Ga naar inhoud

Welke old-school familiebak - 1992 en ouder


Timo

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, The Swede zei:

Je kan de Alpina B10 ook als atmo hebben met 3.5 in het vooronder.

 

Het aangehaalde voorbeeld is geblazen 😉 ik doelde daarop.

aangepast door Order66
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, The Swede zei:

Ik vrees wel dat je met een budget van 40k niet gaat toekomen. Het minste dat je moet juist zetten aan dergelijke auto, kost centjes. 😕

Ik zat eigenlijk al een tijd op @Vicious te wachten hier om de B10 te komen neerzetten. Samen met @Order66 is hij waarschijnlijk de enige die echt met zijn droomkist (in het kader van dit topic) rijdt. :) 

(allez, den Order66 rijdt er tenminste mee. De Vis zijnen Alpina hebben we nog nooit op de baan gezien :ninja: )

Correctie, jíj hebt die nog nooit op de baan gezien!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, The Swede zei:

Komiek dat niemand hier de BMW E32 heeft aangebracht. 

Zat bij mij wel in 't koppeke, maar scoort een heel pak minder hoog qua wannahave-factor dan een W124 500E of een E34 M5 3.5, tbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, gTa said:

Zat bij mij wel in 't koppeke, maar scoort een heel pak minder hoog qua wannahave-factor dan een W124 500E of een E34 M5 3.5, tbh.

Klopt. De bedenking die ik me echter maak, is dat ik voor dat budget tegenwoordig één van die wagens heb met 200k km en vaak wat werk. Terwijl ik ook echt een mint 740i of 750i zou kunnen hebben met weinig kms. 
 

https://www.gebrauchtwagen.at/fahrzeuge/x/c97e4186-f397-dd51-e053-e250040ad604

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Zat bij mij wel in 't koppeke, maar scoort een heel pak minder hoog qua wannahave-factor dan een W124 500E of een E34 M5 3.5, tbh.

Beide wagens zijn iconisch, doch totaal verschillend. De Merc is eerder een autobahnkiller, de BMW king of the curvy roads. Voor verschillende chauffeurs dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 hours ago, The Swede said:

Vraag is of je voor dit budget nog een M5 E34 in propoere staat kan krijgen (incluis nodige revisies).

rond de 30K zeker voor goede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minutes ago, Niko80 said:

rond de 30K zeker voor goede.

Minstens. En de vraag naar @Order66, is dan of 40K dan genoeg is want als je de wagen 100% wil en je gaat een revisie doen, dan kost dat... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, The Swede said:

Minstens. En de vraag naar @Order66, is dan of 40K dan genoeg is want als je de wagen 100% wil en je gaat een revisie doen, dan kost dat... ?

De zijne stond te koop voor 30, en daar is al veel aan gedaan. Nu gaan ze zijn motor doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/11/2020 om 11:49, CMon zei:

MB W124 400E

W124_-_400E_rookzilver_145dkm_-_01_1.JPG

csm_W124_-_400E_rookzilver_145dkm_-_03_1

csm_W124_-_400E_rookzilver_145dkm_-_02_1

Uiterlijk geen verschil met een 200D maar wel een V8 met 279pk. In Europa zeldzamer dan de 500E, wat de 400E in mijn ogen nog begeerlijker maakt. 

Dat is demax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt praktisch, maar als kind werd ik hier ook in rondgevoerd.

Aangezien dit een sedan is kan dus perfect als familiebank dienen.

Blijft toch een tijdloos bloedmooie auto.7cd8e2f89a893831e99d60e7568eaabb.jpg


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/11/2020 om 10:01, abtler zei:

Mijn pa kocht een zilveren 605 SV 3.0 toen hij net uit was. Laten verlagen bij Gutmann en een Remus eronder. Was een dikke bak in die tijd. Helaas reed hij hem nog geen half jaar later per total. 

😪

20201125_145755.jpg

  • Verdrietig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeder heeft deze ook gehad was ook wel een toffe bak. ze waren toen gaan kijken naar een 33 1.7i 16V, en dan met de 164 naar huis gekomen. De eigenaar van de garage reed met die 164 was toen maar 4mnd oud. dan maar de 164 gekocht.

 

Alfa Romeo 164 3.0 V6 QV Tech Specs: Top Speed, Power, Acceleration, MPG +  More 1990-1993

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid