Ga naar inhoud

Ergernissen van nieuwe car-tech


mrbbs

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Asserti zei:

Op de G60 is het 3 sec duwen op de ‘set’ knop van de cruise control. Die staat op het stuur. Tis een extra handeling, maar valt nog mee. Iedere keer je vertrekt 3 sec duwen en klaar

Naast de Lane assist, start-stop en de driving mode selecteren... 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, ex-Mooseman zei:

De laatste keren dat ik daar passeerde was ik al blij dat ik rapper dan 50 kon 😂.  F**king file daar elke avond, sinds ze de werken aan de wisselaar van de R8 in Bissegem begonnen zijn.

Het is idd een beetje timen. Is overal file nu gewoon. Overal wat open smijten en als ze op een A weg wat doen, zeker maken dat de B wegen dan ook werken hebben. Vreemde is ook dat waze gelijk niet meer aan de snelste route doet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 hours ago, Bouncing Bullet said:

Naast de Lane assist, start-stop en de driving mode selecteren... 

Start-stop? Daar heb ik nu nog nooit last van gehad. Nu goed, ik heb ook nooit met een koffiemolen-diesel gereden.

Lane assist daar heb ik me wel al aan zitten ergeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, Le Capri Mauve said:

Ik heb graag een manuele sleutel. Nu hebben we op de renault zo een automatische waarbij de deuren automatisch opengaan als ge in de buurt komt en automatisch op slot als ge weggaat. Dat houdt in dat als ge in de garage bezig zijt die deuren continu op slot en open gaan tenzij ge de sleutel weglegt, en dan moet ge erom als ge in de auto moet zijn. Ge kunt als de ge auto achterlaat ook moeilijk checken of die op slot is en uiteraard is het op dit moment zo dat de deuren een deel van de tijd niet op slot gaan als ge vertrekt.

In mijn BMW kan dat ingesteld worden. De mijne gaat bv automatisch op slot als ik weg wandel, maar niet automatisch open, want anders heb je idd voor wat je omschrijft.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, ir_fuel zei:

In mijn BMW kan dat ingesteld worden. De mijne gaat bv automatisch op slot als ik weg wandel, maar niet automatisch open, want anders heb je idd voor wat je omschrijft.

 

43 minuten geleden, Tommie zei:

Dito hier.

Ik wil niet dat mijn wagen ongecontroleerd los gaat, enkel als ik effectief fysiek de klink vast heb. Sluiten uiteraard wel, superhandig.

How, kan dat in een X5 ook?

Bij het buitenlaten van de hond, of het buitenzetten van de vuilbakken moet ik altijd mijn auto passeren en springt die te pas en te onpas open.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, kefkie zei:

 

How, kan dat in een X5 ook?

Bij het buitenlaten van de hond, of het buitenzetten van de vuilbakken moet ik altijd mijn auto passeren en springt die te pas en te onpas open.

Zeker.

Menu.

Instellingen.

Portieren/ramen.

Comforttoegang.

Pas maar aan. :D 

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tommie zei:

Zeker.

Menu.

Instellingen.

Portieren/ramen.

Comforttoegang.

Pas maar aan. :D 

Top, merci!

Sebiet al eens doen se.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 9 maanden Cupra en nu al 2 maanden ID.5. Hetgeen ik mij het meest aan erger, dat alles via het touchscreen moet, of van die onnozel touch knopkes.

Bij de ID.5 zit echt alles alles alles in t scherm, en als ge iets te lang zoekt zegt dat kreng dat ge op de weg moet letten.... 
En die knoppen voor de lichten/ruitverwarming, hoe dikwijls ik per ongeluk de achtermistlichten aanzet ipv de achterruitverwarming. 🙈

 

En rijhulpmiddelen,  ik snap dat ze er moeten zijn, maar maken ze t verkeer echt veiliger?
Ik heb t idee dat mensen tegenwoordig zo hard op die hulpmiddelen vertrouwen dat ze zelf niet meer opletten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, ir_fuel zei:

In mijn BMW kan dat ingesteld worden. De mijne gaat bv automatisch op slot als ik weg wandel, maar niet automatisch open, want anders heb je idd voor wat je omschrijft.

Zit in elk geval niet in de interface maar misschien iets met de afstandsbediening. Twee knoppen 5s induwen en ondertussen 3 maal ronddraaien of zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Joske zei:

Na 9 maanden Cupra en nu al 2 maanden ID.5. Hetgeen ik mij het meest aan erger, dat alles via het touchscreen moet, of van die onnozel touch knopkes.

Bij de ID.5 zit echt alles alles alles in t scherm, en als ge iets te lang zoekt zegt dat kreng dat ge op de weg moet letten.... 
En die knoppen voor de lichten/ruitverwarming, hoe dikwijls ik per ongeluk de achtermistlichten aanzet ipv de achterruitverwarming. 🙈

 

En rijhulpmiddelen,  ik snap dat ze er moeten zijn, maar maken ze t verkeer echt veiliger?
Ik heb t idee dat mensen tegenwoordig zo hard op die hulpmiddelen vertrouwen dat ze zelf niet meer opletten.

die dienen zodat je je kan bezighouden met tijdens het rijden je achterruitenwisser te bedienen en je achtermistlichten en je ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/12/2023 om 18:55, ex-Mooseman zei:

Vrees ik toch ook voor. We hebben hier in de gemeente een straat waar je 50 mag.  GPS geeft ‘20’ als maximum. 
 

Hey, ik mag altijd 120 op de R4 tussen Expo en Watersportbaan 😄!

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 12/27/2023 at 9:22 AM, Joske said:

En rijhulpmiddelen,  ik snap dat ze er moeten zijn, maar maken ze t verkeer echt veiliger?

Soms wel, soms niet. Ik vind dat automatisch sturen wel handig op de snelweg als ik bv eens een drankje wil openen ofzo.

On 12/27/2023 at 9:22 AM, Joske said:

Ik heb t idee dat mensen tegenwoordig zo hard op die hulpmiddelen vertrouwen dat ze zelf niet meer opletten.

Langs de andere kant heb ik al vaak valse meldingen gekregen van dat ik ergens op ga botsen en de auto die dan begint abs te "primen" en soms zelfs gewoon af te remmen. Vooral in flauwe bochten naar links met auto's rechts geparkeerd.

Bij het zelf rijden op de snelweg krijgt hij ook af en toe zijn kuren waarbij hij vertraagt zonder dat je snapt waarom.

Lane assist is ook verre van onfeilbaar, en soms krijg ik een waarschuwing dat ik in mijn vak moet blijven terwijl ik nooit uit mijn vak ben geweest, of wil je een put in de baan ontwijken en duwt lane assist je er terug in. (en dan staat dat spel al niet op het maximum qua ingrijpen)

Veel fouten qua max snelheid ook.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ir_fuel zei:

Van nieuwe car tech gesproken .... hier nog mensen op hun BMW iDrive een "cadeautje" van BMW gekregen voor de feesten? :lolz:

Ho ho ho !!  Ook ik mocht dit ontvangen.  Tot algemene hilariteit bij mijn kroost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou liefst nog een auto kunnen kopen zonder al die onzin. Het is dezelfde weg aan het opgaan als een smartphone. Je wordt overal gevolgd, ze zien alles wat je doet,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik zou liefst nog een auto kunnen kopen zonder al die onzin. Het is dezelfde weg aan het opgaan als een smartphone. Je wordt overal gevolgd, ze zien alles wat je doet,...

dat is met een bankkaart ook al zo hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Liquid Li0n zei:

dat is met een bankkaart ook al zo hoor.

Daarom dat wij in West-Vlaanderen liefst nog met cash werken 😉

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, mrbbs zei:

Ik zou liefst nog een auto kunnen kopen zonder al die onzin. Het is dezelfde weg aan het opgaan als een smartphone. Je wordt overal gevolgd, ze zien alles wat je doet,...

Helaas, alle wijze auto's zijn al geproduceerd. Tijd dus om er eentje te verzorgen zodat hij nog lang meekan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, ir_fuel zei:

Langs de andere kant heb ik al vaak valse meldingen gekregen van dat ik ergens op ga botsen en de auto die dan begint abs te "primen" en soms zelfs gewoon af te remmen. Vooral in flauwe bochten naar links met auto's rechts geparkeerd.

Heeft mij al menig hartaanval opgeleverd, maar sinds dit mag ik er niet meer over klagen. :D 

image.thumb.jpeg.e180549b844fe3033d3f0a8b0ae8f8f7.jpeg
 

Totaal niet zichtbaar in mijn spiegels en camera te vuil om iets te zien. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid