Ga naar inhoud

Volkswagen ID.4


Audi S8

Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Het punt van die klinken ontgaat me echt volledig😅

Enkel om graaf te doen tegen de kids ofzo?

 

Edit : en die knop voor de achterruiten te bedienen, wtf? Zou dat nu echt zijn om 1 knop uit te sparen?

aangepast door stradge
Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, stradge zei:

Het punt van die klinken ontgaat me echt volledig😅

Enkel om graaf te doen tegen de kids ofzo?

 

Edit : en die knop voor de achterruiten te bedienen, wtf? Zou dat nu echt zijn om 1 knop uit te sparen?

Alle EV's hebben zo'n klinken toch? Tesla doet dat ook al 10 jaar en die hadden meteen 400km rijbereik dusja, dat zal het geheim zijn 😛

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze week een testrit gedaan met zo’n ID4. Het was een 77kWh. Eerste maal dat ik met iets elektrisch reed, zelfs nog nooit hybride gereden. Qua motorkarakter is dat dus 0/10, geen idee of dat met alle EV’s zo is? Voor de rest, ruime wagen, geen rammels, goede zetels,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Fons De Turbospons said:

Qua motorkarakter is dat dus 0/10, geen idee of dat met alle EV’s zo is?

Ja

een EV heeft geen "karakter" omwille van zijn efficiëntie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Momenteel bezig met een ID4 te configureren als volgende leaser.

Dilemma is voor mij om voor de Pro of de Pro Performance te gaan met wat minder opties.

Probleem is, dat een Pro versie eigenlijk nog nergens beschikbaar is voor een testrit.

Stoplichtprestaties zijn voor mij sowieso al lang niet meer zo belangrijk, en 10,4sec 0-100km/h is nu ook niet héél erg traag, maar tov de 8,5sec van de pro performance toch wel een aanzienlijk verschil. Bij de testrit vond ik de pro performance eigenlijk net voldoen qua prestaties, maar zeker ook geen wow gevoel. 

In de pro versie, kan ik hem wel helemaal uitrusten naar mijn goesting, terwijl ik in de Pro performance wsl de achteruitrijcamera en verduisterde achterruiten zal moeten laten vallen. Twee opties die ik toch eigenlijk wel waardeer....

Anyone suggestions?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De pro performance is ondertussen besteld.

Levertijd staat nu op Nov 2023. Benieuwd.

 

Ik zag op een Amerikaans filmpje, dat de 2023 versie een brede armsteun krijgt, ipv de smalle aparte, zoals momenteel.
Iemand enig idee, of dit op de Europese versie ook het geval wordt?

https://www.youtube.com/watch?v=m3jMCzyDkdg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Mijn ID4 is toegekomen in de garage. 4md vroeger dan verwacht 🙂

Maar huidig leasecontract loopt nog tot maart volgend jaar.

Benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Zo'n auto 7md op een parking laten staan, lijkt me ook geen ideaal scenario. 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, bud wijzer zei:

Mijn ID4 is toegekomen in de garage. 4md vroeger dan verwacht 🙂

Maar huidig leasecontract loopt nog tot maart volgend jaar.

Benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Zo'n auto 7md op een parking laten staan, lijkt me ook geen ideaal scenario. 🤔

Er was onlangs een artikel verschenen dat vw idd een serieus tegenvallende verkoop heeft en ze overproductie hebben. Goed voor u natuurlijk.

Is het dan ook al een nieuwe versie? want van de id.bus en de id3 had ik gelezen dat ze geoptimaliseerd waren. (voorverwarmen batterij, betere actievere gps ivm laadpalen en dergelijke)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog niet gaan kijken, maar ik neem aan dat hij met de nieuwste software komt idd.

Eigenlijk was ik van plan om deze auto zelf over te nemen na zijn leasing contract, als hij mij bevalt tenminste. Dus ik zou echt niet graag hebben dat hij nog 7md op de parking blijft staan daar. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds heeft mijn V60 ook een flink stuk van de herfst en de winter op de parking van Automobilia doorgebracht.  15 februari was 15 februari.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed ook zoiets in mijn geval hoor 😞

Enkel als er tussendoor nog iemand nieuw wordt aangeworven, die een bedrijfswagen krijgt, heb ik mss kans dat ze de mijne als inloopwagen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 23/8/2023 om 12:29, bud wijzer zei:

Ik vermoed ook zoiets in mijn geval hoor 😞

Enkel als er tussendoor nog iemand nieuw wordt aangeworven, die een bedrijfswagen krijgt, heb ik mss kans dat ze de mijne als inloopwagen gebruiken.

Dan kunnen ze die mens toch jouw huidige wagen geven en de nieuwe aan jou lijkt me?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn al stockbonus aan het geven op de ID4 hoorde ik… Mijn huidig contract loopt tot eind maart, maar nog niks gehoord. Denk dat ze al rekening houden met kortere levertermijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Ugeken zei:

Ze zijn al stockbonus aan het geven op de ID4 hoorde ik… Mijn huidig contract loopt tot eind maart, maar nog niks gehoord. Denk dat ze al rekening houden met kortere levertermijnen.

Levertermijnen zijn inderdaad serieus aan het afnemen. 2022 gaf op dat vlak een heel vertekend beeld van de autoindustrie... Er werden ongelooflijk veel wagens geleverd, maar dat was vooral de achterstand van afgelopen jaren wegwerken. Bestellingen dit jaar zitten in een serieuze dip...

Tussen welke wagens kan je eigenlijk kiezen op je werk? Want jij moet toch redelijk wat afstand doen op een dag, niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het "Tesla principe" van "we geven geen korting op een EV" dat ze allemaal er even dachten door te drukken ... nou ... dat loopt precies ook anders omwille van de economische realiteit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tesla doet zelf pricedrops. de S en X zijn ook weer gezakt in prijs 96K voor een S. ze komen van 120K of zelfs meer dacht ik.

Niet simpel om zo een wagen te bestellen, neen geen korting, maar het kan wel zijn dat hij een week later opeens 9K goedkoper staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

En het "Tesla principe" van "we geven geen korting op een EV" dat ze allemaal er even dachten door te drukken ... nou ... dat loopt precies ook anders omwille van de economische realiteit.

Prijzen waren het afgelopen 2 jaar dan ook wel belachelijk hard de hoogte in geschoten.

Toen de VW ID3 net gelanceerd was in 2020 was de 1st lanceringsversie te krijgen vanaf 37.990 euro... Nu is dat 45K ofzo... In de tussentijd heeft Tesla z'n prijzen dan ook nog eens zo hard laten zakken dat je een Model 3 met 500km range hebt voor evenveel geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Parsifal zei:

Levertermijnen zijn inderdaad serieus aan het afnemen. 2022 gaf op dat vlak een heel vertekend beeld van de autoindustrie... Er werden ongelooflijk veel wagens geleverd, maar dat was vooral de achterstand van afgelopen jaren wegwerken. Bestellingen dit jaar zitten in een serieuze dip...

Tussen welke wagens kan je eigenlijk kiezen op je werk? Want jij moet toch redelijk wat afstand doen op een dag, niet?

Dit jaar zal ik op ongeveer 40k kms uitkomen schat ik, geen autoreizen gedaan afgelopen jaar. Ik heb wel regelmatig dagen van 150 á 200km en hoop toch stilletjes dat er werk gemaakt wordt van de procedure om laadpalen toe te staan in de garageboxen. Al zijn er in de directe omgeving de laatste tijd ook wel verschillende laadpalen bij gekomen.

Ik ben benieuwd wat er nu komt. Eind juni werden geen bestellingen meer toegestaan van hybrids, zouden ze nu aan het herbekijken zijn. Een waalse collega heeft onlangs een ID5 besteld, een andere een Golf Variant benzine (wou niet elektrisch rijden) en eentje met een DS7 weigert na 2 rappels een nieuwe te bestellen omdat hij niet elektrisch wil rijden. Afwachten dus wanneer de mail binnen sijpelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid