Matteus 510 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Wat een kar irl. Wel niet zo imposant als ik verwachtte, maar wel duidelijk groter dan de 997. Lijnenspel is magnifiek als je let op de details van de vormgeving. Minuscule plooitjes, boogjes, vormpjes all over the place, die het geheel echt mooi maken. Interieur is érg knap afgewerkt. 997 II was al een hele vooruitgang tegenover de pfl, maar dat van de 991 is echt nog een stap verder. Sound is (heb 'em helaas wel enkel nog maar stilstaand gehoord). In de luchtfilterdoos zitten vliezen in de behuizing, die luchtdicht zijn, maar die inlaatgeroffel naar buiten laten. Ook zit er een zogenaamde 'sound symposer' op: is een buisje met een elektro-pneumatisch gestuurde klep, waarin een membraan al dan niet trilt (afh. van sportknop) op de resonanties binnenin de luchtfilterbehuizing. Dat buisje achter het membraan is op zijn beurt verbonden met het interieur (komt uit onder achterruit). Zorgt voor mega toffe accentuering van het inlaatgeluid bij sportief rijden. Dat + PSE moet fantastisch zijn om mee te rijden volgens mij. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 16 november 2011 Geplaatst: 16 november 2011 Thanks voor de info Matteus Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Thanks voor de info Matteus ²! Zalig! Quote
GinoV 25 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Geen foto's van genomen Matteus? Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Vandaag in de bus, op mijn naam. Ze zijn precies een beetje aan het pushen: Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Wat een kar irl. Wel niet zo imposant als ik verwachtte, maar wel duidelijk groter dan de 997. Lijnenspel is magnifiek als je let op de details van de vormgeving. Minuscule plooitjes, boogjes, vormpjes all over the place, die het geheel echt mooi maken. Interieur is érg knap afgewerkt. 997 II was al een hele vooruitgang tegenover de pfl, maar dat van de 991 is echt nog een stap verder. Sound is (heb 'em helaas wel enkel nog maar stilstaand gehoord). In de luchtfilterdoos zitten vliezen in de behuizing, die luchtdicht zijn, maar die inlaatgeroffel naar buiten laten. Ook zit er een zogenaamde 'sound symposer' op: is een buisje met een elektro-pneumatisch gestuurde klep, waarin een membraan al dan niet trilt (afh. van sportknop) op de resonanties binnenin de luchtfilterbehuizing. Dat buisje achter het membraan is op zijn beurt verbonden met het interieur (komt uit onder achterruit). Zorgt voor mega toffe accentuering van het inlaatgeluid bij sportief rijden. Dat + PSE moet fantastisch zijn om mee te rijden volgens mij. Zalige info! Quote
Matteus 510 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Geen foto's van genomen Matteus? Niet aan gedacht eigenlijk. Denk trouwens ook niet dat dat geappreciëerd zou worden... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 Binnen een paar weken bij elke dealer te zien, en binnen een paar maand in elke straat van Knokke, dus geen haast jongens Quote
GinoV 25 Geplaatst: 17 november 2011 Geplaatst: 17 november 2011 (aangepast) Papaya En nog een knappe foto: 17 november 2011 aangepast door GinoV Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Toen de 991 werd voorgesteld werd er gezegd dat overstuur niet meer in zijn woordenboek staat... Tot je zoiets aan Chris Harris geeft Quote
GinoV 25 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Vet filmpje, kan niet wachten op de volledige review! Quote
Gast Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Toen de 991 werd voorgesteld werd er gezegd dat overstuur niet meer in zijn woordenboek staat... Tot je zoiets aan Chris Harris geeft niet onderstuur?? Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 niet onderstuur?? Ook. Maar ik geloof dat men in een interview met Walter Röhrl ook zei dat hij nauwelijks dwars gaat. Quote
Matteus 510 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Ook. Maar ik geloof dat men in een interview met Walter Röhrl ook zei dat hij nauwelijks dwars gaat. Nochthans zijn er een aantal veranderingen die toch voor een interessante wegligging zouden zorgen. Zeker wat betreft uitlokken van overstuur. (sperdiff, ptv, pdcc) Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 20 november 2011 Geplaatst: 20 november 2011 Nochthans zijn er een aantal veranderingen die toch voor een interessante wegligging zouden zorgen. Zeker wat betreft uitlokken van overstuur. (sperdiff, ptv, pdcc) Sper standaard ? Quote
GinoV 25 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Ook. Maar ik geloof dat men in een interview met Walter Röhrl ook zei dat hij nauwelijks dwars gaat. :grin: Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Oke, deze foto's spreken men stelling wel tegen! Ik ben ook niet zeker hoor, maar dacht gelezen te hebben dat de wagen zo goed rijdt en zo neutraal.. dat het speelse er wat af is. Maar ze schrijven zoveel.. zeer benieuwd naar volledige reviews van deze 991! Quote
BWS 3.240 Geplaatst: 21 november 2011 Geplaatst: 21 november 2011 Oke, deze foto's spreken men stelling wel tegen! Ik ben ook niet zeker hoor, maar dacht gelezen te hebben dat de wagen zo goed rijdt en zo neutraal.. dat het speelse er wat af is. Maar ze schrijven zoveel.. zeer benieuwd naar volledige reviews van deze 991! ik had ook hetzelfde gelezen, dus ben blij het tegendeel vast te stellen Quote
Matteus 510 Geplaatst: 22 november 2011 Geplaatst: 22 november 2011 Sper standaard ? Op S standaard sper en PTV/PTV Plus. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.