Polygoon 15.035 Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 3 uren geleden, saabi zei: Hier krijgt de garage vorm A-mai 2 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 Dat zijn koepels die 2 witte vierkanten? En hoe ziet het er nu uit vanuit de living? Knapste stuk van de 993 zichtbaar? Quote
Populair bericht saabi 4.075 Geplaatst: 20 augustus 2022 Populair bericht Geplaatst: 20 augustus 2022 Dit zijn inderdaad 2 koepels. De auto’s zijn vanuit de leefruimte gedeeltelijk zichtbaar. Ook vanuit de leesruimte er voor. 24 Quote
CAS 8.067 Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 Machtig! En da's een pelletkachel dat klaar staat? Zie ook dat de plinten nog niet geplaatst zijn, dat moet in dezelfde kleur als de muur. Anders ga je terecht commentaar krijgen! Maar als ik de rest van de details zie, dan wist je dit al. 2 1 Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 Geen pellet maar gas voor het gemak. Ik ik wou hout, maar heb niet alles te zeggen. Haardwand volgt volgende week, en plinten zullen idd. Kleur van de muren volgen… 1 Quote
msxx 7.823 Geplaatst: 21 augustus 2022 Geplaatst: 21 augustus 2022 Geen architectuur, maar ben er toch blij mee 9 Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Op 20/8/2022 om 15:14, saabi zei: Hier krijgt de garage vorm Wat een verschil met de set-up in je tuin van twee zomers geleden 1 Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Die set-up is inderdaad niet te vergelijken en was uiteraard maar tijdelijk. Dat was een gevolg van de ziekte van een goede vriend waar ik een deel van een hangaar gebruikte. Hij had deze hangaar verkocht en is helaas intussen reeds overleden....RIP mateke.... Verbouwplannen zaten hoe dan ook in de pijpleiding, en omdat ik de auto's graag in de onmiddellijke buurt had werd een garage van minstens 2 auto's opgenomen in het lastenboek...Achteraan in de tuin is er nog overdekte ruimte voor 1 auto en er kunnen er daar nog een paar parkeren. Ik had maar 1 fotoke opgenomen in het mood-board en de architect had het begrepen. Credits naar mijn vrouw om dit te laten passeren.. . Quote
ex-Mooseman 14.566 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Dat had je inderdaad zo verteld. Ik herinner me ook nog foto's van je detailwerk in de loods. Quote
Daggie 482 Geplaatst: 23 augustus 2022 Geplaatst: 23 augustus 2022 Op 20/8/2022 om 15:14, saabi zei: Hier krijgt de garage vorm Wat voor vloer is dat? Quote
Kartfreak 1.881 Geplaatst: 23 augustus 2022 Geplaatst: 23 augustus 2022 Lijkt mij gepolierde beton. Quote
saabi 4.075 Geplaatst: 23 augustus 2022 Geplaatst: 23 augustus 2022 gekleurde polybeton inderdaad. Quote
Daggie 482 Geplaatst: 23 augustus 2022 Geplaatst: 23 augustus 2022 Bedankt! Ziet er goed uit! 1 Quote
Alexis 5.937 Geplaatst: 24 augustus 2022 Geplaatst: 24 augustus 2022 Miljaar, zeer knappe 'garage' (eerder showroom) @saabi!! Leuk dat je dit deelt. Doet me dromen De lijst met eisen voor een volgende woning is weer wat langer geworden! 1 Quote
Populair bericht bt. 7.566 Geplaatst: 21 oktober 2023 Populair bericht Geplaatst: 21 oktober 2023 Eindelijk ‘full house’ in de garage 25 Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 21 oktober 2023 Geplaatst: 21 oktober 2023 1 minuut geleden, ex-Mooseman zei: En de jaguar? Die wordt momenteel vakkundig genegeerd Idealiter blijft het thuis ook bij (die) 4 stuks, zoals ze nu staan kan ik er immers onfhankelijk van elkaar mee buiten- en binnenrijden. 1 Quote
Niko80 6.866 Geplaatst: 31 oktober 2023 Geplaatst: 31 oktober 2023 Op 21/10/2023 om 18:04, bt. zei: Die wordt momenteel vakkundig genegeerd Idealiter blijft het thuis ook bij (die) 4 stuks, zoals ze nu staan kan ik er immers onfhankelijk van elkaar mee buiten- en binnenrijden. Iets wat de Jag niet kan...Rijden. 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 Dit topic even bovenhalen. Ik speel nog altijd met het idee om een autolift te steken in onze schuur. Maar er zijn zodanig veel voorwaarden dat het een moeilijke zoektocht is. Het initiële idee was om de oude mestkelders die nog in de grond zaten te gaan hergebruiken als gewone kelder en de auto's daarin te laten zakken. Maar dat paste niet in ons budget. Het grootste probleem was dat de mestkelders dateren van begin vorige eeuw en dat het veel geld zou kosten om ze te renoveren om vooral geen water in te hebben. Het laatste wat je wil is dat je auto half onder water staat na enkele regendagen. Het tweede idee was om een schaarlift te steken centraal in de schuur om de auto's dan op het nieuwe verdiep te kunnen rijden. Daar ook twee problemen mee: Ten eerste schijteduur als je dat mooi afgewerkt wil (ik wou bvb de toplaag ook ik in beton, zoals de rest van de vloer maar dan moest je naar het zwaarste systeem gaan wat uiteraard weer het duurst was) Ten tweede: schuur moet ook dienen als feestzaaltje. En uitgerekend in het midden van de schuur zit je dan met groeven in de grond van de laadplateau. Niet ideaal voor vrouwtjes met hielschoentjes aan. Het derde idee was om een gewone vierpalenlift te steken. Zeker toen ik dit zag op IG, vond ik dat wel iets: Vier palen én twee plateau's waardoor je dan eigenlijk twee auto's de lucht in kan steken. Maar wederom een probleem: zoals hierboven gezegd: occasioneel feestzaaltje dan sta je met vier poten in je schuur, die sowieso altijd in de weg zullen staan. Weer afgeschreven... Het laatste idee: een 1-koloms-autolift. Maar om de één of de andere reden vind ik bijna uitsluitend mobiele 1-koloms-autoliften. En als je al eens een 'vaste' vindt, dan zijn het er zonder plateau. Dus gewoon vier steunpunten waardoor de auto eigenlijk hangt en niet staat. Is daar een reden voor? Gewicht? Ik wil eigenlijk gewoon een plateau dat omhoog gaat met één kolom. Of hebben jullie nog andere geniale ingevingen die niet te veel geld kosten? Ik ben benieuwd! Quote
-Fred- 823 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 Vanwaar de vereiste om de auto's in de lucht te kunnen steken? Omdat je ze op het verdiep wil kunnen zetten? In onze verbouwing speelt de garage ook een vrij grote rol, omdat we een bar steken naast de garage. We hebben buiten een carport gemaakt, waardoor we toch al twee auto's droog kunnen buiten zetten, in het geval dat we de garage ook willen gebruiken bij een feestje oid. Foto van een testfit, vóór de werken 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 4 minuten geleden, -Fred- zei: Vanwaar de vereiste om de auto's in de lucht te kunnen steken? Omdat je ze op het verdiep wil kunnen zetten? Puur voor de plaats. Hebben vier auto's. Die konden vrij makkelijk staan voor de verbouwingswerken maar nu niet meer. Nu is de helft van de schuur is ingepalmd door een sanitaire blok met 2 WC's en een douche, een kastenmeubel, een bar en een berging... Quote
bt. 7.566 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 29 minuten geleden, Maxime S zei: Of hebben jullie nog andere geniale ingevingen? Zeker! Koop je een (paar) plateau(‘s) zoals @Matthi heeft en een heftruck 1 Quote
Maxime S 2.848 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 6 minuten geleden, bt. zei: Zeker! Koop je een (paar) plateau(‘s) zoals @Matthi heeft en een heftruck dan moet ik weer een heftruck kunnen zetten ergens... nee nee, geen optie Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 Ik snap niet goed waar je naar op zoek bent. Je wilt je wagens in de lucht plaatsen, maar het lijkt alsof de machine om het in de lucht te zetten geen plaats mag innemen? Hoe zou jouw, money aside, ideale opstelling er dan uit zien? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.