Ga naar inhoud

Nieuwe wagen!


Stancke

Aanbevolen berichten

Is al veel beter ( velgen )

Zelf standaard vind ik dat geen lelijke velg maar er komt inderdaad wel iets anders op!

De velgen op foto 3 vind ik het vetste!

Zijn Hirsch velgen, zijn natuurlijk ook weer de duurste velgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou er vanaf blijven van die "oudere" Saabs.. Ik spreek uit eigen ervaring. Heel knappe karren, en dat "Born from jets" spreekt aan, maar voor de rest trekt dat op niet veel imo:$

Heb mijn 9-3 coupe 2.0t 6-7 maand gehad denk ik, en er is 5-6 keer iets serieus aan geweest, gelukkig onder "garantie". Stukken zelf ook nog mogen betalen, maar soit. Mijn maat had toen dezelfde gekocht ondertussen, rond de 8000€ gekocht particulier. Wel 2 jaar bij gehouden, maar ook 8000€ kosten aan gehad... Ook een 2.0t.

Het eerste dat je moet controleren bij die motoren, is "black sludge". En alle leidingen van de motor moeten vervangen zijn geweest om de zoveel km, omdat ze verstoppen na een tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch al zeker 2 à 3x ivm black sludge gewaarschuwd maar so far lijk dat in dovemansoren te gaan ^^

Nee, niet echt hoor... Blijkbaar komt die BS hoofdzakelijk voor op modellen <2003. Die vanaf 2003 (of 2004) hebben andere carterventilatie. Ga het nog eens opzoeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf MY04 is de carterventilatie aangepast. Ik moet nog steeds even uitzoeken wat er nu exact veranderd is. Maar als je kijkt naar de slangen die boven je blok lopen, zie je al dat dit anders zit dan bij de MOD-6. Ook de aansluitingen op het gasklephuis zijn hierdoor anders.

Deze aanpassingen hebben BS ongedaan gemaakt in de vorm waarin ze voorkomen bij eerdere T7-blokken. BS kan altijd voorkomen, ook bij de oerdegelijke T5-blokken bijvoorbeeld. Als je er maar slecht genoeg mee rijdt en niet zorgt voor verse en goede olie. Maar er is geen sprake meer van een extreem verhoogd risico.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weten we dan ook weer! Deze van thuis, een 2003 maar wel MY 2004 heeft idd in de 6-7 jaar dat we hem hebben gehad nooit maar dan ook nooit motorproblemen gehad, was ook een 2l turbo, wel nieuw gekocht..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, niet echt hoor... Blijkbaar komt die BS hoofdzakelijk voor op modellen <2003. Die vanaf 2003 (of 2004) hebben andere carterventilatie. Ga het nog eens opzoeken...

Dat gaat zeker op voor een 9-3SS en SH maar voor een 9-5 ben ik dat niet zeker. Zal het een checken op Saabforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat zeker op voor een 9-3SS en SH maar voor een 9-5 ben ik dat niet zeker. Zal het een checken op Saabforum.

Ok, thx!

Kan een dealer trouwens adhv chassisnummer de optieslijst verkrijgen zoals bij BMW?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de optielijst opvragen toch niet zo eenvoudig :lol:

"Kijk gewoon in de wagen meneer?", maar bon, laatste onderhoud gehad op 86.500km's, heeft er nu 96.000...

:roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de optielijst opvragen toch niet zo eenvoudig :lol:

"Kijk gewoon in de wagen meneer?", maar bon, laatste onderhoud gehad op 86.500km's, heeft er nu 96.000...

:roll:

Stuur anders het chassisnummer eens door naar mij.. Ik ken iemand met een Saab garage..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is de optielijst opvragen toch niet zo eenvoudig :lol:

"Kijk gewoon in de wagen meneer?", maar bon, laatste onderhoud gehad op 86.500km's, heeft er nu 96.000...

:roll:

Volgens mij valt dat zelf te googelen. Anders u eens op saabforum registreren, die freaks weten dat wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook niet volledig blijkbaar...

VIN: XXXX

Manufacturer: Saab Automobile AB

Product line: SAAB 9-5

Body type: 5-door Wagon

Gear box: 5-Speed Automatic

Engine type: B205E LPT, 150 hp

Model year: 2004

Assembly plant: Trollhattan line B or Arlov, Sweden

Serial number: 004065

Control symbol: Passed

SRS: Dual Airbags, 9-5 Vector

Maar bon, een kennis van Greg (waarvoor dank!) weet blijkbaar alles van opties, normaal krijg ik deze morgen toegestuurd. Toch wel raar want de invoerder van Saab Belgie kan ahdv chassisnummer niet meer dan 1 jaar terug gaan in de tijd... Saab, gotta love it :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook niet volledig blijkbaar...

VIN: XXXX

Manufacturer: Saab Automobile AB

Product line: SAAB 9-5

Body type: 5-door Wagon

Gear box: 5-Speed Automatic

Engine type: B205E LPT, 150 hp

Model year: 2004

Assembly plant: Trollhattan line B or Arlov, Sweden

Serial number: 004065

Control symbol: Passed

SRS: Dual Airbags, 9-5 Vector

Maar bon, een kennis van Greg (waarvoor dank!) weet blijkbaar alles van opties, normaal krijg ik deze morgen toegestuurd. Toch wel raar want de invoerder van Saab Belgie kan ahdv chassisnummer niet meer dan 1 jaar terug gaan in de tijd... Saab, gotta love it :D

http://www.autoweek.nl/auto/24067/saab-9-5-estate-20-t-vector

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vector is een goed teken, dat is afaik het hoogste uitrustingsniveau bij Saab.

Bi-Xenon, navigatie, CC, Harman Kardon, PDC, schuifdak, verwarmde zetels etc. dat weet ik al maar ik zie het graag eens op papier staan allemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bi-Xenon, navigatie, CC, Harman Kardon, PDC, schuifdak, verwarmde zetels etc. dat weet ik al maar ik zie het graag eens op papier staan allemaal.

Beter dat het op de auto zit dan op papier staat zeker ? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid