Ga naar inhoud

Welke break, met wat poeier, maar goedkoop om veel km's te doen


jan.van.gent

Aanbevolen berichten

2 hours ago, gTa said:

Neem dat als RWD en zorg dat-ie qua onderstel topfris staat, en je haalt je ook een auto in huis die (ook vandaag nog, misschien zelfs "vooral vandaag nog altijd") één van de best rijdende/sturende auto's is in dat segment. Qua ruimte/comfort vs. rijplezier (accuratesse, snedigheid, communicatie, ...) nog altijd één van de beste auto's in dat segment, m.i.

Het jammere eraan is dat je sowieso een facelift wil (liefst zelfs een 2008 of 2009, als je 't met OEM navi Pro wil doen en de CIC wil) maar dat de 3-liter benzine daarin "helaas" de direct ingespoten N53 is. DIe klinkt in vrijloop absoluut niet zo mooi als de N52 en heeft laag in toeren (bij het rustig cruisen) helemaal niet zo'n "satte" (Duits) motorloop/loopcultuur. Vanaf 1/3e revrange en minstens halfgas is dat wel een heel geestige motor. Heeft natuurlijk wel z'n gekende problemen aan de injectoren en bobijnen...
Eigenlijk zou een facelift 530i met de N52B30 (258pk zonder directe injectie) 't best van al zijn. Daar zou ik zelfs, mocht-ie in een spec komen die ik wel lust, vandaag nog zelfs m'n F11 530d voor ruilen...

Ik zou idd sowieso voor de 258 pk, niet-direct ingespoten versie gaan moest het een E61 worden. En rwd spreekt voor zich, na de miserie die ik gezien heb bij mijn pa zijn X3, heb ik maar weinig vertrouwen meer in x-drives met hun rommeltransferbak. Net daarom dat mijn pa dan ook absoluut een premium selection X1 s-drive 2.0i wou van het vorige model (met rwd, ipv de huidige s-drive met fwd).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Krikkie said:

Mooi in die kleur 😘

echt é. Die getinte ramen vind ik wel absoluut niet staan bij die wagen. Dat zou er direct afvliegen (ik neem aan dat dit toch folie is?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, erq zei:

A6 c5. Met de gekende 2.7T. Fantastische wagen id 😍. Maar ik voor correct advies verwijs ik je door naar huisspecialist @Avantus

Helaas wegens omstandigheden té snel van de hand gedaan...

 

Heb hem onlangs nog op 2dehands zien staan dus sla je slag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, erq zei:

A6 c5. Met de gekende 2.7T. Fantastische wagen id 😍. Maar ik voor correct advies verwijs ik je door naar huisspecialist @Avantus

Helaas wegens omstandigheden té snel van de hand gedaan...

Pff miljaar dat was een zieke sleeper :)

na die 2e mapping bij DVX was dat echt een beul van een break.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, erq zei:

Linkje? Ik vond hem alvast niet. Dacht ook dat die niet meer in BE rond reed?

Kan zijn dat hij al weg is hoor, is al een maand of meer geleden dat ik het zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, erq said:

A6 c5. Met de gekende 2.7T. Fantastische wagen id 😍. Maar ik voor correct advies verwijs ik je door naar huisspecialist @Avantus

Helaas wegens omstandigheden té snel van de hand gedaan...

Heb zo de indruk ondertussen dat dit het zoveelste topic is waar iemand voor zichtzelf probeert te rechtvaardigen dat hij een BMW wil maar het nu de anderen ook wil horen bevestigen zodat het geen emotionele koop blijkt te zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zo de indruk ondertussen dat dit het zoveelste topic is waar iemand voor zichtzelf probeert te rechtvaardigen dat hij een BMW wil maar het nu de anderen ook wil horen bevestigen zodat het geen emotionele koop blijkt te zijn. 
Uh wtf?

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, jan.van.gent said:

E61 heb ik absoluut geen schrik van.
Kabelbreuk aan de koffer, electronica modules,.. allemaal zaken waar ik geen schrik van heb om zelf te fixen.
Het feit dat ik Ediabas/INPA, ista-P/D heb en ervaring mee heb is wel een streepje voor op andere merken... 

In tegenstelling tot E91 kan daar wel nog een deftige lpg tank onder de koffer.

Je zegt het zelf. 

En hoewel er andere modellen worden aangebracht die meer waar voor hun geld brengen dan een E61, worden die steevast afgeschoten gebaseerd op veronderstelde tekortkomingen terwijl de gekende tekortkomingen van een BMW van die generatie genoegzaam gekend zijn. 

En nee, als je ‘goedkoop’ veel kms wil doen koop je geen BMW van 10 jaar oud. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooit zo 'dom' geweest een 10j oude 535d aan te kopen met 240k op de klok. 3j lang quasi probleemloos mee kunnen knallen aan een maandbudget lager dan een nieuwe golf. Hele fijne allrounder.

Van alle suggesties hier zou ik de V70R of V70 3.0 zeker wat bekijken. Ook heel erg goed te combineren met lpg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tijd toen ik zelf een S60R of V70R wilde kopen, veel in Zweden gekeken, en daar zijn ze soms nog goedkoper (en sowieso dikker gezaaid dan hier of DE) te vinden. Toen toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, The Swede said:

Je zegt het zelf. 

En hoewel er andere modellen worden aangebracht die meer waar voor hun geld brengen dan een E61, worden die steevast afgeschoten gebaseerd op veronderstelde tekortkomingen terwijl de gekende tekortkomingen van een BMW van die generatie genoegzaam gekend zijn. 

En nee, als je ‘goedkoop’ veel kms wil doen koop je geen BMW van 10 jaar oud. 

Waar schiet ik andere modellen af? Jij ziet spoken man...

Moest AMG niet zo dwaas zijn om geen goedkeuring te geven/sleepgewicht op te geven voor hun modellen, dan was het die C32 AMG geweest waar ik het in de openingspost over had. Dat lijkt me, voor mijn budget, echt een droomkar. 350 pk, reeds LPG ingebouwd (in reservewielbak), automaat. Ticks all the boxes, buiten trekgewicht dus...
Er bestaan overigens wel trekhaken voor de C32 AMG, maar die mogen dan louter gebruikt worden voor een fietsendrager.

BMW heeft een streepje voor op andere merken louter en alleen omdat ik reeds de nodige software/apparatuur heb om hier aan te werken. Is dat een dealbreaker voor andere merken? Absoluut niet. Anders zou ik niet zo zot staan van de V70. Of zou ik niet zelf afkomen met alternatieven zoals de Merc E hier enkele posts geleden. 
Ik maak me geen illusies, bij elke wagen, van eender merk, zullen er af en toe wel vodden zijn, gezien de combinatie van oudere electronica, hogere km-stand. De wagens die hier gepost worden zijn ook geen kale E36, of een kale c reeks hé, waar zo goed als geen prullen in zitten die kapot kunnen gaan. 

Verder bol ik nu al >60.000 km's met een E39, en daarvoor >120.000 km's met een E36. Tot nu toe waren dit heel goedkope km's. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Waar schiet ik andere modellen af? Jij ziet spoken man...

Moest AMG niet zo dwaas zijn om geen goedkeuring te geven/sleepgewicht op te geven voor hun modellen, dan was het die C32 AMG geweest waar ik het in de openingspost over had. Dat lijkt me, voor mijn budget, echt een droomkar. 350 pk, reeds LPG ingebouwd (in reservewielbak), automaat. Ticks all the boxes, buiten trekgewicht dus...
Er bestaan overigens wel trekhaken voor de C32 AMG, maar die mogen dan louter gebruikt worden voor een fietsendrager.

BMW heeft een streepje voor op andere merken louter en alleen omdat ik reeds de nodige software/apparatuur heb om hier aan te werken. Is dat een dealbreaker voor andere merken? Absoluut niet. Anders zou ik niet zo zot staan van de V70. Of zou ik niet zelf afkomen met alternatieven zoals de Merc E hier enkele posts geleden. 
Ik maak me geen illusies, bij elke wagen, van eender merk, zullen er af en toe wel vodden zijn, gezien de combinatie van oudere electronica, hogere km-stand. De wagens die hier gepost worden zijn ook geen kale E36, of een kale c reeks hé, waar zo goed als geen prullen in zitten die kapot kunnen gaan. 

Verder bol ik nu al >60.000 km's met een E39, en daarvoor >120.000 km's met een E36. Tot nu toe waren dit heel goedkope km's. 

Je rijd dan ook nog eens met een 3liter benzine met achterbank. Swede zou dus trots op je moeten zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, jan.van.gent zei:

Mooi! 

Taksen 'vallen nog mee' ook. Tot wanneer je ze procentueel gaat bekijken tov de aankoopprijs :D 

Op zes jaar tijd zit je aan 20.000 euro voor aankoop + taksen voor een kar die al 185.000km op de klokken heeft staan...  

Maar voor de rest wel een droomkar :inlove: Echt prachtig. Altijd héél grote fan geweest van het model. 

 

Verkeersbelasting voertuig
€ 1.765,31

Jaarlijkse verkeersbelasting
€ 1.010,5
Belasting op inverkeerstelling
€ 754,81
Aanvullende verkeersbelasting
€ 0
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6 jaar verdubbel ik die km-stand, dus ik vrees dat ik er niet zo lang mee zal rijden.

Nu, als je berekend hoeveel afschrijving je hebt op een nieuwe/moderne kist (met lager CO2/Taks), dan ben je imo veel meer kwijt.
Reken maar eens uit, een nieuwe dikke diesel kopen nu (LPG zou ik niet aan beginnen op moderne motoren), op 4 jaar tijd daar 130.000 km opzetten en dan verkopen. Voor het verlies dat je daar op pakt kan je een serieuze zak geld aan verkeersbelastingen betalen.

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn F11 525d X-drive vorig jaar een pak geld verloren op nog geen jaar tijd, en ik had die ook niet overdreven veel betaald toen. Was nochtans een Euro5. Je hebt volkomen gelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid