Jump to content
Sign in to follow this  
Guest wooter

Audi E-Tron GT

Recommended Posts

tuscani    6,753
tuscani

Mag misschien best wel verzet worden naar het subforum van elektrische wagens.

@Jupke en andere mods

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    10,748
Lotuzzz
10 minuten geleden, tuscani zei:

Mag misschien best wel verzet worden naar het subforum van elektrische wagens.

@Jupke en andere mods

't Is toch nog niet officieel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,109
ir_fuel
5 minutes ago, Lotuzzz said:

't Is toch nog niet officieel?

't spel staat nu op zijn plaats.

Merci @tuscani ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
7 minuten geleden, ir_fuel zei:

't spel staat nu op zijn plaats.

Merci @tuscani ;) 

Geen probleem @ir_fuel . Als je nog tijd over hebt kan je het zelfs samenvoegen. :D

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa

Vette stance.

Is dat onderhuids enig % Taycan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bouncing Bullet    2,141
Bouncing Bullet
7 minuten geleden, gTa zei:

Vette stance.

Is dat onderhuids enig % Taycan?

Niet weinig. 

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,906
The Swede

Er is 1 ding dat ik niet volg: nu al die kisten door een soepmixer worden aangedreven, wat is nog het verschil tussen zo een Audi, een Porsche of andere? 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites
thor    168
thor
Zojuist, The Swede zei:

Er is 1 ding dat ik niet volg: nu al die kisten door een soepmixer worden aangedreven, wat is nog het verschil tussen zo een Audi, een Porsche of andere? 🤔

De badge op de auto, voor zo een porsche badge betaal je zeker 50k meer. 😉

  • Funny 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB
Er is 1 ding dat ik niet volg: nu al die kisten door een soepmixer worden aangedreven, wat is nog het verschil tussen zo een Audi, een Porsche of andere?

Gasrespons, power, ophanging, wegligging, stuurgevoel,... ik heb al met de Audi e-tron, de Taycan en mijn Tesla (uiteraard) gereden, en het zijn alledrie compleet andere auto’s qua rijden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,906
The Swede

En als morgen VW in de Audi een iets krachtiger motor steekt en de software wat scherper zet, heb je ook een Taycan.

Verschil in “ziel”? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
14 uren geleden, BMWMB zei:


Gasrespons, power, ophanging, wegligging, stuurgevoel,... ik heb al met de Audi e-tron, de Taycan en mijn Tesla (uiteraard) gereden, en het zijn alledrie compleet andere auto’s qua rijden.

Je test dan wel een SUV, tegenover een "sportwagen" tegenover een sedan. Lijkt me logisch dan toch? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,906
The Swede
8 minutes ago, tuscani said:

Je test dan wel een SUV, tegenover een "sportwagen" tegenover een sedan. Lijkt me logisch dan toch? 

Logica? ... Op AM? ...

Gisteren te zwaar aan Ondineke of Angelique gezeten? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani

Moest je nu op geschreven  hebben ipv aan. ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,906
The Swede

Ook niet het scherpste mes in de schuif, he gij. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,753
tuscani
15 minuten geleden, The Swede zei:

Ook niet het scherpste mes in de schuif, he gij. 

idd want op een ondinneke zitten gaat waarschijnlijk ook best wel wat zeer doen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Swede    3,906
The Swede

In het detail topic had er ene raad rond lube die je moet gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
stradge    349
stradge

Damn, spectaculair! En dat met genen van de Taycan, kan wel eens de beste Audi ooit worden.

Edited by stradge

Share this post


Link to post
Share on other sites
BMWMB    6,689
BMWMB

Dat ziet er inderdaad al goed uit. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Rabbit
      By Rabbit
      Hij is er eindelijk.
      Wel gecharmeerd dat er echt Audi kwaliteit is, surtout als je wat die dezelfde basis deelt met de ID4.
       
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions