Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

Audi E-Tron GT

Recommended Posts

dragonfly    9,469
dragonfly

Kopie van @kefkie

Quote

Vanaf het eerste streepje informatie omtrent Audi's eerste elektrische auto, de e-tron, was het duidelijk dat er snel een hele familie van elektrowagens zou volgen bij het merk. Op het autosalon van Los Angeles zal het merk alvast de e-tron GT Concept tonen. De voorbode van een elektrische vierdeurscoupé. De A5 Sportback op elektropeut, zeg maar.

Ja, er wringt wat aan de naamgeving van Audi's elektrische modellen... maar bij uitbreiding kan je dat over de gehele motoren-line-up van het merk zeggen. De eerste elektrische auto van het merk is een SUV en heet e-tron, het tweede model is een vierdeurscoupé (eigenlijk een vijfdeurshatchback) en gaat door het leven als: e-tron GT! Zelfs voor Audi is dat wat van de pot gerukt.

Nu goed, die e-tron GT, een soort van A5 Sportback met een elektrische aandrijving zeg maar. In 2020 moet 'ie op de markt komen met een theoretische range van zo'n 400 kilometer en een sprint naar de honderd die sneller af te leggen moet zijn dan bij de e-tron SUV. Onder de 5,5 tellen dus. Vier plaatjes stuurt Audi nu al de wereld in, tijdens het autosalon van LA krijgen we alle informatie van het merk met de vier ringen.

bron: https://autofans.be/nieuws/officieel/42580-audi-toont-e-tron-gt-concept

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logic    214
Logic
42 minuten geleden, Rabbit zei:

Zwaar fan wel :) 

Ik ook !! ... tot de finale muisgrijze versie het daglicht ziet, en ik er spontaan een dutje van doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    116
stijn82

Schreeuwen om aandacht, daar zijn ze wel goed in. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
Quote
  • 4.96-meter (16.3 ft) length, 1.96-meter (6.4 ft) width and 1.38meter (4.5 ft) height
  • 434 kilowatts (590 horsepower) system power
  • 95kWh battery mounted below car and with bumps below seats and cutouts near feet
  • 150+kW Fast charging to 70% and a step down from there
  • 2 motors, AWD
  • Acceleration: 0 to 100 km/h (0-62.1 mph) in around 3.5 seconds before going on to 200 km/h (124.3 mph) in just over 12 seconds. The top speed is regulated at 240 km/h (149.1 mph) to maximize the range
  • 285/30 size tires, 22-inch wheels
  • Range: Over 400 kilometers (248.5 mi)
  • 4 passenger interior
  • Driver side charging with option of additional passenger side charger port
  • Storage:  450 liters (15.9 cu ft) of luggage capacity. Frunk: 100 liters (3.5 cu ft) of capacity

Lijken me nog wel haalbare specs, en ik vind 'm de mooiste Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenmuisarchitekt    10,353
binnenmuisarchitekt

ik vind dat echt een vet spel :inlove:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    9,469
dragonfly

Wat steken jullie allemaal uit om zo'n links te hebben :lolz: 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

op de pc lukt dat, maar blijkbaar ging het niet via de smartphone. (kon de video-url niet vinden)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daggie    416
Daggie

Staat op de Vienna Autoshow. Release eind 2020 als ik het goed heb. Op hetzelfde platform als de Taycan. 

 

 

  • Like 5
  • Whut?! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    407
Capitol

Is het een vereiste van lelijke velgen op een elektrische auto te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daggie    416
Daggie

Moet wat opvallen op een salon hé. Ik zou precies ook iets anders kiezen. 

Ik hoop dat die ook luchtvering heeft, want lijkt zeer hoog op zijn poten te staan. Los daarvan, vind ik die extreem knap! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

Zalig, ziet er precies agressiever uit dan de taycan. Wat een heupen en smoel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,542
Jenkins
1 uur terug, tuscani zei:

Zalig, ziet er precies agressiever uit dan de taycan. Wat een heupen en smoel.

Zeer agressieve styling inderdaad, zeker voor een Audi. Benieuwd naar de productieversie, want da’s nu wel een aspect waarop de Taycan erg dicht bij de concept is gebleven en dat zie je niet vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

Zal volgens mij niet veel schelen of zelfs definitief zijn zeker?

de achterlichten, de lichtblokken kennen we al op de E-tron en dergelijke.

Dus zal veel veranderen?  ik denk (en hoop) van niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB

Ik ben fan! Ik zie mij eerder met deze Audi beroepsmatig rijden dan met een Porsche Taycan. Ik ben benieuwd wat Mercedes en BMW nog gaan uitbrengen de komende jaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Rabbit
      By Rabbit
      Hij is er eindelijk.
      Wel gecharmeerd dat er echt Audi kwaliteit is, surtout als je wat die dezelfde basis deelt met de ID4.
       
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions