Ga naar inhoud

Porsche 911 ( 991 )

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wat een kar irl. :inlove:

Wel niet zo imposant als ik verwachtte, maar wel duidelijk groter dan de 997. Lijnenspel is magnifiek als je let op de details van de vormgeving. Minuscule plooitjes, boogjes, vormpjes all over the place, die het geheel echt mooi maken.

Interieur is érg knap afgewerkt. 997 II was al een hele vooruitgang tegenover de pfl, maar dat van de 991 is echt nog een stap verder.

Sound is :inlove: (heb 'em helaas wel enkel nog maar stilstaand gehoord). In de luchtfilterdoos zitten vliezen in de behuizing, die luchtdicht zijn, maar die inlaatgeroffel naar buiten laten.

Ook zit er een zogenaamde 'sound symposer' op: is een buisje met een elektro-pneumatisch gestuurde klep, waarin een membraan al dan niet trilt (afh. van sportknop) op de resonanties binnenin de luchtfilterbehuizing. Dat buisje achter het membraan is op zijn beurt verbonden met het interieur (komt uit onder achterruit). Zorgt voor mega toffe accentuering van het inlaatgeluid bij sportief rijden.

Dat + PSE moet fantastisch zijn om mee te rijden volgens mij.

Geplaatst:

Vandaag in de bus, op mijn naam.

Ze zijn precies een beetje aan het pushen:

2lbyvqg.png

:lol:

Geplaatst:
Wat een kar irl. :inlove:

Wel niet zo imposant als ik verwachtte, maar wel duidelijk groter dan de 997. Lijnenspel is magnifiek als je let op de details van de vormgeving. Minuscule plooitjes, boogjes, vormpjes all over the place, die het geheel echt mooi maken.

Interieur is érg knap afgewerkt. 997 II was al een hele vooruitgang tegenover de pfl, maar dat van de 991 is echt nog een stap verder.

Sound is :inlove: (heb 'em helaas wel enkel nog maar stilstaand gehoord). In de luchtfilterdoos zitten vliezen in de behuizing, die luchtdicht zijn, maar die inlaatgeroffel naar buiten laten.

Ook zit er een zogenaamde 'sound symposer' op: is een buisje met een elektro-pneumatisch gestuurde klep, waarin een membraan al dan niet trilt (afh. van sportknop) op de resonanties binnenin de luchtfilterbehuizing. Dat buisje achter het membraan is op zijn beurt verbonden met het interieur (komt uit onder achterruit). Zorgt voor mega toffe accentuering van het inlaatgeluid bij sportief rijden.

Dat + PSE moet fantastisch zijn om mee te rijden volgens mij.

Zalige info!

Geplaatst:
Geen foto's van genomen Matteus?

Niet aan gedacht eigenlijk. Denk trouwens ook niet dat dat geappreciëerd zou worden...

Geplaatst:

Binnen een paar weken bij elke dealer te zien, en binnen een paar maand in elke straat van Knokke, dus geen haast jongens ;)

Geplaatst: (aangepast)

Papaya :D

991.jpg

99.jpg

En nog een knappe foto:

autowpruporschemixed53.jpg

aangepast door GinoV
Geplaatst:
Geplaatst:

Toen de 991 werd voorgesteld werd er gezegd dat overstuur niet meer in zijn woordenboek staat... Tot je zoiets aan Chris Harris geeft :D

Geplaatst:

Vet filmpje, kan niet wachten op de volledige review!

Geplaatst:
Toen de 991 werd voorgesteld werd er gezegd dat overstuur niet meer in zijn woordenboek staat... Tot je zoiets aan Chris Harris geeft :D

niet onderstuur??

Geplaatst:
niet onderstuur??

Ook. Maar ik geloof dat men in een interview met Walter Röhrl ook zei dat hij nauwelijks dwars gaat.

Geplaatst:

Thumb resize.

FAK ME !!!!

Geplaatst:
Ook. Maar ik geloof dat men in een interview met Walter Röhrl ook zei dat hij nauwelijks dwars gaat.

Nochthans zijn er een aantal veranderingen die toch voor een interessante wegligging zouden zorgen. Zeker wat betreft uitlokken van overstuur. (sperdiff, ptv, pdcc)

Geplaatst:
Nochthans zijn er een aantal veranderingen die toch voor een interessante wegligging zouden zorgen. Zeker wat betreft uitlokken van overstuur. (sperdiff, ptv, pdcc)

Sper standaard ?

Geplaatst:

:grin:

6373082657_450154eb0b_b.jpg

6373084149_6729d96c69_b.jpg

6373128457_b8aec0d060_b.jpg

Geplaatst:

Oke, deze foto's spreken men stelling wel tegen! :D

Ik ben ook niet zeker hoor, maar dacht gelezen te hebben dat de wagen zo goed rijdt en zo neutraal.. dat het speelse er wat af is.

Maar ze schrijven zoveel.. zeer benieuwd naar volledige reviews van deze 991!

Geplaatst:
Oke, deze foto's spreken men stelling wel tegen! :D

Ik ben ook niet zeker hoor, maar dacht gelezen te hebben dat de wagen zo goed rijdt en zo neutraal.. dat het speelse er wat af is.

Maar ze schrijven zoveel.. zeer benieuwd naar volledige reviews van deze 991!

ik had ook hetzelfde gelezen, dus ben blij het tegendeel vast te stellen ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in