Jump to content
Guest wooter

Audi E-Tron GT

Recommended Posts

dragonfly    8,130
dragonfly

Kopie van @kefkie

Quote

Vanaf het eerste streepje informatie omtrent Audi's eerste elektrische auto, de e-tron, was het duidelijk dat er snel een hele familie van elektrowagens zou volgen bij het merk. Op het autosalon van Los Angeles zal het merk alvast de e-tron GT Concept tonen. De voorbode van een elektrische vierdeurscoupé. De A5 Sportback op elektropeut, zeg maar.

Ja, er wringt wat aan de naamgeving van Audi's elektrische modellen... maar bij uitbreiding kan je dat over de gehele motoren-line-up van het merk zeggen. De eerste elektrische auto van het merk is een SUV en heet e-tron, het tweede model is een vierdeurscoupé (eigenlijk een vijfdeurshatchback) en gaat door het leven als: e-tron GT! Zelfs voor Audi is dat wat van de pot gerukt.

Nu goed, die e-tron GT, een soort van A5 Sportback met een elektrische aandrijving zeg maar. In 2020 moet 'ie op de markt komen met een theoretische range van zo'n 400 kilometer en een sprint naar de honderd die sneller af te leggen moet zijn dan bij de e-tron SUV. Onder de 5,5 tellen dus. Vier plaatjes stuurt Audi nu al de wereld in, tijdens het autosalon van LA krijgen we alle informatie van het merk met de vier ringen.

bron: https://autofans.be/nieuws/officieel/42580-audi-toont-e-tron-gt-concept

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logic    209
Logic
42 minuten geleden, Rabbit zei:

Zwaar fan wel :) 

Ik ook !! ... tot de finale muisgrijze versie het daglicht ziet, en ik er spontaan een dutje van doe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stijn82    116
stijn82

Schreeuwen om aandacht, daar zijn ze wel goed in. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
Quote
  • 4.96-meter (16.3 ft) length, 1.96-meter (6.4 ft) width and 1.38meter (4.5 ft) height
  • 434 kilowatts (590 horsepower) system power
  • 95kWh battery mounted below car and with bumps below seats and cutouts near feet
  • 150+kW Fast charging to 70% and a step down from there
  • 2 motors, AWD
  • Acceleration: 0 to 100 km/h (0-62.1 mph) in around 3.5 seconds before going on to 200 km/h (124.3 mph) in just over 12 seconds. The top speed is regulated at 240 km/h (149.1 mph) to maximize the range
  • 285/30 size tires, 22-inch wheels
  • Range: Over 400 kilometers (248.5 mi)
  • 4 passenger interior
  • Driver side charging with option of additional passenger side charger port
  • Storage:  450 liters (15.9 cu ft) of luggage capacity. Frunk: 100 liters (3.5 cu ft) of capacity

Lijken me nog wel haalbare specs, en ik vind 'm de mooiste Audi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dragonfly    8,130
dragonfly

Wat steken jullie allemaal uit om zo'n links te hebben :lolz: 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,082
tuscani

op de pc lukt dat, maar blijkbaar ging het niet via de smartphone. (kon de video-url niet vinden)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daggie    331
Daggie

Staat op de Vienna Autoshow. Release eind 2020 als ik het goed heb. Op hetzelfde platform als de Taycan. 

 

 

  • Like 5
  • Whut?! 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capitol    353
Capitol

Is het een vereiste van lelijke velgen op een elektrische auto te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daggie    331
Daggie

Moet wat opvallen op een salon hé. Ik zou precies ook iets anders kiezen. 

Ik hoop dat die ook luchtvering heeft, want lijkt zeer hoog op zijn poten te staan. Los daarvan, vind ik die extreem knap! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,082
tuscani

Zalig, ziet er precies agressiever uit dan de taycan. Wat een heupen en smoel.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jenkins    1,341
Jenkins
1 uur terug, tuscani zei:

Zalig, ziet er precies agressiever uit dan de taycan. Wat een heupen en smoel.

Zeer agressieve styling inderdaad, zeker voor een Audi. Benieuwd naar de productieversie, want da’s nu wel een aspect waarop de Taycan erg dicht bij de concept is gebleven en dat zie je niet vaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,082
tuscani

Zal volgens mij niet veel schelen of zelfs definitief zijn zeker?

de achterlichten, de lichtblokken kennen we al op de E-tron en dergelijke.

Dus zal veel veranderen?  ik denk (en hoop) van niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,252
BMWMB

Ik ben fan! Ik zie mij eerder met deze Audi beroepsmatig rijden dan met een Porsche Taycan. Ik ben benieuwd wat Mercedes en BMW nog gaan uitbrengen de komende jaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • dragonfly
      By dragonfly
      Ik heb kort met een Mazda MX-30 kunnen rijden. Zowel de buitenkant als binnenkant oogt als een normale auto wat leuk is. Het spartaans interieur van bepaalde andere merken spreekt me niet aan. Een auto moet knopjes hebben 🙂 
      https://nl.mazda.be/modellen/mazda-mx-30/


      De auto was rijkelijk uitgerust met oa. een HUD

      Maar hoe rijdt dat nu hé. Wel ik moet zeggen beter dan verwacht. Onderstel en ophanging zijn vrij stug afgeveerd waardoor je bochten kan nemen zonder het gevoel te hebben om op een boot te zitten. Aangenaam verrast en deze wagen is ideaal als 2de wagen of als enige wagen voor gezinnen die niet veel kilometers doen.

      Er is geen push zoals andere elektrische wagens hebben maar het rijdt vlot genoeg en je bent nog steeds sneller weg dan met een 1.4 liter motor die veel wagens nu al hebben.

      Ik ben 1m82 en de zetel stond een 5cm te ver naar achter voor mezelf dus ruimte achterin is voldoende voor kinderen en jongeren.


      Prijs begint aan 33.450 EURO en de wagen heeft "145pk". Testrit kan je aanvragen via Mazda De Roover --> https://de-roover.mazda.be/nl of @Mazdastruction
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions