Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

Audi E-Tron GT

Recommended Posts

Monterey Jack    2,994
Monterey Jack

Op basis van dat CarWow filmpje toch geschrokken van de prijszetting. Hoger gepositioneerd dan de Taycan, wel altijd de 93kw batterij. Zo deze ruimer zijn binnenin dan de Taycan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
yvesken    65
yvesken
1 hour ago, BMWMB said:

Mooie auto, maar ik ben niet van m’n sokken geblazen. Vooral het interieur stelt mij teleur, waarbij de multimedia gewoon hetzelfde is als in een A6. Als ik dan kijk wat Mercedes heeft gedaan met het interieur van de S-klasse, had ik echt wel meer verwacht van deze e-tron GT.

Andere mening hier. Helemaal niet weg van dat nieuwe interieur van de nieuwe S. Bij Audi mis ik wel wat kleur in het interieur, naar goede (slechte dus) gewoonte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,831
JanC

Wel verrassend dat ze terug voor knoppen gegaan zijn voor de airco! Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat het verbruik beïnvloedt? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yvesken    65
yvesken
9 minutes ago, JanC said:

Wel verrassend dat ze terug voor knoppen gegaan zijn voor de airco! Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat het verbruik beïnvloedt? 

Misschien gewoon op basis van gebruikers feedback? De ervaring die ik heb met touchscreen only is toch ook dat ik voor dergelijke acties fysieke knoppen mis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB
2 uren geleden, Monterey Jack zei:

Op basis van dat CarWow filmpje toch geschrokken van de prijszetting. Hoger gepositioneerd dan de Taycan, wel altijd de 93kw batterij. Zo deze ruimer zijn binnenin dan de Taycan?

Idd altijd de 93kW batterij, en ook altijd 4x4, waardoor je dus moet vergelijken met een 4S die zo snel 15k euro duurder is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,831
JanC
1 uur geleden, yvesken zei:

Misschien gewoon op basis van gebruikers feedback? De ervaring die ik heb met touchscreen only is toch ook dat ik voor dergelijke acties fysieke knoppen mis.

Mja, en toch verwacht ik een andere uitleg. Want anders geven ze toe dat ze fout zitten in al die andere modellen... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
yvesken    65
yvesken
8 hours ago, JanC said:

Mja, en toch verwacht ik een andere uitleg. Want anders geven ze toe dat ze fout zitten in al die andere modellen... 

Ik vind dat er niets mis is met toegeven dat je fout zit 🤷🏻‍♂️

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
9 uren geleden, BMWMB zei:

Idd altijd de 93kW batterij, en ook altijd 4x4, waardoor je dus moet vergelijken met een 4S die zo snel 15k euro duurder is.

Waar is de tijd dat een suv duurder was dan een sedan. Als ik het goed lees, is hij duurder dan een e-tron?  

 

En gaat het echt naar,  koop je maar een klein plastieken "brolletje" ( zoe bv) voor meer dan genoeg geld, als modale burger. en laat de "normale" formaten enkel toe aan de rijken, naartoe? Wat een bedragen toch voor een "gewone" sedan. 😶

 

Ik krijg zo'n filmgevoel. Waar de rijken met prachtige wagens full elektrisch rijden, en je dan de achterbuurten in oude wagens ziet, die ze zelf omgebouwd hebben naar elektrisch.  ( kan  niet op een titel komen, maar er zijn er genoeg)

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
10 minutes ago, tuscani said:

Waar is de tijd dat een suv duurder was dan een sedan. Als ik het goed lees, is hij duurder dan een e-tron?  

 

En gaat het echt naar,  koop je maar een klein plastieken "brolletje" ( zoe bv) voor meer dan genoeg geld, als modale burger. en laat de "normale" formaten enkel toe aan de rijken, naartoe? Wat een bedragen toch voor een "gewone" sedan. 😶

Tesla heeft ook eerst de Model S gemaakt, daarna de nog duurdere Model X, en dan pas de Model 3.

Lijkt me niet onlogisch dat een merk eerst halo modellen wil maken van iets nieuws, alvorens te beginnen aan de elektrische A3. Gaat om imago.

En sinds wanneer is een auto van 5 meter een "normaal formaat" wagen? :D 

 

 

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

Met normaal verwees ik idd naar deze, maar vooral ook de etron (godver dat is moeilijk al diezelfde namen..de suv dus. Die is toch vergelijkbaar met een q5) en een q5 vergelijk ik met een a4 qua formaat.  

Ben dus vooral benieuwd wat hun q4  , of hoe gaat hun kleine etron suv noemen,  gaat kosten. En die gaat vermoedelijk q3 ( a3) formaat zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenmuisarchitekt    10,353
binnenmuisarchitekt

Inderdaad geen karren meer voor de "gewone" mens.

Imago inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,355
Naish

LOL... Net insta stories zien passeren van onze bouwfirma in Spanje... Ze hebben daar het promo filmpje gemaakt voor de E-tron op ons golfdomein bij een huis van onze firma :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,355
Naish
Op 9/2/2021 om 20:16, binnenmuisarchitekt zei:

 

 

ex6.jpg

Dit is een foto in Spanje... Beneden ligt de golf en aan de overkant staat ons huis :D

  • Like 2
  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Naish    5,355
Naish

Trouwens ook eens bekeken en vind hem ook niet mis en heeft wel iets... Madam vind hetzelfde.

Voor mij is de voorkant van de Taycan veel mooier. Zijprofiel kan je niet veel verschil. Achterkant Audi is echt vet en daar zou ik hem beetje voor nemen op de taycan... 

Is hij al ergens te speccen?

Zou eens willen zien of zo'n GT met opties veel scheelt met een taycan...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Salokin    7,167
Salokin
Op 17/2/2021 om 09:38, Naish zei:

Dit is een foto in Spanje... Beneden ligt de golf en aan de overkant staat ons huis :D

Geen foto van die uitbaai?

  • Like 1
  • Funny 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hazen    1,248
Hazen

Ziet er goed uit! Ik vrees alleen dat die de tand des tijds niet zo goed gaat doorstaan. Binnen 5-10j is er wss geen kat die dat nog moet hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
binnenmuisarchitekt    10,353
binnenmuisarchitekt

Tegen dan is er weeral iets anders. Ik zie het probleem niet :biggrin:

En dit is sowieso ook geen klassieker voor de toekomst.

Al heb ik daar over elektrische auto's nog niet bij stil gestaan. Zouden er binnen 40 jaar bijvoorbeeld classic EV-cars zijn?

Bijvoorbeeld een Honda E, wordt dat ooit een cult karretje? Is het eigenlijk nu al een beetje.

Worden die trouwens al geleverd in Europa?

Ik vind die zo de max!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
On 2/21/2021 at 11:06 AM, Hazen said:

Binnen 5-10j is er wss geen kat die dat nog moet hebben.

Binnen 10 jaar is er niemand die een EV moet hebben die vandaag op de markt komt. Zou zijn zoals nu naar een okkazie iPhone 4S zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB

Dat denk ik dan weer niet. Buiten de actieradius zie ik niet meer evolutie dan we al gekend hebben bij niet EV's. Ik stel me wel de vraag of ze net als bij een Tesla software-updates kunnen krijgen. Als dat niet het geval is, dan wordt dat wel een grote handicap voor deze Audi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
31 minutes ago, BMWMB said:

Dat denk ik dan weer niet. Buiten de actieradius zie ik niet meer evolutie dan we al gekend hebben bij niet EV's. 

"buiten actieradius". Welja, binnenkort batterijen die je range met 80% omhoog trekken, en ondertussen degraderen de huidige alleen maar. Succes dan met de verkoop binnen 10 jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB

Die dan onbetaalbaar zijn voor particulieren... Batterijen degraderen maar 10% na 300k km, en alle andere onderdelen hebben veel minder last van slijtage dan bij een diesel of benzine. Ik ben er zeker van dat over 10 jaar zo’n e-tron GT vlot tweedehands verkocht zal geraken.

Een A6 diesel daarentegen... dat is dan een Nokia 6210.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denniske    4,896
Denniske
21 uren geleden, Lotuzzz zei:

@Denniske wederom wegske naast den E40 in Bertem :D

Verder gerokt em ni oep ellentriek ee! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Rabbit
      By Rabbit
      Hij is er eindelijk.
      Wel gecharmeerd dat er echt Audi kwaliteit is, surtout als je wat die dezelfde basis deelt met de ID4.
       
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions