ik nu gordel klikker in heb liggen. 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 21 juni 2024 Geplaatst: 21 juni 2024 19 uren geleden, dragonfly zei: Vandaag zei hij dat het verkeerslicht op groen stond maar het was duidelijk nog rood. Die ACC is nutteloos, er kunnen nog 2 vrachtwagens tussen en het staat al op kort. Geef mij gewoon CC die na een herstart op CC blijft staan... Leve Europa zeker Acc is niet eu, maar selfdrive toestand. Lang leve chauffeurs zie willen gereden worden ipv zelf rijden Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 21 juni 2024 Geplaatst: 21 juni 2024 19 hours ago, dragonfly said: Die ACC is nutteloos, er kunnen nog 2 vrachtwagens tussen en het staat al op kort. Zeer bizar. Op de snelweg is het gat veel te groot, maar met dezelfde instelling rijden op een secundaire weg aan 70 en ik vind dat hij te kort op de voorligger rijdt ... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 juni 2024 Geplaatst: 22 juni 2024 17 uren geleden, gewoon ik zei: Acc is niet eu, maar selfdrive toestand. Het komt eraan hoor voor personenwagens https://www.fercam.com/en-int/blog/road-safety-in-europe--2-2390.html 1 Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 22 juni 2024 Geplaatst: 22 juni 2024 Op 20/6/2024 om 14:50, dragonfly zei: Welke knop is dat precies op je stuur? Ik word ook gek van die ACC. Kan het uitzetten via het menu maar na een herstart is het terug acc. Zelfde met ISA. Flauw dat BMW dit al activeert terwijl het nog niet verplicht was. 3 sec op set duwen nadat je hem gestart hebt, is toch geen drama? Die afstandsregeling, kan je die niet als snelkoppeling zetten? Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 22 juni 2024 Geplaatst: 22 juni 2024 10 minuten geleden, Asserti zei: Die afstandsregeling, kan je die niet als snelkoppeling zetten? Soms 10x per dag, dan ben je dat snel beu 10 minuten geleden, Asserti zei: Die afstandsregeling, kan je die niet als snelkoppeling zetten? Dat weet ik niet hoe je dat nu doet voor opties. Quote
Goesting 431 Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Gisteren nog een leuke situatie met de X5. Ik wil thuis vertrekken en mijn autosleutel is onvindbaar. Na 10 minuten het zoeken opgegeven en de reservesleutel uit de schuif gehaald. Ik open de autodeur, en ... zie de sleutel op de bestuurderszetel liggen. Die glijdt vaak uit mijn broekzak tijdens het rijden, maar de wagen zag er de dag ervoor bij het afsluiten dus geen graten in als ik mijn vinger op de ribbeltjes van de klink legde? Je zal maar ver van huis zijn zonder reservesleutel; bedankt Comfort Access voor de gemoedsrust! Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Heeft dat ding geen app waar je mee kan openen of sluiten? Quote
Goesting 431 Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Ja, maar daar ben je niet in alle situaties mee gered (geen ontvangst in ondergrondse garages). Het is gewoon geen logische gedachtegang om in de auto zelf te gaan zoeken. Ik dacht dat de technologie duidelijk een onderscheid kon maken of de sleutel in of uit de auto is; de wagen starten maakt immers gebruik van die check. Je zou dan denken dat Comfort Access weigert om de wagen te vergrendelen als de sleutel er nog in ligt. Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 Dat zou ook zo moeten uiteraard. Stel dat je op vakantie bent en je reservesleutel ligt thuis. En er is geen app of je hebt die niet ingesteld... Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 19 minuten geleden, Goesting zei: Ja, maar daar ben je niet in alle situaties mee gered (geen ontvangst in ondergrondse garages). Het is gewoon geen logische gedachtegang om in de auto zelf te gaan zoeken. Ik dacht dat de technologie duidelijk een onderscheid kon maken of de sleutel in of uit de auto is; de wagen starten maakt immers gebruik van die check. Je zou dan denken dat Comfort Access weigert om de wagen te vergrendelen als de sleutel er nog in ligt. Hier is dat zo maar de wagen sluit wel alle communicatie af. Waardoor die klinken die uit de wagen komen niet meer uit de wagen komen ook al tik je er eens tegen... Koffer is ook elektrisch dus doet ook niks. Gelukkig moeten de achterste passagiers nog gewoon een klink bedienen zoals vroeger en kan je dan zo in de auto, schiet die wakker en komen de klinken vooraan er weer uit. Technologie zeg... Eergisteren gemerkt dat mijn Nissan al paar weken los stond, ketel zegt er gewoon niks van Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 28 juni 2024 Geplaatst: 28 juni 2024 4 uren geleden, Goesting zei: Ja, maar daar ben je niet in alle situaties mee gered (geen ontvangst in ondergrondse garages). Het is gewoon geen logische gedachtegang om in de auto zelf te gaan zoeken. Ik dacht dat de technologie duidelijk een onderscheid kon maken of de sleutel in of uit de auto is; de wagen starten maakt immers gebruik van die check. Je zou dan denken dat Comfort Access weigert om de wagen te vergrendelen als de sleutel er nog in ligt. Dat doet de skoda gelukkig wel. Open doen met de sleutel in de zak is dam weer wisselvallig. Soms wel, soms niet. Quote
frankzagato 50 Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari In Frankrijk gebeurde afgelopen zomer een zwaar ongeval door 'fantoomremmen'. © RV In Frankrijk gebeurde afgelopen zomer een zwaar ongeval door 'fantoomremmen'. “Ik stond op 3 seconden stil”: na ongeval in Frankrijk start ook bij ons onderzoek naar auto’s die plots remmen Je rijdt op de snelweg met de cruisecontrol aan, wanneer je wagen plots — zonder enige aanleiding — hard op de rem gaat. Het fenomeen staat bekend als ‘fantoomremmen’ en zorgt voor levensgevaarlijke situaties. ‘Het Nieuwsblad’ meldt dat rijhulpsystemen, na een zware crash in Frankrijk, ook in ons land onder de loep worden genomen. HR 6 februari 2026, 07:12Laatste update: 07:20 Steeds meer bestuurders van moderne wagens krijgen met het fenomeen te maken. Rijhulpsystemen, die door Europa verplicht worden in nieuwe auto’s, interpreteren de omgeving soms verkeerd. De technologie herkent op de snelweg bijvoorbeeld een 70 km/u-bord dat alleen geldt voor wie de afrit neemt, waardoor de auto plots remt. Er reed niemand voor of naast me. En plotseling voelde ik mijn auto hard remmen Joanna Peyrache Mobiliteitsclub VAB start een onderzoek naar die haperende rijhulpsystemen, meldt ‘Het Nieuwsblad’. “We gaan binnenkort een onderzoek doen om in kaart te brengen hoe vaak een systeem reageert en hoe vaak het fout is”, aldus woordvoerder Mich Vergauwen in de krant. Ongeval in Frankrijk Dat het soms stevig mis kan gaan, bewijst een ongeval van afgelopen zomer in de buurt van Lyon. De Française Joanna Peyrache reed op de A7 toen haar auto plots ingreep. Zonder dat er een obstakel was, remde haar wagen extreem bruusk. “Het was mooi weer. Er reed niemand voor of naast me. En plotseling voelde ik mijn auto hard remmen. Ik stond op 3 seconden stil. De auto achter ons botste ertegenaan, met grote kracht”, getuigde de vrouw in Franse media. Als bij wonder vielen er slechts lichtgewonden, maar de auto was rijp voor de sloop. Het incident veroorzaakte heel wat ophef. Volgens ‘RTBF’ startte het Franse ministerie van Transport een bevraging om de omvang van het probleem in kaart te brengen. Ook bij autoconstructeurs loopt een technisch onderzoek om te achterhalen waarom de sensoren en camera’s soms spoken zien. 1 Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Ik heb het zelf 2 keer meegemaakt met mijn i4. Gelukkig reed er niemand achter me. Quote
DDke 8.687 Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Mijn Tesla had daar in het begin veel last van. Ik reed toen constant op ACC, met mijn voet op de gas Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari 2 minutes ago, DDke said: Mijn Tesla had daar in het begin veel last van. Ik reed toen constant op ACC, met mijn voet op de gas Ik reed op dat moment ook met de voet op de gas, zonder ACC. Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari de skoda heeft dat ook al meerdere keren gedaan, zowel hard als minder hard. Zowel op acc als zonder. gelukkig telkens zonder accidenten Quote
dane 1.981 Geplaatst: 6 februari Geplaatst: 6 februari Fietser in de bocht en op ACC , het is van dat ... Liever dan een gewone CC. Quote
gTa 28.019 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Nog nooit gehad aan hogere snelheid, wel de typische gevalletjes aan 30-50-70 max, bv afremmen voor een geparkeerd voertuig dat recht voor je staat (terwijl de rijbaan daar wat naar links opschuift) of in een bocht door veranderende stuurhoek onterecht naar een andere rijstrook kijken. Waar miskijkt zo'n systeem zich dan in godsnaam op, als je alléén op de autostrade rijdt?! Quote
bud wijzer 274 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari Ik heb eo één plekje op mijn woon-werk route waar mijn id4 ineens naar 30 wil. Is een lange rechte baan door een bosrijk stuk. Niets van borden of wat ook. Heel raar. Verder ook zo de occasionele keer dat hij aan een snelweg parking ineens het 70kmh bord als max snelheid ziet. En ook platen van century21 zijn een lievelingsplaat voor hem als ze wat dicht tegen de weg staan 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 19 februari Geplaatst: 19 februari 6 uren geleden, gTa zei: Nog nooit gehad aan hogere snelheid, wel de typische gevalletjes aan 30-50-70 max, bv afremmen voor een geparkeerd voertuig dat recht voor je staat (terwijl de rijbaan daar wat naar links opschuift) of in een bocht door veranderende stuurhoek onterecht naar een andere rijstrook kijken. Waar miskijkt zo'n systeem zich dan in godsnaam op, als je alléén op de autostrade rijdt?! Kortsluitingske in zijn plc's die "iets" zien of "iets" weten. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.