Ga naar inhoud

VW 1.4 TSI 122pk met 135k km


BMWMB

Aanbevolen berichten

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-swift-1-6-sport-clima-elek-pakket-lmv-stoelvrm-keyless-n-benzine-blauw-f4cbbcbc-95b1-455a-acf9-73562ac70f58?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 8.495,-
Kilometerstand: 86.457 km
Bouwjaar: 10/2012
 

Zelf ook nog voor gekeken en ik heb ettelijke jaren geleden twee kameraden zo’n Swift Sport van de vorige generatie aangepraat. Allebei content :D 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jochen zei:

Allemaal mooi en wel maar zoek er eens eentje voor dat budget?

Idd. Waar de Jappen altijd bekend stonden voor slecht waardebehoud, is dat nu toch wel wat anders. Zeker sub 10.000 euro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, gl3nn zei:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-swift-1-6-sport-clima-elek-pakket-lmv-stoelvrm-keyless-n-benzine-blauw-f4cbbcbc-95b1-455a-acf9-73562ac70f58?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 8.495,-
Kilometerstand: 86.457 km
Bouwjaar: 10/2012
 

Zelf ook nog voor gekeken en ik heb ettelijke jaren geleden twee kameraden zo’n Swift Sport van de vorige generatie aangepraat. Allebei content :D 

Vraag mij af of de verzekering betaalbaar blijft voor een 18 jarige? Wel heerlijk karretje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gl3nn zei:

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

https://www.autoscout24.be/nl/aanbod/suzuki-swift-1-6-sport-clima-elek-pakket-lmv-stoelvrm-keyless-n-benzine-blauw-f4cbbcbc-95b1-455a-acf9-73562ac70f58?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share

Verkoopprijs: € 8.495,-
Kilometerstand: 86.457 km
Bouwjaar: 10/2012
 

Zelf ook nog voor gekeken en ik heb ettelijke jaren geleden twee kameraden zo’n Swift Sport van de vorige generatie aangepraat. Allebei content :D 

Ik snap het wel hoor maar in deze kleur is dat een wijvenkar :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jochen zei:

Ik snap het wel hoor maar in deze kleur is dat een wijvenkar :lol:

Ge kunt ook een andere kleur kiezen he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

RRD-bodje van 6000 en afwachten. Daarna mentaal vooral 3k “voorzien” voor potentiële kosten. Echt geen slechte vondst IMO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/6/2020 om 13:49, Niko80 zei:

Vanaf blijven @BMWMB, zijn kutblokken. Koop hem iets Japans, das altijd goed.

Hakosuka ❤️

  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder voor iets als dit gaan. Het blijft hetzelfde model maar diesel. Die 1.6 tdi zijn ook iets robuuster en zuiniger. Wat wel leuk is als hij zelf de brandstof moet betalen.

https://www.2dehands.be/a/auto-s/seat/m1523972172-seat-leon-1-6-cr-tdi-i-tech.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6/6/2020 om 16:50, Capitol zei:

Wij hebben een 1,2 Caddy en die heeft het probleem ook al gehad. In het onderhoudsboekje is te zien dat de vervanging van de bewuste onderdelen al gebeurd was voor we hem gekocht hebben. Maar toch een aantal maanden geleden (opnieuw) geratel direct na het starten. Dus de spanrol laten vervangen.
Er is een intern artikel bij VW over dit probleem, afhankelijk van motorcode en de fabriek waar de motor gemaakt is, kan je zien of je de slechte ketting hebt.
Bij ons was dit het geval, maar de VW dealer antwoordde heel gemakkelijk: geen tussenkomst van ons, want de auto is niet origineel VW onderhouden. We hebben de Caddy 2ehands gekocht met 37k km en was ervoor inderdaad niet altijd origineel onderhouden. Heel spijtige reactie van VW vind ik persoonlijk: ze weten dat ze een slechte reeks van kettingen gebruikt hebben, het probleem is intern gekend en beschreven en toch geen tussenkomst. Nochtans heeft officieel of niet officieel onderhoud hier geen invloed op het probleem.
Als je alles moet laten vervangen wat beschreven staat in de interne nota, zit je snel aan 800-1000 EUR.

"Er is een intern artikel bij VW over dit probleem" dat klinkt erg als een service/terugroepactie, iets waar eender welke dealer, zou op moeten reageren, los van de onderhoudshistoriek. Zitten in dat geval ook geen 800-1000 euro kosten aan verbonden voor jou als klant of de dealer, aangezien dat vanuit VW een garantieverhaal is. Lijkt me eerder een verhaal van de dealer die geen zin heeft om aan een auto te werken omdat je hem daar niet gekocht hebt, hij verwacht dat je verder ook daar niet op onderhoud gaat gaan en dus het idee heeft dat hij veel geld (geen marge op onderdelen of uurloon) en tijd (en tijd kost geld, dus geld) en verliest. 

ik weet niet wie je die info over het bestaan van dat intern artikel gegeven heeft, maar ik zou eens langs een andere dealer gaan met het chassisnummer en vragen of ze op dat chassisnummer willen zoeken naar de onderhoudshistoriek en terugroepacties. Ze gaan u die info waarschijnlijk niet meegeven op papier, maar een degelijke customer service advisor gaat u die informatie wel vertellen, en adviseren wat je er best mee kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet alleen die info over dat artikel, ik heb het artikel uitgeprint thuis liggen. Een kameraad heeft als bijberoep een kleine garage, dus hij kan die informatie allemaal opvragen. Het is effectief een gekend probleem, maar de dealer steekt zich dus weg achter die uitleg. In het artikel staat duidelijk vermeld welke motorcodes geïmpacteerd zijn tussen welke datums en in een bepaalde fabriek gemaakt.
En rechtstreeks contact opnemen met VW klantenservice is precies niet mogelijk, want je vindt nergens een telefoonnummer of mail adres, overal wordt naar de dealers verwezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb thans laatst nog naar D'Ieteren gebeld om de onderhoudshistorie na te kijken via chassisnummer. Die brave man heeft me dat gewoon telefonisch meegedeeld, ik vermoed dat ze zo'n dingen je ook wel kunnen vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben ze voor mijn Duitse A4 ook gedaan voor aanschaf, serienummer van de koper gekregen en laten checken door de Audi dealer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Jochen zei:

Ik heb thans laatst nog naar D'Ieteren gebeld om de onderhoudshistorie na te kijken via chassisnummer. Die brave man heeft me dat gewoon telefonisch meegedeeld, ik vermoed dat ze zo'n dingen je ook wel kunnen vertellen.

Vertellen wel hé, maar op document meegeven mocht niet meer tegen ik weg was bij VW... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Honda altijd een goede keus. Betrouwbaar, rijdt goed, behoudt zijn waarde. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid