Ga naar inhoud

Volkswagen ID.4


Audi S8

Aanbevolen berichten

Ja, geen probleem maar dan wil ik liefst in mijn eigen garage kunnen laden ipv elke dag in de buurt aan een paal te hangen. Ofwel onder de middag ergens te velde een laadmomentje inplannen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, tuscani zei:

Tesla doet zelf pricedrops. de S en X zijn ook weer gezakt in prijs 96K voor een S. ze komen van 120K of zelfs meer dacht ik.

Niet simpel om zo een wagen te bestellen, neen geen korting, maar het kan wel zijn dat hij een week later opeens 9K goedkoper staat.

Jezus, zoveel wagen intussen voor dat geld. Impressive. 

Inventory | Tesla 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Mazdastruction zei:

Jezus, zoveel wagen intussen voor dat geld. Impressive. 

Inventory | Tesla 

Ik was dezelfde deze morgen aan het bekijken, maar vrees wat voor de overname van de mijne, als ik de direct beschikbare Y´s zie staan. 😌 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1/9/2023 om 14:39, Ugeken zei:

Dit jaar zal ik op ongeveer 40k kms uitkomen schat ik, geen autoreizen gedaan afgelopen jaar. Ik heb wel regelmatig dagen van 150 á 200km en hoop toch stilletjes dat er werk gemaakt wordt van de procedure om laadpalen toe te staan in de garageboxen. Al zijn er in de directe omgeving de laatste tijd ook wel verschillende laadpalen bij gekomen.

Ik ben benieuwd wat er nu komt. Eind juni werden geen bestellingen meer toegestaan van hybrids, zouden ze nu aan het herbekijken zijn. Een waalse collega heeft onlangs een ID5 besteld, een andere een Golf Variant benzine (wou niet elektrisch rijden) en eentje met een DS7 weigert na 2 rappels een nieuwe te bestellen omdat hij niet elektrisch wil rijden. Afwachten dus wanneer de mail binnen sijpelt.

Wel straf dat mensen zelfs weigeren om een nieuwe auto te gaan rijden LOL.

Ik zit ook aan dik 45K per jaar, en de laadpaal thuis is een optie, maar wel gedeeltelijk zelf te betalen.

Ik ga het eerst toch ff aanzien, aangezien ik een snellader op nog geen 5km van mijn deur heb, en op het werk ook kan laden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VOLKSWAGEN ID4 EN ID5 VERNIEUWD

VAN 204 PK NAAR 286 PK, GTX NAAR 340 PK - OPGEFRIST INTERIEUR

Volkswagen heeft de elektrische ID4 en ID5 van het nieuwe modeljaar in de ontwikkelingskamers staan. De verbeterde elektrische SUV's krijgen onder meer een nieuwe aandrijflijn én een opgewaardeerd infotainmentsysteem.


De Volkswagen ID4 van het nieuwe modeljaar wordt net als de versie van het huidige modeljaar leverbaar als Pure met 170 pk krachtig elektrohart. De ID5 is nooit met die aandrijflijn leverbaar geweest. Wat er dan wel verandert? Best wat! De huidige 204 pk sterke Pro-motorversies van de Volkswagen ID4 en ID5 worden straks vervangen door een 286 pk krachtige variant. Is dat een verrassing? Niet echt. De Volkswagen ID7 werd namelijk ook met een 286 pk sterke elektromotor voorgesteld en de Skoda Enyaq iV - het Tsjechische zustermodel van de ID4 en ID5 - werd eerder dit met die krachtigere elektromotor gepresenteerd.

Ook de als sportieve topversies in de markt gezette Volkswagen ID4 GTX en ID5 GTX profiteren van de komst van een sterkere aandrijflijn. Omdat de 296 pk sterke nieuwe Pro-versies heel dicht in de buurt is gekomen van de momenteel 299 pk sterke GTX-varianten, krijgen die straks een 340 pk sterke aandrijflijn. Ongeacht de gekozen motorversie kunnen de Volkswagens ID4 en ID5 van modeljaar 2024 sneller laden. Het maximum laadvermogen neemt namelijk toe naar 170 kW. Ook belooft Volkswagen een toegenomen actieradius, maar daarover geeft het verder nog geen cijfers vrij.
De opgewaardeerde ID4 en ID5 krijgen verder een vernieuwd infotainmentsysteem dat met 12,9 inch een stuk groter is dan het huidige maximaal 10 inch grote exemplaar. De sliders waarmee je het volume en de klimaatregeling bedient zijn voortaan - het heeft even geduurd - verlicht. Daarnaast introduceert Volkswagen een nieuw Harman / Kardon-audiosysteem én een stuurwiel dat met kunstleer is bekleed en een nieuwe indeling heeft. Opvallend: de keuzeknop om de rijrichting te kiezen zit niet meer aan het display achter het stuurwiel. Dat bedieningsorgaan maakt plaats voor een traditionelere keuzehendel rechts achter het stuurwiel.

De verbeterde Volkswagen ID4 en ID5 zijn vanaf eind oktober te bestellen. Prijzen worden in de aanloop daarnaartoe vrijgegeven.
 

Volkswagen ID4 met nieuwe keuzehendel voor de rijrichting en nieuwe infotainment.zj6ycusbktnc_600.jpg

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Damm wel een beetje een bummer, vind ik.

Mijne is nog niet geleverd, en eigenlijk al verouderd.

Die extra pk's en een nog groter infotainment systeem, daar maal ik niet zozeer om, maar dat snelladen aan 170kw dat hadden ze wel vanaf dag1 mogen voorzien 🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zou nooit EV rijden zonder laadmogelijkheid thuis. Dat is net een van de pluspunten van een EV, als je dat kan.

Klopt maar ik zou wel altijd opteren om dat zelf te plaatsen i.p.v. mee in je lease te steken (als WN).

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik zou nooit EV rijden zonder laadmogelijkheid thuis. Dat is net een van de pluspunten van een EV, als je dat kan.

Dit. Als ik mensen hoor klagen over EV rijden dan zij het degene die geen laadmogelijkheden thuis hebben. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Ritsuke zei:

Dit. Als ik mensen hoor klagen over EV rijden dan zij het degene die geen laadmogelijkheden thuis hebben. 

Ik ga waarschijnlijk sowieso een laadpaal thuis plaatsen hoor, vraag is alleen of ik hem gedeeltelijk via leasing neem, of zelf financier en ineens een dubbele neem voor mijn vrouw ook.

Dit gaat in principe mijn laatste bedrijfswagen worden, want binnen kleine 5j pensioengerechtigd, vandaar dat ik even in dubio lig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, bud wijzer zei:

Ik ga waarschijnlijk sowieso een laadpaal thuis plaatsen hoor, vraag is alleen of ik hem gedeeltelijk via leasing neem, of zelf financier en ineens een dubbele neem voor mijn vrouw ook.

Dit gaat in principe mijn laatste bedrijfswagen worden, want binnen kleine 5j pensioengerechtigd, vandaar dat ik even in dubio lig.

Hier binnenkort 2 EV's met 1 paal. Als je niet allebei veel kilometers doet alle dagen zie ik het voordeel niet van een dubbele lader. Ook die van de lease niet genomen maar 1 die we zelf kunnen beheren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, bud wijzer zei:

Ik ga waarschijnlijk sowieso een laadpaal thuis plaatsen hoor, vraag is alleen of ik hem gedeeltelijk via leasing neem, of zelf financier en ineens een dubbele neem voor mijn vrouw ook.

Dit gaat in principe mijn laatste bedrijfswagen worden, want binnen kleine 5j pensioengerechtigd, vandaar dat ik even in dubio lig.

Als het gunstig is, wat ik vermoed van wel, zou ik dat nog wel via 't werk regelen. 
Wij zouden ook altijd met één laadpaal toekomen hier.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Tommie zei:

In dubio? Neem dan best geen enkel risico. Twijfel vooral wel over België.

 

ken je klassiekers 🙂

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De laadpaal is het minste van mijn zorgen eigenlijk... sowieso zal het een aanpassing zijn, maar van alle EV rijders hier ondertussen, is er geen enkele die zich oncomfortabel voelt qua range. Van de 3 heeft er nog maar eentje een paal thuis. (Allemaal Skoda Enyaq 80V)

 

Wat ik wel erg jammer vind, is dat de laadsnelheid van deze dus nog altijd 125KW zal zijn, terwijl de upgrade nu een 170kw gaat krijgen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid